Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Błąd czujnika ciśnienia w kołach


NQQ2017
 Share

Recommended Posts

Witam. 

Mam problem z czujnikiem ciśnienia w kołach, jeden z czujników (konkretnie prawy przód) złapał jakiś błąd i mimo że ciśnienie w kole jest prawidłowe (jest ustawione 2.3 bar) to na desce wyskoczyło na żółto uwaga... 2.3 bar 

Dodam że koło nie wpadło w żadną dziurę itd...! 

Czy trzeba wymienić czujnik czy jest jakiś inny myk...? 

20230726_170600.jpg

Edited by NQQ2017
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobnie. Wystarczy dopompować pozostałe koła i przejechać się kawałek.. Błąd powinien zniknąć. Przynajmniej tak było u mnie.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kubalon napisał:

Kalibracja ponowna i po kłopocie.

 

Dziękuję. 

W takim razie spróbuje jeszcze raz na dłuższym dystansie, bo jak do tej pory tego próbowałem to bez jakiekolwiek reakcji. 

4 godziny temu, K2o napisał:

Miałem podobnie. Wystarczy dopompować pozostałe koła i przejechać się kawałek.. Błąd powinien zniknąć. Przynajmniej tak było u mnie.

Dziękuję. 

Spróbuję i tego sposobu. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, NQQ2017 napisał:

W takim razie spróbuje jeszcze raz na dłuższym dystansie, bo jak do tej pory tego próbowałem to bez jakiekolwiek reakcji.

   TUTAJ  masz opisaną szczegółową procedurę i film. Kiedy zawodzi standardowa kalibracja z poziomu komputera, wykonanie tych czynności powinno załatwić sprawę. No chyba, że padł Ci czujnik (bateria).
Jaki masz aktualny przebieg z tym czujnikiem ?

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Proponowałbym zacząć od sprawdzenia ciśnienia w pozostałych kołach. Jak brakuje to dobić do wymaganych, czyli 2.3 przód i 2.1 tył. Też się zdziwiłem, że pokazał mi się błąd w kole, w którym miałem prawidłowe ciśnienie. W pozostałych miałem niższe. Po dobiciu i przejechaniu się błąd sam zniknął.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Bilunia napisał:

   TUTAJ  masz opisaną szczegółową procedurę i film. Kiedy zawodzi standardowa kalibracja z poziomu komputera, wykonanie tych czynności powinno załatwić sprawę. No chyba, że padł Ci czujnik (bateria).
Jaki masz aktualny przebieg z tym czujnikiem ?

 

Przebieg kół (czujników) w porównaniu do przebiegu auta jest inny bo dokupiłem dwa sezony temu całe koła i opony miały jeszcze "włoski". 

Także WIELKIE dzięki za podrzucony filmik... będę próbował tym sposobem. 

ja szukałem w lupce i nic mi nie wyskoczyło. 

Edit. 

Zrobiłem tak jak na filmiku i błąd się "wyczyścił", zobaczę jeszcze jak wyjadę na drogę. 

DZIĘKUJĘ! 

Edited by NQQ2017
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, NQQ2017 napisał:

Przebieg kół (czujników) w porównaniu do przebiegu auta jest inny bo dokupiłem dwa sezony temu całe koła i opony miały jeszcze "włoski". 

Dlatego nie pytałem o ogólny przebieg auta, ale konkretnie o przebieg z tym czujnikiem (czas pracy czujnika), bo czujnik pracuje (wykorzystuje baterię) tylko w czasie jazdy, więc jednym bateria może paść w 2 lata, a innym (którzy mało jeżdżą), szybciej podejdzie wymiana opon ze względu na ich wiek, niż czujników:rolleyes:

Edited by Bilunia
"Literówka"
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim forumowiczom którzy mogli pomóc, na szczęście link z filmikiem od kolegi Bilunia wszystko rozwiązał... i czujniki znów łapią książkowo... 

Pozdrawiam! 

20230729_112942.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...