Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Drgania drgania i poszarpywanie przy stabilnej jeździe


lukasgb
 Share

Recommended Posts

Witam szanowne grono. Sprawa tyczy się qashqai silnik 1.3 140 KM manual z 2019r przebieg 40 tys. km. Auto przy utrzymywaniu jednostajnej prędkości  wpada w dziwne drgania wygląda to tak jak wypadania zapłonu. Drgania i poszarpywanie występuje tylko przy jeździe ze stałą prędkością ( utrzymania jednej pozycji pedału gazu stała prędkość) Nowe świece oryginał  nie załatwiły problemu, brak błędów. Czy ktoś spotkał się z podobną  sprawą. Pozdrawiam.

Edited by lukasgb
Link to comment
Share on other sites

To ważne bo bywają problemy z pedałem gazu, potencjometr tam potrafi "falować". Jak nie to pewnie jakieś OBD za 50 zł w gniazdo i może coś pokaże. Widziałem gdzieś, że są różne fajne apki do monitorowania silnika "live".

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę to z tempomatem. Co do kontroli sterownika silnika to mam I kostkę i apke i nawet soft serwisowy wprawdzie uniwersalny ale jest u kolegi i nic nie wykazał. Brak anomali. Dziś znajomy który robi francuzy mówił abym popuścił korek wlewu paliwa bo dla niego wygląda jak by problem był w podciśnienie w baku. Szukam dalej ... i próbuje 

Link to comment
Share on other sites

Czy jeździsz tylko po mieście, na krótkich dystansach i nie używasz obrotów powyżej 4 tys.? 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, aquariusmax napisał:

Czy jeździsz tylko po mieście, na krótkich dystansach i nie używasz obrotów powyżej 4 tys.? 

Tak dokładnie, 5-10 km max dziennie czasem coś więcej. Raz, dwa razy w tygodniu trasa tak ok 50 km ale też oszczędnie 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2023 o 22:33, lukasgb napisał:

Sprawdzę to z tempomatem. Co do kontroli sterownika silnika to mam I kostkę i apke i nawet soft serwisowy wprawdzie uniwersalny ale jest u kolegi i nic nie wykazał. Brak anomali. Dziś znajomy który robi francuzy mówił abym popuścił korek wlewu paliwa bo dla niego wygląda jak by problem był w podciśnienie w baku. Szukam dalej ... i próbuje 

Podobne anomalie miałem na 1.2 ,wlanie preparatu do czyszczenia układu paliwowego usunęło tą niedogodność.Też jeździłem dziennie po 5-6km wkoło komina

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

Podobne anomalie miałem na 1.2 ,wlanie preparatu do czyszczenia układu paliwowego usunęło tą niedogodność.Też jeździłem dziennie po 5-6km wkoło komina

Gdybyś mógł napisać co lałeś,  ka już wlałem k2 2x oraz car plan do czyszczenie benzyny i bez zmian. Dlatego chciałbym zapytać co wlałeś 

Link to comment
Share on other sites

Czasem samo wlanie dodatku nie wystarczy, choć może pomóc w dłuższej perspektywie.

U mnie pomogło kompleksowe działanie: wlanie mniej lepkiego oleju odpornego na lspi, wlanie mocnej płukanki przed wymianą oleju, benzyna 98 co trzeci bak, kilka jazd przez kilkadziesiąt km z obrotami powyżej 4-5 tys., aby udrożnić zaworki zmiennych faz i usunąć sądzę z katalizatora, skontrolowanie oringów, uszczelnienie i wyczyszczenie dolotu, dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy do paliwa przy benzynie 95 i pozostawienie kilka razy silnika na luzie na pół godziny.

Po 2-3 tys. km się poprawiło.

 

Edited by aquariusmax
Link to comment
Share on other sites

Lukas,jakwlałeś te specyfiki to być może nic nie da rady w ten sposób zrobić.Ja kupiłem pierwszy lepszy na stoisku w Auchan i po nim mineło. To było chyba coś z grupy STP,lało się na pełny bak.

Link to comment
Share on other sites

To nie tankujecie tylko 98? Ja od czasów Fiata Albei z 2003 tylko 98... Jak kupowałem Fiata pan w salonie powiedział to auto "przystosowane" jest do takiego paliwa.

