Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] -20, nowy akumator, nie odpala


Guest KarolK
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Primera 97' 1.6. W listopadzie kupiony akumulator 55Ah, 420 rozruchu. I niestety od 2 tygodni zapala coraz slabiej. W piatek bylo - 20 i rano pokrecil pokrecil (slabo) i nie odpalilem. Po poludniu odpalilem na kablach. W sobote Odpalil sam, pojechalem do mechanika bo linka gazu zamarzala. Zrobil linke z odpalaniem nie ma wiedzy bo to nie elektryk. Przesmarowal klemy czyms i dokrecil, podladowal z godzine. Dzis mamy poniedzialek. Na dworzu -26, nie bylo szans odpalic. Probowalem krecil bardzo slabo, a czasem zatrzymywal sie ze dziwnym zgrzytem. Byl tez moment ze zegar sie zresetowal. Po 3 probach dalem spokoj i poszedlem na autobus. Tydzien temu bylem u ludzi u ktorych kupilem akumualtor. Sprawdzili ladowanie (wyszlo lekko ponad 14 wiec dobrze), sprawdzili gestosc w akumulatorze wiec tez dobrze. Jedyne co bylo nie tak to podczas rozruchu chyba napiecie spadalo do 9 i wg tego czlowieka to duzo. Nie wiem czy to normalne. Po tym sprawdzeniu nie stawiam na akumator bo to troche dziwne zeby sie rozladowal przez niecale 3 miechy. Prosze o rady co sprawdzic, co zlecic elektrykowi itp. I najlepiej ile to moze kosztowac :).

 

Z gory dzieki za informacje.

Link to comment
Share on other sites

Albo zamarzło ci paliwo w przewodach albo częsci jakieś w silniku. Ja też mam nowy akumulator, jak auto stalo w garażu to bez problemu palilo (garaż nieogrzewany) , wczoraj spoko zapalił, a dziś niestety nie dało rady

Link to comment
Share on other sites

No ciekawe co na to fachowcy z forum, bo u mnie podobnie. Aku też niedawno kupowany, jakieś 3 miechy temu (55Ah i też chyba 420 rozruchu lub troche mniej).

I tak samo rano -26, tyle że autko garażowane (ale w blaszaku). Za pierwszym podejściem coś go przyblokowało, za drugim przygasły tylko kontrolki, ale odczekałem jakieś 15sek i odpalił.

Nie sprawdzałem napięcia na aku, ale może po prostu mamy jakieś lipne egzemplarze (u mnie siedzi jakiś fivestar) albo nie wiem czy do naszych aut nie owinno byhć 60Ah. Ja się zastanawiam czy to nie sprawa oleju, bo już przejeżdżone na nim 10kkm. :?

Link to comment
Share on other sites

No ja też dziś skapitulowałem...

Rano wsiadłem do auta, przekręciłem kluczyk, rozrusznik przekręcił się ze dwa razy z prędkością 1 obrotu na 30 sekund i zamilkł. Przy okazji zresetowały się liczniki i zegar i włączył się alarm. Po puszczeniu kluczyka pod maską usłyszałem krótkie brzęczenie ( co to, wie ktoś? Słyszałem to ilekroć odpuszczałem kluczyk po nieudanej próbie odpalenia. )

Kolejna próba zaowocowała wyłącznie przygaśnięciem licznika i zegara, a rozrusznik nawet nie jęknął...

Aku padł tak doszczętnie, że nawet nie pozwolił mi już na zamknięcie auta z pilota i włączenie alarmu. Stoi teraz zamknięty kluczykiem i czeka na wiosnę...

 

Mam więc istotne pytanie:

 

Czy pozostawienie go w takim stanie ( martwy aku - choć zegar świeci i lampka we wnętrzu się zapala, ale alarmu włączyć nie jestem w stanie ) na parę dni czymś grozi? Jakieś komputerki mi się nie poresetują?

 

A wczoraj przy -22 odpalił ... Dziś -25 już go zabiło...

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

No ja też dziś skapitulowałem...

Rano wsiadłem do auta, przekręciłem kluczyk, rozrusznik przekręcił się ze dwa razy z prędkością 1 obrotu na 30 sekund i zamilkł. Przy okazji zresetowały się liczniki i zegar i włączył się alarm. Po puszczeniu kluczyka pod maską usłyszałem krótkie brzęczenie ( co to, wie ktoś? Słyszałem to ilekroć odpuszczałem kluczyk po nieudanej próbie odpalenia. )

Kolejna próba zaowocowała wyłącznie przygaśnięciem licznika i zegara, a rozrusznik nawet nie jęknął...

