Pawcior Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Ostatnio mam częste problemy z wyważeniem kół zwłaszcza przednich..Dziś byłem w warsztacie wyważyć ale niestety daleko nie ujechałem na polskich drogach..kilka dziur lub torów i znów kierownica wibruje od 115 do 130 . Choć przed każdymi torami zwalniam do niecalcyh 30 km/h.. Ale jak wiaomo wszystkich dziur nie da sie ominać Już nie mam siły jezzdzić ciagle do warsztatu....W lato tak nie mam..wyważe raz na 3 miesiace i spokój jest... Dodam,że felgi mam stalowe 14'' tylko,że zamiast fabrycznego rozmiaru 165/xx R14 mam zimówki uniroyal o rozmiarze 155/xx R14. jakiś zamiennik. Letnie opony natomiast mam takie jak fabryka do Micr kładła...Wiec ni wiem dlaczego w zime te koła tak czesto traca wyważenie..Może to skutek za waskich zimówek ( maja niższy profil niż letnie i duuużo niższy indeks predkosci - 160 km/h letnie a 210 ) Może to przez zimówki badziewne tak sie dzieje, bo letnie oponki byly 2 razy drozsze... Opony mam napompowane gazem, zmieniałem amortyzatory na Sachs Advantage ( może za twarde sa nie wiem )... :? :? Moje pytanie brzmi co doradzacie - jezdzić w kółko do warsztatu i wyważać czy po prostu olac to i do wiosny nie jezdzić z predkoscia wieksza niż 110,żeby kiera nie biła i nic zlego sie nie stanie ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 opony nie mają bicia promieniowego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gapa Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Cornholio a coz to takiego to bicie promieniowe jesli mozna wiedziec bo pierwszy raz o czyms takim slysze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 w skrócie napisze że zachodzi wtedy gdy skrajne punkty opony nie są jednakowo odległe od środka obrotu, czyli np gdy opona jest jajowata lub krzywo zużyta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gapa Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 a ha dzieki za uswiadomienie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawcior Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 hmm no raczej nie ...te opony były kupione jako nowe i maja dopiero rok..A autko jest bezwypadkowe także opon nie drze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 no tak jak coś ma rok to nie może mieć np wady fabrycznej :wink: jeśli tylko ten komplet opon lub całych kół sprawia kłopoty to: - uszkodzone są opony (tendencja do nierównego zużywania się) np z powodu wady fabrycznej - opony są źle nałożone na felgi - opony ulegają przekręceniu na felgach - felgi są uszkodzone Jesli opony sa roczne, kupowane jako nowe itp to reklamacja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 ale mogles raz gwaltownie zahamowac.... do zablokowania i juz, a zimowki szybko sie scieraja :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADIX Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 witam ja mialem podobny problem wielu autkach roznego typu jak kupilem nowe Felgi (stalowe np. ) bylo oki moze sa kwadratowe????? pozdr AP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wszok Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 jak ostro zachamowal i w jednym miejscu powstal duzy ubytek... to dla wyrownania proponuje ...dobrze spalic buta i sie wyrownaja :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xzandafer Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Pawcior sproboj czegos takiego jak optymalizacja. Kazdy dobry serwis oponiarski moze to zrobic. Nalezy pamietac ze po takiej optymalizacji trzeba przynajmniej do konca dnia jezdzic jak emeryt, bez mocniejszego przyspieszania ani hamowania. Jesli to nie pomoze to spytam sie tak: czy w tym 'raz na pare miesiecy' miedzy wywazaniem zdarza Ci sie odstawic auto na jakis tydzien? Jesli tak to efekt odksztalcenia opon, ktory potem dosc dlugo sie cofa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 przypomnialo mi sie :D:D mialem tak samo u siebie zaraz po zalozeniu zimowek, pojezdzilem na nich jakies 2tyg a pozniej je musialem zdjac bo wymienialem klocki. jak juz zalozylem problem z drganiami zniknal wiec moze zle sie ukladaja na srubach, jakies luzy moze masz albo cos... