Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

GT po hamowni


Gość Skaut
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Dzisiaj pofatygowalem sie na hamownie aby zmierzyc mojego p10 gt.wyszlo mi tak:

 

141KM/7079obr/min(co nie jest zlym wynikiem jak na serie po 230tys km bez zadnych napraw) i (co mnie troche zdziwilo i zmartwilo) 155Nm(!!) przy 5304obr/min.Dodam ze bylem na zimowkach i na koncu wyszly tez zajebist opory toczenia bo w granicy 7tys obr zabieralo mi cos kolo70(!!) KM.

 

Wiec co koledzy o tym mysla ? Czemu taki moment niski? Ogolnie krzywka momentu bajkowa i piekna bo po 2500rpm mialem juz prawie 140Nm i tak juz do odciecia:) Ale ta wartosc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Tomasz WPR(dziekuje koledze)kiedys mnie tez pouczyl jak to sie robi,wiec ja tez pomoge tobie.Tu masz link co i jak trzeba zrobic.Nic trudnego.

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=13486

 

Pozdrawiam i mam nadzieje ze ci pomoglem...

 

Moja sugestia:Ja korzystam z fotosika jest bardzo prosty.

 

[ Dodano: Sro 20 Wrz, 2006 23:05 ]

Mam jeszcze jedno pytanko:ile kosztuje taki tescik na hamowni???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc wyszła jak w zdrowej seri - GT tak mają.

Moment bardzo niski...

Na dzień dobry przyspeisz zapłon i pozbądz się katalizatora powinno to sporo pomuc.

Jeszcze sprawdz czy nie masz brudnej przepływki i czy sonda lambda Ci działa.

 

Powinieneś mieć ok. 170nm w piku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strumienice może być po części przyczyną zaniżenia momentu obrotowego, najlepiej by bylo dać rure albo tlumik przelotowy o średnicy tej co reszta wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 cala to jest 63,5mm po zewnątrz...

Pod seryjne wałki smiało wystarczy 57mm - poprawa od 3000obr.min do samego końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strumienice może być po części przyczyną zaniżenia momentu obrotowego

 

Ja u siebie za katem odkryłem rurę wyglądającą jak strumienica. Posiada blaszkę z napisem "Calsonic Nissan" + jakiś numer. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydech od kolektora w dol

W dół czyli do ziemi :?: :wink: Od kolektora do końca, ale mniejsza o większość. To zależy od tego z czego będziesz robił, jakiej średnicy rury, ile tłumików dasz i czy masz kogoś zaprzyjaźnionego kto Ci to wszystko pospawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej jak znalazłem to www.motowydech.prv.pl Zrobi CI wydech w pełniprzelotowy od kolektora oparty na jednym tłumiku w cenie ok. 1100zł (wydech od kolektora z odpowiednio długą dwururką...), Cena dla średnicy 57mm - moim zdaniem optymalnej pod seryjne wałki.

 

Jeszcze tanio chłopak w Lublinie robi ale tzeba ze swoim tłumikiem do niego jechać - niech Kosa albo Akarczma dadzą CI na niego namairy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mialem troche czasu i wywalilem strumienice.Hmm wydaje mi sie ze samochod ciagnie lepiej od niskich obrotow:) no i sound sie inny zrobil

 

Koledzy mam jeszcze pytanko odnosnie przepustnicy ?Jak ja zmodyfikowac zeby bylo ok?Tzn szukam na forumale nic jakos nie znalazlem a juz mnie oczy bola hehehe Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnicę modyfikuję się tak by do końca się otwierała i żeby jej ośka stawiała jak najmniejsze opory i jak w najmniejszym stopniu zaslaniala przelot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam.Dzisiaj pofatygowalem sie na hamownie aby zmierzyc mojego p10 gt.wyszlo mi tak:

 

141KM/7079obr/min(co nie jest zlym wynikiem jak na serie po 230tys km bez zadnych napraw) i (co mnie troche zdziwilo i zmartwilo) 155Nm(!!) przy 5304obr/min.Dodam ze bylem na zimowkach i na koncu wyszly tez zajebist opory toczenia bo w granicy 7tys obr zabieralo mi cos kolo70(!!) KM.

 

Wiec co koledzy o tym mysla ? Czemu taki moment niski? Ogolnie krzywka momentu bajkowa i piekna bo po 2500rpm mialem juz prawie 140Nm i tak juz do odciecia:) Ale ta wartosc ...

 

faktycznie 155 to malo

 

na qg18de mam więcej bo 168 a na dodatek 160 juz jest przy 2k rpm

 

czy to znaczy, że lepiej od Ciebie przyspieszam?

 

poniżej wykres z hamowni n16fl 1.8 (fabrycznie 116KM)

 

auto to całkowity standart (na zimówkach) łącznie z zamkniętą maską aby nie oszukiwać wyników

 

testujący powiedział, że pod maską jest teraz mocno nagrzane więc symulujemy "gorące warunki" A zakładając CAI dostałbym dodatkowy moment a z tego kucuki

 

Resizeofhamownian16fl1.jpg

 

czy sr20 aż tak różni się technologicznie od qg18de?

 

jakiś czas temu zastanawiałem się czy nie zrobić swapa ale jezeli są tak małe różnice to chyba tylko swap na 1.8 neo lub coś podobnego

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem lepiej kupic n14 GTi i sie zajac jego dlubaniem a n16 zostawic do jazdy na codzien. ja teraz troche zaluje ze kupilem taki ciezki samochod (p11) i juz troche za pozno na odwrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...