TeroM Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Witam, jaki jest stopień przyspieszenia zapłonu w K10-tce 1.2 silnik z 92roku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 mam LPG i mam 10-12* na plusie :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Hmm.. no to juz zwariowalem Ci powiem... bo wg książki powinno być 2*.. poprzednio miałem 12* i autko chodziło cacy, jak ustawiłem na 2* to jezdzi sie... dziwnie :/ zanim zacznie przyspieszac to trzeba czekać, jest taka jakby dziura :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 bo jest róznica czy ustawiasz z podcisnieniem czy bez. jak z podcisnieniem to 10* na plus a jak bez podcisnienia to 0-2* plus :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Chodzi Ci o ten przyspieszacz zapłonu? Było ustawiane bez niego, i zrobione 2*.. no ale teraz to jest tragedia z jazdy :/ A i jeszcze pytanko, czy mieszanka zmieni się przy ewentualnym zmianie zapłonu? Zrobilem na 2*, pojechalem zrobic mieszanke, i mechanior mi mówi że tu nic ustawiac nie trzeba, chodzi perfect. A przy poprzednim ustawieniu 12*, to mi duze spalanie wychodzi :/ Czyli pytanko: mieszanka sie zmieni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 mieszanka sie nie zmieni ale jak masz zle ustawiony zaplon to ci moze niedopalac paliwa i wtedy sklad spalin bedzie inny :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 ZObaczymy jak sie teraz bedzie zachowywac... ustawilem 10* na + z przyspieszaczem zaplonowym. Kiedy te jaja z tym autem sie skoncza? Aha jeszcze pytanko.. silnik mam z 92r a osprzet z 89... przy aparacie zaplonowym sa drobne zmiany, ale kąt jest ten sam? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 mysle ze 10* jest uniwersalne dla 1.2 , 1.0 i nawet do innych marek samochodów (nawet audi) :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Ewentualnie co bys obstawil ze duzo spala benzyny? Silnik jak pamietasz wymienilem, ale caly osprzet jest ze starego silnika (kolektor ssacy, wydechowy, gaznik, aparat zaplonowy). Mieszanka wg analizatora jest ok, zaplon, ustawilem jak mialem wczesniej (wg Twoich danych). Filtr powietrza, coz byl wymieniany w listopadzie, ale nawet po jego wymianie nie odczulem zmniejszonego spalania. Kable WN mam nowe, Boscha. Świece, nie wymieniane narazie po wymianie silnika jestem bez kasy, ale mam swiece NGK i Boscha. Na obydwoch jezdzilem, to samo. ;( Any idea? A tak w ogole, to dzięki za odzew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 a ile ci pali ze mówisz ze za duzo? moze gaznik jest felerny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Średnio wychodzi mi 13l w mieście :/ Jeszcze ewentualnie zrobilbym mieszanke, bo niby wg analizatora jest ok.. ale swiece mam troszke czarne. Niby są troszke szarawe, ale to nie jest to! :/ Do szkoły mam 5km w jedną strone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 no to faktycznie sporo chociaz na tych 5km to silnik ci sie nawet nie nagrzeje dokladnie, wiec moze to przez ssanie teraz zimą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Tzn nawet nie 5 km. Bo to wyglada tak: przed szkola jade po matke, odwoze ją do domu to mam juz 5 km, pozniej do szkoly to kolejne 5. Czyli przed szkola robie 10 km, a jak wracam to juz 5. Czyli dzienie srednio wychodzi ~15km. Wiec uwazam ze jest to za duze spalanie. Dodatkowa rzecz mnie martwi. 3 swiece sa takie czarnawe tak jak pisalem wyzej, ale 1 swieca (pierwszy cylinder) jest idealna szara :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 sprawdz jeszcze zawory... mnie sie juz pomysly wyczerpaly na dzisiaj 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Zaworki ok. Sprawdzone. O ile wartości mają byc 0.25 i 0.3 na cieplym. Bo tez juz zglupialem jedna ksiazka podaje na cieplym, druga na zimnym. Ale ustawialem na cieplym. No to poczekamy do jutra :-P moze sie przespisz i jakis pomysl wpadnie Ci do glowy Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 niemam teraz ksiązki do k10 wiec ci nie powiem jak powinny byc ustawione zawory ale moze jest ktos jeszcze w Klubie co ją ma i ci napisze szybciej niz ja :wink: , a jak nie to jutro ci podam ale przeszukaj forum bo temat juz byl kilka razy poruszany 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Było podane, i te wartości co podalem na cieplym. Tylko wolałem sie upewnić. Myśle aby sprobowac jeszcze skoczyc do innego mechanika, moze ten u ktorego bylem ma jakis lewy analizator? :/ u niego wykazało mi 1.3 % CO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 z tego co ja pamietam to ustwia się na zimny w micrze tez na zimnym ustawiałem , co do spalania to juz był temat zobacz w szukaj zaworek czy gaźnik jest jeden zaworek w gaźniku ktory moze takie chece robic trzeba go sprawdzic miernikiem niepamietam ktory to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 z tego co pisze w mojej książce to zawory ustawia sie na cieplym silmniku (Hot), nawet w 126P sie tez na cieplym ustawia :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 z tego co ja pamietam to ustwia się na zimny w micrze tez na zimnym ustawiałem ,co do spalania to juz był temat zobacz w szukaj zaworek czy gaźnik jest jeden zaworek w gaźniku ktory moze takie chece robic trzeba go sprawdzic miernikiem niepamietam ktory to Właśnie kojarze że coś takiego było, szukam szukam szukam i znalezc nie moge :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=gaznik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 No, ten temacik szukałem tylko że wpisywałem 'gaźnik' to tego nie nie znajdywało. Thx. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 troche sie bawilem zapłonem w swojej mikrze :] i z moich doświadczeń wychodzi że najleprzy kont wyprzedzenia zpłonu w mikrze z gazem wypada pomiędzy 10 a 12 stopni :] przy 15 stopniach autko robiło sie troszke mułowate. Moja mikra jest z map sensorem i ustwiałem zapłon bez zdejmowania pdciśnień, nie wiem czy dobrze zrobiłem ale teraz autko śmiga rewelacyjnie Ps. mam jeszcze wywalony EGR i przedni katalizator :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xelus Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Nie wiem czy ten temat z gaznikiem podchodzi pod przypadek TeroM-a gdyz jak pisal oprzyrzadowanie ma z 89r. W jakis starszych gaznikach, albo w gaznikach od 1.0 zamiast elektrozaworu jest wstawiona na stale dysza i nie ma co sie popsuc. Najlatwiej zmierzyc napiecie na sondzie lambda. Prawidłowa wartość oscyluje wokol 0,5V - jak bardzo chcesz moge Ci zmierzyc dokladnie, jesli masz 0,8V wtedy warto sprawdzic zaworek. A jesli nie masz sondy to musisz szukac gdzie indziej, bo pewno w gazniku nie ma tego zaworu. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 Podejrzewam iż nie mam sondy lambda. A gdzie powinna się ona znajdować? /nigdy nie miałem auta z sondą, więc proszę sie nie śmiać/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.