Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sportowy wydech


Szalony
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale skoro poruszyłeś temat, to oficja ogłaszam, iż poszukiwania zakończone ;)

 

Fajnie teraz furka brzmi :) aż milo :)

 

 

Jakby ktoś był zainteresowany Y-pipem (zwykła stal) do Maximy A32 i końcowym tłumikiem komorowo- przelotowym( kwasoodporny) firmy Eltec średnica wlotu i wylotu fi55. Zainteresowanych, zapraszam na priva lub gg

 

Dodam tylko (nie każdy wie), że Y-Pipe to najtańszy sposób żeby dodać parę ładnych koników maxi. Różnica w osiągach jest odczuwalna. Z tego co mi wiadomo, szalony sprzedaje zestaw Plug&Play, wsio gotowe do wsadzenia do maximki :)

 

 

Pozdrawiam,

szczęśliwy posiadacz y-pipe :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty no to pochwal sie kolego, foty i video klipy milo widziane!!

 

no. ja tez dreptam w miejscu z niecierpliwosci zeby to w koncu zobaczyc.

dawaj fotki/video!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki i klipy niebawem będą, niech się tylko trochę trakcji zrobi na ulicach :)

 

A y-pipe tak jak Grzechu pisze jest prawie Plug&Play, czyli flansze do przykręcenia do kolektorów są, ucięty jest za plecionką i w tym miejscu trzeba jedynie przyspawać do flanszy katalizatora..... ale szczerze mówiąc, to lepiej od razu pozbyć się kata i wspawać tam kawałek rurki( strumienicy mówimy nie ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem, ale jak coś to sprawdzę.... w ciemno obstawiam, że około fi 50, bo z tego co pamietam, to wlot do kata miał około fi 50( ale głowy nie dam uciąć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W zeszłym tygodniu miałem przyjemność doświadczyć na własnej skórze nowy wydech Maxi Szalonego. W dwóch słowach - świetna robota.

Przy spokojnej jeździe prawie go nie słychać, natomiast po depnięciu gra aż miło. Nie żadne buczenie typu wieś-tuning, tylko naprawdę rasowo.

Ale co najważniejsze, przy wspomnianym depnięciu jeszcze milej wciska w fotel :) Ciągnie ostro i to z samego dołu. Szalony, koniecznie musisz nakręcić jakieś video!

 

Jak później wsiadłem do swojej Maximy, to pierwsze wrażenie takie, że coś nie bardzo chce jechać :D No, ale żeby nie było, stary y-pipe Szalonego tylko czeka aż ogarnę się z czasem i wrzucę go na (a właściwie pod) pokład. Patent Szalonego z dodatkowym dolotem też mu podkradnę, a wkładka K&N już siedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak później wsiadłem do swojej Maximy, to pierwsze wrażenie takie, że coś nie bardzo chce jechać :D

 

to ja juz do niego nie bede wsiadal. :)

 

jaki panent z dodatkowym dolotem? kurde...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa Maras :)

 

piotral! No patent z dodatkowym otworem w puszce :D ale ma również doprowadzić zimne rurą :)

 

aa... :) ja mam wyciete 8.5x8.5cm kwadrat w puszcze - wyzynara elektryczna. tyle ze nie mam podprowadzonego "zimnego nawiewu" z przodu tak jak ty.

tez fajnie ryczy, ale gdzie mi tam do twoich wydechow.

na razie mi wystarcza - jest kól. taki troche wiejski tuning :) ale nie moglem z niego zrezygnowac bo zakochalem sie w tym dzwieku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Korzystając z krótkiego okresu suszy na ulicach, pomierzyłem przyspieszenie z y-pipe... i cholera, praktycznie nie ma różnicy w porównaniu do serii :/ Zysk to ok 0,1s na przyspieszeniu 40-100 (II bieg). Po wszelakich opiniach spodziewałem się więcej.