Aku padł tak doszczętnie, że nawet nie pozwolił mi już na zamknięcie auta z pilota i włączenie alarmu. Stoi teraz zamknięty kluczykiem i czeka na wiosnę...

 

Mam więc istotne pytanie:

 

Czy pozostawienie go w takim stanie ( martwy aku - choć zegar świeci i lampka we wnętrzu się zapala, ale alarmu włączyć nie jestem w stanie ) na parę dni czymś grozi? Jakieś komputerki mi się nie poresetują?

 

A wczoraj przy -22 odpalił ... Dziś -25 już go zabiło...

 

pzd

 

poresetują się :-) ale nic strasznego.

Komputer sterujący silnikiem będzie musiał po zapłonie się na nowo zaprogramować. Odbywa się to w czasie od odpalenia, do włączenia wentylatora silnika, a dla Ciebie nie powinno być w żaden sposób odczuwalne. Nic mu nie będzie.

 

 

Ja jestem teraz dumny ze swojej Primerki. Akumulator słaby ale silnik dobrze reaguje, więc na -26C po 3obrotach wałem korbowym odpalił.

Ale przygoda była śmieszniejsza, szczęsliwy wysiadłem z samochodu, odskrobać szyby. Samochód sie grzeje.

I nie moge domknac drzwi, zamykają się tylko na pierwszy "zaczep"

Zapomniałem że wczoraj walczylem z kluczykiem i jak się okazało wkładka chyba została w pozycji zamykania centralnego zamka.

 

Trzasnołem drzwiami i samochód się zamknął.

 

I biegiem po zapasowe kluczyki :-)

Link to comment
Share on other sites

Jam mam półtoraroczną Vartę 60Ah srebowo-wapniową co to niby na mrozy powinna być odporna i jest podobnie. Jak nie wyłącze dmuchawy (zawsze zapominam ;) ) to samochód nie odpali za Chiny (co prawda nie widziałem żeby przygasały zegary, ale słychać coś jakby dźwięk ryglującego się centralnego zamka), a jak ustawię dmuchawę w pozycję 0 to, albo odpala od razu, albo trochę pokręcie raz, drugi i wio :) , ale wyraźnie słychać, że rozrusznik kręci jakby chciał, a nie mógł. Samochód stoi pod chmurką. Raczej przyjmuję, że w tych temperaturach to normalne, ale obawiam się, że auto może zrobić mi niemiłą niespodziankę :/ . Co ciekawe jak odpale, przejadę kilkaset metrów, wyłącze odczekam z 10min to samochód odpala jak latem bez względu na ustawienie dmuchawy, więc mam wątpliwości czy to wina akumulatora bo raczej doładować by się nie zdążył. Pewnie prędzej zgęstniały olej silnikowy (5w30).

Do trzaskania drzwiami żeby się domknęły też trzeba przywyknąć :) , a wrzucanie biegów to już prawdziwa poezja (muszę ustawiać wóz tak, żeby wyjechać z parkingu bez wrzucania wstecznego :D )

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj było źle ale się udało

akum to Jenot hybrydowy - wczoraj za trzecią próbą zapalił. Chociaż ta trzecia próba to już była skrajna desperacja. Rozrusznik robił może pół obrotu.

Dzisiaj nie próbowałem ale jest grubo poniżej 20 stopni. A ja wylądowałem w łóżku - poczekam do ocieplenia ;)

 

Sławek

Link to comment
Share on other sites

poresetują się :-) ale nic strasznego.

A komputer od gazu?

 

P.S. A co z tym bzyczeniem? Co to może być? Wtraźnie dobiego spod maski po jakichś dwóch sekundach od odpuszczenia kluczyka.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Jam mam półtoraroczną Vartę 60Ah srebowo-wapniową co to niby na mrozy powinna być odporna i jest podobnie. Jak nie wyłącze dmuchawy (zawsze zapominam ;) ) to samochód nie odpali za Chiny (co prawda nie widziałem żeby przygasały zegary, ale słychać coś jakby dźwięk ryglującego się centralnego zamka), a jak ustawię dmuchawę w pozycję 0 to, albo odpala od razu, albo trochę pokręcie raz, drugi i wio :) , ale wyraźnie słychać, że rozrusznik kręci jakby chciał, a nie mógł. Samochód stoi pod chmurką. Raczej przyjmuję, że w tych temperaturach to normalne, ale obawiam się, że auto może zrobić mi niemiłą niespodziankę :/ . Co ciekawe jak odpale, przejadę kilkaset metrów, wyłącze odczekam z 10min to samochód odpala jak latem bez względu na ustawienie dmuchawy, więc mam wątpliwości czy to wina akumulatora bo raczej doładować by się nie zdążył. Pewnie prędzej zgęstniały olej silnikowy (5w30).