Link to comment
Share on other sites

We Fiacie tak,w Nissanie wyraźnie pisze 95 ,lanie 98 nic nie daje,nie obniża spalania,nie powoduje lepszej pracy silnika,powoduje spory drenaż kieszeni.

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, JACKO29 napisał:

We Fiacie tak,w Nissanie wyraźnie pisze 95 ,lanie 98 nic nie daje,nie obniża spalania,nie powoduje lepszej pracy silnika,powoduje spory drenaż kieszeni.

Wszyscy producenci zalecają lepsze paliwo (zwłaszcza moim zdaniem ma to znaczenie w erze mikropojemności i maksymalnych mocy). Ja czuję różnicę po zatankowaniu 95 (zdarza mi się to bardzo rzadko ale zdarza się bo to Polska). Przy jednym baku miesięcznie różnica jest bez znaczenia.

Edited by Smakor
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

lanie 98 nic nie daje

Nie chcę się sprzeczać, ale u mnie nalicza spalanie stukowe przy dynamicznej jeździe na ekspresówce lub autostradzie (większe obciążenie silnika) zarówno na benzynie 95 jak i 95 v-power.

Po zalaniu 98 verva spalanie stukowe nie występuje, więc co 3-5 bak takie tankuję.

Wydaje się, że takie zachowanie jest zgodne z teorią oktanów.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zawsze lałem 98 95% życia zjeździłem wokół komina nigdy nie miałem żadnych wyżej opisanych problemów. Dla mnie różnica w cenie bez znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Ja niestety ostatnio tylko dieslami jeździłem i problemów nie było. Co ciekawe kilka japońskich benzyn też miałem i takich cudów jak opisuje nie spotkałem tym bardziej w samochodzie z przebiegiem 40 tys km. Mam kilku kolegów parających się naprawą francuzkich aut i niestety nikt nie potrafi określić o co chodzi dlatego też ostatnim info jest forum. Serwis nissana też chcę najchętniej wymienić na mój koszt pół auta i osprzętu. Czy silnik 1.3 140 KM jest faktycznie tak nie udany, czy poprostu coś jest nie takt mino serwisu w ASO ? 

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuję, to 1.2 jest problematyczny m.in. z powodu konstrukcji wtrysku bezpośredniego i braku dodatkowego miedzywtrysku na zawory ssące.

Zawsze podejrzewałem, że 1.3 ma to już rozwiązane, bo o szarpaniu tego silnika słyszałem pojedyńcze razy.

Wrzuć zrzut z aplikacji Car Scanner, gdzie masz podział stuków silnika i wypadnięć zapłonu na poszczególne cylindry.

Soft od Nissana tego nie pokazuje bez wystąpienia błędu ecu, co następuje dopiero w późnej fazie awarii, a jest to pomocne w diagnozie.

Link to comment
Share on other sites

lukasgb rozumiem że nie masz tej 5 letniej gwarancji? 

Co do silnika 1.3 to precież ten silnik jest w multum samochodów - Dacia, Mercedes, Renault i Nissan. 

Sprawdzałeś jak stan oleju - czy nie czuć benzyny/nie podwyższa się poziom? 

Ja mam przebieg 39000 też 2019 więc podobny - nie mam tego problemu i mam nadzieję zę nie wystąpi, ale problem u Ciebie mnie zaniepokoił. 

Z drugiej strony na Otomoto są w tej chwili 3 samochody z tym silnikiem 1.3 i przebiegiem ponad 150k km (jakiś Duster i coś tam jeszcze) - jakoś te samochody dotarły do tego przebiegu i ponadto szukają nowych właścicieli więc zakładam ze dalej jeżdżą. WIęc chyba nie jest tak źle? 

Edited by raf89
Link to comment
Share on other sites

Gdzieś czytałem, że ta konstrukcja jest zaprojektowana na 300 tys km. No i na pewno nie ma takich błędów konstrukcyjnych jak 1.2... u mnie po niespełna 30 kkm zero problemów działa jak nowy (wersja 160)

Link to comment
Share on other sites

Ja w 1.3 160KM mam zrobione prawie 53000 km i żadnych problemów. Działa jak od nowości.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, raf89 napisał:

lukasgb rozumiem że nie masz tej 5 letniej gwarancji? 

