Edek01 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Średnia dla dla opon Tico, bo ładują 2.2 wszędzie do każdego rozmiaru bo wiedzą że opona szybciej się zużyje i klient wróci K...jedne!! Nie robię z siebie wyroczni znam się nie tylko na oleju,woskach ,ciśnieniach jest tego sporo bo branże MOTO znam od lat 90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Średnia dla dla opon Tico, bo ładują 2.2 wszędzie do każdego rozmiaru bo wiedzą że opona szybciej się zużyje i klient wróci K...jedne!! Nie robię z siebie wyroczni znam się nie tylko na oleju,woskach ,ciśnieniach jest tego sporo bo branże MOTO znam od lat 90. Edziu ,skoro w tiidzie diesel mam z przodu 2,3 a z tyłu 2,1 to jaka jest średnia? Czy to znaczy że mam tico? o ,mondeo to też tico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 2.1 to za małe ciśnienie szkoda opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 cóż ,ja mam letnie jeszcze oryginalne conti ,a stówka już baaardzo blisko(żeby nie było ,mam dwa komplety kół-zima/lato)więc można? 2,1 z tyłu u mnie ,to w sam raz .W większości jeżdżę sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Ale powracając do tematu to opony kapkę więcej niż 2.2 napompowane dają mniejsze zużycie paliwa Przy mniejszym ciśnieniu 2.1 2.2 to i opona się szybciej zużywa i spalanie większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 W Notku I generacji na 120% przód ma wyższą wartość niż tył......u mnie na słupku jest 2.4 przód a 2.2 tył przy 1-2 osobach. Załadowany dużo więcej. Zrobię fotkę ze słupka i się wyjaśni.. Też mam Notka I generacji (2009r.) i na słupku mam 2,3 przód i 2,1 tył przy małym, oraz 2,3 przód i 2,9 tył przy pełnym, obciążeniu koła 16". Tyle pompuję i jest OK.! zarówno z oponami, nie ma tzw. flaków, jak i ze spalaniem, bardzo uśrednione zużycie zimą 6,1 latem 5,6l/100km. Temat ile kto pompuje w koła to temat rzeka, był już niejednokrotnie wałkowany i tak jak z wieloma innymi rzeczami są tacy co fabryczne zalecenia im całkowicie wystarczają i ogumienie zachowuje się jak najbardziej prawidłowo a są tacy co wymyślają li tylko i wyłącznie przez siebie wykreowane teorie, zazwyczaj dalekie od rzeczywistości i są gotowi bronic ich za cenę, jak wynika z powyższych postów, życia niemalże. Już kiedyś pisałem, że każdy zrobi tak jak mu się spodoba ale musi wziąć pod uwagę fakt iż w przypadku zdarzenia drogowego w czasie oględzin zostanie zmierzone i zapisane także i ciśnienie w oponach lub jeśli pojazd zostanie zabezpieczony do badań zrobi to biegły sądowy i w swej opinii napisze że ciśnienie w ogumieniu miało wartości przekraczające od zalecanych przez producenta i wypowie się czy w świetle prawa było to przyczyną powstałego zdarzenia czy też nie. To tak samo jak i przy przekraczaniu prędkości, robimy to na, wyłącznie, swoje ryzyko a w przypadku zatrzymania czy zrobienia zdjęcia nie pomoże tłumaczenie że w/g naszej teorii na tym odcinku ograniczenie prędkości jest bzdura. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Ale powracając do tematu to opony kapkę więcej niż 2.2 napompowane dają mniejsze zużycie paliwa Przy mniejszym ciśnieniu 2.1 2.2 to i opona się szybciej zużywa i spalanie większe. Edek idąc Twoim tropem myslenia,to można założyć koła od drabiniastego i będzie jeszcze mniej! Człowieku! zastanów się co piszesz! Jak doładujesz tam gdzie ma być 2.1 ,więcej 2.3-2.4 to zyskasz na bezpieczeństwie i komforcie jak cholera! Nie mówiąc już o oszczędności,bo po sezonie możesz mieć gumy zajechane środkiem i będą do wymiany w imię oszczędności na paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 (edytowane) Sorry...faktycznie jest 2.3 przód i 2.1 tył dla 1-2 osób. Zapamiętałem z A-Klasy Ale powracając do tematu to opony kapkę więcej niż 2.2 napompowane dają mniejsze zużycie paliwa Przy mniejszym ciśnieniu 2.1 2.2 to i opona się szybciej zużywa i spalanie większe. A tak dokładniej ile to spalanie wzrośnie albo ile zmaleje....bo skoro u Ciebie różnica między 2.2 a 2.1 jest tak ogromna to na pewno dowiemy się ile tracimy lub oszczędzamy paliwa. Edytowane 2 Maja 2015 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 (edytowane) Oto foto z nalepki mojego Note z 2011 roku. Ja widać przód zawsze 2,3 natomiast tyl ma bardzo dużą rozpiętość 2,1 -2,9 zależnie od obciążenia. Edytowane 2 Maja 2015 przez Czeslaw4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Niski profil dlatego tak dużo, mniejszy komfort jazdy na nierównościach za to lepiej w zakrętach się trzyma. A w dojazdówce aż 4,2.bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 A tu tabliczka u mnie. Opona 175/65/R15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 (edytowane) Zależy od opon...Ty masz 15, on 16 (ja też 16) Wkleję też moją... http://prntscr.com/70p7am