Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 2.0 TD - potrzebna pomoc przy reanimacji :(


Gość pawel_s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety w moim autku już drugi raz poszła głowica. Po zasięgnięciu opinii kilku osób nie będę jej ponownie spawał. Szukam teraz nowego silnika.

 

W innym topicu przema77 podesłał mi link do aukcji na allegro,

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84728591

 

gdzie ktoś sprzedaje rozbitą P11 2.0 TD na części. Ma do sprzedania cały silnik chyba we w miarę rozsądnej cenie, ale boję się go kupić w ciemno.

 

Tutaj wielka prośba do Was klubowiczów (szczególnie tych z północnej Polski). Czy ktoś z Was mógłby podjechać do Gdyni i obejrzeć ten silnik? Porozmawiać z człowiekiem i ocenić czy gra jest warta świeczki? Przy rozmowie w cztery oczy można się więcej dowiedzieć niż przez telefon.

 

Jeżeli, ktoś miałby czas i ochotę to niech się do mnie odezwie na maila.

 

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No przykra sprawa. Dlaczego za pierwszym razem poszła Tobie głowica????

CO do jej spawania to chodźby nie wiadomo kto ją pospawał w DIeslu to i tak kiedyś zawsze siądzie na nowo.

Nie lepiej kupic samą głowice?????????? Oczywiście chodzi o koszty.

Co do ceny silnika to jeżeli dają tzw. gwarancje rozruchową to brać.

Pozdrówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No przykra sprawa. Dlaczego za pierwszym razem poszła Tobie głowica????

Za pierwszym razem to było zaniedbanie poprzedniego właściciela :(

U mnie ujewniło się to po zmianie płynu chłodzącego - porzedni był chyba z jakimiś uczelniaczami

 

Nie lepiej kupic samą głowice?????????? Oczywiście chodzi o koszty.

Może i faktycznie lepiej. Ale miałem robiony pomiar kompresji na moim silniku i wyszło mi po 28 barów na każdym cylindrze. Z tego co wiem to powinno być około 32. Teraz się boję, że jak zrobię głowicę i założę to później mi wyjdzie coś z kompresją i znowu będę musiał coś z tym silnikiem zrobić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kuzyn mechanik mowil mi ze jeszcze nie widzial dobrze pospawanej glowicy... ale ponoc w dieslach to dosc popularna usterka (cisnienie, drgania..) ;(((

..do Gdyni mam jeszcze dalej niz ty ;))

tak swoja droga to chyba trudno bedzie ocenic stan - przebiegu nie ma podanego!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napiszcie mi jeszcze co byście zrobili na moim miejscu.

 

Mogę kupić silnik (z pompą wtryskową) po przebiegu 136 kkm na 30 dniowej gwarancji. Silnik sprzedaje firma sprzedająca nowe i używane części do samchodów japońskich. Chcą za taki silnik ok 4300 pln.

 

No i z drugiej strony ten silnik na allegro za połowę tej ceny. Sprzedający coś przebąkiwał, że samochód miał przejechane ok 160 kkm i też się zgodził udzielić mi gwarancji 30 dniowej. Tutaj z przebiegiem może być różnie. Mój też ma na liczniku 149 kkm a jestem pewien, że jak go kupowałem miał już ponad 200 kkm (pisałem kiedyś o tym na forum). Zastanawiam się również jak wyegzekwować ewentualną gwarancję. W ogóle nie wiem jakie ma znaczenie taka umowa cywilna (chodzi o to jak to osoba prywatna a nie firma wystawia taką gwarancję).

 

Ostanie pytanie. Czy ma znaczenie to, że osprzęt silnika będzie pochdził od innych producentów? Zdaje mi się, że u mnie jest bosch, a w obydwu tych silnikach jest osprzęt zexela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik za 2 tys. jest znosna cena - zawsze mozesz przelozyc tylko glowice a reszte zatrzymac na wszelki wypadek,

jesli masz swoja pompe dobra to poco by ci byla druga? a 4 tys - tego juz nie odzyskasz - widziales jak stoja Primerki - ja zastanawiam sie za ile moglbym sprzedac swoja, bo chcialbym cos wiekszego i wlosy mi sie jeza!! jak tak dalej pojdzie to tylko "bencka" sie oplaci :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł,

 

jak masz w silniku pompę Zexela, to oznacza że silnik jest sprzed 98r, bo Zexela wstawiali w pierwszych p11-kach. Więc wątpliwe jest aby 9-letni silnik miał przejechane mniej niż 200kkm, chyba że juz od 5 lat leży na półce.

Cwaniaki co handlują częściami, wiedzą że diesel nissana może mieć i przebieg 300kkm i nie wykazuje objawów zużycia, więc łatwo im wciskać bajery na temat przebiegów.

 

Ja bym Ci radził - kupuj silnik nie starszy od tego co masz, a unikniesz wielu kłopotów.

PS. Z tego co pamiętam w pierwszych silnikach CD20T (tych na Zexelu) był inaczej rozwiązany temat prędkościomierza

 

pozdr

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Czy może być spowodowana niższa kompresja (28 barów zamiast 32). Dodam, że pomiar miałem robiony po spawaniu głowicy i przejechaniu ok 5 tysięcy km.

 

Czy wymiana samej głowicy na nową może coś pomóc czy trzeba będzie jeszcze coś zrobić z dołem silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że stan pierścieni i cylindrów...

OT - Był silniczek w Wałbrzychu -przebieg ok 130 tys za 2tys.zł - ale sie zmył :cry:

Mają mieć dostawę w czwartek - piątek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kieruje do Pawła s Słuchaj jesli chodzi o tego sprzedawce z Gdyni to ręcze za niego. Wystawiłem kiedys post cyt kontrolka check i nierówne obroty w Dieslu usterka okazał sie czujnik wału obrotów Nowy w ASO kosztuje 270 zł apan Paweł sprzedał mi za 70 zł + sam pokrył koszta przesyłki oczywiscie w stanie idealnym Kilka dni temu znowu u niego zamawiałem i słuchaj za amortyzatory na tył kompletne spręzyny itp oczywiscie 2 sztuki + lusterko lewe kompletne orginalne zapłaciłem tylko 150 zł a to o czyms swiadczy Polecam tego człowieka w 100%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie kupiłeś i za ile? już uzbrojona i po plantowaniu?

Z tej aukcji allegro, do której podesłałeś mi link. Jeszcze raz wielkie dzięki. Cena końcowa będzie wiadoma jutro. Chyba raczej z osprzętem bo wykręcana z silnika. Planować będę raczej sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to mam kogoś kto to zrobi. Najpierw oczywiście sprawdzi mi ciśnieniow głowicę na zimno i ciepło.

 

Tak z ciekawości w jakiej części miasta masz ten kontakt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba na krasnobrodzkiej ale nie jestem pewny. jutro będę wiedział

Przy trasie toruńskiej - tam właśnie będę to robił :D

 

Podobno najlepszy warsztat w wawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...