Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zużycie paliwa


Gość Ajac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Średnia dla dla opon Tico, bo ładują 2.2 wszędzie do każdego rozmiaru bo wiedzą że opona szybciej się zużyje i klient  wróci K...jedne!!

Nie robię z siebie wyroczni znam się nie tylko na oleju,woskach ,ciśnieniach jest tego sporo bo branże MOTO znam od lat 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia dla dla opon Tico, bo ładują 2.2 wszędzie do każdego rozmiaru bo wiedzą że opona szybciej się zużyje i klient  wróci K...jedne!!

Nie robię z siebie wyroczni znam się nie tylko na oleju,woskach ,ciśnieniach jest tego sporo bo branże MOTO znam od lat 90.

Edziu ,skoro w tiidzie diesel mam z przodu 2,3 a z tyłu 2,1 to jaka jest średnia? Czy to znaczy że mam tico?

o ,mondeo to też tico

58-8b4b95f9434aeec87c379403887887e7-f3ae

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż ,ja mam letnie jeszcze oryginalne conti ,a stówka już baaardzo blisko(żeby nie było ,mam dwa komplety kół-zima/lato)więc można?


2,1 z tyłu u mnie ,to w sam raz .W większości jeżdżę sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powracając do tematu to opony kapkę więcej niż 2.2 napompowane  dają mniejsze zużycie paliwa  :spoko:

Przy mniejszym ciśnieniu 2.1 2.2 to i opona się szybciej zużywa i spalanie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Notku I generacji na 120% przód ma wyższą wartość niż tył......u mnie na słupku jest 2.4 przód a 2.2 tył przy 1-2 osobach.

Załadowany dużo więcej. Zrobię fotkę ze słupka i się wyjaśni..

Też mam Notka I generacji (2009r.) i na słupku mam 2,3 przód i 2,1 tył przy małym, oraz  2,3 przód i 2,9 tył przy pełnym, obciążeniu koła 16". Tyle pompuję i jest OK.! zarówno z oponami, nie ma tzw. flaków, jak i ze spalaniem, bardzo uśrednione zużycie zimą 6,1 latem 5,6l/100km. Temat ile kto pompuje w koła to temat rzeka, był już niejednokrotnie wałkowany i tak jak z wieloma innymi rzeczami są tacy co fabryczne zalecenia im całkowicie wystarczają i ogumienie zachowuje się jak najbardziej prawidłowo a są tacy co wymyślają li tylko i wyłącznie przez siebie wykreowane teorie, zazwyczaj dalekie od rzeczywistości i są gotowi bronic ich za cenę, jak wynika z powyższych postów, życia niemalże. Już kiedyś pisałem, że każdy zrobi tak jak mu się spodoba ale musi wziąć pod uwagę fakt iż w przypadku zdarzenia drogowego w czasie oględzin zostanie zmierzone i zapisane także i ciśnienie w oponach lub jeśli pojazd zostanie zabezpieczony do badań zrobi to biegły sądowy i w swej opinii napisze że ciśnienie w ogumieniu miało wartości przekraczające od zalecanych przez producenta i wypowie się czy w świetle prawa było to przyczyną powstałego zdarzenia czy też nie. To tak samo jak i przy przekraczaniu prędkości, robimy to na, wyłącznie, swoje ryzyko a w przypadku zatrzymania czy zrobienia zdjęcia nie pomoże tłumaczenie że w/g naszej teorii na tym odcinku ograniczenie prędkości jest bzdura.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powracając do tematu to opony kapkę więcej niż 2.2 napompowane  dają mniejsze zużycie paliwa  :spoko:

Przy mniejszym ciśnieniu 2.1 2.2 to i opona się szybciej zużywa i spalanie większe.

Edek idąc Twoim tropem myslenia,to można założyć koła od drabiniastego i będzie jeszcze mniej!

Człowieku! zastanów się co piszesz! Jak doładujesz tam gdzie ma być 2.1 ,więcej 2.3-2.4 to zyskasz na bezpieczeństwie i komforcie jak cholera! Nie mówiąc już o oszczędności,bo po sezonie możesz mieć gumy zajechane środkiem i będą do wymiany w imię oszczędności na paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry...faktycznie jest 2.3 przód i 2.1 tył dla 1-2 osób.

Zapamiętałem z A-Klasy :)

 

 

Ale powracając do tematu to opony kapkę więcej niż 2.2 napompowane  dają mniejsze zużycie paliwa   :spoko:

Przy mniejszym ciśnieniu 2.1 2.2 to i opona się szybciej zużywa i spalanie większe.

A tak dokładniej ile to spalanie wzrośnie albo ile zmaleje....bo skoro u Ciebie różnica między 2.2 a 2.1 jest tak ogromna to na pewno dowiemy się ile tracimy lub oszczędzamy paliwa.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Czeslaw4

Oto foto z nalepki mojego Note z 2011 roku.

