Tomaszek Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Jaszcze jakbyś wcześniej zastosował wałek ssący z GA16DS albo z amerykańsko-japońskiego GA16DS (236*8,9mm) to już wogóle by była bajka Ale jak dostać taki :?: Ja przed chwilą przejrzałem 70 stron sBay- sentra i nic :? Ani kolektora ani wałków a może macie linka gdzie szukać :?: Może w częściach używanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 na kolektor mam już pare koncepcji jak go wykonać - nie obejdzie się bez gróbych prac z szlifierką, wiertarką i młotkiem kowalskim Z wałkiem hmmm, niestety w PL warunkach ten z usa/japan wersji jest nie osiągalny pozostaje tylko z GA16DS albo zrobienie na zamowienei u Świątka ew. u Heinricha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=Ofe...olektor%20ssący na razie do skody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 może kolektor ssacy taki z czterema przepustnicami?? taki jak robią do seicento?? mam to gdzieś w jakiejś gazetce.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Stary to ma być w miarę tanie... a nie kosztować tyle co pół zdrowej i zadbanej N14 [ Dodano: Wto 01 Sie, 2006 ] Razem z mądrzejszymi odemnie chłopakami opracowujemy (narazie na papierze) optymalny kształt kolektora ssącego. Dla silnika 4 cylindrowego optymalne proporcje "sekcji" kolektora ssącego to 25% 50% 75% i 100% - cylinder najdalszy od przepustnicy powinien mieć jak najmneijszą sekcje. W przypadku ewolucji silników BMW serji M wyglądało to tak: Żeby uzyskać wymioeniony powyżej stosunek pojemności - puszka kolektora ssącego będzie wyglądała mniej więcej tak: Wariant A: Wariant B: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Goago chodził Ci ten kolektor dolotowy od 1,8 po głowie i gdzie doszedł? Pod maske czy w zapomnienie? Jakie kolektory podejdą do 16DS? niestety chwilowo odszedł w zapomnienie :? koleś od którego miałem go kupić kręci strasznie jest jakiś nie zdecydowany chciałem od niego kupić również blok od qg18de to byłoby coś :idea: GA18DE 8) i do tego będę dążył. do 16DS nie podejdzie Ci żaden kolektor bo jak zamontujesz gaźnik? Coobcio, spawac taki kolektor to juz dla mnie hardkor na razie skupię się na szukaniu tego od qg bo na ten amerykański nie ma co liczyć :evil: ostatnio miałem okazję mierzyć wysokość krzywek u mnie i wychodzi że obydwa wałki mają koło 39mm i coś. według katalogu dolotowy 222° wydech 236°.(chyba ze ten wałek 236° występuje w wersjach "nie niemieckich" a moj silniczek jest chyba z niemiec...) więc jakby tak dorwać wałek wydechowy 236° i dać jako dolot :?: Coobcio dalej jesteś u Grabowskiego? wpadłbym pogadać a może w czymś pomogę?? :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 do tego będę dążył. do 16DS nie podejdzie Ci żaden kolektor bo jak zamontujesz gaźnik? nie zamontuje;-) Chodzi o kontakt z głowicą i o sens wymiany takiego kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 ostatnio miałem okazję mierzyć wysokość krzywek u mnie i wychodzi że obydwa wałki mają koło 39mm i coś. według katalogu dolotowy 222° wydech 236°.(chyba ze ten wałek 236° występuje w wersjach "nie niemieckich" a moj silniczek jest chyba z niemiec...) więc jakby tak dorwać wałek wydechowy 236° i dać jako dolot Coobcio dalej jesteś u Grabowskiego? wpadłbym pogadać a może w czymś pomogę?? Masz Wersję o ograniczonej mocy - 1,6 90KM więc masz obydwa wałki takie same jak w silniku 1,4 na wielopunkcie (2x 39,6mm@214*) W silnikach 1,6 o mocy 100KM był już zmieniony wałek wydechowy na taki: 40mm@222* W wersji na USA & Japan był jeszcze zmieniony wałek ssący na niedostępny w Europie tzn: 40,9mm@232*. Na Twoim miejscu wrzucił bym obydwa wałki z GA16DS czyli 2x 40mm@222* i ustawił je w pozycji seryjnej. U Grabowskiego czasami siedzę, jeszcze w tym tygodniu mnie tam nie było - teraz pada i moja prima stoi, moknie i nic się z nią nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Chodzi o kontakt z głowicą i o sens wymiany takiego kolektora. to oki pasuje kazdy z serii GA i QG :grin: A co on Ci da to trzeba sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Kurcze jestem bardzo ciekawe jakie były wałki rozrządu w QG18DE - może by podpasowały do GA... :roll: :?: Chociaż wydaje mi się że nie są jakieś zaspecjalne skoro z pojemności 1,8 uzyskano zaledwie 115KM - wcale bym się nie zdziwił jakby miały takie same parametry jak w 1,4 (GA14DE) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 A jakie wałki miały silniki bez katalizatora? Wypróżnianie było szybsze więc i wałek mógł być inny bo marchewami nie strzelały. P.S. Wam pewnie znana ta strona ale komuś może być pomocna http://swiatek-tuning.com.pl/katalog_walkow.