Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Parę pytań o 100 NX'a ...tu ocena, komentarz, opinie


Gość Mrozu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość focus-wlkp

Osobiscie polecam 100NXa. Wszyscy narzekaja na spalanie, ale to chyba tylko z silnikiem gaznikowym bomoje 1.6 16v z wtryskiem jakos extra duzo nie pali. Na trasie nawet 5l w miescie 8l benzyny. Wiadomo jak sie depnie to i 12l chlapnie.

 

Ja w swoim wymienialem tylko przeglub w przednim prawym kole i nic wiecej. Siadasz i jedziesz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki klucz mam kupic do swiec bo bym je chcial sprawdzic/wymienic a nei wiem jaki to klucz a ogolnie nei mam zadnego do swiec

 

silnik 1,6 na wtrysku

 

ogolnei jakie swiece polecacie do tego silnika i do gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komorokoro
jaki klucz mam kupic do swiec bo bym je chcial sprawdzic/wymienic a nei wiem jaki to klucz a ogolnie nei mam zadnego do swiec

 

silnik 1,6 na wtrysku

 

ogolnei jakie swiece polecacie do tego silnika i do gazu?

 

16 mm do świec

Ja mam Boscha i nie narzekam. Sporo osób na NGK lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatnio mi sie zaczela swiecic kontrolka recznego nawet jesli reczn yjest spuszczony

 

co ciekawe kontrolka gasnie orzy mocniejszym hamowaniu (tak ze przod lekko sie ugnie) a zapala przy ostrzejszym przyspieszaniu lub ruszaniu

 

i tu moje pytanie

czy kontrolka ta jest poaczona jakos z reduktroami sily hamowania z tylu (czytalem ze sa 2 ale jeszczen ie zagladalem tam)

czy moze czujnik rpzy recznym (jest tam gdzies pod tymi wszystkimi plastikami??) szie obluzowal lata przy hamowaniu/ruszaniu? jesli to czujnik to jak pozdejmowac te wszystkie plastiki zeby to zrobic?

 

 

aha zaczelo sie to jakos 2-3 dni temu kiedy bylo dosc mokro

wiec moze wilgoc ma cos z tym wspolnego? :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na bank mało płynu w zbiorniczku. Nawet najbogatsze hamulcowo wersje czyt. z ABS nie miały czujników zużycia klocków. A płynu robi się mało gdy się kończą klocki / klocki+tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wersje z abs (tyle ze nie dziala lol xD ) a z tylu mam chude klocki z tego co widzialem przez felgi wiec mozliwe ze macie racje :)

jak zdaze to jutro zobacze i tradycyjnie zdam relacje

 

dzieki za szybka odpowiedz

 

[ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 00:19 ]

aha

jak wiecie to prosil bym o podanie dopuszczalnej grubosci klockow i tarcz

jak by tarcze jeszcze nie byly skazane na zlomowanie to bym sie ucieszyl

 

[ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 00:28 ]

ok juz znalazlem

 

grubosc okladzin ciernych minimum 2,0mm (nominalna 10mm)

grubosc tarcz hamulcowych minimum 18,0mm (nominalna 20,0mm)

 

[ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 01:21 ]

a tak apropo to moze wiecie czemu abs nie dziala

wiem ze przyczyn moga byc dziesiatki ale moze jest cos co pada zazwyczaj ?

 

abs nie dziala napewno nie tylko swieci sie lampka ale tez blokuje kola :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wersję z abs, klocki wymieniałem jakiś tysiąć km temu ale muszę przyznać że nie pamiętam czy było czujniki do czego podłączyć (bo czujniki na klockach były)

 

a do abs-u: mam ten sam problem, ABS jest sprawny o ile nie zaświeci kontrolka, potem zostaje odłączony (najczęściej po takim "bzzzz" przy ruszaniu). Najczęściej jest że przetarty jest kabelek od któregoś czujnika, ale w moim przypadku czujniki są ok (jest opór na prądzie na nich), kable są całe a i pompa sprawna. Ponoć czasem może być że jakaś membrana od tej pompy się zawiesza, ale potwierdzić tego nie mogę bo pompy nie rozkręcałem. Czasem miesiąc działa wsio ok, a potem zaświeca się ta cholerna pomarańczowa kontrolka i abs szlag trafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec okazalo sie ze klocki mam jeszcze ladne

a tarcz nie zmierzylem bo nie mialem jak ale tez na oko wygladaja ladnie

nie ma duzego ranta (rpawie wcale nie bylo) ale nei sa jakies dziwnie wytarte w rowki