Do trzaskania drzwiami żeby się domknęły też trzeba przywyknąć :) , a wrzucanie biegów to już prawdziwa poezja (muszę ustawiać wóz tak, żeby wyjechać z parkingu bez wrzucania wstecznego :D )

 

To że zostawiasz dmuchawe to wcale nie taki problem.

Dlatego, że często się tak robi, przed odpaleniem, że należy wzbudzić akumulator. Zapala się na chwile światła.

 

Dziwne jest tylko to, że dmuchawa odbiera moc rozrusznikowi, nie powinna, więc podejrzewam, że jest na mrozie mocno zablokowana (przytarta, przymarznięta) i bierze dużo prądu.

 

Jak odpalisz i pochodzi chwile to już każdy powinien odpalić.

Link to comment
Share on other sites

Guest KaZeLoT

Mój aku też ledwo daje radę. Silnik zaskoczył chyba za 5 razem, ale rozrusznik ledwo wałem obracał. Sprzęgło sztywne jak cholera.

 

Wczoraj wracałem do Gorzowa z Poznania, to było -24st., zamarzł mi płyn do spryskiwaczy, a nawiew nie wydalał na tyle, żeby się rozmroziły od wewnątrzej strony szyby w drzwiach tylnych (dystans 140km).

Link to comment
Share on other sites

Dziwne jest tylko to, że dmuchawa odbiera moc rozrusznikowi, nie powinna, więc podejrzewam, że jest na mrozie mocno zablokowana (przytarta, przymarznięta) i bierze dużo prądu.

 

Jak odpalisz i pochodzi chwile to już każdy powinien odpalić.

 

Też mi się wydaje, że chyba przymarza :?

Link to comment
Share on other sites

A komputer od gazu?

 

P.S. A co z tym bzyczeniem? Co to może być? Wtraźnie dobiego spod maski po jakichś dwóch sekundach od odpuszczenia kluczyka.

 

pzd

Komp gazowy nie zresetuje się, ma jakąś tam pamięć wenętrzną.

 

A bzyczenie to prawdopodobnie zamykanie się silnika krokowego od gazu.

Link to comment
Share on other sites

Guest ercikbercik

witam nissanomaniaków no ja tez mam prooblem przy takim morozie z odpaleniem auta wczoraj mi zapalil ale ledwo ledwo, pojechalem kupic kable rozruchowe i sie dzis rano przydaly bo moja primka nie chciale zapalić, poszly kabre w ruch. I teraz bez problemy zapala tylko po nocy siada.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Primera 97' 1.6. W listopadzie kupiony akumulator 55Ah, 420 rozruchu. I niestety od 2 tygodni zapala coraz slabiej. W piatek bylo - 20 i rano pokrecil pokrecil (slabo) i nie odpalilem. Po poludniu odpalilem na kablach. W sobote Odpalil sam, pojechalem do mechanika bo linka gazu zamarzala. Zrobil linke z odpalaniem nie ma wiedzy bo to nie elektryk. Przesmarowal klemy czyms i dokrecil, podladowal z godzine. Dzis mamy poniedzialek. Na dworzu -26, nie bylo szans odpalic. Probowalem krecil bardzo slabo, a czasem zatrzymywal sie ze dziwnym zgrzytem. Byl tez moment ze zegar sie zresetowal. Po 3 probach dalem spokoj i poszedlem na autobus. Tydzien temu bylem u ludzi u ktorych kupilem akumualtor. Sprawdzili ladowanie (wyszlo lekko ponad 14 wiec dobrze), sprawdzili gestosc w akumulatorze wiec tez dobrze. Jedyne co bylo nie tak to podczas rozruchu chyba napiecie spadalo do 9 i wg tego czlowieka to duzo. Nie wiem czy to normalne. Po tym sprawdzeniu nie stawiam na akumator bo to troche dziwne zeby sie rozladowal przez niecale 3 miechy. Prosze o rady co sprawdzic, co zlecic elektrykowi itp. I najlepiej ile to moze kosztowac :).

 

Z gory dzieki za informacje.

 

wszystko wskazuje na to, że masz niedoładowywany aku i stąd taki efekt. Może jeździsz np krótkie odcinki, a w takim układzie dokładając światła, dmuchawę ew podgrzewanie szyby aku dostaje mocno w kość i sukcesywnie rozładowywuje się.

Naładuj akumulator na full, najlepiej niewilkim prądem np 0,5A przez przynajmniej 20godz i zobacz na ile to wystarczy. Jeśli starczy na krótko, to jest problem z ładowaniem.

 

Czy 55Ah były fabrycznie montowane w P11 1,6?

