Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Ustawienie zapłonu


TeroM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm.. no to juz zwariowalem Ci powiem... bo wg książki powinno być 2*.. poprzednio miałem 12* i autko chodziło cacy, jak ustawiłem na 2* to jezdzi sie... dziwnie :/ zanim zacznie przyspieszac to trzeba czekać, jest taka jakby dziura :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest róznica czy ustawiasz z podcisnieniem czy bez. jak z podcisnieniem to 10* na plus a jak bez podcisnienia to 0-2* plus :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o ten przyspieszacz zapłonu? Było ustawiane bez niego, i zrobione 2*.. no ale teraz to jest tragedia z jazdy :/

 

A i jeszcze pytanko, czy mieszanka zmieni się przy ewentualnym zmianie zapłonu? Zrobilem na 2*, pojechalem zrobic mieszanke, i mechanior mi mówi że tu nic ustawiac nie trzeba, chodzi perfect. A przy poprzednim ustawieniu 12*, to mi duze spalanie wychodzi :/

Czyli pytanko: mieszanka sie zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszanka sie nie zmieni ale jak masz zle ustawiony zaplon to ci moze niedopalac paliwa i wtedy sklad spalin bedzie inny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZObaczymy jak sie teraz bedzie zachowywac... ustawilem 10* na + z przyspieszaczem zaplonowym.

 

Kiedy te jaja z tym autem sie skoncza? :P

Aha jeszcze pytanko.. silnik mam z 92r a osprzet z 89... przy aparacie zaplonowym sa drobne zmiany, ale kąt jest ten sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze 10* jest uniwersalne dla 1.2 , 1.0 i nawet do innych marek samochodów (nawet audi) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie co bys obstawil ze duzo spala benzyny? Silnik jak pamietasz wymienilem, ale caly osprzet jest ze starego silnika (kolektor ssacy, wydechowy, gaznik, aparat zaplonowy).

Mieszanka wg analizatora jest ok, zaplon, ustawilem jak mialem wczesniej (wg Twoich danych). Filtr powietrza, coz byl wymieniany w listopadzie, ale nawet po jego wymianie nie odczulem zmniejszonego spalania. Kable WN mam nowe, Boscha. Świece, nie wymieniane narazie po wymianie silnika jestem bez kasy, ale mam swiece NGK i Boscha. Na obydwoch jezdzilem, to samo. ;( Any idea?

 

A tak w ogole, to dzięki za odzew ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio wychodzi mi 13l w mieście :/ Jeszcze ewentualnie zrobilbym mieszanke, bo niby wg analizatora jest ok.. ale swiece mam troszke czarne. Niby są troszke szarawe, ale to nie jest to! :/

Do szkoły mam 5km w jedną strone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to faktycznie sporo chociaz na tych 5km to silnik ci sie nawet nie nagrzeje dokladnie, wiec moze to przez ssanie teraz zimą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn nawet nie 5 km. Bo to wyglada tak: przed szkola jade po matke, odwoze ją do domu to mam juz 5 km, pozniej do szkoly to kolejne 5. Czyli przed szkola robie 10 km, a jak wracam to juz 5. Czyli dzienie srednio wychodzi ~15km. Wiec uwazam ze jest to za duze spalanie.

 

Dodatkowa rzecz mnie martwi. 3 swiece sa takie czarnawe tak jak pisalem wyzej, ale 1 swieca (pierwszy cylinder) jest idealna szara :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworki ok. Sprawdzone. O ile wartości mają byc 0.25 i 0.3 na cieplym. Bo tez juz zglupialem :P jedna ksiazka podaje na cieplym, druga na zimnym. Ale ustawialem na cieplym.

 

No to poczekamy do jutra :-P moze sie przespisz i jakis pomysl wpadnie Ci do glowy ;)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemam teraz ksiązki do k10 wiec ci nie powiem jak powinny byc ustawione zawory ale moze jest ktos jeszcze w Klubie co ją ma i ci napisze szybciej niz ja :wink: , a jak nie to jutro ci podam ale przeszukaj forum bo temat juz byl kilka razy poruszany 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było podane, i te wartości co podalem na cieplym. Tylko wolałem sie upewnić.

 

Myśle aby sprobowac jeszcze skoczyc do innego mechanika, moze ten u ktorego bylem ma jakis lewy analizator? :/ u niego wykazało mi 1.3 % CO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja pamietam to ustwia się na zimny w micrze tez na zimnym ustawiałem ,

co do spalania to juz był temat zobacz w szukaj zaworek czy gaźnik jest jeden zaworek w gaźniku ktory moze takie chece robic trzeba go sprawdzic miernikiem niepamietam ktory to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pisze w mojej książce to zawory ustawia sie na cieplym silmniku (Hot), nawet w 126P sie tez na cieplym ustawia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja pamietam to ustwia się na zimny w micrze tez na zimnym ustawiałem ,

co do spalania to juz był temat zobacz w szukaj zaworek czy gaźnik jest jeden zaworek w gaźniku ktory moze takie chece robic trzeba go sprawdzic miernikiem niepamietam ktory to

 

Właśnie kojarze że coś takiego było, szukam szukam szukam i znalezc nie moge :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ten temacik szukałem :P tylko że wpisywałem 'gaźnik' to tego nie nie znajdywało.

 

Thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche sie bawilem zapłonem w swojej mikrze :] i z moich doświadczeń wychodzi że najleprzy kont wyprzedzenia zpłonu w mikrze z gazem wypada pomiędzy 10 a 12 stopni :] przy 15 stopniach autko robiło sie troszke mułowate. Moja mikra jest z map sensorem i ustwiałem zapłon bez zdejmowania pdciśnień, nie wiem czy dobrze zrobiłem ale teraz autko śmiga rewelacyjnie :D Ps. mam jeszcze wywalony EGR i przedni katalizator :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ten temat z gaznikiem podchodzi pod przypadek TeroM-a gdyz jak pisal oprzyrzadowanie ma z 89r. W jakis starszych gaznikach, albo w gaznikach od 1.0 zamiast elektrozaworu jest wstawiona na stale dysza i nie ma co sie popsuc.

Najlatwiej zmierzyc napiecie na sondzie lambda. Prawidłowa wartość oscyluje wokol 0,5V - jak bardzo chcesz moge Ci zmierzyc dokladnie, jesli masz 0,8V wtedy warto sprawdzic zaworek.

A jesli nie masz sondy to musisz szukac gdzie indziej, bo pewno w gazniku nie ma tego zaworu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam iż nie mam sondy lambda. A gdzie powinna się ona znajdować? /nigdy nie miałem auta z sondą, więc proszę sie nie śmiać/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...