Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie amortyzatory - porady


Gość anty3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

auto-moto, jak z dostępnością i ceną ULTRA SR do sunnego N14 interesują mnie modele o numerach:

324009 i 324008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja też przyłącze sie do dyskusji:

zamierzam wymienić tylne amorki w P11 1998 1,6 SLX, i mam dylemat czy zdecydować sie na Kayaba czy SACHS-a. Znajomy mechanik odradzał mi te pierwsze, na forum zdania są podzielone. A co powiecie na Sachs-y, miał ktoś z nimi jakieś przykre doświadczenia (szybko sie zużywają itp)?? zależy mi na tym żeby auto było w miare sztywne i dobrze sie prowadziło.

Koszt Sachsów w sklepie to ok 250 zł/szt, jeśli chodzi o kayaba to sie nie orientowałem. znacie może jakieś sprawdzone sklepy w sieci w których można by ten sprzęt taniej kupić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kayaby założyłam nówki równy rok temu, zrobiłam 20tys. km i prawy ma 69%, lewy 58%. w zawieszeniu z tyłu nic mi nie puka i nie stuka. Niewiem co mam o kayabach myśleć, ale kupiłam je ostatni raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qlx zmien mechanika. Kupuj Kayaby :)

 

kayaby założyłam nówki równy rok temu, zrobiłam 20tys. km i prawy ma 69%, lewy 58%. w zawieszeniu z tyłu nic mi nie puka i nie stuka. Niewiem co mam o kayabach myśleć, ale kupiłam je ostatni raz.

 

 

to właśnie miałem na myśli pisząc że zdania są podzielone:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qlx, mi kolega który pracuje w sklepie z częściami fota odradził kayaby - polecił sachs'y i takowe zakupiłem na przód. Po roku skuteczność amorków na przeglądzie była ok. 70-85% - dokładnie nie pamiętam ale to wina naszych kochanych dróg.

Jeżeli szukasz w miarę sztywnych amorków to te właśnie ci polecam.

Koszt Sachsów w sklepie to ok 250 zł/szt, jeśli chodzi o kayaba to sie nie orientowałem. znacie może jakieś sprawdzone sklepy w sieci w których można by ten sprzęt taniej kupić??

www.fota.pl - negocjuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kayaby sa dobre ale olejowe natomiast Sachs robi duzo lepsze gazowe, polecam Sachs`a juz nie sa takie drogie jak kiedys sie cenili a i dobre. Kazdy ma inne zadanie na temat firmy amorow, nie ma sie co oszukiwac duzo tez zalezy od drog po jakich jezdzimy i w jaki sposob po nich jezdzimy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno porównać jakość amortyzatorów jeśli z przodu od 150tys. jeżdżą amortyzatory od nowości auta i mają po 80% sprawności, a z tyłu siadają ze trzy razy szybciej. Moim zdaniem jest jakiś "kruczek" w konstrukcji tylnego zawieszenia primery, może to tylko za słabe sprężyny seryjne lub sposób w jaki amory są zamontowane, w każdym bądź razie dla mnie dziwne jest, że nie wożę z tyłu żadnych ciężarów prócz butli z gazem i czasem dziecko w foteliku a seryjne amory po 130 tys. miały 40% sprawności :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przy okazji zawieszenia to wymieniłem amorki z tyłu (poprzednie zrobiły 200 tys. i padły:P) tylko przy zmianie biegów (przy spokojnej jeżdzie=rzadko) jest szarpnięcie jakby tylna oś na moment zostawała minimalnie w tyle.. Wie ktoś dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

WItam!

Planuje zakup nowych amorkow na przod. Z tym ze mam autko troche obnizone i nie wiem czym sie kierowac by zostalo na takiej samej wysokosci.

 

Wyglada to teraz tak:

 

http://img84.imageshack.us/img84/5751/beztytuuib9.jpg

 

Wydaje mi sie ze za wysokosc odpowiadaja sprezyny, ale pewien do konca nie jestem.

Z gory dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

A właśnie , że nie do końca sprężyny. Ja mam seryjne na przodzie i jakoś równo stoi mi moja primka. Nie ma efektu wyższego przodu. Mam za to założone amory wzmacniane , tzn do samochodów o zwiększonej dopuszczalnej masy obciążenia. Stoi równo i jest twardszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie , że nie do końca sprężyny. Ja mam seryjne na przodzie i jakoś równo stoi mi moja primka.

 

a dlaczego niby miała by nie stać równo? każda w oryginale stoi równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którym miejscu mierzysz ten prześwit? swoją droga jak pisałem za wysokośc samochodu odpowiadają spręzyny bo to one trzymają samochód na odpowiedniej wysokości plus odpowiadają za wypchnięcie amortyzatora. amortyzator tylko tłumi nierówność i nie ma praktycznie żadnego wpływu na wysokośc prześwitu. jak naciskasz samochód powiedzmy za maskę to wciskasz sprężynę, puszczasz i sprężyna wypycha samochód do poprzedniej pozycji. amortyzator służy tylko stłumieniu (spowolnieniu) tego wciskania, gdybyś wyjął amortyzatory to samochód kiwał by się jak stary tapczan na samych sprężynach (zakładając że było by możliwe utrzymanie zawieszenia w całości bez amorów - mc pherson)

 

[ Dodano: Nie 28 Gru, 2008 22:08 ]

chociaż tak teraz pomyślałem to masz rację, przecież nie bez kozery produkuje się i montuje amortyzatory z regulacją wysokości. co nie zmienia faktu że w głównej mierze odpowiadają za to sprężyny a konkretnie ich długość i twardość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświerzam.

Czeka mnie zakup amortyzatorów. Mam czerwone springi H&R -35mm. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem, tzn. takim, że amory szybko nie klękną, jest zakup Ultra SR`ów.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi amorami w takiej konfiguracji (opony 205/45/16)? Da się tym jeździć po PL?

Jeśli nie Ultra SR to co innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim sunny gti ULTRA SR i bardzo cenię.... doskonale sobie radzą z obniżeniem do 40mm - nie ma w ogóle efektu taczki...

Do Primery Juniora też je wsadziłem ale ona ma przód zglebiony o jakieś 7cm i już tak za ciekawie nie jest, na pewno lepiej jak na serii ale daleko od ideału.

A pod obniżenie -35mm nic lepszego nie znajdziesz - w rosądnej cenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się komuś przyda:

Jestem po rozmowie z panem pracującym u głównego dystrybutora Kyb`y na Pl. Wersja oficjalna jest taka, że Ultra SR katalogowo jest przeznaczony do auta o standardowej wysokości. Oznacza to, że ewentualne reklamacje przy zastosowaniu tych amorów w zglebionym aucie nie będą uznawana (sprzedawcy twierdzą inaczej, więc warto o tym pamiętać). Praktyka jednak, według tego pana, pokazuje, że zarówno SR`y jak i Exel G spisują się dobrze w autach obniżonych max o 40 mm, przy czym musi to być prawdziwe 40 mm, nie więcej.

 

A ja kupiłem oryginalne mocowania amorków (55240-4U0000) za 134 zł, a amorki Kayaba 341228 za 181 i to wszystko w Inter Cars-ie

Fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz79pulawy

Na przodzie mam 81% i 76% - Różnica 19% i 6%

Tylne 65% i 64% - Różnica 4% i 2%

 

Jak to jest z tymi wartościami?

Przy jakich należy zmieniać amorki?

Jak duże mogą być różnice?

Jak szybko się zużywają na naszych drogach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...