Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

wskaźnik poziomu paliwa i pływak w zbiorniku


Guest cerber
 Share

Recommended Posts

Szukam info na jakiej zasadzie dział ten wskaźnik, bo po rozebraniu zbiornika paliwa i ponownym złożeniu przy zatankowaniu do pełna wskazówka wychla mi się tylko do poziomu 3/4 i dalej nie idzie. Zastanawiam się czy taki wskaźnik jakoś trzeba ustawić, czy może pływak o coś zachacza i się blokuje w zbiorniku.

Link to comment
Share on other sites

wlasnie bo u mnie pokazuje to co che a nie to ile mam paliwa w zbiorniku :?

 

opisz cos to moze skorzystam z dobrych rad i cus poprawie :wink: :wink: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Michalek

Ja w swoim wyjalem pływak przy robieniu spodu. Teraz nie wiem po co!!! bo zaczal mi zle wskazywac :////// czy ma ktos pomysl jak to naprawic?? mozna po prostu kupic nowy pływak i ewentualnie jaka jest jego cena ??? Pozdrawiam. Sunny N13 1.3

Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer

U mnie jeszcze smieszniej ale to nie z winy plywaka. Po podlaczeniu nowych zegarow wskazowka skoczyla na maxa (nawet poza skale :)) i tam zostala na dobre, heh! Wiem, ze tak milo i optymistycznie to wyglada ale wole zeby dzialala ;) Moze ktos kto to przeczyta wie w czym problem...

Link to comment
Share on other sites

U mnie jeszcze smieszniej ale to nie z winy plywaka. Po podlaczeniu nowych zegarow wskazowka skoczyla na maxa (nawet poza skale :)) i tam zostala na dobre, heh! Wiem, ze tak milo i optymistycznie to wyglada ale wole zeby dzialala ;) Moze ktos kto to przeczyta wie w czym problem...

 

 

a u mnie calkowice w dol opadla :| looknij na moj temat na forum almery: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12939

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No to było tak

Samochód był kompletnie rozbierany do pospawania podłogi (ale to pikuś) głównie nadkoli a potem do konserwacji. No i po złożeniu na początku wogóle nic nie wskazywał. Okazało się że styki już nie łączyły na kostce. Kostkę więc odciełem i zlutowałem przewody bezpośrednio. No i już działał. Zatankowałem do pełna a tu zonk bo wskazówka wychyla się do 3/4 i dalej nic. Wię myśle że albo pływak się zawiesił (bądz zachacza o coś) albo się coś innego popsuło (np wskaźnik). Ale myśle sobie że zanim zaczne grzebać w zbiorniku pełnym paliwa sprawdze wskaźnik. Zdjełem więc tylnie siedzenie i na wiązce wychodzącej ze zbiornika sprawdziłem jakie są napięcia i które to + a który -. Wiedziałem że pokazywanie poziomu paliwa odbywa się na zasadzie przesuwania wskazówki po opornikach no i podałem 12 v na wskaźnik i wskazówka poszła na full. Więc już wiedziałem że to coś z czujnikiem w baku. No i odkręciłem i przyjżałem się. Okazało się że zle założyli mi ten czujnik, bo jest tam taki ząbek w który ma wejść obudowa wraz z czujnikiem ustawiająca go pod odpowienik kątem. A oni mi ten czyjnik zapakowali na siłe i nie trafili w ząbek

 

No i to tyle

Link to comment
Share on other sites

U mnie może byc pusto w zbiorniku a i tak będzie pokazywało że jest 1/3 poziomu. Wyjmowałem juz pływak i zauważyłem, że ścieżki od oporników są zatarte mniej wiecej na tej właśnie wysokości. Sprawdziłem oporności na nich i niby wszystko jest ok, z tym, że wygląda to tak jakby przerwy między nimi były pozłączane. Próbowałem to wyczyścić ale nic nie dało. Da się to jakoś naprawić czy po prostu kupić używkę i wymienić ?

Jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Z boku jest taki mały zbiorniczek w kształcie walca do którego jest podłączony kabelek. Co to jest ?

 

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
Jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Z boku jest taki mały zbiorniczek w kształcie walca do którego jest podłączony kabelek. Co to jest ?

Czujnik od rezerwy. Jak czujnik nie jest zanurzony w benzynie to wtedy kontrolna swieci na desce.

Link to comment
Share on other sites

Czujnik od rezerwy. Jak czujnik nie jest zanurzony w benzynie to wtedy kontrolna swieci na desce.

Dzięki za podpowiedź :) Znaczy, że uszkodzony bo się nie świeci :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jak bym mógł to bym ci zaśpiewał

 

nie nie nie

 

To co na alegro jest to jest do wersji gaźnikowej i u mnie tak cały ten element wygląda i jest tam zarówno jak widać pływak wraz z wskaźnikiem poziomu paliwa jak również czyjnik rezerwy umieszczony wewnątrz walca z siatki. A to co pokazałeś na zdjęciach to jest do innych wersji które mają oprócz tego wszystkiego również pompe paliwa, a gażniki tego nie mają.

 

Pozdrawiam

PS

Do wersji z wtryskiem też widziałem ten cały element z pompą na allegro

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Nie bede sie z Toba sprzeczal bo nie mialem tego w rekach co jest wystawione na allegro. Powiem tak.. to co tam widze ma tylko plywak wraz z czujnikiem poziomu paliwa. Nie widze tam nigdzie czujnika rezerwy. Ten walec z siatka to nic innego jak filtr wstepny paliwa. Ten okragly walec (sitko) zalozony jest bezposrednio na rurke paliwowa... gdziez jest przewod elektryczny od tego czujnika? Wewnatrz rurki?

