Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

! ! ! REDUCED ENGINE POWER bez tajemnic ! ! !


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość McAlmera

Witam!

 

taka ciekawostka..

Kiedyś czytałem w jakimś auto bildzie, czy coś takiego (w każdym razie po niemiecku) opis 100NX targa i coupe, gdzie targa miał 66, a coupe 74 KW. Wyszło im, że ten mocniejszy zauważalnie mniej spalał.. :?:

Teoretycznie lepsze napełnianie cylindra, to lepsza sprawność - może coś w tym jest..

 

pozdrowienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maacieq

ktos już kiedyś o tym mówił że przy mniejszej mocy bardziej sie ciśnie nie jest w pełni wykorzystywana, silnik 1.0 w kamazie spaliłby więcej niż fabryczny :diabel: ja mam takie ciche spostrzezenie że róznice pomiędzy róznymi ga14/16 że jedne palą mało inne masę przy tym samym silniku i stylu jazdy, polega właśnie na wałkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Nissana i rozmawiałem z mechanikiem, który to wcześniej miał się przygotować do rozmowy.

Powiedział, że REP to nic innego jak przekonfigurowany komputer sterujący i wymiana na komputer z auta o normalnej mocy wszystko załatwi.

Mówił też, że REP ma mniejszy moment co daje lepszą dynamikę na wszystkich biegach już przy mniejszych obrotach.

Co wy na to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówił też, że REP ma mniejszy moment co daje lepszą dynamikę na wszystkich biegach już przy mniejszych obrotach.

Co wy na to???

 

chyba do rozmowy przygotował się połówką Bolsa,

Hehe wydaje mi się że musiał więcej jak połówkę wypić by takie bzdury pleść :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ku... odkrycie roku :!: koles powinien startowac w konkursie Top Trendy :!: :!: :!:

 

"ma mniejszy moment co daje lepszą dynamikę na wszystkich biegach już przy mniejszych obrotach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musze podjechać ze swoją p11 na chamownie i sprawdzić dokładnie co i jak. Poruszłem już kiedyś temat: mam w dowodzie i w papierach zakupu (samochód kupiony w salonie w polsce jestem drugim właścicielem) 150 KM. A po rozpracowaniu tematu na forum zamknęło się na tym że pokrywa zaworów w 150 konnych SR20 jest czarna lub czerwona (w p10). Więc dałem sobie spokój, choć czasem killując lepsze furki mam wrażenie że coś za dobrze jak na 130 KM się zbiera ta moja P11. Może ze względu na to że jest to egzemparz z końcówki produkcji 99r to taki surprise jest jak z tymi wałkami?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na żadną niespodziankę bym nie liczył obstawiam że wyjdzie ci coś w granicach 132KM i 180Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To w takim razie co ja moge zrobić z moim 1,6 90 KM zprowadzonym z Niemiec. Poradź mi coś Coobcio!! CAI jest ale wkładka K&N jest w miejscu serii, dolot z nadkola, no kat, no egr czyli zostają wałki... co gdzie za ile albo może u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko zapraszam do Siebie... Ale na wszelki wypadek dobrze by było jakbyś przed przyjazdem zdjął pokrywę zaworową i sówmiarką pomierzył wysokości krzywek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Coobcio. Krzywki pomierze jak uporam się z hamulcami. Wczoraj miałem nie lada niespodzianke jak mi się okładzina odkleiła od szczęki. Odezwe się jeszcze.

 

[ Dodano: Sob 09 Cze, 2007 21:53 ]

Pozdrawiam wszystkich z klubu co są na zlocie. Niestety ja nie miałem szans wyjechać. za to uporałem się z hamulcami i z cai. niebawem pomierzę krzywki i dam Ci znać Coobcio co i jak.

 

[ Dodano: Wto 12 Cze, 2007 17:44 ]

Cześć Coobcio

Jest dokładnie tak jak pisałeś w pierwszym poście:

 

Wałek ssący 39,4 mm

Na nim symbol: LYD16 13001 90J41

 

Wałek wydechowy 40 mm

Na nim symbol: LYD15 13001 90J41

 

Napisz mi prosze na PW telefon do Ciebie to reszte ustalimy telefonicznie lub na PW

 

PS. Reflektory tylne już zmyte bo Władza nie lubi niebieskiego - może się im znudził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

jak zmierzysz to podaj tu wysokości...

Nie wszystkie z niemiec były dławione podobno coś w tym jest (zależy od wersji) bez hamowni czy chociażby zmierzenia nic się nie dowiemy. Niektórzy kupują wałki z wersji "nie REP" ale przecież chyba lepszy efekt jest z DS-owych wałków...

 

Mam jescze pytanie do Tomaszka, jak zakonczyły się twoje "mody wałkowe", wkońcu 1 masz od sentry czy oba czy jak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam teraz oba wałki po 40 mm dzięki Tomaszkowi :D

 

Oryginalny ssący miałem 39,4 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys.toxic
jak zmierzysz to podaj tu wysokości...

 

no to może być problem:) nie iwme czy uda mi się takie coś zrobić... bynajmniej w najbliższym czasie. ale dzisiaj znajomy wywala mi egr więc może przy okazji zajrzy... zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy każdy kto robił to w GA16DE zauważył jakiś wzrost spalania?? po poczytaniu forum i opiniami osób która mają REP lub nie, jestem zwolennikiem teorii że chyba jakoś znacząco nie rośnie albo wcale... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy każdy kto robił to w GA16DE zauważył jakiś wzrost spalania

 

Spalanie nie wzrosło przy normalnej jeździe. Oczywiście jak się ciśnie to będzie palił więcej bo po to dajesz wyższe krzywki żeby więcej paliwa z powietrzem dostało się do cylindrów przez co energia powstała jest większa i moc wzrasta. Ja zmieniłem ssący na wydechowy czyli mam dwa takie same wałki po 40mm krzywki. Po tej operacji czuć różnicę w zakresie wysokich obrotów. Na trójce prędkość przy 7000 obr/min wzrosła prawie o 10 km/h :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trójce prędkość przy 7000 obr/min wzrosła prawie o 10 km/h :D

 

prędkość maxymalna na trójce zależy od przełożenia w skrzyni biegów a nie od wałka :!: i przy 7 tys. będzie zawsze taka sama

ale na 5 już się zgodzę że wzrośnie bo tam nie dobijesz do 7tys bo by licznika brakło będzie mocniejszy więc max będzie większy :)

a spalanie mam takie samo czyli zależne od wciśnięcia gazu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...