Gość cornholio78 Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 zalezy jakich almer i które dokladnie silniki. Generalnie w silnikach almery i primery ni9e ma zastosowanych najnowszych technologii i jak już pisałem wiele razy, najlepiej sprawuja sie tam oleje o wysokiej rozpiętości klas lepkości. Inna sprawa z najnowszymi silnikami np w note 1.6 - tam można stosować olej np 10W30 ale pod warunkiem częstej wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukmack Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Temat stary jak Nissan Ja wychodzę z założenia jak nic się nie dzieje na danym oleju to zalewać taki sam i tyle. Ja mam prawie 200 tysi i Cały czas shell helix ultra full syntetyk i bez problemów. Nie będę zmieniał. PS. co sądzicie o olejach z beczki ? są sporo tańsze, niby olej ten sam, ale .... macie jakies doświadczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Do cornholio78: Widzę, że temat olejów nie jest Ci obcy, wytłumacz więc jeszcze proszę, dlaczego w silnikach samochodów rajdowych, gdzie jak sądzę stosuje się "najnowsze technologie", używa się jednak olejów xx/W60. PS Co rozumiesz pod pojęciem "częstej wymiany".? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukmack Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 polecam tą tabelkę i jej interpretację .. http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 nie znam się na silnikach formuły 1. Jedyne co wiem to to że przejeżdżają dużo krótsze dystanse niz silniki w normalnych samochodach i pracuja na obrotach rzędu 12-15 tys/min. Mają też sporo więcej mocy jednostkowej i pewnie mają olbrzymie wymagania co do smarowania. Olej z niska klasa lepkości nie poradziłby sobie z porządnym ich smarowaniem pod dużym ciśnieniem i w wysokiej temperaturze. Tak samo jak sobie niecałkiem radzi w zwykłych samochodach które są dość intensywnie eksploatowane. Sam napisałeś że zaletą oleju przykładowo 5W30 jest niższy opór stawiany przez bardzo mało lepki olej w wysokich temperaturach i dlatego pomaga to zmniejszyc zużycie paliwa. Kwestia czy zaosczędzenie 2 czy 3% paliwa warte jest minusom jakie ze sobą niesie stosowanie takiego oleju. Dlatego do najnowszych silników które są i ciasno pasowane i z założenia eksploatowane w delikatny sposób można lac taki olej ale trzeba pamiętać że wraz z przebiegiem każdy olej staje się bardziej podatny na stratę lepkości w wysokiej temperaturze. Dlatego nalezy wtedy pamiętać o częstszej niż zaleca producent wymianie oleju. Przykładowo zamiast po 30 - wymieniac po 20 a zamiast po 15 wymieniać po 12 czy 10. Dodatkowo warto pamiętać że nawet do silników dla których producent zaleca olej 10W30 generalnie można stosować lepszy przykładowo 10W60 ale koniecznie o tej samej lub wyższej "nowoczesności" - klasie API przykładowo SH/CF. Temat olejów poruszaliśmy wielokrotnie m.in w dziale NOTE w wątku o wymianie oleju po 5 tys. Jest juz sporo napisane i nie wiem czy jest sens żebym pisał tu kolejny raz to samo. Jest tez wyszukiwarka można poszukac w innych wątkach na podobny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 pracuja na obrotach rzędu 12-15 tys/min. tak naprawdę kręcą się do 19 tys. Poza tym kolega pytał się o auta rajdowe a nie wyścigowe :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 nie ma to jak łapanie za słowa więc jeśli chodzi o auta rajdowe a nie wyścigowe to podobnie jak wyscigowe mają one bardzo wysilone silniki, które przejeżdżają krótkie dystanse międzyprzerglądowe i międzynaprawowe. Jeżdżą więc na świeżym oleju który pod wpływem bardzo dużych obciążeń starzeje sie szybciej niz w normalnych silnikach. Gdyby zalewać je olejem o niższej klasie lepkości, przed ukończeniem rajdu silniki nie miałyby smarowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Little Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 Bo kurcze wysłałem ojca po olej i powiedział że taki był najlepszy. Wątpie w to ale już kupił i zastanawiam sie czy to to wlać czy nie wlać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Oj panowie. Słabo coś u was ze znajomością tematów olejowych. Cały czas tylko dyskusja nad tym czy lepszy 0W30 czy 15W60. To nie są najważniejsze parametry olejów. Poszukajcie w internecie...... Jest masa dobrych tekstów na ten temat. A w samochodach sportowych z najwyższej półki nie stosuje się olejów dostępnych w handlu. I dla olejów sportowych nie ma oznaczeń