Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sportowy wydech


Szalony
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A mi chodzi po glowie taki pomysl: gdyby tak nie laczyc kolektorów, tylko poprowadzic 2 wydechy i powiedzmy 2 tlumiki przelotowe po drodze i 2 komorowe na koncach.

Czy ktos zgłębiał taki temat?

 

jesli ci sie to tam wszystko zmiesci bedziesz pierwszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do tematu y-pipe. Jak u Was zmienił się dźwięk po założeniu? Chodzi mi głównie o jazdę w trasie.

 

U mnie pojawiło się buczenie gdzieś w okolicach 2,5 tys obr. Na niższych biegach tego nie słychać, ale szczególnie daje o sobie znać na V biegu przy prędkościach 100-100 km/h. Jeśli jadę wolniej lub szybciej, wtedy problemu znika. Niestety właśnie w takim zakresie prędkości często jeździ się po naszych wspaniałych trasach.

 

Czy jest sposób aby to wyciszyć? Doszedłem do absurdalnej sytuacji, kiedy na IV biegu jest ciszej niż na V :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już po modach.

 

Tego spłaszczenia za tłumikiem środkowym nie ruszyłem. Póki co. Bo faktycznie spłaszczenie jest, ale jednocześnie rura jest w tym miejscu rozszerzona, więc wcale nie jestem przekonany czy aby w tym miejscu powierzchnia poprzeczna rury jest mniejsza.

 

Tyle teorii, a w praktyce... nie widzę różnicy :/

Nie wiem czy mój egzemplarz jest wyjątkowo odporny na mody, czy co? Może te mody nie są takiej jakości jak dedykowane y-pipe, ale i tak różnica w stosunku do serii powinna być.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to odpiąć akumulator żeby komp się zresetował.

 

Jeśli chodzi o spłaszczenie, to nie jest tak do końca jak mówisz..... spaliny pędzą z bardzo dużą prędkością, jeśli lecą w środku rury to nic ich nie wyhamowuje, a dodatkowo dostają jeszcze obrotu....... pomyśl co się stanie kiedy dotrą do tego przygniecenia ?..... całą ich prędkość szlak trafia, bo fale zaczynają się rozbijać na zwężeniu ....dlatego tak mało wskazane są zwężki i ostre kolanka.

 

Co do braku odczuć po wymianie Y-pipe to nie mam zielonego pojęcia czemu tego nie czujesz....... wyleciały przecież 3 katy i dodatkowo wszedł y-pipe który ładnie schodzi się płynnie w jedną rurę fi55( oryginalnie przecież schodzi się pod kątem 90stopni)

 

Nie tylko ja odczułem różnicę po wymianie, ale i Grzechu który do momentu wymiany Y-pipe miał problemy się za mną utrzymać.

 

Odpięcie akumulatora nic nie pomoże !!!

 

 

 

Wrócę do tematu y-pipe. Jak u Was zmienił się dźwięk po założeniu? Chodzi mi głównie o jazdę w trasie.

 

U mnie pojawiło się buczenie gdzieś w okolicach 2,5 tys obr. Na niższych biegach tego nie słychać, ale szczególnie daje o sobie znać na V biegu przy prędkościach 100-100 km/h. Jeśli jadę wolniej lub szybciej, wtedy problemu znika. Niestety właśnie w takim zakresie prędkości często jeździ się po naszych wspaniałych trasach.

 

Czy jest sposób aby to wyciszyć? Doszedłem do absurdalnej sytuacji, kiedy na IV biegu jest ciszej niż na V :/

 

Grzechu ma założona przelotówkę zamiast kata i powiem że chyba jest jeszcze ciszej jak w serii. Sprawdź czy wszystko dobrze wisi na wieszakach i czy aby nic nie jest zmocowane na sztywno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawiło się buczenie gdzieś w okolicach 2,5 tys obr. Na niższych biegach tego nie słychać, ale szczególnie daje o sobie znać na V biegu przy prędkościach 100-100 km/h. Jeśli jadę wolniej lub szybciej, wtedy problemu znika. Niestety właśnie w takim zakresie prędkości często jeździ się po naszych wspaniałych trasach.

