Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Co z ciśnieniem oleju?


Guest Jarekk
 Share

Recommended Posts

Mam Primerę P10 2.0 85 kW 1992 i przy pierwszym uruchomieniu silnika rano ciśnienie oleju gaśnie dopiero po 5, 10 sekundach!!! (im zimniej tym gorzej i głośniej). Później silnik pracuje bez zarzutu, równo i bez podejrzanych odgłosów. Co z tym zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Guest Maruder

Mam ten sam problem. Podobnie zaczęło się dziać u mnie po wymianie oleju w silniku, a co zatym i filtra. (! ) Pojechałem do serwisu Nissana, rozmawiałem z fachowcami i powiedzieli mi, że to właśnie napinacz (!). Że nie ma sensu tego naprawić ze względu na koszty. Powiedzieli też, że oprócz hałasu przy uruchamianiu to nic złego sie nei dzieje i można spokojnie jeździc. Podejżewam, że wpływ na cisnienie ma i filtr oleju (kiepski) i napinacz łańcuszka

Link to comment
Share on other sites

Koszt napinacza lancucha jest ogromny ! ! !

O ile dobrze pamietam to w japan cars skurwiele chcieli za niego aż 169zł ale jak ktoś ma 40% znizki to zawsze trszke taniej :wink:

 

Ps. Przypomne o tym po raz setny do Nissana leje sie tylko Syntettczny olej a nie, gestenijace gowniane mineraly i polsyntetyki...

 

Na zime polecam 0w40 a silnik przy odpalniu przez jakieś 0,2 sekundy podzwoni zaworami bo sie musza napompowac popychacze hudrauliczne.

 

Ps. Jak chcerz to CI nieco przerobie napinacz lancucha zeby mocniej go naciagał :idea:

Link to comment
Share on other sites

W jaki sposób napinacz napina łańcuch? Zdaje się, że jest w nim sprężyna, która utrzymuje? napiecie ale przeież jest też regulowany ciśnieniem. Przeciez to takie małe ustrojstwo.

Link to comment
Share on other sites

nic z tych rzczy!

 

To banalna konstrukcja na sprerzynie!

Sprerzyna naciaga lancuch a zapadka ktora jest go blokuje zeby sie nei cofnął...

Link to comment
Share on other sites

Tak właśnie to wygląda na zdjęciu napinacza, które widziałem w internecie. W takim razie gdzie to ciśnienie reguluje napięcie łańcucha i co z tą kontolką ciśnienia?

Link to comment
Share on other sites

NApinacz rozrzadu do SR20De/Di

E71000A.JPG

 

numer kalatogowy: E71000

Cena: 171zł

 

Tel. do JC Auto: (22) 878 38 38

Link to comment
Share on other sites

W zadynm wypadku ! ! !

 

Jest zimno a pewno jezdzisz na najgorszym mozliwym oleju dla Silnika nissna czyli mineralnym badziewiu ktory sie nadaje tylko do traktora, maluchów i duzych fiatów...

Link to comment
Share on other sites

a ja sie nadal upieram ze to wina kiepskiego filtra oleju....

1. kiepski filtr nie ma zaworu zwrotnego lub jest on tandetny

2. czujnik oleju znajduje sie niedaleko filtra

3. olej wyplywa podczas postoju z filtra

4. zanim filtr napelni sie olejem trwa kilka sekund

5. zanim filtr napelni sie olejem nie ma cisnienia

6. ZMIEN FILTR A ZOBACZYSZ

7. zmien na jakis markowy np. Bosch, Mann itp.

8)

Link to comment
Share on other sites

mozliwe....... :?

ja u siebie teraz mam zalozony jakis badziewny filtr oleju JC i kontrolka cisnienia gasnie po 2 sek. dodam ze wczesniej uzywalem tylko markowych filtrów i kontrolka gasla NATYCHMIAST tzn. po 0,00001 sek

to chyba o czyms swiadczy.....

pozatym naleze równiez do AC i naprawde uwierz mi - wiem co pisze :wink:

Link to comment
Share on other sites

JC moze jest japonski tak jak "Biedronka" to Polski sklep :wink: kup filtr Boscha chocby nawet Made in RPA a problem kontrolki cisnienia oleju przestanie istniec... :D tak na 99%

Link to comment
Share on other sites

spoko ja tez mialem kiedys Filtrona ale mi sie rozciekl po 4 miesiącach dletego sie jakos spalilem do tej firmy....

Link to comment
Share on other sites

ja nie pisalem ze mi cieklo spod filtrona tylko ze sie filtr rozciekl- tak centralnie na tym skladaniu 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Radzio

Też mam problem z czujnikiem oleju. Zapaliła mi się kontrolka więc sprawdziłem poziom oleju i rzeczywiście było mało. Dolałem i było OK. Ostatnio znowu się zapala (czasem nie gaśnie po zapaleniu silnika, a kilka razy zapaliła się w czasie jazdy.) Ponowne uruchomienie silnika czasem pomaga a czasem nie. Chyba też przy zapalaniu zdarza się, że nie gaśnie od razu tylko "wygasa" powoli. Olej jest na maxa. Przebieg 116tyś km (wiem, że uszczelkę pod głowicą by się zdało wymienić i rozrząd.) Olej też niedługo będę wymieniać - wszystko przy 120 tysiącach planuję zrobić. Przejmować się tą kontrolką czy nie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...