 

tak wiec wychodzi na to ze tylko mi plynu hamulcowego ubylo bo po dolaniu juz sie kontorlka nie swieci

tylko teraz sie zastanawiam czemu tego plynu ubylo

hmm.. moze byc tak ze bylo minimum i troche sie klocki starly i sie zaswiecilo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Thomsonicus

kolego napisz czy chodzi o 1.6 czy 2.0, koszt pewnie zakupu używki całej pompy pewnie koło 100zł, nie wiem czy da się samą membranę kupić, nie słyszałem. Musiałbyś raczej w sklepach popytać, jest to możliwe bo np pompa od 1.6 pasowała też do sunny i primery więc może trochę być cześci do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oh ze wielopunktowy to wiem

ale czy jest to bezposredni wtrysk? nie wydaje mi sie bo juz dawno by wtryski sie stopily przez gaz zreszta to stara konstrukcja ale po japoncach mzona sie wszystkiego spodziewac (oczywiscie w dobrym sensie = ze tacy do przodu zawsze byli) :D

 

chcial bym poznac czasy otwarcia wtryskiwaczy itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

dalej walcze z moja setka

wiec tak opisze objawy i to co wymienilem

 

objawy sa takie ze jesli lekko wcisne gaz to auto jedzie troche glebiej i szarpie lub chodzi troche glosniej obroty delikatnie rosna ale auto nie idzie, w ogole nie czuc przyspeiszenia

pozniej dopeiro jak depne do dechy to idzie

 

wymienilem w nim juz:

- kopolke i palec rozdzielacza

- wtryskiwacze wraz z listwa

- filterek paliwa

- sonde lambda

 

rozkladam rece nie wiem co to moze byc i czemu tak moze byc ;(

 

dodam ze na gazie normalnie reaguje na gaz wiec przepustnica pewnie nie

przeplywomierz chyba tez nie jest emulowany wiec pewnie tez nie

 

drugi moj problem to to ze auto nie grzeje wnetrza

po nagrzaniu silnik troszke cieple leci ale bardzo slabo, duzo za slabo i nie wierze ze to tak ma byc

jak wyglada, gdzie dokladnie sie znajduje i jak sie dobrac do nagrzewnicy? ewentualnie prosze o jakies inne przyczyny i porady dotyczace tego

 

 

koledzy heelp :(

 

 

aha

jeszcze potrzebuje instrukcji jak dobrac sie do zarowek oswietlajacych tablice rejestracyjna

 

 

 

dzisiaj rano mroz -14*C

mialem jechac do mechanika i na przeglad i nie pojechalem

modlilem sie o to aby setka odpalila

troche krecilem ale odpalila, juz czulem sie wygrany

ale na daremne

nie moglem wyjechac z osiedla

setka miala mniej mocy niz 20 letnie maluchy

zeby rozkulac sie do 30km to musialem sporo walczyc

delikatnie gaz i dluugie rozpedzania na jedyynce a pozniej na dwojce

moje osiagniecie to 4 tys obrotow na 2 biegu

ludzie nam nie trabili i nic mi nei pozostalo jak zawrocic i czlapac sie na parking

 

w domu sprawdzilem bledy (ta sytuacja juz po prostu mnie wnerwila i uznalem ze moze cos sie pokaze)

i jedyny blad jaki pokazalo to 21 czyli brak sygnalu zaplonu :(

 

moge dodac jeszcze ze ostatnio na wlasna reke wywalilem gaz z auta

wlasciwie to nei wywalilem bo elektronika zostala ale mixer od gazu (byla szansa ze to on blokuje przeplyw powietrza i dusi setke), wlew itd wywalilem

mysle ze to raczej nie wplynelo na prace setki chociaz od tamtego czasu dopeiro dzisiaj uruchomilem peirwszy raz auto ale byl to tez peirwszy raz w takim mrozie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za to nie mogłem ruszyć setki przed wczoraj ,kręciła ale nic po wstępnych oględzinach i sprawdzaniu wszystkiego po kolei (przewody ,świece itp.)podszedł sąsiad i mówi:nie tankuj chłopaku na tym tesco bo nie ruszysz (zbyt bogata mieszanka wody z beną hee.)a dwa dni temu sytuacja zmusiła mnie do tankowania na tym texasie-niestety.Gdy tylko sie słońce wyżej wzniosło auto postanowiło odpalić szybko zajechałem na shell i zalałem 98 i tak dzisiaj rano nie miałem żadnego problemu...

Szczerze sceptycznie jestem nastawiony do gazu w aucie szczególnie gdy ma powyżej 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot jest nie zatkany

z racji ze wywalalem gaz a mixer meiszalnik palnik czy jak to sie tam nazywa od gazu czyli to z czego wylatuje gaz do dolotu byl w puszcze filtra to musialem ja wyjac i zatkac dziury po tym badziewiu a dodatkowo posklejac i naprawic calosc bo gaz nie raz tam wybuchl to dokladnie obejrzalem i wymylem cala puche oraz rure przed nia i wszystko bylo ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...