Gość Jumper Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Witam zwracam sie z prosba o porade bo ni moge sie sam zdecydowac chodzi o wybor oleju do silnika a wiec tak ok 2 lat jezdze na Lotosie połsyntetyl 10w/40 (wybralem go chyba ze wzgledu na cene) no i zbliza mi sie wymiana i zobaczylem w sklepie ze jest niewielka roznica miedzy Lotosem 74zl a Mobilem 84zl oczywiscie polsyntetyk no i teraz moze pytanko co polecacie i czy warto zmienic na markowy olej bo wartosci smarne maja chyba bardzo zblizone LOTOS : LOTOS SEMISYNTETIC Klasa jakości API SJ/CF Klasa lepkości SAE 10W/40 Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-16.3 Wskaźnik lepkości, min 140 Temperatura płynięcia, max © -30 Temperatura zapłonu COC, min © 220 TBN, min (mg KOH/g) 9.9 Specyfikacje ACEA A3-02 / B4-02, MB 229.1, VW 505.00 Mobil Mobil Super S Klasa lepkości SAE 10W-40 Lepkość kin., ASTM D 445 . [cSt] w 40°C 98 [cSt] w 100°C 14.4 Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 157 Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 0.91 Liczba zasadowa TBN, [mg KOH/g], ASTM D 2896 3.95 Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -30 Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230 Ciężar właściwy w 15°C [kg/l], ASTM D 4052 0.870 co o tym sadzicie ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 ciezko powiedziec po tych numerkach poniewaz w przypadku lotosu nie wszystkie sa podane dokladnie. Jednak raczej Mobil - kilka parametrow ma lepszych. Osobiscie zastanawialbym sie nad 5w40. Ale jesli wybierasz z powyzszych to bierz Mobila. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 w gre tylko wchodzi 10w/40 bylo caly czas na nim jezdzone i almerka ma przejechane juz 180 tys/km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoLo Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 w gre tylko wchodzi 10w/40 bylo caly czas na nim jezdzone i almerka ma przejechane juz 180 tys/km ja odkad zmienilem nacastrol magnatec to mam po uruchomieniu straszny raban...zawory klepia okrpnieprzez siakies 5-10 sec po uruchomieniu i zaczal mi go jesc:( przebieg mam 185tys. chyba przejde na mineral ,chyba ze ktos ma jakis pomysl jak uleczyc ma nyse... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 chyba ze ktos ma jakis pomysl jak uleczyc ma nyse... Spróbuj wrócić do poprzedniego oleju. Moja wcześniejsza Primera jeździła na półsyntetycznym Magnatecu (ok. 200 tyś. przebiegu); pożyczyłem ją ojcu, który udał się do "warsztatu" na wymianę oleju. Zalali minerał Mobila, na którym przejeździła 10 tyś. Po powrocie na półsyntetyk nic się nie dzieje; nie trzeba dotykać bagnetu. Poza tym jeden znajomy mechanik powiedział mi, że te silniki (pytałem o 2.0) nie powinny jeździć na mineralnym ze względu na smarowanie głowicy. Nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Powiem krótko ja uzywam Lotosa 10W40 jedynie do plukania silnika - bo tak naprawdę tylko do tego się nadaje, ma bardzo dobre właściwosci czyszczące ale kiepskie smarne i fatalnie sobei radzi w niskich temperaturach. Zdecydowanie odradzam Lotosa 10W 40 do codziennej eksploatacji, tylko do płukania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoLo Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Zdecydowanie odradzam Lotosa 10W 40 do codziennej eksploatacji, tylko do płukania... AMEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Zdecydowanie odradzam Lotosa 10W 40 do codziennej eksploatacji, tylko do płukania... :evilbat: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 ale wedlug paratemtrow producentow sa to oleje bardzo zblizone jakosciowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 parametry parametrami - nie porównywałem ich, niewnikałem w to mówię poprostu jak to jest w rzeczywistości. Jakości oleju nie jestem w stanie sprawdzić ci labolatoryjnie tylko wleje go do silnika i wysunę swoje wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 co ciekawe to ze znaczna wiekszoc olei dostepnych pod nazwa "syntetyk" to nic innego jak mineralne mocno zmienione chemicznie (byl kiedys o to nazwenictwo nawet proces). jesli chce sie jezdzic na prawdziwym syntetyku (estry/POA) to w PL chyba tylko Motul lub Silkolene. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Mobil 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Ja również używam mobila s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 ale wedlug paratemtrow producentow sa to oleje bardzo zblizone jakosciowo Według parametrów "zbliżone" - ale której firmie ufać bardziej ? Ja stawiam na Mobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Lotosa miałem raz, powiedzmy sytacja kryzysowa i wlałem co było na stacji. Po 200 km jazdy zapaliła sie kontrolka a olej zmienił sie w piane białą. Po zalaniu Valwoline problem znikną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 dzieki panowie za wszystkie wypowiedzi co do decyzji to jeszcze sie nie zdecydowalem do wymiany mam jeszcze tydzien czasu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majek Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 odradzam mobila ja zalewam tylko valvoline max life Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 odradzam mobila A dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 odradzam mobila A dlaczego? Bo, tak :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majek Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 1.u mnie na korku wlewu oleju zbieralo sie cos takiego jak "maslo" sporo moich znajomych mialo to samo 2.jak odpalalem rano samochod to zawory klekotaly przez ok 5 sek. zalalem valvolina i teraz jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 ten bialy osad na korku bieze sie stad jak silnik jest nie dogrzany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 zbiera się też gdy jest stosuje się olej o nieodpowiedniej lepkości Jaki konkretnie mobil lałes wtedy, a jaki dokładnie valvoline stosujesz teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Bo, tak :-))) Nie pytalem Cie o zdanie 1.u mnie na korku wlewu oleju zbieralo sie cos takiego jak "maslo"sporo moich znajomych mialo to samo 2.jak odpalalem rano samochod to zawory klekotaly przez ok 5 sek. zalalem valvolina i teraz jest dobrze Lales mobila z beczki czy kupowales w oryginalnych opakowaniach? Jezdze na mobilku kilka lat i nie mialem problemow dlatego pytam czemu tak sie zraziles. A co do klekotania zaworow, to mialem kiedys podobny problem,ale nie z przyczyny oleju ale filtra oleju. Zlokalizowalem to dopiero po czasie jak zgadalem sie z kilkoma osobami co mialy podobny problem. Poprostu raz zalozylem filtrona. Teraz kupuje tylko fabryczny Nissana i nie ma problemow. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 a kto z was uzywał filtrów japońskiego producenta NIPPARTS, własnie taki u siebie założyłem, podobno jest doobry i w przzwoitej cenie, w porówniau do filktra jaki miałem założony przed wymianą , kontrolka oleju gaśnie szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Wydaje mi się, że kontorlka gaśnie szybciej bo świeży olej ma wyższą lepkość i szybciej łapie cisnienie. Cześći nipparts no własnie słyszałem że można różnie trafić, przy różnicy w cenie kilku zł ja nie ryDzykuję :wink: i biorę championa albo knechta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.