Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wskaźnik poziomu paliwa i pływak w zbiorniku


Gość cerber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam info na jakiej zasadzie dział ten wskaźnik, bo po rozebraniu zbiornika paliwa i ponownym złożeniu przy zatankowaniu do pełna wskazówka wychla mi się tylko do poziomu 3/4 i dalej nie idzie. Zastanawiam się czy taki wskaźnik jakoś trzeba ustawić, czy może pływak o coś zachacza i się blokuje w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim wyjalem pływak przy robieniu spodu. Teraz nie wiem po co!!! bo zaczal mi zle wskazywac :////// czy ma ktos pomysl jak to naprawic?? mozna po prostu kupic nowy pływak i ewentualnie jaka jest jego cena ??? Pozdrawiam. Sunny N13 1.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeszcze smieszniej ale to nie z winy plywaka. Po podlaczeniu nowych zegarow wskazowka skoczyla na maxa (nawet poza skale :)) i tam zostala na dobre, heh! Wiem, ze tak milo i optymistycznie to wyglada ale wole zeby dzialala ;) Moze ktos kto to przeczyta wie w czym problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeszcze smieszniej ale to nie z winy plywaka. Po podlaczeniu nowych zegarow wskazowka skoczyla na maxa (nawet poza skale :)) i tam zostala na dobre, heh! Wiem, ze tak milo i optymistycznie to wyglada ale wole zeby dzialala ;) Moze ktos kto to przeczyta wie w czym problem...

 

 

a u mnie calkowice w dol opadla :| looknij na moj temat na forum almery: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12939

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to było tak

Samochód był kompletnie rozbierany do pospawania podłogi (ale to pikuś) głównie nadkoli a potem do konserwacji. No i po złożeniu na początku wogóle nic nie wskazywał. Okazało się że styki już nie łączyły na kostce. Kostkę więc odciełem i zlutowałem przewody bezpośrednio. No i już działał. Zatankowałem do pełna a tu zonk bo wskazówka wychyla się do 3/4 i dalej nic. Wię myśle że albo pływak się zawiesił (bądz zachacza o coś) albo się coś innego popsuło (np wskaźnik). Ale myśle sobie że zanim zaczne grzebać w zbiorniku pełnym paliwa sprawdze wskaźnik. Zdjełem więc tylnie siedzenie i na wiązce wychodzącej ze zbiornika sprawdziłem jakie są napięcia i które to + a który -. Wiedziałem że pokazywanie poziomu paliwa odbywa się na zasadzie przesuwania wskazówki po opornikach no i podałem 12 v na wskaźnik i wskazówka poszła na full. Więc już wiedziałem że to coś z czujnikiem w baku. No i odkręciłem i przyjżałem się. Okazało się że zle założyli mi ten czujnik, bo jest tam taki ząbek w który ma wejść obudowa wraz z czujnikiem ustawiająca go pod odpowienik kątem. A oni mi ten czyjnik zapakowali na siłe i nie trafili w ząbek

 

No i to tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie może byc pusto w zbiorniku a i tak będzie pokazywało że jest 1/3 poziomu. Wyjmowałem juz pływak i zauważyłem, że ścieżki od oporników są zatarte mniej wiecej na tej właśnie wysokości. Sprawdziłem oporności na nich i niby wszystko jest ok, z tym, że wygląda to tak jakby przerwy między nimi były pozłączane. Próbowałem to wyczyścić ale nic nie dało. Da się to jakoś naprawić czy po prostu kupić używkę i wymienić ?

Jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Z boku jest taki mały zbiorniczek w kształcie walca do którego jest podłączony kabelek. Co to jest ?

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Z boku jest taki mały zbiorniczek w kształcie walca do którego jest podłączony kabelek. Co to jest ?

Czujnik od rezerwy. Jak czujnik nie jest zanurzony w benzynie to wtedy kontrolna swieci na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
A ja taki czyjnik właśnie widziałem na allegro

 

ooo tu

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=83586994

To jest czujnik poziomu paliwa (na wskaznik) a nie czujnik rezerwy..

Tak wyglada pompa paliwa wraz z czujnikiem poziomu paliwa i czujnikiem rezerwy:

 

DSC02259.jpg

 

A tak wyglada sam czujnik rezerwy:

DSC02259_.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym mógł to bym ci zaśpiewał

 

nie nie nie

 

To co na alegro jest to jest do wersji gaźnikowej i u mnie tak cały ten element wygląda i jest tam zarówno jak widać pływak wraz z wskaźnikiem poziomu paliwa jak również czyjnik rezerwy umieszczony wewnątrz walca z siatki. A to co pokazałeś na zdjęciach to jest do innych wersji które mają oprócz tego wszystkiego również pompe paliwa, a gażniki tego nie mają.

