Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Ustawienie zapłonu


TeroM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie tak pomyslalem.... Skoro nie masz sondy ktora steruje tym elektrozaworem to w gazniku pewnie tego zaworu nie ma, chyba ze wziales ten nowszy gaznik, ale wtedy zostalyby Ci luzne przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odginasz ten ochronny kapturek na przewodzie sondy, wpinasz sie do przewodu NIE rozlaczajac go i do obudowy sondy najlepiej. Masa tez moze byc ale moze wplywac na wynik przewod masy SILNIK-KAROSERIA.

 

EDIT

Nie dodalem - pomiar na rozgrzanym silniku jak co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik mam stary, z 89r. Praktycznie wszystko wzialem, lacznie z aparatem zaplonowym bo z 92r szla z niego jakas wiazka kabli z wtyczka, niewiadomo gdzie podpiac (Snafu coś tam mi podpowiadal) ale nie bede sie z tym 'babrac'. Trace juz powoli sily ;(

Chociaz silnik normalnie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w modelach z 89 roku nie było sondy lambda :]

tylko modele z gaźnikem elektronicznym miały sonde wkręcaną bezpośrednio w kolektor wydechowy widać ją bez problemy :]

wienc jeśli założyłeś osprzęt ze starego modelu (gaźnik, kolektoer wydechowy ) to skład mieszanki trzeba wyregulować na analizatorze spalin.

Ps. jeśli masz układ wydechowy z roku 92 to wywalaj katalizatory bo na zwykłym gaźniku prędzej czy puźniej ci sie zapchają :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie w tym kolektorze z 92r widzialem kata ;) ale mam zalozony swoj stary z 89.

Co do mieszanki. To caly czas bylem przekonany ze jest za bogata, bylem wiec na analizator spalin, ktory wykazal ze jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzaliście spaliny na wysokich obrotach ??:]

jeśli na wysokich obrotach będzie miał wzbogaconą dawke to ilość spalanego paliwa na 100 km wzrośnie dość znacząco :] wolne obroty już nie mają takiego znaczenia

możesz jeszcze spróbować wymienić dysze w gaźniku na ciut mniejsze jeśli nie będzie rużnicy w mocy to spalanie powinno spaś :]

 

musiał byś jeszcze sprawdzić czy działa ci przepona przyśpieszająca zapłon w aparacie zapłonowym to też może mieć wpływ na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż mieszanka była ustawiona tylko na wolnych obrotach. Jeszcze ewentualnie skocze do niego i sprawdzić jak pali na wyższych.

 

Bo ja cały czas podejrzewam za bogata mieszanke, z tego wzgledu, że wolne obroty mam za wysokie. Śrubka regulacyjna z wolnych obrotow jest .... luzna. Linka z gazu na pewno nie jest za mocno przykrecona. Więc te 2 rzeczy odpadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jesli na wolnych obrotach mieszanka jest ok (lambda 1) to jest ok. Jesli nie, mozna pokrecic jedna srubeczka w gazniku i ustawic odpowiednia mieszanke. Potem test na wysokich obrotach. Jesli na wysokich obrotach lambda zchodzi ponizej 1, do znaczenia ma to, ze mieszanka za bogata (najprawdopodobniej zepsuty jest elektromagnetyczny zaworek w gazniku ktory odpowiedzialny jest na mieszanie mieszanki). K10 maja z tym czesto problemy. Niestety czesc taka jest bardzo droga. Z sondami lambda problemow k10 nie maja. Test spalin nalezy oczywiscie robic na rozgrzanym silniku.

Moja micra palila mi przepieknie. Raz pojechalem nia na wakacje, 2000km w kawalku na autostradzie. Spalila 6l/100km przy predkosci 130-150km/h. Predkosc maksymalna 160km/h (dwie osoby, dosc bagazu). Z gorki jeszcze szybciej! Jednak cos sie popierniczylo. Micra ostatnio spalila mi nawet 10l/100km. Na zimnym silniku strasznie silnik chodzil. Jakby na 3 cyl. jednak przyspieszenie swietne. Ostatnio zmienilem gaznik. Najpierw spalil 5 litra na 100km w miescie. Tydzien po tym, na autostradzie przy ok. 100km/h spalil mi 6,5l. Sam juz nie wiem co sie z moja micki dzieje... :((((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek da sie naprawic - na dwie sztuki obie mialy ta sama awarie wiec pewno wiekszosc tak ma.

A druga sprawa to jak micra ma kata i sama steruje skladem mieszanki to zdaje sie nie ma regulacji skladu mieszanki ale widzialem tylko 3 takie gazniki wiec pewnosci nie mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworki te najczesciej maja prolem mechniczny... tzn. zacinaja sie jakos. mozna sprawdzic czy opor sie zgadza, mierzac miernikiem jakis opor ma zaworek (na wtyczce ktora jest na filtrze powietrza).

nowsze gazniki (elektroniczne) maja srubeczke, ktora mozna mieszanke ustawic. ale tylko na wolnych obrotach ;)

ps. zaplon w k10 z elektronicznym gaznikiem ustawia sie nastepujaco:

-zdejmujemy wezyk z podcisnieniem z urzadzanka ktore nam mierzy podcisnienie (obok silnika do wycieraczek) i zatykamy go np. wiertlem 6-ka (szlaufik).

- potem ustawiamy zaplon 3 stopnie po gornym martwym punkcie...

potem znow zakladamy szlaufik i sprawdzamy zaplon. powinien byc ok. 10 stopni przed gornym martwym punktem.

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...