 

Adam

Link to comment
Share on other sites

a może to nie jest kwestia nowego akumulatora, ale do d*py akumulatora. Niektóre akumulatory mają słabą zdolność przyjmowania ładunku. Trzeba autem naprawdę długo jeździć, by się doładowało. A jak ktoś gna głównie po mieście, a na dodatek co chwile wyłącza silnik i potem znowu zapala, to akumulator idzie się bujać. Na twoim miejscu bym sobie pomierzył jednak i wiedział co jest grane. Bo możliwe, że oprócz tego masz jeszcze jeszcze walnięty alternator i nie chce ładować.

-20 i problem z olejem, płynem chłodzącym i inne takie? Raczej niemożliwe. Ani paliwo, ani olej, ani borygo nie zamarzną przy takiej temperaturze.

Link to comment
Share on other sites

Guest boczkowy

Witam,

 

W piątek zataszczyłem aku do domku, dziś rano przyniosłem, podłączyłem i...

pięknie kręcił ale nic poza tym :|

Natomiast przy wsadzaniu kluczyka do stacyjki piszczało.

Wyszedłem przekręciłem centralnym, tym razem nie piszczało. Nadal kręcił ślicznie i nic poza tym :(

 

Jutro ma być cieplej? ;)

Link to comment
Share on other sites

No ja mam Vartę, której w listopadzie skończyła się gwarancja...

 

-20 i problem z olejem, płynem chłodzącym i inne takie? Raczej niemożliwe. Ani paliwo, ani olej, ani borygo nie zamarzną przy takiej temperaturze.

Ale płyn do spryskiwaczy zamarzł! ( do -22 st )

Poza tym olej w skrzyni biegów tak stężał, że chyba tylko Pudzianowski potrafiłby zmieniać biegi...

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
Ale płyn do spryskiwaczy zamarzł! ( do -22 st )

Poza tym olej w skrzyni biegów tak stężał, że chyba tylko Pudzianowski potrafiłby zmieniać biegi...

Jak się badziewny płyn kupuje... :P

I oleju w skrzyni dawno nie wymieniało... :P

Link to comment
Share on other sites

Jak się badziewny płyn kupuje... :P

I oleju w skrzyni dawno nie wymieniało... :P

Nie widze zwiazku, ja niedawno wymienialem na nowy i tez ciezko przez pierwsze kilka minut mi skrzynia chodzi. Przy mrozach -25 nie ma mocnych.

Pozdrawiam

Kamyk

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA

Nowy aku aku nie rowny, mialem Centre to padala co 2 tyg. teraz mam Jenoxa i przez dwa lata nie ladowalem go i odpala bez problemu.

Zawsze chociaz na 1-2min daje aku sie naladowac, wylaczam swiatla i dmuchawe jak dojezdzam do uczelni(jest tam teren wew. wiec nie musze sie obawiac o policje).

Nalejcie dobrego paliwka przynajmniej pol baku a paliwo nie zamarznie, a jak jezdzicie na gazie to zanim podjedziecie do domu przelaczcie na Pb i niech potoczy sie chociaz 200m, bedzie latwiej rano odpalic.

Jeszcze autko w zime nigdy mnie nie zawiodlo, wiec chyba porady nie sa az takie zle :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak się badziewny płyn kupuje... :P

I oleju w skrzyni dawno nie wymieniało... :P

Nie widze zwiazku, ja niedawno wymienialem na nowy i tez ciezko przez pierwsze kilka minut mi skrzynia chodzi. Przy mrozach -25 nie ma mocnych.

Pozdrawiam

Kamyk

Również mam nowy olej w skrzyni i rano po odpaleniu biegu wbić sie nieda, jestem pewien że to nie jest wina oleju :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
Również mam nowy olej w skrzyni i rano po odpaleniu biegu wbić sie nieda, jestem pewien że to nie jest wina oleju :wink:

Myślę, że wszyscy mamy przy takich mrozach podobne problemy... Po prostu chciałem się poczepiać ;)

Link to comment
Share on other sites

Mój ma nowy aku od piątku w sobotę odpalił i jeździł nawet wieczorem spoko odpalił ale w niedziele rano tzn. 12:30 kręcił krecił i padł a dzisiaj rankiem cholowanie i zapalil od razu . Zobaczymy jak będzie jutro rano pewnie znowu chol aby odpalił nadmienie że świece przewody oleje filtry mam powymieniane ale to niestety przy -25 aku pada chociaż ładnie kręci przez dłuższy czas ok 2 min.

Ja się poprostu poddaję przy takich mrozach a tym bardziej moja Primka

Pozdrawiam wszystkich i trzymajcie się ciepło :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...