Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

! ! ! REDUCED ENGINE POWER bez tajemnic ! ! !


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki uprzejmości Goago który posiada 1,6 o fabrycznie zredukowanej mocy do 90KM odkryłem dlaczego tak jest. Wystarczyło pomierzyć sówmiarką wysokości krzywek wałków. Tak więc odkryłem że silniki 1,6 o zredukowanej mocy(RPE) posiadają takie same ssące wałki rozrządu które występowały w silnikach 1,4 :idea:

 

Parametry obu wałków w silniku 1,4:

Czas otwarcia: 212*

Wysokość całkowita krzywek: 39,4mm

Skok krzywki: 7,4mm

 

Silnik 1,6 90KM

wałek ssący: 212* @ 39,4mm przy skoku krzywki 7,4mm

wałek wydechowy: 222* @ 40mm przy skoku krzywki 8mm

 

Silnik 1,6 100KM w stosunku do wersi 1.6 90KM ma jedynie zmieniony wałek ssący na następujacy:

Czas otwarcia: 222*

Wysokość całkowita krzywek: 40mm

Skok krzywki: 8mm

 

Domniewam że mapy w komputerach są identyczne dla wersji RPE i pełnej.

 

:?: :?: :?: Kto w klubie ma 2.0 o zredukowanej mocy - chciałbym z sówmiarką zajrzeć pod pokrywe zaworową :-))) :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki uprzejmości Goago który posiada 1,6 o fabrycznie zredukowanej mocy do 90KM odkryłem dlaczego tak jest. Wystarczyło pomierzyć sówmiarką wysokości krzywek wałków. Tak więc odkryłem że silniki 1,6 o zredukowanej mocy(RPE) posiadają takie same wałki rozrządu które występowały w silnikach 1,4 :idea:

 

Parametry obu wałków w silniku 1,4 i w 1,6(RPE):

Czas otwarcia: 212*

Wysokość całkowita krzywek: 39,4mm

Skok krzywki: 7,4mm

 

Silnik 1,6 100KM ma jedynie zmieniony wałek wydechowy na następujacy:

Czas otwarcia: 222*

Wysokość całkowita krzywek: 40mm

Skok krzywki: 8mm

 

Domniewam że mapy w komputerach są identyczne dla wersji RPE i pełnej.

Mała poprawka, Coobcio.

GA16DE z P10 (1993-1996) ma 75kW czyli 102KM (6tysobrotów na minutę) :)

GA16DE z P11 (1996) ma juz tylko 73kW czyli 99KM (6tysobrotów na minutę)

Dane z Autodata 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden czort :D Granice 100KM, na hamownie z tego co patrzyłem 1,6 nie RPE mają od 95 do 103KM (najgorzej wypadają N15, a najlepiej 100Nx)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden czort :D Granice 100KM, na hamownie z tego co patrzyłem 1,6 nie RPE mają od 95 do 103KM (najgorzej wypadają N15, a najlepiej 100Nx)

Dokładnie.

PS. Tytuł watku wyglada prawie jak Kod Leonarda da Vinci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Tytuł watku wyglada prawie jak Kod Leonarda da Vinci :)

 

Heh, zobacz w historii ile było wątków na temat, a jednak żadnego z potwierdzonymi informacjami. Były pomysły, że np. wydech jest zduszony, były teorie, że moc w sumie i tak jest taka sama, tylko na potrzeby niemieckiego prawa rzucono ściemę z homologacją na mniej koni... itp. itd.

 

Ja tylko czekam teraz na wyniki z P10 2.0 z REP :)

 

Jeżeli dla 2.0 jest tak samo, to nasuwa się proste pytanie - a ile takie wałki kosztują :)?

 

pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze w żadnym 2.0 RPE nie ściągałem pokrywy zaworowej i nie meirzyłem no i przede wszystkim nie miałem takiego egzemplarza na hamowni.