 

Pozdrawiam

PS

Do wersji z wtryskiem też widziałem ten cały element z pompą na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Nie bede sie z Toba sprzeczal bo nie mialem tego w rekach co jest wystawione na allegro. Powiem tak.. to co tam widze ma tylko plywak wraz z czujnikiem poziomu paliwa. Nie widze tam nigdzie czujnika rezerwy. Ten walec z siatka to nic innego jak filtr wstepny paliwa. Ten okragly walec (sitko) zalozony jest bezposrednio na rurke paliwowa... gdziez jest przewod elektryczny od tego czujnika? Wewnatrz rurki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie zwiazane z czujnikami i wskaznikiem poziomu paliwa poziadam sobie nissana sunny 2.0 D i wskaznik paliwa dzial dosc dziwie, przykalad z zycia wziety: mialem okolo 1/3 zbiornika paliwa zatankowalem do pelna wskazowka jak stala na 1/3 tak i stala nie ruszyla sie dopiero po uplyei jakiegos czau 3 h badz tez calej nocy wskazowka sie poruszyla ale gdy mialem zalen apo sam kurek wskazowka badzo szybko opadla i po chwili znou sie podnosila, oraz od pewniego czasu caly czas siweci mi sie rezerwa ("lekko" swieci).

co to moze byc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam problem z pływakiem (chyba).

Wczoraj bedąc pewnym ze mam w zbiorniki jeszcze ok 9litrów paliwa wskazówka była prawie na pierwszej kresce pojechalem po znajomą gdy wskazówka spadla nagle na czerwone pole i zapaliła się rezerwa wróciłem do domu auto nagle zgasło zrobiłem ok 15km , się okazało brak paliwa.

Dziś poszedłem z karnistrem na stacje zalałem do karnistra 6 litrów zalałem auto i nagle wskażówka pokazuje prawie do pierwszej kreski ze jest ok 12 litrów.

 

I teraz pytanie co to może być :?:

Już zaczołem rozbierać auto zeby dostać się do pływaka, ale troche mam stracha bo tam pełno benzyny jest.

 

Pozdrawiam i czekam na podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z pływakiem (chyba).

Wczoraj bedąc pewnym ze mam w zbiorniki jeszcze ok 9litrów paliwa wskazówka była prawie na pierwszej kresce pojechalem po znajomą gdy wskazówka spadla nagle na czerwone pole i zapaliła się rezerwa wróciłem do domu auto nagle zgasło zrobiłem ok 15km , się okazało brak paliwa.

Dziś poszedłem z karnistrem na stacje zalałem do karnistra 6 litrów zalałem auto i nagle wskażówka pokazuje prawie do pierwszej kreski ze jest ok 12 litrów.

 

I teraz pytanie co to może być :?:

Już zaczołem rozbierać auto zeby dostać się do pływaka, ale troche mam stracha bo tam pełno benzyny jest.

 

Pozdrawiam i czekam na podpowiedz

 

 

no to co ze benzyna ?? :) bedziesz troche smierdzial :P

co do wskaznika.... on pokazuje orientacyjnie. moze poprostu stales na gorce i sie przelalo pod plywak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dominik86st

u mnie to norma że wskaźnik się zacina, np jest na drugiej kresce od góry od dobrych 300 km i ruszy się jak trochę powalę w zegary jak w ruski telewizor... pływak? zegary? kit z tym i tak mu nie ufam, patrzę na kilometromierz zawsze, ale fakt że przydałby się przynajmniej dla ogólnego wglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to się zdarzylo pierwszy raz.

2 dni wczesniej zatakowałem go pod kurek, to może się plywak troche wygioł.

Dobra ide działać z tym pływakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy dobrze szukasz przyczyny bo:

Napisałeś " wskazówka spadla nagle na czerwone pole i zapaliła się rezerwa" Ogólnie jest tak że pływak jest urządzeniem mechanicznym a wskaźnik rezerwy jest czujnikiem elektronicznym i na dodatek są oddzielnie wic jeśli nawet by się pływak zawiesił to wskaźnik rezerwy by się zapalił w momencie niskiego poziomu paliwa. Ja bym sprawdził przede wszystkim stan kostki będącej pod tylnimi siedzeniami, może coś nie łączyło na stykach. Pozatym nieruszałbym tam pływaka bo chyba że powtórzy ci się znowu historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Witam. U mnie czujnik poziomu paliwa jeszcze jakiś czas temu działał jak chciał, a teraz przestał wogóle. Na dniach zabieram się za to. Jak go rozszyfruję i dojdę co jest co to może rozwiąże się trochę problemów i niewiadomych u innych. O postępach poinformuje na bieżąco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
U mnie może byc pusto w zbiorniku a i tak będzie pokazywało że jest 1/3 poziomu. Co to jest ?

Miałem kiedyś dokładnie tak tak w Primerze P10. Wieszał sie pływak. Rozwiązaniem okazało się: poluzować pompę paliwa, obrócic ją nieznacznie prawo (lub w lewo już nie pamiętam) i przykręcic z powrotem. Niewielki obrót całej pompy sprawił, że pływak przestał haczyć o coś.

Pozdrawiam

Tomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A u mnie nic nie dziala ani kontrolka ani wskazówka :(:( ale chyba zaczne od bezpiecznikow sprawdzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...