Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Project Xenon stage I


Guest Cysio
 Share

Recommended Posts

witam

chcialem sie pochwalic ze montuje xenonki do mojej primki

srodki z soczewka mam juz zrobione (w miejsce odblysnika do h4 weszla soczewka z punto II , tam gdzie byl halogen bedzie długie , postoj na ringu z bmw)

 

przetwornice i zarowki sa juz zamowione

jutro oddaje szkla do polerowania

dzisiaj jeszcze robie kierunkowskazy na czarnym srodku

 

juz niedlugo wrzuce foty jak to wszystko wyglada a w drugim tygodniu stycznia powinienem miec juz wszystko poskladane

Link to comment
Share on other sites

zaczne od poczatku

lampa miala miec caly srodek z punto II , ale ze wzgledu ze nie miescil sie w "obudowie" reflektora w wpasowalismy tam sama soczewke

 

a oto planowane koszty :

-soczewki z punto - 150 pln

-ringi z bmw - 100 pln

-xenon /palniki i przetwornice/ - 200-500 pln (zalezy czy uda mi sie cos uhandlowac)

-polerowanie szkla - 150 pln / szt (tutaj tez moze bedzie taniej bo zalatwiam polerowanie bezposrednio u chlopaka ktory sie tym zajmuje a cena 150 pln jest sugerowana przez znajomego handlujacego lampami )

-klej do szyb - 25 pln

-poxilina - 10 pln

 

duzo wolnego czasu i jeszcze wiecej litrow wypitej kawy

 

w tym tygodniu powinienem miec wszystko skompletowane i bede mogl poskladac wszystko w calosc i wykonczyc zeby bylo profi

Link to comment
Share on other sites

wszystko sie da

trzeba tylko pomyslu i checi

moi znajomi tez w /vectrach a/ i /omedze a/ robili xenon i tez niezle wyszlo

jak bede mial okaze to strzele fotki

Link to comment
Share on other sites

Cysio, myslisz ze do sunny da sie cos takiego zrobic ??

 

nie ma rzeczy nie mozliwych. przy odpowiedniej gotowce wszystko da sie zrobic.

 

Zapodaj jakies fotki przyjacielu z mila chcecia popatrze

Link to comment
Share on other sites

O Zainteresował mnie ten projekt, rongi z bmw, soczewki z punto II no no - PASUJE !!

Link to comment
Share on other sites

Kto tak zaówarzy że są ksenony, jak przy przeglądzie by się czepiali to myślę że wystarczy wymówka - to są żarowki ala ksenon takie z allegro...

Link to comment
Share on other sites

Guest Misiek_okecie

To skoro nikt ich nie zauwazy to po co sie meczyc i ich zmontowaniem? :D Bo koleszce policja kazala wymieniac zarowki jak kupil sobie z supermarketu za 20zl "niebieski xenon", takze nie wiem jak to jest.

Link to comment
Share on other sites

Kto tak zaówarzy że są ksenony, jak przy przeglądzie by się czepiali to myślę że wystarczy wymówka - to są żarowki ala ksenon takie z allegro...
zwlaszcza jak zobacza pod maska przetwornice i oslepiajace swiatlo :lol: powinny byc spryskiwacze, malo tego w lepszych instalkach wystepuja zyroskopy zapewniajace roownoleglosc snopu swiatla wzgledem jezdni.
Link to comment
Share on other sites

Guest microlot
Kto tak zaówarzy że są ksenony, jak przy przeglądzie by się czepiali to myślę że wystarczy wymówka - to są żarowki ala ksenon takie z allegro...
zwlaszcza jak zobacza pod maska przetwornice i oslepiajace swiatlo :lol: powinny byc spryskiwacze, malo tego w lepszych instalkach wystepuja zyroskopy zapewniajace roownoleglosc snopu swiatla wzgledem jezdni.

 

Nie w lepszych tylko w każdych, spryskiwacze i układ smopoziomujacy to podstawowy wymóg, a wymowka ze sa to zarowki z Allegro niby "zenon" to zadna wymowka :?

Link to comment
Share on other sites

spryskiwacze musza byc zamontowane w zderzaku z natryskiem na klosze, niestety. Bez tego dowod rej. leci do wora.

 

A spotkałeś się z przypadkiem kiedy to policja zabiera komuś dowód za to, że ma założone xenony ale nie ma spryskiwaczy/wycieraczek i układu samopoziomowania? Myślę, że na stacji diagnostycznej rowniez nie bedzie problemow jesli ogniskowa jest dobrze ustawiona.

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76
spryskiwacze musza byc zamontowane w zderzaku z natryskiem na klosze, niestety. Bez tego dowod rej. leci do wora.

 

A spotkałeś się z przypadkiem kiedy to policja zabiera komuś dowód za to, że ma założone xenony ale nie ma spryskiwaczy/wycieraczek i układu samopoziomowania? Myślę, że na stacji diagnostycznej rowniez nie bedzie problemow jesli ogniskowa jest dobrze ustawiona.

 

a spotkales sie z zabieraniem dowodu za tlumik koncowy? bo ja tak! a z tym ze na stacji facet wiedzial ile powinienem miec tlumikow bo wszystko mial w kompie? bo ja tak! czasem sie tafia na pana Rysia ktory za flaszke chodzi na rekach a czasem typa powaznie traktujacego swoja prace.

Link to comment
Share on other sites

Guest Misiek_okecie

Bratu w GSI chcieli zabierac dowod za brewki i sciemnione tylne lampy... Tak samo zabieraja dowod za niebieskie albo inne postojowki, wystajace ranty felg poza samochod itd itd. Nie wystarczy zrobic soczewke ze słoika, dowalić żarówe ZENON z allegro i juz masz full legal wypas xenony.

Link to comment
Share on other sites

Guest Butryn

Witam.

 

Projekt Super. Zrobilem to samo w swojej maximie; roboty duzo (zajelo mnie ponad 20 godzin) ale efekt koncowy jest super.

 

Robilem przeglad na xenonach bez spryskiwaczy i przeszedl bez problemow; policja juz kilka razy mnie zatrzymala i nic; a co najciekawsze to w poniedzialek zostalem zatrzymany bo wysiadlo mi prawe swiatlo (wilgoc sie dostala do przetwornicy i szlak ja trafil); mandatu nie dostalem bo wytlumaczylem kolega ze przetwornicy nie kupie w pierwszym lepszym miejscu i dlatego ze to sa xenony musialem zamowic i czekam na pakunek; dowodu nie zabrali, nie wspomnieli o spryskiwaczach i mandatu tez nie dostalem; pochwalili tylko ze nawet na jednej lampie ladnie swieci.

 

Pzd.

Slawek

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

 

W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!

znalezione na

http://www.ksenony.koszalin.pl/

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
WLASNIE BRAT DO MNIE PISZE NA GG ZE MU ZABRALI DOWOD ZA BREWKI I SCIEMNIONE LAMPY Z TYLU + MANDAT 100ZŁ!! oooostrooo

no i wsumie dobrze ze tak zrobili! nie obraz sie ale sciemnione lampy to jest IMO przesada!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...