Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lotos czy Mobil


Gość Jumper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

odradzam mobila

ja zalewam tylko valvoline max life

 

Ja od kilku wymian oleju zalewam Valvoline Max Life i jestem więcej niż zadowolony. Brat zalewa do Peugeota 206 w dieslu valvoline durablend diesel i tez jest zadowolony.

Naprawdę polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobil byl syntetyk nie pamietam jaki ale zawsze z banki

"maslo" nie bylo z powodu niedogrzania poniewaz glownie robię trase warszawa-serock

wielu moich kolegow mialo to samo

valvoline max life jest 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już dawno uzgodniliśmy, że nie lejemy syntetyków do N15, a zwłaszcza tych 0W/x.

Do Volnarisa: nie gniewaj się, w pelni się z Tobą zgadzam, moja odpowiedź dotyczyła uciesznej odzywki Majka. Co do zbierającej się pod korkiem mazi nie ma się czym przejmować.

Dodam jeszcze, że valvoline max life 10W40 jest olejem do silników pow. 100kkm i, jak sądzę, trochę już cieknących i trochę dymiących, a napewno "biorących" olej. Takie przypadki w N15 to chyba dopiero około 400-500 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Chyba już dawno uzgodniliśmy, że nie lejemy syntetyków do N15, a zwłaszcza tych 0W/x...

że co? kto tak uzgodnił? Ty z Twoim mechanikiem czy jak?

 

jeszcze powiedz że półsyntetyk 10W40 bardziej nadaje się do almery niż syntetyk 10W60 to już całkiem pokazesz swoją wiedzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze powiedz że półsyntetyk 10W40 bardziej nadaje się do almery niż syntetyk 10W60

 

W moim przypadku - tak, z powodu ceny :D

Wolę 10w-40 częściej zmieniać - myślę że ma to jakiś sens bo każdy (nawet z najwyższej półki) olej traci swe właściwości po przejechaniu tych 15 tys. km. Myślę że w naszym klimacie oleje xxw-60 to trochę przesada, ileż w roku mamy upalnych dni powiedzmy powyżej 35st. ?

Oczywiście można się spierać jeśli ktoś lubi jeździć z "przyklejonym" do podłogi pedałem gazu i wyciskać siódme poty z silnika ale generalnie xxw-40 daje radę :) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

pumba: wartości o których piszemy dotyczą nowego oleju, zużyty wykazuje dużo gorsze. Dlatego nie powinno się stosowac oleju typu np 0W30 lub 5W30. Nie będę Ci opisywał jak i dlaczego, bo zrobiłem to już wcześniej w dziale note.

 

W naszym klimacie i przy wuymianie co 10 góra 15 tys km warto stosować

takie oleje syntetyczne:

5W40, 5W50, 10W60

takie półsyntetyczne:

10W40

 

Jesli ktoś twierdzi, że olej syntetyczny nie nadaje sie do almery to chciałbym żeby obronił swoje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinno się stosowac oleju typu np 0W30 lub 5W30. Nie będę Ci opisywał jak i dlaczego, bo zrobiłem to już wcześniej

 

W ogóle nie wspomniałem o tych olejach więc po co o nich jeszcze pisać - zgadzam się że nie nadają się w naszym klimacie. Mój skromny komentarz dotyczył tematu "czy półsyntetyk 10W40 bardziej nadaje się do almery niż syntetyk 10W60" (zobacz twój cytat).

 

Jesli ktoś twierdzi, że olej syntetyczny nie nadaje sie do almery to chciałbym żeby obronił swoje zdanie.

 

Jeśli mówimy o olejach syntetycznych 0w-xx, 5w-xx, to ja nie twierdzę że się nie nadają ale powszechnie wiadomo że Nissan nie zaleca tych olejów dla N16 a oleje 10w-xx wśród których jest i syntetyk 10w-60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

rozmawialismy o almerze n15

 

jak już wtrąciłes almere n16 i napisałes ogólne zdanie o olejach:

napisał: Myślę że w naszym klimacie oleje xxw-60 to trochę przesada, ileż w roku mamy upalnych dni powiedzmy powyżej 35st. ?

to odpowiedziałem:

wartości o których piszemy dotyczą nowego oleju, zużyty wykazuje dużo gorsze...

myślę ze więcej wyjaśniac nie będę musiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

obecnie silnik 2 tys km temu zalany lotosem :D nie sprawia najmniejszych problemw nie grzeje sie, ma dobre osiagi (juz nie bo jest lpg;p) nie grzeje sie itp ogolnie dobry olej a nie pmietam jakies mial oznaczenia ale to lotos ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
MOBILA 10w40 mam nadzieje ze nie bede zalowal

 

Ja na takim jeżdżę i nie żałuję. Mam go w Micrze i 100NX'ie i nic się nie dzieje, kontrolka oleju gaśnie szybko bo mam oryginalne filry.

 

Z resztą tego Mobila SuperS 10W40 polecił mi serwis NISSAN'a jako najlepszy olej na Nasze Polskie warunki bez rajdowej jazdy oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we wszystkich samochodach jakie miałem w większości lałem Lotosa - czy to syntetyka czy półsyntetyka. Teraz do saniacza leje półsyntetyka ( 255k km ) i jest dobrze. Dlaczego ?? uważam, że jest to dobrej jakości olej i jak się zmienia 3-4 razy w roku to cena też jest ważna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się orientujecie ale w dobrej cenie to jest Midland, syntetyk 5W40 kosztuje 25 zl za litr a olej jest rozlewany w Szwajcarii i ma najwyższe certyfikaty jakości, producent Midlanda robi oleje dla amerykańskiego Quaker State i jako jedyny producent w Europie spełnił oczekiwania jakościowe tej firmy. I po co płacić ch.. wie ile za olej z firmy która, się ładnie reklamuje.