 

Jedyne co podtrzymuje moją nadzieję w y-pipe, to że panowie od wydechu wspomnieli że katalizator nie wygląda najlepiej. Może to on obecnie jest najsłabszym ogniwem? Przy najbliższej okazji zastąpi go tłumik przelotowy. Jak to nie pomoże to się wku..ie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co podtrzymuje moją nadzieję w y-pipe, to że panowie od wydechu wspomnieli że katalizator nie wygląda najlepiej.

 

Czy zmieniłeś coś w dolocie? Wkładkę choćby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładkę K&N już z pół roku temu.

Ja mam identyczny y-pipe jak Ty - robiony przez tych samych gości - ale wyciąłem od razu kata i powiem Ci ze różnica była odczuwalna, co prawda spodziewałem się więcej ale efekt był odczuwalny. Wkładkę założyłem później i tu raczej różnicy nie odczułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z krótkiego okresu suszy na ulicach, pomierzyłem przyspieszenie z y-pipe... i cholera, praktycznie nie ma różnicy w porównaniu do serii :/ Zysk to ok 0,1s na przyspieszeniu 40-100 (II bieg). Po wszelakich opiniach spodziewałem się więcej.

 

Jedyne co podtrzymuje moją nadzieję w y-pipe, to że panowie od wydechu wspomnieli że katalizator nie wygląda najlepiej. Może to on obecnie jest najsłabszym ogniwem? Przy najbliższej okazji zastąpi go tłumik przelotowy. Jak to nie pomoże to się wku..ie :)

 

jakis srenicy masz rury?? zrob foty tak abym widzial kolanka z boku!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Y-pipe 50mm schodzą się w kielich i dalej fi50........ jak będziesz wywalał kata to dojedz da kielichów rurą fi55. Pamiętaj co Ci mówiłem o zwężeniu bi-pipe( zrób z tym od razu porządek)

Generalnie w QX wszystkie kolanka na środkowym wydechu mają fi55

 

Jak masz kata już mocno przypchanego, to wywal go jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już po modach.

Teraz y-pipe składa się z 2 rur 50mm i łącznika 55mm z plecionką. W serii to było ok odpowiednio 47mm i 51mm, do tego katalizatory i dziwnie prowadzone rury.

Dodatkowo zamiast głównego kata wleciał tłumik przelotowy 55mm, a później jest już seryjne 55mm.

Tego spłaszczenia za tłumikiem środkowym nie ruszyłem. Póki co. Bo faktycznie spłaszczenie jest, ale jednocześnie rura jest w tym miejscu rozszerzona, więc wcale nie jestem przekonany czy aby w tym miejscu powierzchnia poprzeczna rury jest mniejsza.

 

Tyle teorii, a w praktyce... nie widzę różnicy :/ Troszkę inaczej słychać, na plus, przez co subiektywnie jest lepiej. Ale zrobiłem parę pomiarów i poprawy nie widać. Nie wiem czy mój egzemplarz jest wyjątkowo odporny na mody, czy co? Może te mody nie są takiej jakości jak dedykowane y-pipe, ale i tak różnica w stosunku do serii powinna być.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to odpiąć akumulator żeby komp się zresetował. No i zerknąć na filtr powietrza, czy nie jest brudny. Choć wątpię żeby to coś dało :)

 

Tak czy inaczej mody wydechu uznaje za zakończone. Z jednej strony trochę pieniążków poszło bez wyraźnego efektu, z drugiej strony jakbym nie spróbował to by mi to ciągle po głowie chodziło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz na zlocie jak staniesz na kresce z inną maximką :) Powiem tylko, że na 400m nim nie zrobiłem wydechu szalony mnie wyprzedzał o 4 długości :) po y-pipe już tylko o 2 a nawet chwilami mniej niż półtora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi chodzi po glowie taki pomysl: gdyby tak nie laczyc kolektorów, tylko poprowadzic 2 wydechy i powiedzmy 2 tlumiki przelotowe po drodze i 2 komorowe na koncach.

Czy ktos zgłębiał taki temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...