Coobcio Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 auto-moto, jak z dostępnością i ceną ULTRA SR do sunnego N14 interesują mnie modele o numerach: 324009 i 324008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qlx Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Ja też przyłącze sie do dyskusji: zamierzam wymienić tylne amorki w P11 1998 1,6 SLX, i mam dylemat czy zdecydować sie na Kayaba czy SACHS-a. Znajomy mechanik odradzał mi te pierwsze, na forum zdania są podzielone. A co powiecie na Sachs-y, miał ktoś z nimi jakieś przykre doświadczenia (szybko sie zużywają itp)?? zależy mi na tym żeby auto było w miare sztywne i dobrze sie prowadziło. Koszt Sachsów w sklepie to ok 250 zł/szt, jeśli chodzi o kayaba to sie nie orientowałem. znacie może jakieś sprawdzone sklepy w sieci w których można by ten sprzęt taniej kupić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evelina Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 kayaby założyłam nówki równy rok temu, zrobiłam 20tys. km i prawy ma 69%, lewy 58%. w zawieszeniu z tyłu nic mi nie puka i nie stuka. Niewiem co mam o kayabach myśleć, ale kupiłam je ostatni raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qlx Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 qlx zmien mechanika. Kupuj Kayaby kayaby założyłam nówki równy rok temu, zrobiłam 20tys. km i prawy ma 69%, lewy 58%. w zawieszeniu z tyłu nic mi nie puka i nie stuka. Niewiem co mam o kayabach myśleć, ale kupiłam je ostatni raz. to właśnie miałem na myśli pisząc że zdania są podzielone:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 qlx, mi kolega który pracuje w sklepie z częściami fota odradził kayaby - polecił sachs'y i takowe zakupiłem na przód. Po roku skuteczność amorków na przeglądzie była ok. 70-85% - dokładnie nie pamiętam ale to wina naszych kochanych dróg. Jeżeli szukasz w miarę sztywnych amorków to te właśnie ci polecam. Koszt Sachsów w sklepie to ok 250 zł/szt, jeśli chodzi o kayaba to sie nie orientowałem. znacie może jakieś sprawdzone sklepy w sieci w których można by ten sprzęt taniej kupić?? www.fota.pl - negocjuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evelina Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 evelina, A JAKIE?? gAZOWE CZY OLEJOWE?? gazowe do htchb SRI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 kayaby sa dobre ale olejowe natomiast Sachs robi duzo lepsze gazowe, polecam Sachs`a juz nie sa takie drogie jak kiedys sie cenili a i dobre. Kazdy ma inne zadanie na temat firmy amorow, nie ma sie co oszukiwac duzo tez zalezy od drog po jakich jezdzimy i w jaki sposob po nich jezdzimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evelina Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 trudno porównać jakość amortyzatorów jeśli z przodu od 150tys. jeżdżą amortyzatory od nowości auta i mają po 80% sprawności, a z tyłu siadają ze trzy razy szybciej. Moim zdaniem jest jakiś "kruczek" w konstrukcji tylnego zawieszenia primery, może to tylko za słabe sprężyny seryjne lub sposób w jaki amory są zamontowane, w każdym bądź razie dla mnie dziwne jest, że nie wożę z tyłu żadnych ciężarów prócz butli z gazem i czasem dziecko w foteliku a seryjne amory po 130 tys. miały 40% sprawności :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekol Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Ja s z tylu wymienilem amorki dopiero po 235 tys ( primera p10 gt ) takze troszke przelataly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 ja nie rozpoznalem do końca tematu, amorki podejdą od GT do 1,6 bo numery katalogowe zwykłych 2,0 i 1,6 coś się różniły z tego co pamiętam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Nie podejdą tylne bo są szersze kielichy na amorku a tym samym są szersze spręzyny, z przodu powinno wszystko pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruce1807 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Przy okazji zawieszenia to wymieniłem amorki z tyłu (poprzednie zrobiły 200 tys. i padły:P) tylko przy zmianie biegów (przy spokojnej jeżdzie=rzadko) jest szarpnięcie jakby tylna oś na moment zostawała minimalnie w tyle.. Wie ktoś dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Agiles Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Czy ktoś wymieniał w P11 kombi tył na ten twardszy? Prosze o słówko w tej kwestii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav020 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 WItam! Planuje zakup nowych amorkow na przod. Z