A co do olejów 0W to ja jak kupiłem auto miałem zalane 0W60 Mobila w Almerze i chodziła super, dopóki mi Shella nie wlali w ASO, którego auto wypiło 2 litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak cały czas był pólsyntetyk to nie ma sensu zmieniać teraz

 

półsyntetyk też powinni mieć

 

ja jak ostatni raz ujeżdżałem swoje 1.4 to miało 196xxx km i na syntetyku all the time, oprócz tego shella co mi wciągnęło to tego oleju co dolałem nie ruszyło wogóle, a dolałem conajmniej 2000 km wcześniej, przed wyjazdem w góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czy na pewno jest sens 0W - z tego co mi wiadomo to juz zbytnia woda... kolejna sprawa sa wszystkie xW60 - wiele osob do silnikow turbo uzywa olei typu 10W60 - no bo turbina grzeje i z innych robi sie woda a tak naprawde nadaja sie one albo do starych motorow o duzej pojemnosci i chyba do 2 wspolczesnych modeli BMW...

Ja zawsze wlewalem do primerki 5w50 mobila (no bo jak 5-50 i mobil to musi byc dobry...). ostatnio sobie troche poczytalem o olejach i dochodze do wniosku ze nie byl to optymalny wybor poniewaz tak duzej rozpietosci temperaturowej nie da sie osiagnac normalnymi sposobami (jak cos jest do wszystkiego to jest do :roll: ) - robi sie to za pomoca roznych dodatkow ktore podobno obnizaja jakosc samego oleiu.

Dochodze do wniosku ze jak zglebic temat olejowy to robi sie on BARDZO skomplikowany (i ciekawy :!:) ... Ja doszedlem do wniosku ze zaleje swojego na zime 5W40 (za co na turbokillers by mnie zlinczowano :) ) a pozniej nie bede napewno wychodzil z W50.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do olejów 0W to ja jak kupiłem auto miałem zalane 0W60 Mobila w Almerze i chodziła super

 

No chyba 0W-40 bo oleju 0W-60 tom jeszcze nie widział na oczy :D

 

0W-60 istnieją (wiem bo buteleczkę miałem z jakimiś resztkami), tylko są bardzo drogie i bardzo trudno je dostać (żebym to wiedział wcześniej to bym buteleczkę zachował).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
tylko czy na pewno jest sens 0W - z tego co mi wiadomo to juz zbytnia woda... kolejna sprawa sa wszystkie xW60 - wiele osob do silnikow turbo uzywa olei typu 10W60 - no bo turbina grzeje i z innych robi sie woda a tak naprawde nadaja sie one albo do starych motorow o duzej pojemnosci i chyba do 2 wspolczesnych modeli BMW...

że co proszę? a dlaczego olej o jeszcze lepszych własciwościach (mały spadek lepkosći w wysokich temperaturach, wolniejszy spadek lepkości pod wpływem przebiegu) nie nadaje się zamiast xxW40 czy xxW50?

Rozumiem z Twojej wypowiedzi, że skoro xxW60 się nadaje do starych dużych silników i do 2 silników bmw, to NIE NADAJE SIĘ DO INNYCH? A od kiedy to olej o lepszych parametrach (lub jednym parametrze) nie nadaje sie do użycia zamiast oleju zalecanego jako minimum?

Nowe silniki BMW muszą pracować na tym oleju (10W60), czyli inne oleje nie spełniają pewnych warunków jakie tylko ten olej może zapewnić. Nie znaczy to, że ten olej nie nadaje się do innych silników, przykładowo dla tych, dla których zaleca się olej klasy np 10W40 jako minimum. Wiadome jest że olej klasa lepkości w wysokiej tempoeraturze ulega pogorszeniu wraz z przebiegiem/czasem pracy. Dlaczego nie stosować oleju, który przez dłuższy czas będzie trzymał założone parametry? Ponadto można sprawdzić w kartach doboru oleju, 10W60 jest zalecany jako zamiennik 5W40 i 5W50 dla wielu pojazdów. Polecam karty jakiegoś cywilizowanego kraju, np niemieckie, bo w naszych przeważnie podawane są wersjeekonomiczne a nie te które się najbardziej nadają z technicznego punktu widzenia.

 

Sprawdź płynnośc oleju w wysokiej temperaturze, po przepracowaniu 10 tys km:

10W40 lub 5W40 i dla porównania 10W60. Potem wyciągaj wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może znawcy tematu się oburzą, ale napiszę tu to, co gdzieś przeczytałem w "fachowym" piśmie: oleje klasy x/w60 mają jakoby większą lepkość, a zarazem "grubszy" film olejowy, czyli tę warstewkę pomiędzy współpracującymi częściami. Stwarza to większy opór dla silnika i powoduje pewien spadek mocy i zwiększa zużycie paliwa. Oleje tej klasy używane są w bardzo wysilonych, o wysokich mocach silnikach samochodów rajdowych. Czy są przydatne w naszych almerkach, nie wiem. Myślę, że nie szkodzą, ale czy wiele pomagają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

żadna nowośc. Własnie na tym polega wyższa lepkość w wysokich temperaturach, że silniki które nie są bardzo ciasno pasowane mają odpwoiedniej grubości film olejowy dzięki zastosowaniu takiego oleju. Zbyt mało lepki olej spływałby zamiast smarować. Inaczej ma się sprawa w silnikach z bardzo ciasnym pasowaniem - tam lepiej sprawuje się olej który zawsze jest mało lepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w takim razie, czy silniki Almer to te "ciaśniej spasowane", czy te mające duże luzy? Bo, jak Cię dobrze zrozumiałem, od tego uzależniony jest rodzaj stosowanego w nich oleju. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...