Co do silnika 1.3 to precież ten silnik jest w multum samochodów - Dacia, Mercedes, Renault i Nissan. 

Sprawdzałeś jak stan oleju - czy nie czuć benzyny/nie podwyższa się poziom? 

Ja mam przebieg 39000 też 2019 więc podobny - nie mam tego problemu i mam nadzieję zę nie wystąpi, ale problem u Ciebie mnie zaniepokoił. 

Z drugiej strony na Otomoto są w tej chwili 3 samochody z tym silnikiem 1.3 i przebiegiem ponad 150k km (jakiś Duster i coś tam jeszcze) - jakoś te samochody dotarły do tego przebiegu i ponadto szukają nowych właścicieli więc zakładam ze dalej jeżdżą. WIęc chyba nie jest tak źle? 

Niestety Nissan Polska wypiło się na gwarancję. Generalnie autko kupiłem w Danii w salonie, był pozostawiony po dwóch latach leasingu konsumenckiego, takowe to zwyczaje tam mają. Więc faktycznie full serwis wszystko się zgadzało jak trzeba. Przyjechałem do PL zmiana oleju itd wszystko śmigało nawet ok. Po czym od jakiś 7 miesięcy zonak z drganiami przy stabilnej i równej jeździe, jak przyspieszam NIC, jak jadę pod górkę NIC, jak hamuję NIC tylko jak jedziemy ze stałymi obrotami  (tak do 2.5  tyś ) na każdym biegu to mamy drgania tak jak by wypadał mu zapłon i się dławił (a jeszcze przy odpalaniu dość wysoko trzyma obroty ale podobno tak mają)...samochód jak by przerywał więc wymiana świec (oryginały) nic to nie dało, to pod komputer brak błędów... może wtryskiwacze polskiej PB nie lubą to środek do czyszczenie wtryskiwaczy... dalej brak poprawy. Może syk z baku przy odkręcaniu... pomysł? nie dokręcamy zakrętki baku...o jakaś mała poprawa. No to teraz ASO... gwarancji w PL brak ale coś się poradzi zacznijmy od tego tamtego i tak dalej rachunek może być kosmiczny.

Pozdrawiam serdecznie

Łukasz

Edited by lukasgb
Link to comment
Share on other sites

Objawy masz identyczne jak w 1.2.

Kombinowałem także z wymianą świec, czyszczeniem wtrysków, diagnozą w ASO. To na nic. 

Powtarzam, spróbuj tych zabiegów co opisałem wyżej i pokaż wypadanie zapłonów z Car Scanner, albo sprzedaj mi ten samochód jako uszkodzony, pozbędziesz się problemu.

Przeszedłem tę gehennę i wydaje się, że może wiem jak postępować z tymi silnikami. Można robić biznes na tym. Jest nawet pewien gościu, mechanik, który na forum Renault się w nich specjalizuje i pomaga. Zna ten silnik i jego bolączki na wylot.

Edited by aquariusmax
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, aquariusmax napisał:

Objawy masz identyczne jak w 1.2.

Kombinowałem także z wymianą świec, czyszczeniem wtrysków, diagnozą w ASO. To na nic. 

Powtarzam, spróbuj tych zabiegów co opisałem wyżej i pokaż wypadanie zapłonów z Car Scanner, albo sprzedaj mi ten samochód jako uszkodzony, pozbędziesz się problemu.

Przeszedłem tę gehennę i wydaje się, że może wiem jak postępować z tymi silnikami. Można robić biznes na tym. Jest nawet pewien gościu, mechanik, który na forum Renault się w nich specjalizuje i pomaga. Zna ten silnik i jego bolączki na wylot.

Super, w takim razie w poniedziałek zrzucę olej jeszcze teraz pytanie co wlać ? (obecnie mam 0w20 z normą dla renault jak nakazywał serwis w Danii). Dolot jest szczelny, świece wymienione, dodatki już kilak razy lane do baku, zostaje jeszcze pojeździć z obrotach. Co do zakupu to ewentualnie zapraszam bo ja chciałem przesiąść się na X triala z tym silnikiem tylko 160 KM

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...