Link to comment
Share on other sites

Allegro gaźnik, maciejka_sz wtrysk. Problem rozwiązany:)

A ten czujnik rezerwy w wersji gaźnikowej na fotce z Allegro jest zasłoniony wstępnym filterkiem.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest sparrow_

Mam pytanie zwiazane z czujnikami i wskaznikiem poziomu paliwa poziadam sobie nissana sunny 2.0 D i wskaznik paliwa dzial dosc dziwie, przykalad z zycia wziety: mialem okolo 1/3 zbiornika paliwa zatankowalem do pelna wskazowka jak stala na 1/3 tak i stala nie ruszyla sie dopiero po uplyei jakiegos czau 3 h badz tez calej nocy wskazowka sie poruszyla ale gdy mialem zalen apo sam kurek wskazowka badzo szybko opadla i po chwili znou sie podnosila, oraz od pewniego czasu caly czas siweci mi sie rezerwa ("lekko" swieci).

co to moze byc

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam mam problem z pływakiem (chyba).

Wczoraj bedąc pewnym ze mam w zbiorniki jeszcze ok 9litrów paliwa wskazówka była prawie na pierwszej kresce pojechalem po znajomą gdy wskazówka spadla nagle na czerwone pole i zapaliła się rezerwa wróciłem do domu auto nagle zgasło zrobiłem ok 15km , się okazało brak paliwa.

Dziś poszedłem z karnistrem na stacje zalałem do karnistra 6 litrów zalałem auto i nagle wskażówka pokazuje prawie do pierwszej kreski ze jest ok 12 litrów.

 

I teraz pytanie co to może być :?:

Już zaczołem rozbierać auto zeby dostać się do pływaka, ale troche mam stracha bo tam pełno benzyny jest.

 

Pozdrawiam i czekam na podpowiedz

Link to comment
Share on other sites

Witam mam problem z pływakiem (chyba).

Wczoraj bedąc pewnym ze mam w zbiorniki jeszcze ok 9litrów paliwa wskazówka była prawie na pierwszej kresce pojechalem po znajomą gdy wskazówka spadla nagle na czerwone pole i zapaliła się rezerwa wróciłem do domu auto nagle zgasło zrobiłem ok 15km , się okazało brak paliwa.

Dziś poszedłem z karnistrem na stacje zalałem do karnistra 6 litrów zalałem auto i nagle wskażówka pokazuje prawie do pierwszej kreski ze jest ok 12 litrów.

 

I teraz pytanie co to może być :?:

Już zaczołem rozbierać auto zeby dostać się do pływaka, ale troche mam stracha bo tam pełno benzyny jest.

 

Pozdrawiam i czekam na podpowiedz

 

 

no to co ze benzyna ?? :) bedziesz troche smierdzial :P

co do wskaznika.... on pokazuje orientacyjnie. moze poprostu stales na gorce i sie przelalo pod plywak.

Link to comment
Share on other sites

Guest dominik86st

u mnie to norma że wskaźnik się zacina, np jest na drugiej kresce od góry od dobrych 300 km i ruszy się jak trochę powalę w zegary jak w ruski telewizor... pływak? zegary? kit z tym i tak mu nie ufam, patrzę na kilometromierz zawsze, ale fakt że przydałby się przynajmniej dla ogólnego wglądu.

Link to comment
Share on other sites

ale to się zdarzylo pierwszy raz.

2 dni wczesniej zatakowałem go pod kurek, to może się plywak troche wygioł.

Dobra ide działać z tym pływakiem

Link to comment
Share on other sites

Guest cerber

No nie wiem czy dobrze szukasz przyczyny bo:

Napisałeś " wskazówka spadla nagle na czerwone pole i zapaliła się rezerwa" Ogólnie jest tak że pływak jest urządzeniem mechanicznym a wskaźnik rezerwy jest czujnikiem elektronicznym i na dodatek są oddzielnie wic jeśli nawet by się pływak zawiesił to wskaźnik rezerwy by się zapalił w momencie niskiego poziomu paliwa. Ja bym sprawdził przede wszystkim stan kostki będącej pod tylnimi siedzeniami, może coś nie łączyło na stykach. Pozatym nieruszałbym tam pływaka bo chyba że powtórzy ci się znowu historia.

Link to comment
Share on other sites

Guest mikey_one

Witam. U mnie czujnik poziomu paliwa jeszcze jakiś czas temu działał jak chciał, a teraz przestał wogóle. Na dniach zabieram się za to. Jak go rozszyfruję i dojdę co jest co to może rozwiąże się trochę problemów i niewiadomych u innych. O postępach poinformuje na bieżąco...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Tomi_
U mnie może byc pusto w zbiorniku a i tak będzie pokazywało że jest 1/3 poziomu. Co to jest ?

Miałem kiedyś dokładnie tak tak w Primerze P10. Wieszał sie pływak. Rozwiązaniem okazało się: poluzować pompę paliwa, obrócic ją nieznacznie prawo (lub w lewo już nie pamiętam) i przykręcic z powrotem. Niewielki obrót całej pompy sprawił, że pływak przestał haczyć o coś.

Pozdrawiam

Tomi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

A u mnie nic nie dziala ani kontrolka ani wskazówka :(:( ale chyba zaczne od bezpiecznikow sprawdzania

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...