Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check P0138 i P0037


jako900
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, od roku posiadam Nissana Qashqaia 2018rok 160KM benzyna. Wszystko było w porządku do pewnego czasu kiedy to pojawiła się kontrolka check engine. Szybki skan przez OBD i okazało się że to błędy:

P0138 Heated oxygen sensor (H2OS) 2, bank 1, heater control - circuit low

P0037  Heated oxygen sensor (H2OS) 2, bank 1 - high voltage  

Skan parametrów wykazał, że druga sonda ma stałe napięcie 1.28V niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany po 200 kilometrach, co rzekomo wskazuje na uszkodzoną sondę (wyczytane na forach).  Inną przyczyną niby może być system podgrzewania sondy (czy jakoś tak) albo... wadliwy akumulator.  

Mój akumulator ma napięcie ok. 11.7V i niestety nie chce się doładowywać w trasach, bo na ukrytym menu diagnostycznym napięcie ładowania wynosi marne 12.3V-12.6V przy jeździe z wciśniętym pedałem gazu, dopiero gdy gaz się puści albo wejdzie się na obroty powyżej 3000, to ładowanie wzrasta do prawidłowych 14V-14.4V. Czy tak właśnie działa Nissan, że nie doładowuje się akumulator i potem wychodzą takie błędy? Dodam, że pojawił się też błąd "Start/Stop system fault" :(

Generalnie proszę o pomoc w następujących kwestiach:

- czego W TEORII dotyczą błędy P0138 i P0037 (co mogło się zepsuć)?

- czy powodem błędów mogą być zaśniedziałe/uszkodzone przewody masy? gdzie takowe się znajdują w tym aucie?

- gdzieś w internecie znalazłem informację, że jeżeli przed odpaleniem silnika otworzymy maskę, odpalimy silnik i zamkniemy maskę, to niezależnie od stylu jazdy ładowanie akumulatora jest na stałym poziomie 14.4V (sprawdziłem i faktycznie tak jest, ukryte menu tyle pokazuje). czy taki zabieg można stosować codziennie i czy nie uszkodzi on akumulatora ani innych elektrycznych podzespołów?  Z góry dzięki za pomoc  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy problem tego silnika  to awaria drugiej sondy lambda a zazwyczaj jej grzałki.

Ładowanie tylko podczas hamowania silnikiem to kolejny pseudoekologiczny sposób na zmniejszenie zużycia paliwa i występuje wraz z systemem start stop w wielu innych markach samochodów.

Opisany sposób dotyczący włączenia trybu serwisowego ładowania  na stałym poziomie 14.4V był opisywany właśnie na tym forum i nie we wszystkich markach samochodów działa.

Polecam wczytać się w to forum - opisano wyczerpująco te problemy.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie powielać zamieszczam poniższe linki, które są encyklopedią wiedzy - są jeszcze tematy poboczne ale to polecam wyszukiwarkę.

11,7 to mało a zima i mrozy przed nami. Akumulator fabryczny czy był już wymieniany ?

Z obserwacji powiem że niektóre samochody poniżej 12 V napięcia spoczynkowego przełączają się na standardowy tryb ładowania a tu dalej tryb eko. 

https://forum.nissanklub.pl/topic/98699-silnik-16-dig-t-opinie-serwis-uwagi

https://forum.nissanklub.pl/topic/115575-start-stopakumulator-ciekawostki/#comments

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był wymieniany.

Jeszcze jedno pytanie - czy w tym aucie można odłączyć akumulator i podładować go normalnym prostownikiem? Słyszałem że odłączenie powoduje że coś tam w komputerze się usuwa, że nie będzie się dało uruchomić auta i że serwis będzie musiał interweniować i swoimi programami ratować pojazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako.podładuj prostownikiem akumulator i otrzymasz odpowiedź odnośnie ,czy to sonda czy aku.Stawiam na sondę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz mieć spokój z akumulatorem to zastosuj taką przeróbkę :

 

Na 12 stronie tego tematu jest schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2022 o 13:28, jako900 napisał:

Był wymieniany.

Jeszcze jedno pytanie - czy w tym aucie można odłączyć akumulator i podładować go normalnym prostownikiem? Słyszałem że odłączenie powoduje że coś tam w komputerze się usuwa, że nie będzie się dało uruchomić auta i że serwis będzie musiał interweniować i swoimi programami ratować pojazd

Ja czasem ładuję ctekiem bez odłączania - najlepiej ładować ładowarką mikroprocesorową gdzie ładowanie nie przekracza 14,5 V.  Czasem  włączam tryb serwisowy i jest ok. Podobno według producentów akumulatorów EFB nadaje się również do samochodu ze standardowym czyli ciągłym ładowaniem 14 V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam możliwości aby ładować akumulator bez odłączania i dlatego pytam czy jeżeli odepne klemy i po ładowaniu założę akumulator to samochód będzie chodził jak wcześniej czy w ogóle nie będzie chciał pracować i potrzebne będą oprogramowania z serwisu, żeby przywrócić auto do życia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jako900 napisał:

i po ładowaniu założę akumulator to samochód będzie chodził jak wcześniej czy w ogóle nie będzie chciał pracować i potrzebne będą oprogramowania z serwisu, żeby przywrócić auto do życia?

Nie, no takiego auta to nikt nie sprzedaje/produkuje, jedyne co, to wroca pewne ustawienia do ustawien fabrycznych. Auto musi palic i jezdzic.

Edytowane przez Banan61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...