Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

tuningowanie Nissanów


stefino
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chodziło mi o kompresor mechaniczny turbo, nie turbosprężarkę, wiem że to nie to samo i jak silnik reaguje na to, ale jak z montażem tego??

jak widzisz że to nie to samo to czemu wciąż piszesz "turbo" o kompresorze mechanicznym?

 

 

wlasnie :D jak bys napisal na forum corrado o G ze to turbo to by sie obrazili... ;) to sprezarka srubowa czy jakos tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,8 bara hehe to juz jest sporo. zwykle faktyczne koszty przekraczaja to co sie wczesniej zaplanowalo, mysle ze na takiego sofciaka musisz liczyc z 5000-6000 lacznie, chyba ze masz dojscia i nie wyskocza zadne trudnosci przy robocie to moze troche mniej

do tego nalezy doliczyć cene SMT6 wraz z podłączeniem i wysterowaniem, te 5000-6000zł to dolna granica.

 

A 0,8 bara to już kawał doladowania, GRE na takim ma 270KM z SR20DE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego sprzeglo, heble, zawias, kola, po drodze wyskocza jakies drobne komplikacje jak to zwykle bywa i nie jest zadym problemem dobic do 10 tys zeta. no i te 6000 to napewno nie przy 0,8 bara bo do tego sie bez odprezenia i niewykluczone ze zakuwania silnika nie obejdzie. reasumujac powiem to co zwykle: najprostszym, najtanszym i najpewniejszym sposobem jest swap na SR20DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cala prawde wylozyl pavoolon ale poza tym przydaloby sie miec stala kase co miesiac zeby dlubac i naprawiac co sie jebie. wakacje w truskawkowym raju nie wystarcza :wink: kuba pamietasz :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra... zmniejszmy cisnienie :P wtedy naklady spadna...

;)

ps. to ile proponujecie nadmuchac bez zakuwania dolu zeby bylo fajnie ?:P

 

swap na 2.0... tylko znalezienie silnika w dobrym stanie latwe nie bedzie... i nie bedzie robil pssss:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 3000zł moge CI przyprowadzić, w pełni sprawnego Sunny GTI - doskonaly na swap, silnik stan idelany, po 13 barów kompresji na karzdzym garze nie bierze oleju i zapierdziela aż miło - doskonaly dawca (balchy tylko kiepskie)

 

Aha auto ma oplacone OC i przegłąd do 2 stycznia 2007 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz zrobić jakieś lajtowe turbo które ci powinno dać do 40-50% przyrostu mocy to będzie ci potrzeba:

turbina ok 800zł

IC ok 250zł

orurowanie 400zł

kolektor ok 600

smt6 i strojenie ok 1000zł

przewody olejowe ok 200zł

ewentualnie jeszcze robocizna jakaś (ja robie sam), możliwe że i wtryski będą poptrzebne ale tego nie wiem w przypadku 1,6 pewnie by się okazało podczas strojenia(ok 300zł), no i wydech żeby mieć lepsze efekty ale to nie jest konieczne i to można odłozyc na później

w sumie wychodzi ok 3550.... ale można wszystko sobie kupowac po koleii i nie wszystko na raz, ja już swoje części kompletuje dobre cztery miesiące......... jak by cos to wal i pytaj na pewno ja i coobci pomożemy, miło by było mieć w klubie 1,6 turbo

Tak, czy tak sporo kasy :-(

Zadam kilka głupich pytań, ale dlatego że nie mam pojęcia o tuningu :oops:

Co to intercooler i po co on?

Orurowanie to dolot powietrza do silnika z filtrem?

Co to smt6, po co on i do czego służy?

Które przewody olejowe? Jakieś nowe, dodatkowe?

