Domiss Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Nie tak znowu dużo - pasek alternatora - poluźnić dwie lub trzy śruby i zmniejszyć naciąg paska kolejną - można to zrobić "od góry". Pasek pompy wspomagania/wody - jedna śruba, ale od dołu, trzeba zdjąć koło, plastikową osłonę (ale nie nadkole), odkręcić przeciwnakrętkę i potem już tylko jedna śruba do zwolnienia naciągu paska. Mi wymiana paska wspomagania (trzeba zdjąć pasek alternatora) zajęła w sumie może ze dwie godziny, ale to była chyba największa rzecz, jaką dotąd zrobiłem całkiem samodzielnie, w dodatku wcześniej nie widziałem, jak to się robi . Pomysł dobry, piszczenie - obstawiam, że to paski, warczenie/dzwonienie - to może być osłona wydechu... zdejmiesz paski, będziesz wiedział na pewno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kiiryk Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Zdjalem paski i niestety dalej dzwoni ....Pomacalem wydech przy silniku bo myslalem ze to moze to dzwoni i niestety sie myliłem:(....Dzwoni cos wyraznie od strony łancuszka rozrzadu...Zauwazylem jeszcze jeden objaw po nagrzaniu silnika ( po jakis 2 min) dzwonienie wyraznie cichnie i jest niemalze nie slyszalne...Co wy na to??Bo ja to zielonego pojecia nie mam...W motocyklach jak szumi lancuszek to po nagrzaniu silnika slychac go tak samo...HELP !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Zdjalem paski i niestety dalej dzwoni .... Łańcuszki się kłaniają. Zakładając, ze wcześnij nie były wymieniane, to i tak niezły przebieg. Inni wymieniali szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 jezeli dalej masz wątpliwosci czy aby to napewno rozrzad,proponuje udac sie na najblizszy spot.tam jest napewno ktos kto juz ten temat przerabiał albo udaj sie do ASO,z tego co pamietam to kilka osob juz było na diagnostyce i chyba nawet nie skasowali ich za to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emek1977 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 ja kupiłem cały zestaw naprawczy do mojej micry (k11) za 370 zł.Znajomy mechanik zrobi to za 300 zł.Więc całośćwyjdzie 670 Zestaw jest oczywiście oryginałem a nie zamiennikiem. Jestem Tu nowy więc CZEŚĆ WSZYSTKIM :> [ Dodano: Sro 20 Gru, 2006 17:06 ] MAM JESZCZE PYTANIE: CZY ZNA KTOŚ W OKOLICACH WROCKA JAKIEŚ MIEJSCE GDZIE MOŻNA KUPIĆ(KURCZE JAK TO SIĘ ZOWIE) BLENDĘ DO KLAPY TYLNIEJ DO MICRY K11? A MOŻE KTOŚ MA NA SPRZEDAŻ ZA ROZSĄDNE PIENIĄDZE? TO TEM PLASKIJ W KTÓRYM SĄ PODŚWIETLENIA TABLICY REJESTRACYJNEJ Z TYŁU:) DZIĘKI ZA WYROZUMIAŁOŚĆ pOZDRAWIAM GG - 5268416 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Emek1977 wydaje mi się że chyba nie kupiłes oryginału NISSANA za tę kasę?? na allegro jest wystawiony za 313 firmy JC i tyle rzeczywiście kosztuje ten zamiennik sam mam chyba napinacz tej firmy coś mi tu nie gra :mikolaj: no chyba że spod lady :mikolaj: Sam czujnki do świata cofania kosztuje ok 150zł - kawałek plastiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Kupisz zestaw naprawczy oryginalny w tej cenie ale zestaw naprawczy to 2 łańcuszki i 1 napinacz więc niestety niekopletny rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Kupisz zestaw naprawczy oryginalny w tej cenie ale zestaw naprawczy to 2 łańcuszki i 1 napinacz więc niestety niekopletny rozrząd. No właśnie. Napinacz dolny, który w połowie przypadków też kwalifikuje się do wymiany kosztuje mniej więcej tyle, co ten komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emek1977 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 chłopaki, już mówię co tam jest w tym zestawie: łańcuch główny+ napinacz,łańcuch tzw.pomocniczy+napinacz,Jakieś dwie uszczelki półksięzycowe,i tuba uczszelniacza czy też silikonnu+jakieś pierdółki:).No faktem jest że mam to po dużej znajomości- stąd ta cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 No właśnie. Napinacz dolny, który w połowie przypadków też kwalifikuje się do wymiany kosztuje mniej więcej tyle, co ten komplet. Dokładnie. Lubią zdzierać z ludzi. Przećwiczyłem to w mojej K11. chłopaki, już mówię co tam jest w tym zestawie: łańcuch główny+ napinacz,łańcuch tzw.pomocniczy+napinacz,Jakieś dwie uszczelki półksięzycowe,i tuba uczszelniacza czy też silikonnu+jakieś pierdółki:).No faktem jest że mam to po dużej znajomości- stąd ta cena. Jeżeli tak to ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał79 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Witam ja moją micrą przejechałem już 250 tys (k11, 1,0l, 96r) i jak narazie nie słychać żeby było coś nie tak z rozrządem. Ale mój brat ma też Micrę(k11, 1.0l, 98r) i już po 150tys musiał wymienić łańcuchy i napinacze bo strsznie szczególnie na zimnych obrotach klekotałły. Wymieniał na Modlińskiej w W-wa Jak dobrze pamiętam to wydał ok 1500-1800 zł za robociznę i części. Nie rozumiem tylko, czy chodzi o styl jazdy, czy o coraz słabszy montaż coraz nowszych micr. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dariusz Nikiel Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Sądzę, że spotkała mnie niewątpliwa przyjemność początku końca rozrządu. K11, r 96, 75 kkm. Wiem, że mały przebieg ale udokumentowany. Objawy: słyszalne grzechotanie łańcuszka na luzie i zimnym silniku. Gdy temperatura podniesie się do normalnej grzechotanie cichnie. Po dodaniu gazu cichnie. Grzechotanie nie jest jednostajne ale takie falujące. Pod korkiem wlewu oleju można wyczuć delikatny luz na górnym łańcuszku, ale nie wiem o czym to świadczy, bo podobno w naszych biedronkach są hydrauliczne napinacze, czyli jeśli dobrze rozumiem napinają łańcuch pod wpływem ciśnienia oleju. W jednym miejscu przeczytałem, że za poczatkowe grzechotanie może odpowiadać zbyt niskie ciśnienie oleju np. kiepskiej jakości filtr oleju. Zastanawiam się ile jeszcze mogę z tym śmigać. No bo jak już wymeniać to oba łańcuszki i oba napinacze. Swoją drogą to trochę dziwne, że jedni śmigają na rozrządzie ponad 200 kkm, a innym pada już po 80 kkm. Chyba miałem pecha bo odzywa mi się też łożysko oporowe. Zastanawiam się co robić najpierw sprzegło czy rozrząd? A może w 10 letnim samochodzie zawsze coś musi grzechotać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 ja bym zaczał od rozrzadu,bo mielismy w klubie przypadek ze łancuch sie zerwał,a w takim przypadku koszty troche wzrastaja.co do łozyska to ja juz poł roku smigam i wcale sie tym nie przejmuje p.s a jaki masz przebieg??bo styl jazdy niema duzego znaczenia.według zalecen fabryki rozrzadu sie nie wymienia.tzn powinien wytrzymac tyle co silnik,ale praktyka mowi zupełnie co innego.z tego co ja zaobserwowałem to najszybciej padaja rozrzady w K11 ktore byly produkowane w 96 r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dariusz Nikiel Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Słuchajcie obdzwoniłem trochę ASO. Okazuje się, że aktualna cena na zestaw naprawczy rozrządu do K11 to 218,80. Dolny napinacz 335, 00 zł. W takim razie zamienniki z JC mogą sobie wsadzić w xxx. Facet powiedział mi, że jeśli jest drożej to są stare zapasy. Nowa dostawa jest tańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KaDziesiątka Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Jeśli to się potwierdzi w praktyce to rewelacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martusia Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Słuchajcie obdzwoniłem trochę ASO. Okazuje się, że aktualna cena na zestaw naprawczy rozrządu do K11 to 218,80. Dolny napinacz 335, 00 zł. Dokładnie w takich cenach wymieniłam rozrząd w zeszłym roku i dlatego wybrałam oryginały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emek1977 Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Cześć.Tu znowu laik z Wrocławia.Ja dostaję kociokwiku.Jedni mówią że szumi mi łańcuch , inni że jest oki..............Czekam tylko aż ktoś mi powie że sięzerwał .Nie ma reguły- z tego co zasłyszałem jakoby styl jazdy wpływał na żywotność łańcucha.NAJWAŻNIEJSZY jest właśnie filtr oleju !!!!!!!!!! Byłem ostatnio u mechaniora, który miał zmienić mi cały osprzęt sprzęgła:tarcza, docisk, łożysko.Wszystko kupiłem firmy AISIN.Chyba dobrze :diabel: ale coś mi koleś spie....... no i pojechałem do ludzi z polecenia.REWELACJA!!!!! NAprawili błędy partacza i dali kilka wskazówek- zwłaszcza odnośnie tego filtra oleju.......Jeśli ktoś ma życzenie i jest z okolic Wrocka - polecam: AUTO-MOTO-SERWIS-CICHOSZ , JELCZ-LASKOWICE,STALOWA 11. Na prawdę spoko , i co najważniejszew- wiedzą o co biega- bo widać było po zleceniach które stały w kolejce na warsztat.Można powiedzieć że z POlecenia MArka z Wrocławia:) Pozdro dla Wszystkich [ Dodano: Czw 25 Sty, 2007 21:34 ] a mam