Gość Mrozu Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Planowanie głowicy ma tą wadę że cofają się obydwa wałki rozrządu. Ale chyba można je zawsze potem przyspieszyć jak to co poniektórzy robią. Nie pamietam u kogo na stronie, ale chyba u P.Grabowskiego czytalem kiedyś, że któryś wałek (nie pamiętak który) można opóźniać, bo to dobrze wpływa na charekterystyke silnika. jak juz wspomniałem sama zmiana tłoków w GA14De i roztoczenie gładzi o 3mm A czy jak roztoczymy o te 3mm to będzie bezpieczne dla samego cylindra czy się później np. nie okarze, że ścianka cylindra jest zbyt cienka i zacznie się chrzanić od wysokiej temp :?: Tak jest np. w przypdaku maluchów jak się chce założyć do 650 tłoki powyżej 700ccm na seryjnych cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 te pytanie to już nie do mnie w Autoszlifie się tym zajmą, albo po przez tulejowanie albo ew przekladka gladzi wraz z tlokaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Dlatego od razu powinno sie to powiedzieć, bo coponiektórzy najarają się, że przełoża same tłoki i juz bedą mieli większą pojemność co wcale nie jest takie łatwe jak się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Hurra wreszcie naciągnąłem Koguta na Hamowanko Oto efekt dzisiejszych pomiarów: Jak widać po zmianie wałków na te z GA16Ds wyszło mu prawie 98KM, jeszcze jakby ten dolot poprawić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 a jak spalanie po takim modzie? Mojej narzeczonej almera ( 75 KM ) z niemca z klimą w mieście pali 11 litrów :shock: , (oczywiście przeplywka czysta ,sonda ok, itp ) ale lekkiej nogi też nie ma, zastanawiam się czy dodając kilkanaście KM spalanie przypadkiem nie spadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Kogut powiedział mi że po zmianie wałków pali mu średnio o 1litr więcej i sam nie wie czy to z powodu agresywnijeszego stylu jazdy czy z powody wymiany wałków. Najlepiej niech się sam wypowie jak będzie mieć dostęp do netu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kogut Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Witam wszystkich szybka odpowiedz ze jezdze agresywnie to pali jak smok , od tej modyfikacji zurzycie paliwa wzroslo o 1 litr pb ;]. tak wiec polecam taka zabawe z silniczkiem ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Do GA14DE jak się roztoczy gary i wrzuci tloki z GA16DE to otrzymamy silnik GA15DE zyskamy ekstra 100ccm Stopień sprężanai się nie zwiększy. jeżeli tłoki maja taką samą wysokość i kształt denka to stopień sprężania się zwiększy. ponieważ będzie większa pojemnośc skokowa a jak wiemy spopień spręzania to stosunek komory spania do pojemności skokowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Ga14DE i GA16DE mają po tyle samo w seri 9,8:1, trzeba by porównać uszczelki pod głowice tych silników jak się różnią wycięciami pod tłoki to wujek KOSA ma rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 czy ktoś już wie jakie parametry wałków ma ga14de na niemcy/austrię?Pytam bo mam ładne wałki od ga14ds i nie chce się narobić wyjmując /mierząc jeśli ktoś już to obadał.Jeśli od ga14ds są wydajniejsze do sobie (swojej kobicie )chętnie zapodam.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 sówmiarkę w dłoń i sprawdzimy, GA14DE ma całkowitą wysokość krzywki 39,4mm i 222* czasu otawarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 tylko które ga14de? pewnie to właściwe.Mi chodzi o to czy jest sens pakować wałki od ga14ds do de 75km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 ga14de 75km od 90km roznilo sie chyba wlasnie tylko tymi walkami wiec jesli wsadzisz walki od ga14ds to powinno wrocic do mocy 90km + maly bonus Przynajmniej w ga16de odkryto ze to wlasnie walki zabieraja moc. A walki z ds-a powinny byc agresywniejsze analogicznie jak w ga16d.