 

Czy jest sposób aby to wyciszyć? Doszedłem do absurdalnej sytuacji, kiedy na IV biegu jest ciszej niż na V :/

 

U mnie tez to jest , tak w okolicach, 2 tys. , rozumiem ze 5 bieg uwazasz za O/D.

Tak chyba ten wydwech ma przy obciazeniu w tych granicach, wlasnie sie zastanawiam czy jak wywale kata, to cos da.

Wogole co uwazacie na temat zastapienia duzego kata tlumikiem przelotowym, czy nie warto i wstawic rure?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez to jest , tak w okolicach, 2 tys. , rozumiem ze 5 bieg uwazasz za O/D.

Tak chyba ten wydwech ma przy obciazeniu w tych granicach, wlasnie sie zastanawiam czy jak wywale kata, to cos da.

Wogole co uwazacie na temat zastapienia duzego kata tlumikiem przelotowym, czy nie warto i wstawic rure?

 

a ty masz ypipe?

u mnie tam na O/D jest cichutko. przy 100km/h mam dokladnie 2 tysiace obrotow po zalaczeniu sie lockupa. nie mam ypipe wiec jesli ty tez nie masz to mnie to dziwi ze cos tam ci burczy przy takim obciazeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie tez to jest , tak w okolicach, 2 tys. , rozumiem ze 5 bieg uwazasz za O/D.

Nie, 5 bieg uważam na 5 bieg :)

Zastanawiam się, czy to buczenie nie jest spowodowane cieńszymi ściankami obecnego y-pipe. Różnica w masie pomiędzy starym i nowym była znaczna, nawet biorąc poprawkę na katy w oryginalnym. I również tak na oko ścianki rur nowego były cieńsze. Może przez to słabiej tłumi taki basik?

Aha, to buczenie pojawiło się od razu po wrzuceniu y-pipe, kiedy jeszcze nie ruszałem głównego kata.

 

A odnośnie osiągów, to jednak nie jest tak źle jak pisałem na początku :) Co ciekawe, odczuwalną poprawę poczułem po wyczyszczeniu filtra powietrza i po wycięciu dziury w obudowie filtra :) Tylko zrobiłem to za jednym zamachem, więc nie wiem co w jakim stopniu pomogło. Teraz wg moich pomiarów jest lepiej o ok 5% niż w serii, co przy tym silniku dawałoby pi razy drzwi 10KM.

 

Jeszcze w kwestii dziury w obudowie filtra. Jakie Wy macie duże otworki? Ja póki co wyciąłem okrągłą fi50 mm od strony akumulatora. Chciałbym pociągnąć do niej zimne powietrze, ale miejsca niezbyt wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
A ten ypipe to się montuje samodzielnie, czy gdzieś to robią jacyś spece? Mam na myśli miasto stołeczne...

 

Pozdro

Marcus65

 

przychodzi gotowe z US. daj znac jesli jestes zainteresowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, powiem tak... Swoją Maxi zakupię dopiero "na dniach". Mam już upatrzone dwa egzemplarze - jeden automat, drugi manual. Kwestia tylko wyboru lepszego. Osobiście preferuję skrzynię manualną, ale automatu też się nie boję. Oczywiście obydwie Maximki z VQ30DE. A jeśli istnieje coś, co może mi na dzień dobry dać naście koników mocy więcej, to jestem tym zainteresowany od razu. No chyba, że okaże się, że to już tam jest... :D W co wątpię... Tak więc, sprowadzając kwestię do meritum, powiedz ile ta przyjemność kosztuje i dlaczego tak drogo ;)

 

Pozdro

Marcus65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VQPower,
przychodzi gotowe z US. daj znac jesli jestes zainteresowany

 

Jeśli można to również proszę o taką informację.

Dzięki!

 

poszlo na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość wpierdol20

przychodzi gotowe z US. daj znac jesli jestes zainteresowany

troszkę odświeżę temat, bo też jestem zainteresowany tymi informacjami :) możesz przesłać na pw??:) z góry dzięki:)

Edytowane przez MaxiKing95usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przychodzi gotowe z US. daj znac jesli jestes zainteresowany

 

VQPOWER

Czy mogę dowiedzieć się koszt zakupu y-pipe do Maxy.

 

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...