W wypadku 2.0 na wielopunkcie możliwe jest że zredukowana moc to bujda, w 1,6 na pewno ona była redukowana - wystarczy spojrzeć na wykres qwinto, wyszło mu podajrze 92KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2litry wersje Invitation i mam 116 czy cos koło tego zastanawia mnie czy dużo wysiłku trzeba by zeby zrobic z silnika te 134kM jak miały niektóre wersje. Może z warościami koni troszke przekłamałem ale poprostu nie pamiętam tak dobrze!!

Może waro w to zainwestować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do Siebie na ul. Fundamentową 44 (tel. 602 233 236)

Z Chęcią obadam ten silniczek czym się różni od pełnowartościowego 130konnego.

Obstawiał wałek ssący - jak to ma miejsce w wersji USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie! Rozumiem, że jeśli chcę mieć 120 koni, musze wyciąć katalizator (SR20DI)

Tak jest podane w katalogu np. Bosala/NGK... w rzeczywistości nie sprawdzane ale wywalenie kata na pewno pozytywnie wpłynie na moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do Siebie na ul. Fundamentową 44 (tel. 602 233 236)

Z Chęcią obadam ten silniczek czym się różni od pełnowartościowego 130konnego.

Obstawiał wałek ssący - jak to ma miejsce w wersji USA.

 

Niestety teraz nie mam czasu bo wyjezdzam ale mam nadzieje ze za tydzien to troszke czasu sie znajdzie!! Ile może mnie kosztować taki wałek, bo jeżeli to jest kosztowna inwestycja to bym sobie darował! I jak to wpłynie na spalanie??

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile może mnie kosztować taki wałek

Wałek z wersji 130konnej od 150 a z GT powodujący wzrost mocy do blisko 140KM 200zł i powyżej, mowa o wałkach w stanie idealnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Coobcio... a tródna jest taka wymiana wałka ?? ( coś tam potrafie grzebać przy silniku i chętnie bym sobie te wałeczki wymienił. Mam ten SR20De z RPE. I ew. czy możesz mi polecić jakieś żródło tych wałków możliwie blisko Wrocławia. Czy po tej wymianie trzeba jescze coś rególować ( rozrząd ) bo zawory to chyba tak ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absotulnie nic poza wałkiem się nie wymienia i nic nie reguluje, wsadzasz i jazda.

PS. w przypadku 2.0 silnika upewnij się który wałek nalerzy wymienić, w 1,6 zostało to pomeirzone i wyszło że wydechowy różni się.

 

Tak więc ściągaj pokrywe zaworową sówmiarkę w dłoń i mierz wysokość całkowitą krzywki wydechowej i ssącej. (silnik 130Konny ma krzywki o wysokości 38mm po stronie ssacej i wydechowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze takie pytanie bo ostanio wywalilo mi uszczelke pod glowica w silniku ga16de i poszla jeszcze pokrywa platikowa chlodnicy (jak sie wali to wszystko) na szczescie juz wszystko wymienione oczywiscie razem z ojcem robilismy. I teraz to pytanie jezeli glowica zostala splanowana o 0.40mm i wymienilbym walek wydechowy na ten z krzywka 40mm to czy zawory nie bede sie otwieraly zbyt nisko tzn czy nie beda uderzac o tlok??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będizesz mieć jeszcze sporo zapasu, jakbyś splanował głowkę 1,5mm i więcej to wtedy byś mógł się zastanawiać. 0,4mm to ledwo liznięta głowka (nawet nie odczujesz różnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie mogę dostać ten wałek od DS i jaka jest jego cena :?:

Wolałbym wałki od wersji USA + kolektor ssący ale nie wiem jak go tam znaleźć

Samo kupno + wysyłka do polski to już no problem :grin:

 

[ Dodano: Nie 06 Sie, 2006 ]

A które modele i roczniki miały silnik DS :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A jak sie ma ta sprawa z mocą do mojego nissanka sunny 1,4 16V? niemiecka wersja piszą że ma 75KM a np nasza krajowa 87KM, ja mam sprowadzony własnie z niemiec, więc ile tak naprawde jest u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...