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 przed chwila rozmawialem z Coobciem i wychodzi ze na 100% mam wersje niemiecka :shock: teraz tylko prosty myk(walki z DSa) i kilka konikow do przodu :twisted: :twisted: tak wygladaja walki z QG pasowac pewnie by pasowaly tylko nie wiadomo jak sa mocowane zembatki bo sa inne. zna ktos moze ich parametry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 jest spora szansa ze będą pasowały jedynie zebatki i krutsze śróby trzeba przełorzyć z tych od GA... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 goago. prosba.... wez mi powiedz skad i od czego amsz ta rure miedzy kolankiema blosem bo w mojej 30tys wiosce ni hu... nie moge nic takiego kupic. a potrzebuje fi70 :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 jak dobrze pamiętam jest to część z forda sierry od nawiewu powietrza w kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 goago. prosba.... wez mi powiedz skad i od czego amsz ta rure miedzy kolankiema blosem bo w mojej 30tys wiosce ni hu... nie moge nic takiego kupic. a potrzebuje fi70 :? Ja podpasowałem z malucha 4zł szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 dobre to ciekawi mnie... ile wpieprza gazu po modzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Goago czas na uzupełnienie opisu modyfikaci o: - drobny szlif Blosa - power dolot Ps. jak poszukiwania odpowiedniejszego wałka ssącego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 5 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Goago czas na uzupełnienie opisu modyfikaci o:- drobny szlif Blosa - power dolot n eee tam mam cos lepszego, pochwale sie a co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 o kurczaki z Amerykańskiego GA16DE pięknie stary. A ja dzisaj poznałem kolejne różnice między GA16DE 90 i 100konnym. 90konny występujący w almerach ma kolektor ssący dokładnie taki sam jak GA14DE hehe. No pieknie ale konkurencje sobie narobiłem Ps. jaki to ma otwór na przepustnicę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Ps. jaki to ma otwór na przepustnicę ? 50mm przepraszam ze tak pozno odpowiadam ale jestem strasznie zalatany :evil: kolektor juz siedzi i efekt jest taki ze auto nie ma "gory" za to dol jest odczuwalnie mocniejszy. moze to sprawa przepustnicy bo zamontowalem oryginalna 50mm. wczesniej wkrecal sie jak wsciekly a teraz jakos to wolno idzie... trzeba bedzie zapodac 60mm. fotki niebawem. [ Dodano: Nie 10 Wrz, 2006 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 a czy to nie jest kolektor od sentry 1,6, która miała też VTC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Zwiększyłeś pojemność dolotu, wydech jest jaki był, falowe w wydechu się przesunęły w niższe obroty. Taka moja teoria, zniosę krytykę ale nie kopcie za mocno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 11 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 a czy to nie jest kolektor od sentry 1,6, która miała też VTC? dokladnie tak. masz na mysli zmienne fazy rozrzadu? w tym przypadku to tylko walek ssacy mial zmienne fazy. Zwiększyłeś pojemność dolotu no..jakby nie patrzec pojemnosc dolotu zwiekszyla sie i to calkiem sporo+mniejsza przepustnica i taki efekt. cholera nie specialnie jestem zadowolony, przynajmniej ladnie sie prezenuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Kolektor gaźnikowy lepiej miesza mieszankę;-) Moim zdaniem trzeba przeliczyc od nowa dolot i wydech żeby ustawić fale. http://www.grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.