Ja widać przód zawsze 2,3 natomiast tyl ma bardzo dużą rozpiętość 2,1 -2,9 zależnie od obciążenia.

post-51360-0-86399900-1430571069_thumb.jpg

Edytowane przez Czeslaw4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niski profil dlatego tak dużo, mniejszy komfort jazdy na nierównościach za to lepiej w zakrętach się trzyma. A w dojazdówce aż 4,2.bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać, zależy to od opon. Wniosek z tego, że wszyscy dykutanci mieli rację.

Wszyscy Ci którzy twierdzili żeby trzymać się zaleceń producenta a nie samemu ustalać wartości na podstawie swego "widzimisię" bo trudno w tym przypadku powiedzieć, że do swych ustaleń dochodzili metodą badań czy testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo są kierowcy co słuchają wulkanizatora oszusta i patrzą na nalepki i koniec tak musi byś inaczej nie może !

A są kierowcy tacy jak ja i dostosowują ciśnienia w oponach pod swój samochód i siebie- metodą testów !

Nie schodzić poniżej 2.2  ale testować 2.3 2.4 2.5 2.6 i wyczuwać trakcje i komfort tłumienia opony aby zawiecha nie tłukła!

Tak dla przykładu mojego rozmiaru i mojego samochodu i trakcji według zaleceń producenta MIN 2.3 2.1-MAX 2.3 2.6  to samochód tańcował na zakrętach i opony się nagrzewały a opory toczenia były wyczuwalne po wyluzowaniu i dotoczeniu się do świateł!

2.3 2.1 przód tańcuje tył na flaku buja jak łajbą.

2.3 2.6 przód tańcuje tył tłucze opony twarde jak kamień .

Metodą testów dostosowałem sobie ciśnienia aby opony się tak nie nagrzewały ,nie tańcował w zakrętach , był komfort tłumienia,i zmalały opory toczenia!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawy zawieszenia też mają znaczenie. Przy tych samych oponach poszczególne roczniki czasami też mają różne zalecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzę do wnioski że ta dyskusja nie ma sensu....wszystko o czym pisze tutaj kolega Edek01 jest "na oko" i w rzeczywistości on sam nie wie ile zaoszczędzi lub straci. Jeżeli mam robić coś "na oko" i zamiast relaksować się podczas jady na z Londynu na Śląsk to mam testować i nasłuchiwać jakie jest toczenie. Ludzie czy ja przejadę na oponach 62 tyś km czy 61 tyś dla mnie nie ma to znaczenia. Czy na 100km przejechanych spalę 0.15 litra mniej paliwa też mam to gdzieś. 

Ja "na oko" sypię rano kawę do filiżanki.....jak by to było "na oko" to po co komu te naklejki ? Po co komu oleje i przeglądy skoro "na oko" jest dobrze.

Producent samochodów w tych czasach to nie sprzedawca jajek na targu i wie co jest dla jego samochodów dobre a co złe. 

Podsumowanie....chcesz robić "na oko" jeździj furmanką, i nie chciał bym kupić samochodu od kogoś kto robił przeglądy, wymiany, zmieniał opony itd "na oko"

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nastawy zawieszenia mają duże znaczenie dokładnie na tych samych oponach trakcja inna :)

Ale czy tak ciężko potestować inne ciśnienia i dobrać najlepsze dla siebie :)

 

Marek na łoko to chłop w szpitalu umarł!! 

Co do oleju zalecanego przez producenta u mnie to 5W30 to niech sobie go wleje w dupsko a nie wlewa do mojego silnika :D

Co do zalecanych ciśnień przez producenta to niech sobie sam się buja jak łajbą  na takim ciśnieniu jakie zalecił !

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja testowałem różne ciśnienia bo też mi się zdawało, że te 2.5 z przodu to za dużo i podejrzewałem ekologię. Ale po tych testach wiem jedno. To co jest na nalepce i to co zaleca Nissan dla mojego Note jest najlepsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I super że ci pasuję  :spoko:

U mnie producent nie testował swoich zaleceń bo trakcja była tragiczna a opory duże !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie producent nie testował swoich zaleceń bo trakcja była tragiczna a opory duże !

Na bank nie testował. Zapewne wstał rano jeszcze skacowany po mienionym dniu i napisał co mu przyszło do głowy. pocieszające jest jedno, że to dotyczyło tylko i wyłącznie, z całym szacunkiem, Twego samochodu. Cieszmy się zatem, że w pozostałych autach już na trzeźwo i wyspany oceniał sytuacje.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarczy że po pijaku Meksykany składały mój samochód bo w Polsce poprawiali!

A widać też na bani wypisywali wartości ciśnień bo te wartości z nalepki to trakcja jak po pijaku :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie w czymś

 

 

A widać też na bani wypisywali wartości ciśnień bo te wartości z nalepki to trakcja jak po pijaku :blink:

Fajnie, że choć co do jednego jesteśmy zgodni. Współczuję ..............!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...