Edytowane 2 Maja 2015 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Dokładnie. Ale zawsze z przodu raczej więcej niż z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Jak widać, zależy to od opon. Wniosek z tego, że wszyscy dykutanci mieli rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Jak widać, zależy to od opon. Wniosek z tego, że wszyscy dykutanci mieli rację. Wszyscy Ci którzy twierdzili żeby trzymać się zaleceń producenta a nie samemu ustalać wartości na podstawie swego "widzimisię" bo trudno w tym przypadku powiedzieć, że do swych ustaleń dochodzili metodą badań czy testów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 (edytowane) Bo są kierowcy co słuchają wulkanizatora oszusta i patrzą na nalepki i koniec tak musi byś inaczej nie może ! A są kierowcy tacy jak ja i dostosowują ciśnienia w oponach pod swój samochód i siebie- metodą testów ! Nie schodzić poniżej 2.2 ale testować 2.3 2.4 2.5 2.6 i wyczuwać trakcje i komfort tłumienia opony aby zawiecha nie tłukła! Tak dla przykładu mojego rozmiaru i mojego samochodu i trakcji według zaleceń producenta MIN 2.3 2.1-MAX 2.3 2.6 to samochód tańcował na zakrętach i opony się nagrzewały a opory toczenia były wyczuwalne po wyluzowaniu i dotoczeniu się do świateł! 2.3 2.1 przód tańcuje tył na flaku buja jak łajbą. 2.3 2.6 przód tańcuje tył tłucze opony twarde jak kamień . Metodą testów dostosowałem sobie ciśnienia aby opony się tak nie nagrzewały ,nie tańcował w zakrętach , był komfort tłumienia,i zmalały opory toczenia! Edytowane 3 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Nastawy zawieszenia też mają znaczenie. Przy tych samych oponach poszczególne roczniki czasami też mają różne zalecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Dochodzę do wnioski że ta dyskusja nie ma sensu....wszystko o czym pisze tutaj kolega Edek01 jest "na oko" i w rzeczywistości on sam nie wie ile zaoszczędzi lub straci. Jeżeli mam robić coś "na oko" i zamiast relaksować się podczas jady na z Londynu na Śląsk to mam testować i nasłuchiwać jakie jest toczenie. Ludzie czy ja przejadę na oponach 62 tyś km czy 61 tyś dla mnie nie ma to znaczenia. Czy na 100km przejechanych spalę 0.15 litra mniej paliwa też mam to gdzieś. Ja "na oko" sypię rano kawę do filiżanki.....jak by to było "na oko" to po co komu te naklejki ? Po co komu oleje i przeglądy skoro "na oko" jest dobrze. Producent samochodów w tych czasach to nie sprzedawca jajek na targu i wie co jest dla jego samochodów dobre a co złe. Podsumowanie....chcesz robić "na oko" jeździj furmanką, i nie chciał bym kupić samochodu od kogoś kto robił przeglądy, wymiany, zmieniał opony itd "na oko" 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 (edytowane) Tak nastawy zawieszenia mają duże znaczenie dokładnie na tych samych oponach trakcja inna Ale czy tak ciężko potestować inne ciśnienia i dobrać najlepsze dla siebie Marek na łoko to chłop w szpitalu umarł!! Co do oleju zalecanego przez producenta u mnie to 5W30 to niech sobie go wleje w dupsko a nie wlewa do mojego silnika Co do zalecanych ciśnień przez producenta to niech sobie sam się buja jak łajbą na takim ciśnieniu jakie zalecił ! Edytowane 3 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Ja testowałem różne ciśnienia bo też mi się zdawało, że te 2.5 z przodu to za dużo i podejrzewałem ekologię. Ale po tych testach wiem jedno. To co jest na nalepce i to co zaleca Nissan dla mojego Note jest najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 I super że ci pasuję U mnie producent nie testował swoich zaleceń bo trakcja była tragiczna a opory duże ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 U mnie producent nie testował swoich zaleceń bo trakcja była tragiczna a opory duże ! Na bank nie testował. Zapewne wstał rano jeszcze skacowany po mienionym dniu i napisał co mu przyszło do głowy. pocieszające jest jedno, że to dotyczyło tylko i wyłącznie, z całym szacunkiem, Twego samochodu. Cieszmy się zatem, że w pozostałych autach już na trzeźwo i wyspany oceniał sytuacje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Mi wystarczy że po pijaku Meksykany składały mój samochód bo w Polsce poprawiali! A widać też na bani wypisywali wartości ciśnień bo te wartości z nalepki to trakcja jak po pijaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 No wreszcie w czymś A widać też na bani wypisywali wartości ciśnień bo te wartości z nalepki to trakcja jak po pijaku Fajnie, że choć co do jednego jesteśmy zgodni. Współczuję ..............!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Krótko o ciśnieniu z Continental Techincal Databook 2008-2009https://www.dropbox.com/s/i7uxqjpss6ow0vn/continental.png?dl=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.