Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Ustawienie zapłonu


TeroM
 Share

Recommended Posts

Witam, jaki jest stopień przyspieszenia zapłonu w K10-tce 1.2 silnik z 92roku.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. no to juz zwariowalem Ci powiem... bo wg książki powinno być 2*.. poprzednio miałem 12* i autko chodziło cacy, jak ustawiłem na 2* to jezdzi sie... dziwnie :/ zanim zacznie przyspieszac to trzeba czekać, jest taka jakby dziura :/

Link to comment
Share on other sites

bo jest róznica czy ustawiasz z podcisnieniem czy bez. jak z podcisnieniem to 10* na plus a jak bez podcisnienia to 0-2* plus :wink:

Link to comment
Share on other sites

Chodzi Ci o ten przyspieszacz zapłonu? Było ustawiane bez niego, i zrobione 2*.. no ale teraz to jest tragedia z jazdy :/

 

A i jeszcze pytanko, czy mieszanka zmieni się przy ewentualnym zmianie zapłonu? Zrobilem na 2*, pojechalem zrobic mieszanke, i mechanior mi mówi że tu nic ustawiac nie trzeba, chodzi perfect. A przy poprzednim ustawieniu 12*, to mi duze spalanie wychodzi :/

Czyli pytanko: mieszanka sie zmieni?

Link to comment
Share on other sites

mieszanka sie nie zmieni ale jak masz zle ustawiony zaplon to ci moze niedopalac paliwa i wtedy sklad spalin bedzie inny :wink:

Link to comment
Share on other sites

ZObaczymy jak sie teraz bedzie zachowywac... ustawilem 10* na + z przyspieszaczem zaplonowym.

 

Kiedy te jaja z tym autem sie skoncza? :P

Aha jeszcze pytanko.. silnik mam z 92r a osprzet z 89... przy aparacie zaplonowym sa drobne zmiany, ale kąt jest ten sam?

Link to comment
Share on other sites

mysle ze 10* jest uniwersalne dla 1.2 , 1.0 i nawet do innych marek samochodów (nawet audi) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ewentualnie co bys obstawil ze duzo spala benzyny? Silnik jak pamietasz wymienilem, ale caly osprzet jest ze starego silnika (kolektor ssacy, wydechowy, gaznik, aparat zaplonowy).

Mieszanka wg analizatora jest ok, zaplon, ustawilem jak mialem wczesniej (wg Twoich danych). Filtr powietrza, coz byl wymieniany w listopadzie, ale nawet po jego wymianie nie odczulem zmniejszonego spalania. Kable WN mam nowe, Boscha. Świece, nie wymieniane narazie po wymianie silnika jestem bez kasy, ale mam swiece NGK i Boscha. Na obydwoch jezdzilem, to samo. ;( Any idea?

 

A tak w ogole, to dzięki za odzew ;)

Link to comment
Share on other sites

a ile ci pali ze mówisz ze za duzo? moze gaznik jest felerny?

Link to comment
Share on other sites

Średnio wychodzi mi 13l w mieście :/ Jeszcze ewentualnie zrobilbym mieszanke, bo niby wg analizatora jest ok.. ale swiece mam troszke czarne. Niby są troszke szarawe, ale to nie jest to! :/

Do szkoły mam 5km w jedną strone.

Link to comment
Share on other sites

no to faktycznie sporo chociaz na tych 5km to silnik ci sie nawet nie nagrzeje dokladnie, wiec moze to przez ssanie teraz zimą?

Link to comment
Share on other sites

Tzn nawet nie 5 km. Bo to wyglada tak: przed szkola jade po matke, odwoze ją do domu to mam juz 5 km, pozniej do szkoly to kolejne 5. Czyli przed szkola robie 10 km, a jak wracam to juz 5. Czyli dzienie srednio wychodzi ~15km. Wiec uwazam ze jest to za duze spalanie.

