LeXaN Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 satrsze micry nie mają sondy- w nowszych jest zaraz za kolektorem wydechowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 No wlasnie tak pomyslalem.... Skoro nie masz sondy ktora steruje tym elektrozaworem to w gazniku pewnie tego zaworu nie ma, chyba ze wziales ten nowszy gaznik, ale wtedy zostalyby Ci luzne przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 jak sonde sprawdzic wpiąc sie wjej obieg a potem do masy?; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Odginasz ten ochronny kapturek na przewodzie sondy, wpinasz sie do przewodu NIE rozlaczajac go i do obudowy sondy najlepiej. Masa tez moze byc ale moze wplywac na wynik przewod masy SILNIK-KAROSERIA. EDIT Nie dodalem - pomiar na rozgrzanym silniku jak co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 2 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Gaźnik mam stary, z 89r. Praktycznie wszystko wzialem, lacznie z aparatem zaplonowym bo z 92r szla z niego jakas wiazka kabli z wtyczka, niewiadomo gdzie podpiac (Snafu coś tam mi podpowiadal) ale nie bede sie z tym 'babrac'. Trace juz powoli sily ;( Chociaz silnik normalnie pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 w modelach z 89 roku nie było sondy lambda :] tylko modele z gaźnikem elektronicznym miały sonde wkręcaną bezpośrednio w kolektor wydechowy widać ją bez problemy :] wienc jeśli założyłeś osprzęt ze starego modelu (gaźnik, kolektoer wydechowy ) to skład mieszanki trzeba wyregulować na analizatorze spalin. Ps. jeśli masz układ wydechowy z roku 92 to wywalaj katalizatory bo na zwykłym gaźniku prędzej czy puźniej ci sie zapchają :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 3 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Wlasnie w tym kolektorze z 92r widzialem kata ale mam zalozony swoj stary z 89. Co do mieszanki. To caly czas bylem przekonany ze jest za bogata, bylem wiec na analizator spalin, ktory wykazal ze jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 a sprawdzaliście spaliny na wysokich obrotach ??:] jeśli na wysokich obrotach będzie miał wzbogaconą dawke to ilość spalanego paliwa na 100 km wzrośnie dość znacząco :] wolne obroty już nie mają takiego znaczenia możesz jeszcze spróbować wymienić dysze w gaźniku na ciut mniejsze jeśli nie będzie rużnicy w mocy to spalanie powinno spaś :] musiał byś jeszcze sprawdzić czy działa ci przepona przyśpieszająca zapłon w aparacie zapłonowym to też może mieć wpływ na spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 3 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Cóż mieszanka była ustawiona tylko na wolnych obrotach. Jeszcze ewentualnie skocze do niego i sprawdzić jak pali na wyższych. Bo ja cały czas podejrzewam za bogata mieszanke, z tego wzgledu, że wolne obroty mam za wysokie. Śrubka regulacyjna z wolnych obrotow jest .... luzna. Linka z gazu na pewno nie jest za mocno przykrecona. Więc te 2 rzeczy odpadaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dycha Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Jesli na wolnych obrotach mieszanka jest ok (lambda 1) to jest ok. Jesli nie, mozna pokrecic jedna srubeczka w gazniku i ustawic odpowiednia mieszanke. Potem test na wysokich obrotach. Jesli na wysokich obrotach lambda zchodzi ponizej 1, do znaczenia ma to, ze mieszanka za bogata (najprawdopodobniej zepsuty jest elektromagnetyczny zaworek w gazniku ktory odpowiedzialny jest na mieszanie mieszanki). K10 maja z tym czesto problemy. Niestety czesc taka jest bardzo droga. Z sondami lambda problemow k10 nie maja. Test spalin nalezy oczywiscie robic na rozgrzanym silniku. Moja micra palila mi przepieknie. Raz pojechalem nia na wakacje, 2000km w kawalku na autostradzie. Spalila 6l/100km przy predkosci 130-150km/h. Predkosc maksymalna 160km/h (dwie osoby, dosc bagazu). Z gorki jeszcze szybciej! Jednak cos sie popierniczylo. Micra ostatnio spalila mi nawet 10l/100km. Na zimnym silniku strasznie silnik chodzil. Jakby na 3 cyl. jednak przyspieszenie swietne. Ostatnio zmienilem gaznik. Najpierw spalil 5 litra na 100km w miescie. Tydzien po tym, na autostradzie przy ok. 100km/h spalil mi 6,5l. Sam juz nie wiem co sie z moja micki dzieje... ((( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Zaworek da sie naprawic - na dwie sztuki obie mialy ta sama awarie wiec pewno wiekszosc tak ma. A druga sprawa to jak micra ma kata i sama steruje skladem mieszanki to zdaje sie nie ma regulacji skladu mieszanki ale widzialem tylko 3 takie gazniki wiec pewnosci nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dycha Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 zaworki te najczesciej maja prolem mechniczny... tzn. zacinaja sie jakos. mozna sprawdzic czy opor sie zgadza, mierzac miernikiem jakis opor ma zaworek (na wtyczce ktora jest na filtrze powietrza). nowsze gazniki (elektroniczne) maja srubeczke, ktora mozna mieszanke ustawic. ale tylko na wolnych obrotach ps. zaplon w k10 z elektronicznym gaznikiem ustawia sie nastepujaco: -zdejmujemy wezyk z podcisnieniem z urzadzanka ktore nam mierzy podcisnienie (obok silnika do wycieraczek) i zatykamy go np. wiertlem 6-ka (szlaufik). - potem ustawiamy zaplon 3 stopnie po gornym martwym punkcie... potem znow zakladamy szlaufik i sprawdzamy zaplon. powinien byc ok. 10 stopni przed gornym martwym punktem. powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 A nie wiesz gdzie ta srubeczka jest? U siebie znalazlem tylko do ustawiania predkosci obrotowej, a gaznik mam zdaje sie nowy (91r) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.