Guest Jarekk Posted November 18, 2004 Share Posted November 18, 2004 Mam Primerę P10 2.0 85 kW 1992 i przy pierwszym uruchomieniu silnika rano ciśnienie oleju gaśnie dopiero po 5, 10 sekundach!!! (im zimniej tym gorzej i głośniej). Później silnik pracuje bez zarzutu, równo i bez podejrzanych odgłosów. Co z tym zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted November 18, 2004 Share Posted November 18, 2004 wina lezy po stronie filtra oleju- wymien na jakis dobrej firmy- powinno pomóc 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted November 18, 2004 Share Posted November 18, 2004 Tematbył już poruszany niektórzy nawet zakłądali się o skrzynke wódki, że to wina napinacza łańcucha rozrządu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jarekk Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Na pewno nie jest to filtr oleju. Mógłby to być napinacz, ale jakoś tego nie widzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Zdaje się, że chyba gdzieś to jest opisane na forum Primery więc jak masz czas to sobie przejrzyj posty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maruder Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Mam ten sam problem. Podobnie zaczęło się dziać u mnie po wymianie oleju w silniku, a co zatym i filtra. (! ) Pojechałem do serwisu Nissana, rozmawiałem z fachowcami i powiedzieli mi, że to właśnie napinacz (!). Że nie ma sensu tego naprawić ze względu na koszty. Powiedzieli też, że oprócz hałasu przy uruchamianiu to nic złego sie nei dzieje i można spokojnie jeździc. Podejżewam, że wpływ na cisnienie ma i filtr oleju (kiepski) i napinacz łańcuszka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Koszt napinacza lancucha jest ogromny ! ! ! O ile dobrze pamietam to w japan cars skurwiele chcieli za niego aż 169zł ale jak ktoś ma 40% znizki to zawsze trszke taniej :wink: Ps. Przypomne o tym po raz setny do Nissana leje sie tylko Syntettczny olej a nie, gestenijace gowniane mineraly i polsyntetyki... Na zime polecam 0w40 a silnik przy odpalniu przez jakieś 0,2 sekundy podzwoni zaworami bo sie musza napompowac popychacze hudrauliczne. Ps. Jak chcerz to CI nieco przerobie napinacz lancucha zeby mocniej go naciagał :idea: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jarekk Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 W jaki sposób napinacz napina łańcuch? Zdaje się, że jest w nim sprężyna, która utrzymuje? napiecie ale przeież jest też regulowany ciśnieniem. Przeciez to takie małe ustrojstwo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 nic z tych rzczy! To banalna konstrukcja na sprerzynie! Sprerzyna naciaga lancuch a zapadka ktora jest go blokuje zeby sie nei cofnął... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jarekk Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Tak właśnie to wygląda na zdjęciu napinacza, które widziałem w internecie. W takim razie gdzie to ciśnienie reguluje napięcie łańcucha i co z tą kontolką ciśnienia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 NApinacz rozrzadu do SR20De/Di numer kalatogowy: E71000 Cena: 171zł Tel. do JC Auto: (22) 878 38 38 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jarekk Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Też dotarłem do takiego zdjęcia, ale czy ta część może być przyczyną "spóżnionego" cisnienia oleju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 W zadynm wypadku ! ! ! Jest zimno a pewno jezdzisz na najgorszym mozliwym oleju dla Silnika nissna czyli mineralnym badziewiu ktory sie nadaje tylko do traktora, maluchów i duzych fiatów... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maruder Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 No tak, wlałem połsyntetyk Shell-a. A poprzedni był syntetyk. czt to może być ta przyczyna ? Moge teraz zmienic na syntetyk ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 a ja sie nadal upieram ze to wina kiepskiego filtra oleju.... 1. kiepski filtr nie ma zaworu zwrotnego lub jest on tandetny 2. czujnik oleju znajduje sie niedaleko filtra 3. olej wyplywa podczas postoju z filtra 4. zanim filtr napelni sie olejem trwa kilka sekund 5. zanim filtr napelni sie olejem nie ma cisnienia 6. ZMIEN FILTR A ZOBACZYSZ 7. zmien na jakis markowy np. Bosch, Mann itp. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jarekk Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Jeździłem różnymi samochodami na różnych filtrach oleju i nie miałem takiego problemu. Czy Nissan jest wyjątkiem??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 mozliwe....... :? ja u siebie teraz mam zalozony jakis badziewny filtr oleju JC i kontrolka cisnienia gasnie po 2 sek. dodam ze wczesniej uzywalem tylko markowych filtrów i kontrolka gasla NATYCHMIAST tzn. po 0,00001 sek to chyba o czyms swiadczy..... pozatym naleze równiez do AC i naprawde uwierz mi - wiem co pisze :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Filtr oleju firmy JC jest produktem Japońskim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jarekk Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 W takim razie, jaki konkretnie filtr kupić? Czy zwykły sklep z filtrami oleju do róznych marek będzie takie miał? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 JC moze jest japonski tak jak "Biedronka" to Polski sklep :wink: kup filtr Boscha chocby nawet Made in RPA a problem kontrolki cisnienia oleju przestanie istniec... tak na 99% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iron Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 o czym tu się kurna pisze? ja mam filtrona i kontrolka gaśnie natychmiast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 spoko ja tez mialem kiedys Filtrona ale mi sie rozciekl po 4 miesiącach dletego sie jakos spalilem do tej firmy.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Bo filtrona po prostu jak i więcej filtrów trzeba po założeniu porządnie dokręcić ściągaczem ,a nie tylko rączką. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted November 27, 2004 Share Posted November 27, 2004 ja nie pisalem ze mi cieklo spod filtrona tylko ze sie filtr rozciekl- tak centralnie na tym skladaniu 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radzio Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Też mam problem z czujnikiem oleju. Zapaliła mi się kontrolka więc sprawdziłem poziom oleju i rzeczywiście było mało. Dolałem i było OK. Ostatnio znowu się zapala (czasem nie gaśnie po zapaleniu silnika, a kilka razy zapaliła się w czasie jazdy.) Ponowne uruchomienie silnika czasem pomaga a czasem nie. Chyba też przy zapalaniu zdarza się, że nie gaśnie od razu tylko "wygasa" powoli. Olej jest na maxa. Przebieg 116tyś km (wiem, że uszczelkę pod głowicą by się zdało wymienić i rozrząd.) Olej też niedługo będę wymieniać - wszystko przy 120 tysiącach planuję zrobić. Przejmować się tą kontrolką czy nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.