 

Dodatkowa rzecz mnie martwi. 3 swiece sa takie czarnawe tak jak pisalem wyzej, ale 1 swieca (pierwszy cylinder) jest idealna szara :/

Link to comment
Share on other sites

sprawdz jeszcze zawory... mnie sie juz pomysly wyczerpaly na dzisiaj 8)

Link to comment
Share on other sites

Zaworki ok. Sprawdzone. O ile wartości mają byc 0.25 i 0.3 na cieplym. Bo tez juz zglupialem :P jedna ksiazka podaje na cieplym, druga na zimnym. Ale ustawialem na cieplym.

 

No to poczekamy do jutra :-P moze sie przespisz i jakis pomysl wpadnie Ci do glowy ;)

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

niemam teraz ksiązki do k10 wiec ci nie powiem jak powinny byc ustawione zawory ale moze jest ktos jeszcze w Klubie co ją ma i ci napisze szybciej niz ja :wink: , a jak nie to jutro ci podam ale przeszukaj forum bo temat juz byl kilka razy poruszany 8)

Link to comment
Share on other sites

Było podane, i te wartości co podalem na cieplym. Tylko wolałem sie upewnić.

 

Myśle aby sprobowac jeszcze skoczyc do innego mechanika, moze ten u ktorego bylem ma jakis lewy analizator? :/ u niego wykazało mi 1.3 % CO

Link to comment
Share on other sites

z tego co ja pamietam to ustwia się na zimny w micrze tez na zimnym ustawiałem ,

co do spalania to juz był temat zobacz w szukaj zaworek czy gaźnik jest jeden zaworek w gaźniku ktory moze takie chece robic trzeba go sprawdzic miernikiem niepamietam ktory to

Link to comment
Share on other sites

z tego co pisze w mojej książce to zawory ustawia sie na cieplym silmniku (Hot), nawet w 126P sie tez na cieplym ustawia :wink:

Link to comment
Share on other sites

z tego co ja pamietam to ustwia się na zimny w micrze tez na zimnym ustawiałem ,

co do spalania to juz był temat zobacz w szukaj zaworek czy gaźnik jest jeden zaworek w gaźniku ktory moze takie chece robic trzeba go sprawdzic miernikiem niepamietam ktory to

 

Właśnie kojarze że coś takiego było, szukam szukam szukam i znalezc nie moge :/

Link to comment
Share on other sites

No, ten temacik szukałem :P tylko że wpisywałem 'gaźnik' to tego nie nie znajdywało.

 

Thx.

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

troche sie bawilem zapłonem w swojej mikrze :] i z moich doświadczeń wychodzi że najleprzy kont wyprzedzenia zpłonu w mikrze z gazem wypada pomiędzy 10 a 12 stopni :] przy 15 stopniach autko robiło sie troszke mułowate. Moja mikra jest z map sensorem i ustwiałem zapłon bez zdejmowania pdciśnień, nie wiem czy dobrze zrobiłem ale teraz autko śmiga rewelacyjnie :D Ps. mam jeszcze wywalony EGR i przedni katalizator :]

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy ten temat z gaznikiem podchodzi pod przypadek TeroM-a gdyz jak pisal oprzyrzadowanie ma z 89r. W jakis starszych gaznikach, albo w gaznikach od 1.0 zamiast elektrozaworu jest wstawiona na stale dysza i nie ma co sie popsuc.

Najlatwiej zmierzyc napiecie na sondzie lambda. Prawidłowa wartość oscyluje wokol 0,5V - jak bardzo chcesz moge Ci zmierzyc dokladnie, jesli masz 0,8V wtedy warto sprawdzic zaworek.

A jesli nie masz sondy to musisz szukac gdzie indziej, bo pewno w gazniku nie ma tego zaworu.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam iż nie mam sondy lambda. A gdzie powinna się ona znajdować? /nigdy nie miałem auta z sondą, więc proszę sie nie śmiać/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...