Gość cornholio78 Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 cali. Przecież liczy sie średnica zewnętrzna całego koła, możesz mieć jaki chcesz fele ważne żeby fela + wysokość opony były takie jak w oryginale. Nie przykładałeś kół nowych do starych w celu porównania? poza tym na oryginalnych licznik trochę zawyża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba.boss Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 cali. Przecież liczy sie średnica zewnętrzna całego koła, możesz mieć jaki chcesz fele ważne żeby fela + wysokość opony były takie jak w oryginale. Nie przykładałeś kół nowych do starych w celu porównania? poza tym na oryginalnych licznik trochę zawyża nie niestety nie przykladalem 14 calowych z oponami 65 do 16 cali na 50 wysokie bede musial porownac bo te 14 to zimowki i mam je w piwnicy dzieki pzd Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 oprócz średnicy i profilu (czyli wysokości zależnej od szerokości) musisz podać tez szerokość, zaraz się to przeliczy aha masz w opisie że 205/50 - takie są ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeusik Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 1,6 slx z 1996 - 120 na 5 przy 3000 obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 U mnie w TD przy 3k rpm na liczniku mam równo 120 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radkiewicz Krzysztof Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Identycznie jak u Pawła-s./ 3000obr-120km/h 4000obr-160km/h 2000obr-20km/h-na jedynce :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stAWek Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 W mojej WP11 1.6 jest dokładnie tak przy 3000obr-120km/h bez klimy z klimą będzie jakieś 117km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 W mojej WP11 1.6 jest dokładnie tak przy 3000obr-120km/h bez klimy z klimą będzie jakieś 117km/h Może się czepiam, ale z tego co wyczytałem wcześniej w tym wątku wynika, że powinieneś mieć stałą prędkość przy 3k rpm niezależnie od tego czy jedziesz z klimą czy bez niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Większe zapotrzebowanie na prąd --> większa prędkaść obrotowa, przy klimie to widać najwyraźniej. Ciekawa uwaga. Mi wydaje sie, że kolega nie sprawdzał przy załączonej klimie. To, że po odpaleniu klimy na postoju obroty się dzwigają zapewne winika ze zbyt małych prędkości obr. biegu jałowego na zasilenie takiego prądożercy. Przy 3000 tysiącach nie bedzie potrzebne dodatkowe dziwiganie obrotów. Powstaje jednak pytanie czy kiepski alternator nie ma wpływu na tę prędkość? Czy elektronika nie będzie zwiększać obrotów jak będzie mało prądu na iskrę itd? Według mnie nic takiego nie powinno zakłucić stosunku prędkość/obroty. Jest to sztywne połączenie silnik-sprzęgło-skrzynia-półośki-koła-podłoże i tylko te elementy mogą nam namieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chuck Norris Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 ludzie przecież załączając jakiś bieg w skrzyni biegów BLOKUJECIE silnik ze skrzynią biegów, czyli prędkość wskazywana przez prędkościomierz (nie rzeczywista lecz predkość wskazana) nie może ulegać zmianie w różnych warunkach przy zachowaniu stałej prędkości obrotowej silnika na danym biegu. Dziwne że wogóle jest na ten temat dyskusja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stAWek Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 ja pisze to co zauważyłem u siebie jeżeli ktoś twierdzi inaczej to ok. Możemy dyskutować dalej. Dla udokumentowania swojej wypowiedzi postaram sie zrobić w weekend zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janerad Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 ja pisze to co zauważyłem u siebie jeżeli ktoś twierdzi inaczej to ok. Możemy dyskutować dalej. Dla udokumentowania swojej wypowiedzi postaram sie zrobić w weekend zdjęcia. Nie ma bolca - fizyki nie oszukasz. Po prostu obroty spadają Ci tak nieznacznie, że możesz nie zauważyć różnicy na obrotomierzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Ciekawe. Na taki temat taka wielka dyskusja. Więc weście jeszcze pod uwagę wielkość ogumienia, ciśnienie w oponach, poślizg sprzęgłą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 wielkośc ogumienia nie ma tu nic do rzeczy. Prędkościomierz wskazuje prędkość na podstawie obrotów wałka w skrzyni biegów który jest po zapięciu biegu zblokowany z silnikiem. Przy różnicy w wysokości ogumienia zmieni sie predkośc rzeczywista ale nie faktyczna względem wskazania obrotomierza. Jedymym wytłumaczeniem róznych obrotów przy tej samej predkości na danym biegu jest poślizg sprzęgła lub przekłamanie wskazań samego zespłu obrotomierza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 :509: wszystko się zgadza ale skoro jest taka fajna dyskusja to czemu i tego tematu nie roztrząsać (prędkości rzeczywistej) ))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Chłopaki prosta sprawa - poprsotu przeklamuje obrotomierz, prędkość za karzdym razem jest ta sama. Powiem wam żeby prędkościomierz działał to mozna nawet i silnik wyciągnąc bo po co on nam ? Trzeba by tylko skrzynie podweisić i wziąśćparu rowerzystów żeby rozpęrzili Primerę do tej setki ale musieli by za jakimś tirem jechać bo spore opory powietrza są przy tej prędkości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 :689: dobre :689: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pjfox Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 proponuję pomiar prędkości zrobić GPSem (-: skubaństwo pokazuje podobno dokładniej niż to co mamy na desce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 gps po prostu wskazuje faktyczną prędkość z najmniejszym błędem, a nie wynikającą z przeliczenia dla założonych warunków technicznych samochodu. To tak jak z wagą domową, wskazuje masę prawidłowo dopóki jest zachowana ziemska grawitacja. W przypadku zmiany wartości grawitacji waga stosując dalej taki sam przelicznik pokaże sfałszowaną masę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomciuu Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Wracając do średnicy kół - polecam programik "tyre-o-saurus" wylicza m.in. średnicę koła, wielkość opon na inny rozmiar felg i pokazuje procentowo przekłamanie prędkościomierza na nowych kołach. Pobierałem go kiedyś stąd: Cinquecento On-line A jak kiedyś urwałem półoś, to faktycznie jak gazowałem, to prędkościomierz się podnosił (samochód oczywiście nie jechał) - tym sposobem przekonałem się na własnej skórze, że jest podłączony do skrzyni :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 28Darek Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 To moze ja powroce do pytania zawartego w pierwszym poscie: IV bieg - 3 tys obr/min = ok 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 To moze ja powroce do pytania zawartego w pierwszym poscie:IV bieg - 3 tys obr/min = ok 90km/h A możesz podać na 5 bo jestem ciekaw w GT :roll: Moja prima 1.6 3tys 117km/h Byłe sunny 1.4 3tys. 100km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EB Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 I 25-30 II 45 III 65 IV prawie 90 (wskazówka minimalnie poniżej) V 110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 28Darek Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 To moze ja powroce do pytania zawartego w pierwszym poscie:IV bieg - 3 tys obr/min = ok 90km/h A możesz podać na 5 bo jestem ciekaw w GT :roll: Moja prima 1.6 3tys 117km/h Byłe sunny 1.4 3tys. 100km/h Niestety nie moge podac jaka predkosc uzyskuje na 5 bo moja GT wlasnie pozbyla sie tego biegu (mimo ze to przeciez nie cialo obce) - o czym pisze w innym watku. Jak tylko odzyskam ten bieg to napewno napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.