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 no właśnie powinny ale widziałem ,że czas otwarcia w ds jest 214 i się zastanawiam jak jest w de/75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Albin już Ci powiedziałem co masz zrobić, zdjemij pokrywe zaworową i pomierz je sówmiarką - będziesz mieć rozrywki na 20minut i się czegość wszyscy dowiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 No i pomierzone:Almera n15 1,4 75KM -wysokość krzywek na obu wałkach ~ 39,5.Dokładnie tak jak na wałkach od ga14ds które mam.Przyokazji pomierzyłem wałki od qg18.Tam wysokość krzywek to ok 40,4 ale tych wałków nie da się zastosować w ga bo mają inną budowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 no to pakuj z GA16DS, obydwa mają po 40mm. Jak coś to mam jeszcze jeden zestawik takich w idealnym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 chce odnowic troche temat bo zainteresowalo mnie to co napisal coobcio czyli : Do GA14DE jak się roztoczy gary i wrzuci tloki z GA16DE to otrzymamy silnik GA15DE zyskamy ekstra 100ccm Stopień sprężanai się nie zwiększy. Mam kilka pytan w zwioazku z tym: -co mi to da tzn jaki przyrost? -czy to bezpieczne dla silnika? -ile mnie to moze kosztowac? pozdrawiam i czekam na odpwiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Taniej i pewniej wyjdzie wsadzić cały dół z 1,6 i mieć silnik 1,6... ekstra 20Nm... Koszt samego tulejowania silnika 4 cylindrowego jakie udalo mi się znaleść 90km od warszawy to wydatek 700zł do tego dochodzi cena tloków z 1,6 obowiązkowo nowych pierscieni, uszelki pod głowicę i od kolektorów no i robota z demontarzem silnika, zabielaniem głwoicy... Zabieg raczej dla sciganta który chce pozostać w klasie mini czyli do 1550ccm, po powiększeniu pojemności o 100ccm myślę że do zyskania jest ok 10Nm w szerokim zakresie obr. Moc raczej nie wzrośnie bo seryjny ukłąd wydechowy bardzo skutecznie ją tłamsi... A jak się ma silnik 1,6 to można go przetulejować i złorzyć na tłokach z QG18DE, do tego trzeba dorobić uszczlke pod głowicę na zamówienie i mamy silnik 1,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 A jak się ma silnik 1,6 to można go przetulejować i złorzyć na tłokach z QG18DE, do tego trzeba dorobić uszczlke pod głowicę na zamówienie i mamy silnik 1,8 Tak się zastanawiam co zrobić z moim obecnym silnikiem z primy po podmiance Powiecmy sprzedać za 1000zł komuś na szwapa (nie jest zły 98.5HP) Albo pobawić się w takie właśnie tulejowanie na 1.8 A co w tedy z wałem i korbowodami pasują z 1.6 (skok) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 wał QG18DE ma taki sam skok tłoka jak GA16DE czyli 88mm. Różnica jest tylko w tłokach GA16 ma średnicę 76mm a QG18 80mm. Możesz Blok z GA16 tulejować i wpakować do niego tłoki z QG18 i otrzymasz identyczną pojemność, do tego głowica z SENTRY i masz dokładnie silnik QG18DE z tym że na rmalnym aparacie zaplonowym a nie cewkach... QG18DE ma wałki o wysokości 40,6mm i w seri ma ok 123KM, jakby do tego dać odpoweidni kolektor 4-2-1 i resztę wydechu 50mm to myślę że spokojnie takie rozwiercone GA16 osiągnęło by coś pod 130KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 wał QG18DE ma taki sam skok tłoka jak GA16DE czyli 88mm.Różnica jest tylko w tłokach GA16 ma średnicę 76mm a QG18 80mm. Możesz Blok z GA16 tulejować i wpakować do niego tłoki z QG18 i otrzymasz identyczną pojemność, do tego głowica z SENTRY i masz dokładnie silnik QG18DE z tym że na rmalnym aparacie zaplonowym a nie cewkach... QG18DE ma wałki o wysokości 40,6mm i w seri ma ok 123KM, jakby do tego dać odpoweidni kolektor 4-2-1 i resztę wydechu 50mm to myślę że spokojnie takie rozwiercone GA16 osiągnęło by coś pod 130KM. Chyba złapałem bakcyla Cewki w QG18DE są bardzo zawodne czyli na + Kolektor już się pomału tworzy i wydech z 2.0 też będzie A wałki 40.6 ma dwa czy jeden raczej dwa a ja mam jeden Jaki może być koszt tulejowania i gdzie najlepiej to zlecić :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Kolega ALbin co to dla mnie sprawdzał mówił że Oba mają po 40,6mm - można się go jeszcze dopytać. Tulejowanie najtaniej jak znalazlem to 700zł wraz z dorabianiem nowych tulei ściśle spasowanych pod nowe tłoki, no i rzecz jasna z rozweircenie bloku i ich nabicie... Telefon do gości: (024)260 70 09 [ Dodano: Sob 04 Lis, 2006 ] A znalazlem jeszcze u siebie na serwerze wykres JAMO (almera 1.4 sedan'99), po przejsciu na wałki z DS osiągnęła 99KM, prosze oto wykres: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 szkoda ze moment nie idzie tez w gore za bardzo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 szkoda ze moment nie idzie tez w gore za bardzo... Może to być wina kolektorów trzeba by zapodać ssący z sentry i wydech 4-2-1 + reszta z GTi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.