jeszcze pytanko- czy zna ktoś może symbol jakiej KULKI która jest przy śrubie przy skrzyni biegów? jest ona osadzona dodatkowo na sprężynie, Podobno odpowiada za trzymanie włączonego biegu w skrzyni. Dziękuję z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Tylko pytanie czy tylko wymienic ten lancuszek czy caly rorząd?? Generalnie wystarczy jak wymienisz górny łańcuszek i górny napinacz ale ja w Micrze wymieniałem obydwa łańcuszki i obydwa napinacze plus proawdnice. W 100NX'ie np.wymieniałem wszystko prócz wałków, czyli łańcuszki, napinacze, prowadnice i koła zębate. Oto fota tego co zmieniałem w Setce: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszR1 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Witam Wymieniłem u siebie w Micrze K11 1.0 16V 93r. górny łańcuszek rozrządu i napinacz. Przebieg z licznika 120 tyś. km. Części kupiłem w salonie Nissana jako zestaw naprawczy składający się z: 2 łańcuszków, górnego napinacza, oringów i sylikonu Cena 260 zł. Jednak nie są to japońskie części a angielskie (UK). Jedynie na oringach pisze Made in Japan :]. Oto fotki nowych części: Objawy przed wyminą: Rytmiczny ale nie ciągły dźwięk dochodzący z lewej strony silnika (patrząc od przodu) przypominający zacieranie się łożyska, zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku. Po ściągnięciu pasków alternatora i pompy wody/wspomagania dźwięk nadal ten sam. Zdjęcia podczas wymiany: Stary napinacz nosił ślady zużycia, łańcuszek wyginał się na boki o ok 1 cm więcej niż nowy. Zdjęcia starych części: Objawy po wymianie: Niestety po odpaleniu samochodu dźwięk wydobywa się podobny, trochę cichszy i tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu się nie słychać na biegu jałowym żadnych szmerów z rozrządu. Zapewne wymaga wymiany dolny łańcuszek i napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Sprawdź też luzy na kołach zębatych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryba! Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Na zimnym silniku ma prawo szmerac,do momentu,az hydrayuliczne napinacze dostaną cisnienia oleju,czyli jakas max minuta po odpaleniu,potem nie powinno nic szmerac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszR1 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Na kołach zębatych nie ma luzów a szmer jest słyszalny dłuższą chwile, aż silnik jest bliski normalnej temperaturze pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Zapewne wymaga wymiany dolny łańcuszek i napinacz Zgadza się i niestety, grubsza robota. Ten numer z górnym łańcuchem i napinaczem to przechodzi raczej tylko w GA14. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wiktor24 Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 witam odpalajac moja micre na poczatku slysze szum lncuchow ale jak sie silnik rogrzeje to micrunia chodzi cichutko, bylem u mechanika osluchal i powiedzial ze nic na razie nie trzeba robic, silnik pieknie chodzi (120tys przebieg), zednego szarpania lub innych kaprysow. dzieki ze jest ta strona, i ludzie ktorzy super opisuja swoje doswiadczenia i obserwacje tak ze na przyszlosc bede wiedzial jak zareagowac, chociaz mam ksiazke serwisowania micruni ale ksiazka nie zawiera tego co wasze opisy pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nakielski Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Zapewne wymaga wymiany dolny łańcuszek i napinacz Zgadza się i niestety, grubsza robota. Ten numer z górnym łańcuchem i napinaczem to przechodzi raczej tylko w GA14. Dokladnie. Dzisiaj wymienialem "gore" i co? okazalo sie ze rzęzi jak rzęzilo moze nieznacznie ciszej. Mechanik powiedzial ze dol nie powinien sie zerwac, nie jest to zreszta dzwiek tragiczny wiec poki co jezdze. Pociagne jakies 10k i wtedy pomysle wraz przy zmianie sprzegla, blach, .... heheh Tak wiec polecam wymianę i gory i dolu=2 lancuszki, 2 napinacze i plozy/ploze pozdrawiam Nakiel [ Dodano: Pią 02 Mar, 2007 22:24 ] witamodpalajac moja micre na poczatku slysze szum lncuchow ale jak sie silnik rogrzeje to micrunia chodzi cichutko, u mnei bylo to samo , zimny, slychac bylo lancuch/lancuchy cieply-brak jakich kolwiek odglosow metalicznych, tak bylo przez 5 tys km no i nadszedl czas ze i na zimnym i na cieplym rzezi ) :sindbad: pozdrawiam Nakiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.