Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakość nowego J12 - odbiór


aquariusmax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.03.2024 o 21:44, ww1981 napisał:

Jednak u mnie to muszę z większej wysokości rzucić pewnie ok 50-60cm żeby się zamknęła. Jak będę miał pierwszy serwis to zgłoszę w ASO może coś z tym zrobią.

Przeglądając komorę silnika, zauważyłem, że lewy odbój maski (parząc od przodu samochodu) był częściowo wyciągnięty i go wcisnąłem.
Co ciekawe, drugi był całkowicie wciśnięty.
To tym "zabiegu" maska zamyka się lżej, jednak nie ma zauważalnych luzów.

image.thumb.png.04916a6985ad7d0f208771d3a6b1261a.png


Nie chcąc niczego połamać, szukałem zasady jego działania i znalazłem.
Może jego regulacja u Ciebie też pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ja już sam rozkminiłem te odbojniki i wyregulowałem maskę. Nawet udało mi się nie połamać B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten poziomy suwak powinien być docelowo wciśnięty, bo u mnie jest wysunięty, a wydawało mi się, że tak powinno być jedynie przy regulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

tak, ja już sam rozkminiłem te odbojniki i wyregulowałem maskę. Nawet udało mi się nie połamać B)

A też u Ciebie ciężko zamykała się maska???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ww1981 napisał:

A też u Ciebie ciężko zamykała się maska???

 

nie zauważyłem, za to zauważyłem że szpary między maską a nadkolem z jednej strony auta są minimalne, a z drugiej takie że prawie palec wchodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co do jakości nissana to można powiedzieć, że jakoś to będzie ... niestety.

QQ mam od listopada 2021, więc zaraz będą 3 lata, przejechane ~35tys km.

Wady, jakie obecnie wyszły (serwis nie widzi problemu)

- Pasowanie wszystkich czterech drzwi - jedne za bardzo wchodzą, drugie wystają- ogólnie syf, ale poprawiony.

- Piszczące klocki hamulcowe (przy dojeżdżaniu np. do przejścia dla pieszych

- Coś huczącego podczas jazdy na 4 biegu (skrzynia manualna)

- Zawieszający się system infotainment

- Nissan Connect, który jest ale go nie ma, brak kodu QR do parowania z telefonem.

- Dziwne usterki typu zamulenie podczas ruszania np. przed rondem

- Samoczynnie gasnący silnik podczas jazdy (w pierwszym roku eksploatacji)

- Komunikaty typu awaria systemu stacyjki, podczas jazdy w korku potrafi zgłupieć radar i wyłączyć systemy ESP, utrzymania pasa ruchu czy też aktywnego tempomatu

- Instalacja ładowarki indukcyjnej z Ali wpinanej tylko w gniazdo zapalniczki powoduje brak możliwości wyłączenia samochodu-nagle przestaje widzieć kluczyk :D

- Kilka dni temu doszła awaria gniazda zapięcia pasa na tylnej kanapie-pokazuje cały czas, że jest pas zapięty, mimo że nikt nie siedzi.

- No i wisienka na torcie-odklejające się dekory z piano black na tylnych drzwiach od strony zewnętrznej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio kilka J12 z początku produkcji i wyszły z gwarancji na nowy pojazd ze względu na przebieg... klocki piszczące to wina użytkownika jak w każdej innej marce.. hamulec służy do hamowania a nie zwalniania. Pasowania po 150 -180 k km we wszystkich 4 były kiepskie.. opadania na zawiasach dzwi itp.. no ale z drugiej strony to już konieć życia bo za chwile magiczne dla wspólczesnych pojazdów 200 000 km. No i z drugiej strony QQ sa budowane w UK .. w zabytkowej fabryce gdzie prawie wszystko jest robione recznie.. jak ktoś trafi na pojazd z poniedziałku albo piatku to zazwyczaj ma wiecej problemów niż inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój zaczęli robić w piątek po południu i skończyli we wtorek rano (tak wynika z pozostawionych karteczek w schowku), więc mam wszystkie najgorsze dni zebrane.

U mnie górna uszczelka przy zewnętrznych maskownicach tylnych drzwi była nałożona na listwę, zamiast włożona do środka. Nie dali rady tego włożyć, bo listwa była nieprawidłowo założona. Sam doszedłem i naprawiłem.

Poza cieknącym silnikiem na górze, rdzewiejących śrubach dzwi od nieudanej regulacji i wielu paprochach w lakierze, reszta wydaje się na razie być ok, ale może mało intensywnie używam jeszcze.

PS.: Jakby ktoś był wyjątkowo drobiazgowy, to praktycznie wszystkie widziane przez mnie QQ mają delikatne wgniecenia poniżej przednich klamek (najczęściej z prawej strony) i na samym dole przednich drzwi. Ktoś mi tłumaczył, że to może być od chwytaków robota lub człowieka. Trzeba patrzeć na czyste elementy odpowiednio pod światło i wtedy widać, ale to drobiazg.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trafil się pewnie J12 ze usunięciem  z lini  produkcyjnej w celu naprawy bo coś długo go klepali.

Swoją drogą dziwie się,że nie podnieśli jakości do poziomu z J10 po lifice. J12 to wizytówka Nissana w Europie... i całkiem fajny samochodzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...