robertbydzia Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Moim zdaniem prewencyjna wymiana panewek to nadgorliwość, ale jak kto lubi...... można :-) Szybki orientacyjny kosztorys: 1, szlif walu. 150zł 2, panewki nadwymiarowe kpl do 200zł 3, uszczelki itp. niech będzie 300zł 4, ewentualny korbowód. do 150zł 5, olej i filtr. 150zł Koszt naprawy wału do 1000zł !!!! jeśli robisz sam. :-) :-) :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 (edytowane) Bardzo optymistyczna wersja . Zapominasz jakie mogą być i często są skutki obrócenia się panewki.Zatkanie otworów współosiowych smarowania,co szybko powoduje brak smarowania i "spiłowanie panewek i wału .A co się dzieje z opiłkami? Hulają z olejem po całym silniku łożyskach , rysując gładzie cylindrów ,tłoki rujnując turbinkę i zatykając kanaliki smarowania.Jeśli nie zareagujemy natychmiast to wymiana bloku silnika i turbiny prawie pewna.Bicie wału powoduje naprężenia paska rozrządu ,co też zmusza do jego wymiany(zaryzykujesz remont by po chwili trzasnął pasek? rujnując twoją pracę?) Dlatego ważne jest też dokładne wypłukanie silnika ,wszystkich kanałów , łożysk itp. Edytowane 14 Grudnia 2013 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 To raczej oczywiste, że silnik trzeba umyć po takiej usterce, jak bym miał pisać dokładną procedurę to by troszkę zaszło. Ogólnie problemy z panewkami to nie jest żadna nowość, silniki borykają się z tym problemem od zawsze a procedura naprawy jest zawsze identyczna: jeśli jest możliwy szlif to robimy, jeśli nie to wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saxon42 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Bardzo optymistyczna wersja . Zapominasz jakie mogą być i często są skutki obrócenia się panewki.Zatkanie otworów współosiowych smarowania,co szybko powoduje brak smarowania i "spiłowanie panewek i wału .A co się dzieje z opiłkami? Hulają z olejem po całym silniku łożyskach , rysując gładzie cylindrów ,tłoki rujnując turbinkę i zatykając kanaliki smarowania.Jeśli nie zareagujemy natychmiast to wymiana bloku silnika i turbiny prawie pewna.Bicie wału powoduje naprężenia paska rozrządu ,co też zmusza do jego wymiany(zaryzykujesz remont by po chwili trzasnął pasek? rujnując twoją pracę?) Dlatego ważne jest też dokładne wypłukanie silnika ,wszystkich kanałów , łożysk itp. Jeżeli masz już silnik na wierzchu to po szlifie wału należy go starannie wymyć , najlepiej ciśnieniowo. Zatkane otwory na wale daje się bez większego trudu przetkać. To co napisałeś to jest taka na wyrost pesymistyczna wersja. Bicie wału - powiedz mi kiedy wał po szlifie ma bicie ? Przy szlifie czopów głównych centruję - ( od strony sprzęgła ) miejsce gdzie pracuje simering , a strona druga (od paska rozrządu ) na końcówce , gdzie mocowana jest zębatka paska rozrządu. Więc jak widzisz wał po szlifie nie posiada bicia .Ewentualnie wchodzi w grę, po szlifie - wyważanie dynamiczne ( gdy wał miał duże ugięcie przed szlifem ). Nie które firmy prostują wały , ale to już inna bajka. Nie raz ( oczywiście na prośbę klienta ) prostowałem wały i ja. Z różnym skutkiem , stare Polonezy , Fiaty i Mercedesy dały się wyprostować. Z nowościami jest różnie ( Opel pęka już na sam widok prasy ) :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 (edytowane) Kto napisał bicie po szlifie?Bo ja po przekręceniu i ze szlifowaniu panewki-czyli po awarii Edytowane 15 Grudnia 2013 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saxon42 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Kto napisał bicie po szlifie?Bo ja po przekręceniu i ze szlifowaniu panewki-czyli po awarii To jak Ci obróci panewkę na wale to jaki sens jest zmieniać na nowe. Dość przez 20 lat naoglądałem się zatartych wałów. Mimo , że wał po zatarciu wygląda " ładnie" trzeba go sprawdzić czy nie ugięty, jak jest wytarty na poszczególnych czopach. Jaki więc sens decydować się na wymianę panewek po - jak to nazwałeś - awarii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 (edytowane) Z kąd ty to bierzesz?czytaj ze zrozumieniem.Wiesz co oznacza słowo prewencyjna?Przed awarią.Po awarii jak napisałem ,nowy komplet wał i panewki,ewentualnie szlif Z Edytowane 15 Grudnia 2013 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saxon42 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Szkoda nerwów ...skoro eksperci używają słów " ponoć ". Mnie się wydaje ,że udzielamy konkretnych rad. Jeśli ekspert dostaje szału to jak tu rozmawiać ? Wyluzuj kolego , idą święta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 (edytowane) W jednym się zgadzam,szkoda słów.Wsadzasz mi w usta słowa których nie powiedziałem,nie czytasz ze zrozumieniem i jeszcze ten 'szał'....Wesołych Świąt. Co do ponoć,piszą o tym koledzy z działu qasqhai ,mnie to nie przekonuje że się da bez wyjęcia motoru ,stąd to ponoć. Edytowane 15 Grudnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saxon42 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Wesołych Świąt dla Ciebie i wszystkich posiadaczy Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 łeee,a już się rozgrzałem ,czytając te same argumenty z obu stron przedstawiane z innych pozycji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.