Jak pisałem wcześniej nie jeżdżę agresywnie i bardzo rzadko kręcę silnik powyżej 4500 obr/min. Czy turbina będzie mi działać do tego zakresu obrotów? Rozumiem, że strojenie, to po to by wszystkie modyfikacje działały ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

intercooler to chlodnica powietrza doladowujacego, im chlodniejsze tym ma mniejsza objetosc i go wicej wchodzi = wiecej mocy (przy wiekszej dawce paliwa rzecz jasna)

 

orurowanie to tez rury idace do intercoolera i sprezarki

 

dodatkowy komputer sterujacy paliwem i zaplonem

 

przewody olejowe do smarowania sprezarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa zderzaki i progi cena niezla ale doliczyc do tego wysyle dp PL to się zdecydowanie nie oplaca.

 

Co do samego BODY Kitu super progi i tylny zderzak, przedni tak średnio mi sie podoba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawna turbine z bmw 2,5 TDS mozna wyrwac juz za 400-450zł, mialem taka wiele razy w reku i moge ja śmiało polecic do silników nissanowskich 1,4 i 1,6 tak na sofcika do ok 140-150 KM nadaje sie idealnie.

To ja zapytam jeszcze. Zalozmy, ze robię lajtowe uturbienie: wsadzam do auta turbine (ok. 450zł), do tego dochodzą przewody olejowe do turbiny (200zł). Co jeszcze do tego dojdzie i za ile?

Jak wcześniej pisałem chodzi mi, żeby auto miało kopa od samego dołu, bo nie kręcę wysoko silnika i auto służy mi do codziennej jazdy, czyli max 3000-4000 obr/min.

Wymyśliłem też żeby przedłużyc fabryczny dolot, żeby powietrze było brane nie zza chłodnicy jak teraz, ale z przerwy między chodnicą i zderzakiem, tam gdzie wiater szaleje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie myslisz ze na samej turbawce sie skonczy:

 

uzywany IC: 250-400

orurowanie: 1500-2000

albo przerobka seryjnego kolektora albo nowy za 1000-1500

SMT6 ze strojeniem i montazem: 1000-1500

wydajniejsze wtryskiwacze, pompa paliwa

niedlugo potem sprzeglo

heble, zawias itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawna turbine z bmw 2,5 TDS mozna wyrwac juz za 400-450zł, mialem taka wiele razy w reku i moge ja śmiało polecic do silników nissanowskich 1,4 i 1,6 tak na sofcika do ok 140-150 KM nadaje sie idealnie.

To ja zapytam jeszcze. Zalozmy, ze robię lajtowe uturbienie: wsadzam do auta turbine (ok. 450zł), do tego dochodzą przewody olejowe do turbiny (200zł). Co jeszcze do tego dojdzie i za ile?

Jak wcześniej pisałem chodzi mi, żeby auto miało kopa od samego dołu, bo nie kręcę wysoko silnika i auto służy mi do codziennej jazdy, czyli max 3000-4000 obr/min.

Wymyśliłem też żeby przedłużyc fabryczny dolot, żeby powietrze było brane nie zza chłodnicy jak teraz, ale z przerwy między chodnicą i zderzakiem, tam gdzie wiater szaleje :-)

 

 

miedzy innymi dla ciebie jeste ten post:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=13471

 

Kuba juz sie na forum tyle naprodukowal o turbo ze powinienes juz wiedziec ze turbiny na swoj kolektor raczej nie przykleisz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba juz sie na forum tyle naprodukowal o turbo ze powinienes juz wiedziec ze turbiny na swoj kolektor raczej nie przykleisz....

 

Ciekawe co piszesz, bo Kuba wcześniej nic o tym nie wspominał, przynajmniej w tym poście tylko wspominał o takiej możliwości. W innych miejscach nie szukałem. A Ty duży już chyba jesteś i powinieneś wiedzieć, że uprzejmością można więcej zyskać, ale o tym na forum raczej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba juz sie na forum tyle naprodukowal o turbo ze powinienes juz wiedziec ze turbiny na swoj kolektor raczej nie przykleisz....

 

Ciekawe co piszesz, bo Kuba wcześniej nic o tym nie wspominał, przynajmniej w tym poście tylko wspominał o takiej możliwości. W innych miejscach nie szukałem. A Ty duży już chyba jesteś i powinieneś wiedzieć, że uprzejmością można więcej zyskać, ale o tym na forum raczej nie było.

