Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

egr


Gość jacekb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wystarczy wyjąć wężyk z zaworu podciśnieniowego sterującego recyrkulacją spalin ( w N14 1.4 16V model 93r. - pod filtrem powietrza ) , zaślepić ten wężyk ( ja to zrobiłem śrubką ) i egr odłączony ponieważ w takim przypadku spaliny lecą prosto kolektorem wydechowym na zewnątrz auta i nic nie wraca z powrotem do kolektora ssącego ( tzn spaliny nie wracają ) a ewentualny powrót do stanu wyjściowego nie zajmie dłużej niż 1 minutę

ps nie wiem jak dołączyc fotkę obrazującą to co napisałem ale mam linki: http://img145.imageshack.us/img145/3978/obraz0144ow.jpg

http://img210.imageshack.us/img210/8748/obraz0179cp.jpg

 

ps2 : auto bez egr lepiej idzie z wolnych obrotów a co spalania to coz , wystartowalem ostatnio w konkursowej jezdzie oszczędnosciowej ( trasa okolo 200 km , 3 osoby na pokladzie , otwarte szyby , radio gralo , cisnienie w gumach 2.2 i jadac calkiem normalnie nie przekraczajac 100 km/h auto spalilo mi 4,891 litra pb95 na 100 km co pozwolilo mi na zajęcie 5 mijsca na 6 startujacych w klasie benzyna ( toyota aigo spalila 2.97 ) http://img228.imageshack.us/img228/1447/obraz0079fw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę sprawdzić czy u mnie będzie jakaś różnica. Nie wie ktoś czy na LPG tez cos da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiec co do spalania to jestem zdania ze pozostalo takie same .... a co do pytania czy to bezpieczne dla silnika to jestem zdania , ze tak ... wkoncu egr służy do redukcji NOx-ów ze spalin , tak wiec bezpieczne dla silnika ( wydaje mi sie nawet ze bezpieczniej jest bez egru ), niebezpieczne dla środowiska :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy moze startowac , eliminacja sa w olsztynie , bialymstoku i gdzies jeszcze , masz 3 klasy : benzyna , gaz , ropa jak chcesz wiecej info to daj znac :wink:

 

do dominik14 : zobacz pod maske i sprawdz czy masz tak samo , zawsze mozesz wrzucic fotke to Ci podpowiemy , mozesz tez odlaczyc egr w inny sposob - patrz na post w tym temacie kolegi Bombla (bombel ) , ale jak pisze kolega soul da rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w gazniku elektronicznym w micrze k10 wystepuje identyczny ?zawór? z ktorego odlacza sie ten wezyk i ten zawor nie otwiera drogi spalinom spowrotem do ponownego spalenia... tym kablem odłącza sie poprostu sterowanie tego zaworu jak nie ma tam zadnego cisnienia to egr jest odciety... ta rurka z drugiej strony przynajmniej u mnie prowadzi do sensora temp. ktory powyzej 50 stopni chyba za sprawą bimetalu daje cisnienie ktore wypycha membranke w zaworze egr i nastepuje przelot spalin do ponownego spalania... nie ma cisnienia (rurka odlaczona) nie ma egr :) troche namieszalem ale chyba zrozumiecie o co chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak chłopaki tylko u mnie w gazniku ten przewod podcisnienia idzie od przepony do przelotu a nie tak jak na zdjeciach do jakiegos krzyzaka i nie wiem ktory ten przewod zaslepic

 

[ Dodano: Pon 26 Cze, 2006 11:04 ]

Znalazlem zdjecie na forum i wiem ze to silnik 1,6 ale u mnie zakreslony element wyglada tak samo to powiedzcie co tu zaslepic?Moze podam link do tej strony bo nie wiem jak zdjecie zamiescic.Ten element jest z lewej strony.http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8052[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche roboty bylo bo rurki nie chcialem ciac a ciezko wychodzila.Wsadzilem 2 2 groszowki i zakrecilem.Nic nie widac a EGR jest zatkany.Mi sie wydaje ze to mocy nie dodaje ale tak jakby to 75 KM jest ,,dostepne'' od nizszych obrotow.Moje zdanie na temat szkodliwosci EGR jest takie:jakby ktos jadl swoje gow** to chyba by na tym dobrze nie wychodzil i podobnie jest pewnie z silnikiem.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zrobiłem tak samo jak jacekb w N14 cd 2.0 efekt natychmiastowy, przestał szarpaćna 2 biegu przy przyspieszaniu i lepiej się zbiera. Nie wiem jak ze spalaniem okaże się z czasem. Zabiek jest banalnie prosty i jakby było coś nie tak błyskawicznie można powrócićdo stanu poprzedniego. Wniosek nic nie ryzykujesz można sobie tylko polepszyć. Pozdrawiam wszystkich maniaków nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

za duzego zooma zrobiles :) gdzie ten grzybek sie znajduje, po lewej stronie kolektora dolotowego patzrzac od kabiny? jesli tak to oka ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzego zooma zrobiles :) gdzie ten grzybek sie znajduje, po lewej stronie kolektora dolotowego patzrzac od kabiny? jesli tak to oka ;]

 

siedząc w kabinie to tak, po lewej a stojąc od machy z prawej strony pod filtrem powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to na 99,9% tak :) zeby sie upewnic na 100% to wsadz łapke pod tego grzybka :) i nacisnij membrane tego grzybka od dołu jezeli silnik straci ciągłośc pracy, zacznie sie dusic itp to to jest grzybek od egru ;] i jest ok ;] (wrzucasz o wiele wiecej spalin tym sposobem do dolotu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...