Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie amortyzatory - porady


Gość anty3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

lukasz79pulawy, amorki masz OK - nowe mają 70-85%

wymiana minimum 30-35% w zależności czy jeździsz sam czy z obciążeniem

ale ok 50% warto juz szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30-35%
nie żartuj. jeździłby na samych sprężynach. tyle to ja miałem na wylanym amortyzatorze w fordzie i przegląd przeszedł ... po znajomości (ale wymieniłem w możliwie krótkim czasie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podaj jaką metodą wykonano pomiar, Eusa, Boge czy inną. Zwykle to pisze na wydruku. Dla każdej z nich wartości procentowe mają trochę inne "przełożenie" na ich ocenę.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30-35%

nie żartuj. jeździłby na samych sprężynach. tyle to ja miałem na wylanym amortyzatorze w fordzie i przegląd przeszedł ... po znajomości (ale wymieniłem w możliwie krótkim czasie)

ja mam z tylu 36 i 38% i da się jechać - diagnosta m imowil ze jeszcze rok objezdze ale za miesiąc wymian i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że się da.

tylko jakoś dziwnie autem dynda z tyłu. ja mam hatchbacka i nie było za cudownie przy 40 i 45%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz79pulawy

A jak jest z dopuszczalnymi różnicami pomiędzy lewymi a prawymi amortyzatorami?

 

[ Dodano: Pią 06 Mar, 2009 21:48 ]

Tak jak już pisałem na początku na przodzie miałem według mojego diagnosty 81% i 76%

Dzisiaj jednak przejechałem się do innego - według niego przód to 82% i 82%

Tylne natomiast po wymianie pokazały 75% i 73%

 

Czy co warsztat to inne wyniki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie odnośnie różnic w zawieszeniu między p11GT a zwykłą p11. Mam gt i rozważam przerobienie zawieszenia na standardowe (bo to seryjne utwardzone to masakra, na dziurach w mieście rzuca tak że już mam tego dość - dużo jeżdżę. Jak przejeżdżam przez torowisko to mam wrażenie że mi plomby z zębów powypadają :( Nie wspomnę nawet o progach zwalniających które sunnym pokonywałem 40 - 50 km/h a tym więcej jak 15 km/h nie da rady)

Pytanie brzmi: co musiałbym wymienić ? Na pewno sprzężyny, ale czy amortyzatory także ? Bo reszta chyba jest taka sama ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość samochodzik

Ja miałem amortyzatory tej firmy w dwóch poprzednich samochodach i jezeli bym musiał wymienić je w tym co mam to kolejny raz bym je kupił . Za każdym razem były to amortyzatory olejowe i bardzo dobrze się sprawdzały . Jak dla mnie przyzwoita jakość za rozsądną cene

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Czy ktoś wie, czy w P10 hb były różne typy amortyzatorów tylnych w zależności od pojemności silnika?

Pytam, bo muszę za chwilę wymienić amortyzatory i jestem skołowany bo co opis to jest coś innego.

 

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 i 2.0d te same, a 2.0 inne.

pozdr.

 

Z tego co mi wiadomo to chodzi tu też o obecność ABS w aucie. Ale taki podział jak podał serwis nie mija się z prawdą :).

Bilstein na tył na przykład:

Do SDN/HB 1.6 i 2.0d bez ABS VNE-4919 ~ 230 zl

Do SND/HB 2.0i, 2.0 16v i 2.0 GT z ABS VNE-4925 ~ 245 zl

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy masz ABS czy też nie jest mało ważne bo różnią się one tylko małym kontowniczkiem przy amortyzatorze do przyczepienia kabla od ABS'u ja mam Blisteiny B4 do mojej P10 2.0 i sa naprawde fajne troche twarde ale trzymaja fajnie tył kupiłem je za 288zł za sztuke.Pozdrawiam i zycze bezawaryjnej jazdy czyli jak masz ABS to kup do ABSu a jak nie masz to obojetnie jakie kupisz to i tak podejdą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS czy bez ABS różnią się tylko jednym uszkiem, można kupić wersje bez ABS i przewód od niego przymocować do amorka jak w rajdowych/wyścigowym wozie się co drugą rzecz montuje tzn. na tertytkę/paryrzaka/opaskę zaciskową - jak kto woli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Amory różnią się głównie kielichem na sprężynę. W silnikach 1.6 i 2.0D jest mniejsza średnica sprężyny. Niedawno do 1.6 włożyłem sprężyny od 2.0 , ale ta operacja jest tylko możliwa razem ze sprężynami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra
ze sprężynami.

z amortyzatorami chcialeś napisać... :)

amor inny spręzyna inna poduszka gorna jest innna chyba tak coś mi sie kojarzy. ale jak masz komplet od 2.0 to mozna smiało wkładać bo otwory pasują i na odwrót równierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u diagnosty sprzet bedzie zle pokazywal procenty amortyzatorow , jezeli bedziesz mial wahacze skepane, i dolne zawieszenie, ja mialem u sibei z przodu 16 % juz nie pamietam z ktorej srony , z drugiej duzo wiecej, ale po wymianach tulei wahaczy i gornych wahaczy te wartosci bardzo duzo skoczyly bo nawet i o 50% , wiec na to co pokazuje diagnostyka trzeba brac poprawke,a po prostu przyjrzec sie reszcie zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam odświeżę temat amorków...

mam pytanie czy ktoś z Was jeszcze poleca amorki Tokico, dałem się namówić mechanikowi na te amorki bo różnica miedzy tym a KYB niesamowita a podobno nie są najgorsze. Ktoś może to potwierdzić czy raczej będę żałował że zaoszczędziłem prawie połowę???

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z przodu tokico i jak na razie jestem bardzo zadowolony , a może ktoś słyszał czy są do WP11 na tył dostępne gdzieś w sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tego co slyszalem na rynku krążą podróbki Kayaby ,wiec sie nie dziwe dlaczego kazdy ma inne zdanie o tych amorach,u mnie mam kayabe juz 1 miesiac nowe z przodu i juz maja przejechane z 3000km, ciekawe jak na przegladzie pomiary powychodza, tymbardziej ze zawieszenia mialem robione razemz wymiana amorow cale :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś jeździł albo jeździ na BILSTEIN B4 w zestawie ze sprężynami EIBACH -30mm i podzieli się wrażeniami , zależy mi na lekkim obniżeniu auta i dobrych amorach, jednak nie chcę aby było za twardo, seria jest dla mnie wystarczająco twarda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Przygotowuję się do wymiany amortyzatorów w mojej P10. Zastanawiam się nad amorami TOKICO. Szukam czegoś o amatorskim, sportowym zacięciu. Co moglibyście powiedzieć na ich temat? Tak samo poszukuję sprężyn obniżających. Znalazłem dość ciekawe Lesjofors (30mm) komplet za 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...