Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lotos czy Mobil


Gość Jumper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zwracam sie z prosba o porade bo ni moge sie sam zdecydowac chodzi o wybor oleju do silnika a wiec tak ok 2 lat jezdze na Lotosie połsyntetyl 10w/40 (wybralem go chyba ze wzgledu na cene) no i zbliza mi sie wymiana i zobaczylem w sklepie ze jest niewielka roznica miedzy Lotosem 74zl a Mobilem 84zl oczywiscie polsyntetyk no i teraz moze pytanko co polecacie i czy warto zmienic na markowy olej bo wartosci smarne maja chyba bardzo zblizone

LOTOS :

LOTOS SEMISYNTETIC

Klasa jakości API SJ/CF

Klasa lepkości SAE 10W/40

Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-16.3

Wskaźnik lepkości, min 140

Temperatura płynięcia, max © -30

Temperatura zapłonu COC, min © 220

TBN, min (mg KOH/g) 9.9

Specyfikacje ACEA A3-02 / B4-02, MB 229.1, VW 505.00

 

Mobil

Mobil Super S

 

Klasa lepkości SAE

 

10W-40

Lepkość kin., ASTM D 445

 

.

[cSt] w 40°C

 

98

[cSt] w 100°C

 

14.4

Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270

 

157

Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874

 

0.91

Liczba zasadowa TBN, [mg KOH/g], ASTM D 2896

 

3.95

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97

 

-30

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92

 

230

Ciężar właściwy w 15°C [kg/l], ASTM D 4052

 

0.870

 

co o tym sadzicie ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko powiedziec po tych numerkach poniewaz w przypadku lotosu nie wszystkie sa podane dokladnie. Jednak raczej Mobil - kilka parametrow ma lepszych. Osobiscie zastanawialbym sie nad 5w40. Ale jesli wybierasz z powyzszych to bierz Mobila.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gre tylko wchodzi 10w/40 bylo caly czas na nim jezdzone i almerka ma przejechane juz 180 tys/km
ja odkad zmienilem nacastrol magnatec to mam po uruchomieniu straszny raban...zawory klepia okrpnieprzez siakies 5-10 sec po uruchomieniu i zaczal mi go jesc:( przebieg mam 185tys. chyba przejde na mineral ,chyba ze ktos ma jakis pomysl jak uleczyc ma nyse...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze ktos ma jakis pomysl jak uleczyc ma nyse...

Spróbuj wrócić do poprzedniego oleju. Moja wcześniejsza Primera jeździła na półsyntetycznym Magnatecu (ok. 200 tyś. przebiegu); pożyczyłem ją ojcu, który udał się do "warsztatu" na wymianę oleju. Zalali minerał Mobila, na którym przejeździła 10 tyś. Po powrocie na półsyntetyk nic się nie dzieje; nie trzeba dotykać bagnetu. Poza tym jeden znajomy mechanik powiedział mi, że te silniki (pytałem o 2.0) nie powinny jeździć na mineralnym ze względu na smarowanie głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko ja uzywam Lotosa 10W40 jedynie do plukania silnika - bo tak naprawdę tylko do tego się nadaje, ma bardzo dobre właściwosci czyszczące ale kiepskie smarne i fatalnie sobei radzi w niskich temperaturach.

 

Zdecydowanie odradzam Lotosa 10W 40 do codziennej eksploatacji, tylko do płukania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parametry parametrami - nie porównywałem ich, niewnikałem w to mówię poprostu jak to jest w rzeczywistości.

Jakości oleju nie jestem w stanie sprawdzić ci labolatoryjnie tylko wleje go do silnika i wysunę swoje wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ciekawe to ze znaczna wiekszoc olei dostepnych pod nazwa "syntetyk" to nic innego jak mineralne mocno zmienione chemicznie (byl kiedys o to nazwenictwo nawet proces).

jesli chce sie jezdzic na prawdziwym syntetyku (estry/POA) to w PL chyba tylko Motul lub Silkolene.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.u mnie na korku wlewu oleju zbieralo sie cos takiego jak "maslo"

sporo moich znajomych mialo to samo

2.jak odpalalem rano samochod to zawory klekotaly przez ok 5 sek.

zalalem valvolina i teraz jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo, tak :-)))

 

Nie pytalem Cie o zdanie ;)

 

 

1.u mnie na korku wlewu oleju zbieralo sie cos takiego jak "maslo"

sporo moich znajomych mialo to samo

2.jak odpalalem rano samochod to zawory klekotaly przez ok 5 sek.

zalalem valvolina i teraz jest dobrze

 

Lales mobila z beczki czy kupowales w oryginalnych opakowaniach?

Jezdze na mobilku kilka lat i nie mialem problemow dlatego pytam czemu tak sie zraziles.

A co do klekotania zaworow, to mialem kiedys podobny problem,ale nie z przyczyny oleju ale filtra oleju. Zlokalizowalem to dopiero po czasie jak zgadalem sie z kilkoma osobami co mialy podobny problem. Poprostu raz zalozylem filtrona. Teraz kupuje tylko fabryczny Nissana i nie ma problemow.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto z was uzywał filtrów japońskiego producenta NIPPARTS, własnie taki u siebie założyłem, podobno jest doobry i w przzwoitej cenie, w porówniau do filktra jaki miałem założony przed wymianą , kontrolka oleju gaśnie szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

Wydaje mi się, że kontorlka gaśnie szybciej bo świeży olej ma wyższą lepkość i szybciej łapie cisnienie.

Cześći nipparts no własnie słyszałem że można różnie trafić, przy różnicy w cenie kilku zł ja nie ryDzykuję :wink: i biorę championa albo knechta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...