Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Adaptacja końcowych tłumików z mocniejszych wersji


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moim zdaniem wogóle nie powinno się brać pod uwage zmiany wydechu za slabszej jednostki napędowej bo to jechać nie będzie tylko wypije więcej.

najlepiej żeby rurka byla zawsze większa (szersza) ale mądrala ze mnie

 

Ale przecież wszyscy piszą o zakładaniu tłumika od najmocniejszych wersji a nie od najsłabszych :?: Nie wiem czemu się dziwisz, że powyżej 4000 nie chciał Ci jechać. To normalne jak nie miał już przepustowości to poprostu dławił silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejwra

macie jakiś namiar w Wawie gdzie można kupic cały wydech od almery GTI? ten od Coobcia za***isty ale niestety za głośny będzie a i czy od GTI będzie pasował pod łącznik elastyczny w 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

bez koncowego tlumika tez sie niezle jezdzi, dzwieki rzucaja na kolana, szczegolnie przy zmianie biegu na odcince 8) zreszta mozesz zawsze wrzucic jakis przelotowo-komorowy i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wydechami to jest skomplikowana sprawa, jak się ścigałem na moto to sam sobie robiłem i konstruowałem wydechy, ale do tej pory nie wiem jakie prawa tym rządzą :roll:

np. w kilku silnikach po zrobieniu przelotu miałem spadek mocy... dopiero zrobienie przewężenia w ostatnim tłumiku dało przyrost... co prawda silniki w moto to zupełnie inna bajka bo zaczynją jechać od 10000rpm

stąd wniosek że wydech trzeba projektować pod konkretny silnik z konkretnymi modyfikacjami... ciężko jest tak coś trafić na chybił trafił... a przynajmnie modyfikacje trzeba sprawdzać na hamowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA osobiscie nie weirze w jakieś tam teorje co do wydechów trzeba zrobić wiele wydechów i sprawdzać to na hamowni jest tyle mozliwosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy koncowy tlumik z P10 GT mozna polaczyc z wydechem 2 cale bez kata i tlumika srodkowego w GA16DE. Czy nie bedzie tego wszystkiego ten koncowy dlawil no i czy bedzie w miare cicho? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie cichuto, w stosunku do pełnego przelotu, jednak po drodze przydało by się dać jakąś przelotówke.

 

Osobiście jak się już robi wydech caly od nowa to najlepsze rozwiązanie to zrobić pełny przelot tak jak GOAGO na 3 tlumikach - bardzo cicho a zarazem ciekawey efekt akustyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik przelotowy to taki co nie ma przegród, tłumi on tylko rezonans fal, jak się patrzy przez niego to jest to zwykła rura z ponawiercanymi od środka gęsto dziurkami i ta rura jest owinięta materiałem tłumiącym, nazywa się przelotowy bo nie zatrzymuje spalin tylko one sobie lecą jak w zwykłej rurze... mogą być w nim ewentualnie jakieś zwężki które mają na celu wyciszenie.. ale też skutecznie hamują spaliny co jest nie korzystne...

jeżeli chodzi o zaadoptowanie ostatniego tłumika z primery GT to ja uważam że może skutecznie zapchać wydech, jak jest już zrobiony przelot na 2 cale to już lepiej przy tym zostać i ewentualnie zastosowac kilka tłumików rezonansowych i też można zrobić ciche autko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok fajnie a tak jeszcze jaki mialby byc cel tego srodkowego przelotowego? no i jednoznacznie prosze : koncowy z GT zapcha ten 2calowy wydech czy nie? i ew. jaki by nie zapchal? ;]

 

edit: myslalem tez o zamianie caleg wydechu na taki z GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapchał by dowlony tlumik przelotowy. wydechy przelotowe są bardzo luźne i "niezapychające"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki mialby byc cel tego srodkowego przelotowego?

 

Za pomocą tłumika środkowego przelotowego zachowasz pojemność układu wydechowego (bardzo ważną), nie zdławisz nim przelotu spalin a przy okazji wyciszysz wysokie tony czyli metaliczny dźwięk. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej to poprostu neich idzie sama rura od kolektora wydechowego powiedzmy te 2 cale ale nie więcej a na końcu niech będize koncowy z 2.0, jak będzie pełen przelot 2" w silniku 1,4 i 1,6 to może być wydech nieco zaluźny, choć dla seryjnych walków to praktycznie nie ma znaczenia i tak będą przyrsty mocy i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy tlumik bedzie pasował kwestja przerobienia mocowań i porpwadzenia kawalka rury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dobrze rozumiem te wszystkie wywody to w momencie gdy usune katalizator to powiniem zmienić tłumik końcowy na większy żeby spaliny nie zwalniały a w efekcji żeby nie dławił się silnik. Czy może zmiana w przepływie jest tak minimalna że nie tzreba nic robić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator bardziej blokuje wydech jak końcowy tlumik, dlatego jak się wywali katalizator to znacznie szybszemu złózyciu ulega końcowy tłumik bo to w nim zbiera się ciśnienie. Wycięcie kata to pierwszy krok do rozluznienia wydechu a w efekcie dodania troche mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

50mm jak najbardizej się nada.

Seryjnie masz chyba 46mm, tłumik przelotowy o takiej średnicy będzie się prosto montwaoło bo będzie nachodzić na twoją rure, dodam że śrendnica mierzona na zewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...