 

o czym ja pisze wiem doskonale jak i znaczna wiekszosc osob interesujaca sie tuningiem na tym forum. ty wykazujesz tylko totalna ignorancje. piszac takie idiotyzmy o turbinie za 450 i przewodach narazasz sie tylko na smiesznosc. zamiast isc na latwizne uzyj czasem inteligencji (jesli takowa posiadasz) i wpisz cos co cie interesuje w okienku "szukaj".

 

ps. czasami "google" tez sa pomocne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o czym ja pisze wiem doskonale jak i znaczna wiekszosc osob interesujaca sie tuningiem na tym forum. ty wykazujesz tylko totalna ignorancje. piszac takie idiotyzmy o turbinie za 450 i przewodach narazasz sie tylko na smiesznosc. zamiast isc na latwizne uzyj czasem inteligencji (jesli takowa posiadasz) i wpisz cos co cie interesuje w okienku "szukaj".

 

ps. czasami "google" tez sa pomocne

 

Nie przeczę, że się na tym wogóle nie znam. Dlatego pytam. A Ty znasz się na wszystkim i nie pytasz się o nic?? Wolisz niewiedzieć niż nie narazić się, wg Ciebie, na śmieszność? Gratuluję.

Zanim zaczniesz mnie obrażać, przeczytaj sobie kilka wypowiedzi wyżej, gdzie Coobcio pisze, że taka turbina jest do wyrwania za 400-450 zł (odpowiedź z 21.01) a resztę kosztów zaczerpnąłem od Kosy (odp. z 20.01). Pisząc jak wyzej, obrażasz nie mnie tylko Coobcia. A inteligencji, w przeciwnieństwie do Ciebie, używam częściej niż Ci się zdaje. I nie obrażaj tu nikogo tylko naucz się czytania tekstu ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie staram sie nikogo obrazac tylko uzmyslowic takim osobom jak ty ze wystarczy tylko chwila i masz wiekszosc odpowidzi na wlasne pytania. nie bede sie wdawal z toba w polemike kto uzywa inteligencji i ma wiekszy iloraz. ani mnie to bawi ani podnieca.

 

zycze powodzenia w projekcie.

 

ps. czytanie instrukcji obslugi nie nastrecza mi wielu klopotow.

analfabetyzm wtorny tez mnie jakos omija...

ps`.o Kube sie nie martw to duzy chlopiec i potrafi sie bronic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ladny plac zabaw :D

 

a wracajaac do turbiny....450? ok..uzywka po regenaracji

ale gdzie ostprzet do niej? :P

 

ps: sorka wybaczcie mussialem hehe

 

ja sie nie gniewam. za 450 to moze byc nawet przed regeneracja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ladny plac zabaw :D

 

a wracajaac do turbiny....450? ok..uzywka po regenaracji

ale gdzie ostprzet do niej? :P

 

ps: sorka wybaczcie mussialem hehe

 

ja sie nie gniewam. za 450 to moze byc nawet przed regeneracja :)

drogi zlom :lol: w skupie taniej znajde :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedlugo u Siebie będe robił Ultra Sofcik turbo, narazei wracam na pare tygodni do N/A zeby sprawdzić co nowe CAT CAMSY 272/266 są warte :)

 

Turbo zestawik z doładowaniem 0,4 bara bez IC w jego skład:

- kolektor pod turbo

- turbo

- downpipe

- rura łącząca turbo z przepustnicą + elastyczne łaczniki

- rura łącząca filtr poweietrza z turbiną + łączniki

-----------------------------------------------------------------------

To w moim przypadku, w przypadku Twojej Micry musiż jeszcze zaopatrzeć się musowo w SMT6 oraz przynajmniej regulator ciśnienia paliwa... choć wydaje mi się że moga być problemu bez zmiany wtrysków np z jakiegość SR20DE - powszechne i taniutkie wydajność 270cc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...