Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Dzięki uprzejmości Goago który posiada 1,6 o fabrycznie zredukowanej mocy do 90KM odkryłem dlaczego tak jest. Wystarczyło pomierzyć sówmiarką wysokości krzywek wałków. Tak więc odkryłem że silniki 1,6 o zredukowanej mocy(RPE) posiadają takie same ssące wałki rozrządu które występowały w silnikach 1,4 :idea: Parametry obu wałków w silniku 1,4: Czas otwarcia: 212* Wysokość całkowita krzywek: 39,4mm Skok krzywki: 7,4mm Silnik 1,6 90KM wałek ssący: 212* @ 39,4mm przy skoku krzywki 7,4mm wałek wydechowy: 222* @ 40mm przy skoku krzywki 8mm Silnik 1,6 100KM w stosunku do wersi 1.6 90KM ma jedynie zmieniony wałek ssący na następujacy: Czas otwarcia: 222* Wysokość całkowita krzywek: 40mm Skok krzywki: 8mm Domniewam że mapy w komputerach są identyczne dla wersji RPE i pełnej. :?: :?: :?: Kto w klubie ma 2.0 o zredukowanej mocy - chciałbym z sówmiarką zajrzeć pod pokrywe zaworową :-))) :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Dzięki uprzejmości Goago który posiada 1,6 o fabrycznie zredukowanej mocy do 90KM odkryłem dlaczego tak jest. Wystarczyło pomierzyć sówmiarką wysokości krzywek wałków. Tak więc odkryłem że silniki 1,6 o zredukowanej mocy(RPE) posiadają takie same wałki rozrządu które występowały w silnikach 1,4 :idea: Parametry obu wałków w silniku 1,4 i w 1,6(RPE): Czas otwarcia: 212* Wysokość całkowita krzywek: 39,4mm Skok krzywki: 7,4mm Silnik 1,6 100KM ma jedynie zmieniony wałek wydechowy na następujacy: Czas otwarcia: 222* Wysokość całkowita krzywek: 40mm Skok krzywki: 8mm Domniewam że mapy w komputerach są identyczne dla wersji RPE i pełnej. Mała poprawka, Coobcio. GA16DE z P10 (1993-1996) ma 75kW czyli 102KM (6tysobrotów na minutę) GA16DE z P11 (1996) ma juz tylko 73kW czyli 99KM (6tysobrotów na minutę) Dane z Autodata 2004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Jeden czort Granice 100KM, na hamownie z tego co patrzyłem 1,6 nie RPE mają od 95 do 103KM (najgorzej wypadają N15, a najlepiej 100Nx) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Jeden czort Granice 100KM, na hamownie z tego co patrzyłem 1,6 nie RPE mają od 95 do 103KM (najgorzej wypadają N15, a najlepiej 100Nx) Dokładnie. PS. Tytuł watku wyglada prawie jak Kod Leonarda da Vinci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 PS. Tytuł watku wyglada prawie jak Kod Leonarda da Vinci Heh, zobacz w historii ile było wątków na temat, a jednak żadnego z potwierdzonymi informacjami. Były pomysły, że np. wydech jest zduszony, były teorie, że moc w sumie i tak jest taka sama, tylko na potrzeby niemieckiego prawa rzucono ściemę z homologacją na mniej koni... itp. itd. Ja tylko czekam teraz na wyniki z P10 2.0 z REP Jeżeli dla 2.0 jest tak samo, to nasuwa się proste pytanie - a ile takie wałki kosztują ? pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 W sumie szkoda. A ja myślałem, że to elektronika... Teraz klubowicze rzucą się do sklepów i od jutra w JC już nie będzie wałków Magia KONIA jest nie do pokonania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 jeśli dobrze pamiętam to kolega Puzon mówił że jego ojciec ma słabszą wersję a on sam mocniejszą p11 z 2-litrówką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bun Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 wszystko fajnie i pieknie ale odniesmy to teraz do swapa na walki z GA16DS w GA16DE ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 jeszcze w żadnym 2.0 RPE nie ściągałem pokrywy zaworowej i nie meirzyłem no i przede wszystkim nie miałem takiego egzemplarza na hamowni. W wypadku 2.0 na wielopunkcie możliwe jest że zredukowana moc to bujda, w 1,6 na pewno ona była redukowana - wystarczy spojrzeć na wykres qwinto, wyszło mu podajrze 92KM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BEDZIEK Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Ja mam 2litry wersje Invitation i mam 116 czy cos koło tego zastanawia mnie czy dużo wysiłku trzeba by zeby zrobic z silnika te 134kM jak miały niektóre wersje. Może z warościami koni troszke przekłamałem ale poprostu nie pamiętam tak dobrze!! Może waro w to zainwestować! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Zapraszam do Siebie na ul. Fundamentową 44 (tel. 602 233 236) Z Chęcią obadam ten silniczek czym się różni od pełnowartościowego 130konnego. Obstawiał wałek ssący - jak to ma miejsce w wersji USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tymon Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Mam prośbę: Coobcio, jak będziesz wiedział czym się różni Primera 112 konna od 130 to opiszesz to? Bo ja mam 112.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Zajrzyj tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...680&start=0 Masz tutaj rospisaną całą rodzinę SR20... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tymon Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 No ładnie! Rozumiem, że jeśli chcę mieć 120 koni, musze wyciąć katalizator (SR20DI) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 No ładnie! Rozumiem, że jeśli chcę mieć 120 koni, musze wyciąć katalizator (SR20DI) Tak jest podane w katalogu np. Bosala/NGK... w rzeczywistości nie sprawdzane ale wywalenie kata na pewno pozytywnie wpłynie na moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_lublin Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Wracając jeszcze do GA16DE, czyli wymiana wałka ssącego na taki od GA16DS i wałka wydechowego od GA16DE nie REP pozwoli wyrwac jeszcze pare kuców z tej padaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BEDZIEK Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Zapraszam do Siebie na ul. Fundamentową 44 (tel. 602 233 236)Z Chęcią obadam ten silniczek czym się różni od pełnowartościowego 130konnego. Obstawiał wałek ssący - jak to ma miejsce w wersji USA. Niestety teraz nie mam czasu bo wyjezdzam ale mam nadzieje ze za tydzien to troszke czasu sie znajdzie!! Ile może mnie kosztować taki wałek, bo jeżeli to jest kosztowna inwestycja to bym sobie darował! I jak to wpłynie na spalanie?? Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Ile może mnie kosztować taki wałek Wałek z wersji 130konnej od 150 a z GT powodujący wzrost mocy do blisko 140KM 200zł i powyżej, mowa o wałkach w stanie idealnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Coobcio... a tródna jest taka wymiana wałka ?? ( coś tam potrafie grzebać przy silniku i chętnie bym sobie te wałeczki wymienił. Mam ten SR20De z RPE. I ew. czy możesz mi polecić jakieś żródło tych wałków możliwie blisko Wrocławia. Czy po tej wymianie trzeba jescze coś rególować ( rozrząd ) bo zawory to chyba tak ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Absotulnie nic poza wałkiem się nie wymienia i nic nie reguluje, wsadzasz i jazda. PS. w przypadku 2.0 silnika upewnij się który wałek nalerzy wymienić, w 1,6 zostało to pomeirzone i wyszło że wydechowy różni się. Tak więc ściągaj pokrywe zaworową sówmiarkę w dłoń i mierz wysokość całkowitą krzywki wydechowej i ssącej. (silnik 130Konny ma krzywki o wysokości 38mm po stronie ssacej i wydechowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robo_c Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 A ja mam jeszcze takie pytanie bo ostanio wywalilo mi uszczelke pod glowica w silniku ga16de i poszla jeszcze pokrywa platikowa chlodnicy (jak sie wali to wszystko) na szczescie juz wszystko wymienione oczywiscie razem z ojcem robilismy. I teraz to pytanie jezeli glowica zostala splanowana o 0.40mm i wymienilbym walek wydechowy na ten z krzywka 40mm to czy zawory nie bede sie otwieraly zbyt nisko tzn czy nie beda uderzac o tlok?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 będizesz mieć jeszcze sporo zapasu, jakbyś splanował głowkę 1,5mm i więcej to wtedy byś mógł się zastanawiać. 0,4mm to ledwo liznięta głowka (nawet nie odczujesz różnicy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 To gdzie mogę dostać ten wałek od DS i jaka jest jego cena :?: Wolałbym wałki od wersji USA + kolektor ssący ale nie wiem jak go tam znaleźć Samo kupno + wysyłka do polski to już no problem :grin: [ Dodano: Nie 06 Sie, 2006 ] A które modele i roczniki miały silnik DS :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 A które modele i roczniki miały silnik DS Te peirwsze co były sterowane Gaznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pieczyk Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 A jak sie ma ta sprawa z mocą do mojego nissanka sunny 1,4 16V? niemiecka wersja piszą że ma 75KM a np nasza krajowa 87KM, ja mam sprowadzony własnie z niemiec, więc ile tak naprawde jest u mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.