XXWXX. Tam się leje olej w zależności od temp zewnętrznej i całej masy innych zmiennych. Silnik na tym oleju pracuje max 3h więc można sobie darować wszelkie dodatki przeciwstarzeniowe. Bardziej trzeba się skupić na tym żeby olej był odporny na ścinanie filmu i nie pienił się. To tak po krótce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Little Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 więc można lać tego Elfa czy nie?? Oznaczenie jego jakości zgadza się z podawanym w "manualu" do Almerki.SG lub SH nie pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Patrzę w temat Lotos czy Mobil a czytam o Elfie A w sumie olej jak olej byle wymieniać zgodnie z terminem wymiany, a co do lepszości to wszystko zależy od sposobu jazdy i stanu silnika. Ja akurat leje Mobil 5w 50 bo silnik nie bierze i nie trzeba lać np. 10w 40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Poczytaj tu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=22806 to ci się rozjaśni trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pers Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Wczoraj zmieniałem olej na Fuchs 15W 40.Jak wiadomo olej nie do kupienia ale na szczęscie mój przyszły teść ma dobre znajomości w tej firmie i mi załatwił. Jak się bedzie spisywał to sie dopiero okaże. Dodam tylko że w Gliwicach znajduje się fabryka tych olejów hehe wypas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Patrzę w temat Lotos czy Mobil a czytam o Elfie No to wracając do tematu: Ani LOTOS ani MOBIL. I kropka. Jeżeli już to: Quaker State, Shell, Elf. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek_GT Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Czytam posty i zastanawiam się czy na dobrym oleju jeżdze. (specjalitą nie jestem) P10 eGT 95r 210tyś - Shell 15W40 Co prawda nic się nie dzieje ale może są lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Shell jest ok, tylko czemu jezdzisz na minerale? az tak brał olej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek_GT Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Nie wiem czy brał olej. Teraz nie bierze oleju. Bezpiecznie jest teraz zmienić na syntetyk? Nic nie bedzie się działo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Nie, teraz zapomnij o syntetyku. Jak się nic nie dzieje to zostaw jak jest. Wlanie syntetyka po mineralu po dużym przebiego może spowodować rozszczelnienie silnika bo syntetyk ma wyższe właściwości wypłukujące silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Taaa pisali o tym w Gali i Pani Domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Taaa pisali o tym w Gali i Pani Domu nie tylko, w Bravo girl też, a także i w CATSie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Nie, teraz zapomnij o syntetyku. Jak się nic nie dzieje to zostaw jak jest. Wlanie syntetyka po mineralu po dużym przebiego może spowodować rozszczelnienie silnika bo syntetyk ma wyższe właściwości wypłukujące silnik. dlaczego? jeśli silnik nie ma przedmuchow zaklejonych syfem, to nic się nie rozsczelni. Poza tym jak juz było pisane wiele razy, taki półsyntetyczny lotos dokładniej płucze silnik od syntetyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yarek Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 mam almere N15, 98'.silnik zalalem z beczki mobilem 10w/40,po uruchomieniu silnika przez ok.3-5 s slychac klekot.co to moze byc?czy cos mam do wymiany?przed wymiana oleju nie bylo tego slychac. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 a co było wcześniej wlane? 5W40? może to rozrząd hałasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yarek Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 trudno tak naprawde powiedziec...w ksiazce serwisowej jesyt inf. o oleju bp visco 3000 - polsyntetyk. [ Dodano: Sro 17 Sty, 2007 01:30 ] silnik ma dopiero 122 tkm wiec na rozrzad chyba jeszcze za wczesnie... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yupii Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 mam almere N15, 98'.silnik zalalem z beczki mobilem 10w/40,po uruchomieniu silnika przez ok.3-5 s slychac klekot.co to moze byc?czy cos mam do wymiany?przed wymiana oleju nie bylo tego slychac. pozdrawiam Witam. Polecam przeczytanie tego wątku, moze nasuną Ci się jakieś przypuszczenia. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...84ddfa6e350a5f7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.