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maniek-ol Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Ja proponuję zdjąć koła , potem tarcze hamulcowe i dokładnie wyczyścić powierzchnie przylegania tarczy z piastą. Dostanie się tam niewielkiego brudu także powoduje drgania kierownicy. Może ta operacja pomoże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Czy aby na pewno załorzyli Ci oponki na tę samą stronę co w poprzednim sezonie? Czy przy wyważaniu gość doginał ciężarki? Jak nie to mogą spadać. Powinien znajdować się tylko jeden na feldze. Czy aby na pewno nie ma bicia na oponie? (uszkodzenie kordu - to się zdarza nawert w nowych). Mnie się keidyś zdarzyłoi że p[rzyczyną bicia było błoto na feldze Upewnij się, że przed wywazeniem wulkanizator dokłądnie opcvzyścił felgę. Zakładów wulkanizacji jak mrówków, ale tylko nie liczni robią to solidnie :evil: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawcior Posted January 8, 2006 Author Share Posted January 8, 2006 Felgi sa proste, byłem na sprawdzeniu luzów w zawieszeniu- nic nie ma, geometria i zbieżność w normie. Fcet co mi sprawdzał te parametry faktycznie coś przebąkiwał o tym,że mogli zle opony pozakładać...Znacie jakiś dobry zakład w Łodzi gdzie można to wszystko sprawdzić ?? Fakt czasem zdara mi sie, że np autko nie jezdzi codziennie tylko stoi 5-6 dni w garażu. W lato natomiast prawie codziennie jezdze...hmm da sie jakoś zapobiec temu efekltowi odkształcania opon ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 jak ostro zachamowal i w jednym miejscu powstal duzy ubytek... to dla wyrownania proponuje ...dobrze spalic buta i sie wyrownaja :twisted: :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 hmm no raczej nie ...te opony były kupione jako nowe i maja dopiero rok..A autko jest bezwypadkowe także opon nie drze... NOWE - GWARANCJA - REKLAMACJA zamiast kombinowania na wszystkie strony jedziesz tam gdzie kupiłes i mówisz co jest grane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Felgi sa proste, byłem na sprawdzeniu luzów w zawieszeniu- nic nie ma, geometria i zbieżność w normie. Fcet co mi sprawdzał te parametry faktycznie coś przebąkiwał o tym,że mogli zle opony pozakładać...Znacie jakiś dobry zakład w Łodzi gdzie można to wszystko sprawdzić ??Fakt czasem zdara mi sie, że np autko nie jezdzi codziennie tylko stoi 5-6 dni w garażu. W lato natomiast prawie codziennie jezdze...hmm da sie jakoś zapobiec temu efekltowi odkształcania opon ?? Ja zawsze jeżdżę do wulkanizatora na ul. Sporną (od Łowicza skręcasz na pierwszych światłach w prawo - ul.Julianowska, potem za cmentarzem żydowskim w lewo - ul.Sporna. Będziesz widział duży napis wulkanizacja po lewej) jak do tej pory się nie zawiodłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Łodziaki, znacie Mariusza Kasprzaka z ulicy Albańskiej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xzandafer Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 hmm da sie jakoś zapobiec temu efekltowi odkształcania opon ?? Staraj sie nie odstawiac auta na 5-6 dni w bezruchu. Chodzi o to zeby masa auta nie naciskala caly czas na ten sam obszar opony przez dlugi czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 gdyby opony ulegały trwałemu odkształceniu po kilku dniach parkowania auta, to by się nadawały do śmietnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 gdyby opony ulegały trwałemu odkształceniu po kilku dniach parkowania auta, to by się nadawały do śmietnika. Według mnie Cornholio ma rację- dłuższe postoje nie mają wpłytu na takie zachowanie. Jedynie co to opona ma wadę, jak pojedziesz do wulkanizatora - jak zdejmie koło to niech odrazu na wyważarkę założy i wtedy niech sprawdzi czy faktycznie bije. Poza tym są w niektórych warsztatach urządzenia do testowania opon. Tak jak pisali koledzy, przyczyn może być kilka - póki masz gwarancję udaj się i zareklamuj je - koniecznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Misiek_okecie Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 A moze to cisnienie w oponach nieprawidlowe? Albo felgi masz do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kalbar911 Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 jeśli jet to opcja wibrowania prz hamowaniu to mogą byc krzywe tarcze hamulcowe, sam tak mialem !!! niedawno mialem tez wibracje przy jeździe ale to z powodu dostania się sporej ilości śniegu pod kołpaki kół... pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xzandafer Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 gdyby opony ulegały trwałemu odkształceniu po kilku dniach parkowania auta, to by się nadawały do śmietnika. No nie do konca. To odksztalcenie nie jest trwale bo opona jest elastyczna i po paru dniach jazdy wszystko wroci do normy. Nie wspominam tu o jakis ewidentnych, widocznych golym okiem zmianach bo wtedy to rzeczywiscie opona na smietnik. Nikt chyba natomiast nie pomysli, ze z guma nie dzieje sie nic przez pierwszych kilka dni, a potem bumc! To troche jak z teoria, ze przez pierwszy rok uzytkowania opona sie nie sciera... Przytaczam po prostu moja przygode gdy sam chcialem reklamowac opone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.