tym ze mam autko troche obnizone i nie wiem czym sie kierowac by zostalo na takiej samej wysokosci. Wyglada to teraz tak: http://img84.imageshack.us/img84/5751/beztytuuib9.jpg Wydaje mi sie ze za wysokosc odpowiadaja sprezyny, ale pewien do konca nie jestem. Z gory dzieki za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 dobrze Ci się wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 A właśnie , że nie do końca sprężyny. Ja mam seryjne na przodzie i jakoś równo stoi mi moja primka. Nie ma efektu wyższego przodu. Mam za to założone amory wzmacniane , tzn do samochodów o zwiększonej dopuszczalnej masy obciążenia. Stoi równo i jest twardszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 A właśnie , że nie do końca sprężyny. Ja mam seryjne na przodzie i jakoś równo stoi mi moja primka. a dlaczego niby miała by nie stać równo? każda w oryginale stoi równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Nie do końca , w większości z przodu jest większy prześwit. Nawet w miśkaol GT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 w którym miejscu mierzysz ten prześwit? swoją droga jak pisałem za wysokośc samochodu odpowiadają spręzyny bo to one trzymają samochód na odpowiedniej wysokości plus odpowiadają za wypchnięcie amortyzatora. amortyzator tylko tłumi nierówność i nie ma praktycznie żadnego wpływu na wysokośc prześwitu. jak naciskasz samochód powiedzmy za maskę to wciskasz sprężynę, puszczasz i sprężyna wypycha samochód do poprzedniej pozycji. amortyzator służy tylko stłumieniu (spowolnieniu) tego wciskania, gdybyś wyjął amortyzatory to samochód kiwał by się jak stary tapczan na samych sprężynach (zakładając że było by możliwe utrzymanie zawieszenia w całości bez amorów - mc pherson) [ Dodano: Nie 28 Gru, 2008 22:08 ] chociaż tak teraz pomyślałem to masz rację, przecież nie bez kozery produkuje się i montuje amortyzatory z regulacją wysokości. co nie zmienia faktu że w głównej mierze odpowiadają za to sprężyny a konkretnie ich długość i twardość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Odświerzam. Czeka mnie zakup amortyzatorów. Mam czerwone springi H&R -35mm. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem, tzn. takim, że amory szybko nie klękną, jest zakup Ultra SR`ów. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi amorami w takiej konfiguracji (opony 205/45/16)? Da się tym jeździć po PL? Jeśli nie Ultra SR to co innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Ja mam w swoim sunny gti ULTRA SR i bardzo cenię.... doskonale sobie radzą z obniżeniem do 40mm - nie ma w ogóle efektu taczki... Do Primery Juniora też je wsadziłem ale ona ma przód zglebiony o jakieś 7cm i już tak za ciekawie nie jest, na pewno lepiej jak na serii ale daleko od ideału. A pod obniżenie -35mm nic lepszego nie znajdziesz - w rosądnej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbik78 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Poduszki amortyzatorów dostępne na allegro i myślę, że w żadnym ASO taniej nie będzie nawet z 7% zniżką http://moto.allegro.pl/item541227698_nissa...zatora_tyl.html http://moto.allegro.pl/item542989943_mocow...1_oryginal.html pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zajac Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 A ja kupiłem oryginalne mocowania amorków (55240-4U0000) za 134 zł, a amorki Kayaba 341228 za 181 i to wszystko w Inter Cars-ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Może się komuś przyda: Jestem po rozmowie z panem pracującym u głównego dystrybutora Kyb`y na Pl. Wersja oficjalna jest taka, że Ultra SR katalogowo jest przeznaczony do auta o standardowej wysokości. Oznacza to, że ewentualne reklamacje przy zastosowaniu tych amorów w zglebionym aucie nie będą uznawana (sprzedawcy twierdzą inaczej, więc warto o tym pamiętać). Praktyka jednak, według tego pana, pokazuje, że zarówno SR`y jak i Exel G spisują się dobrze w autach obniżonych max o 40 mm, przy czym musi to być prawdziwe 40 mm, nie więcej. A ja kupiłem oryginalne mocowania amorków (55240-4U0000) za 134 zł, a amorki Kayaba 341228 za 181 i to wszystko w Inter Cars-ie Fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz79pulawy Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Na przodzie mam 81% i 76% - Różnica 19% i 6% Tylne 65% i 64% - Różnica 4% i 2% Jak to jest z tymi wartościami? Przy jakich należy zmieniać amorki? Jak duże mogą być różnice? Jak szybko się zużywają na naszych drogach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.