Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Diagnostyka i naprawa rozrządu


kuchar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tak znowu dużo - pasek alternatora - poluźnić dwie lub trzy śruby i zmniejszyć naciąg paska kolejną - można to zrobić "od góry". Pasek pompy wspomagania/wody - jedna śruba, ale od dołu, trzeba zdjąć koło, plastikową osłonę (ale nie nadkole), odkręcić przeciwnakrętkę i potem już tylko jedna śruba do zwolnienia naciągu paska. Mi wymiana paska wspomagania (trzeba zdjąć pasek alternatora) zajęła w sumie może ze dwie godziny, ale to była chyba największa rzecz, jaką dotąd zrobiłem całkiem samodzielnie, w dodatku wcześniej nie widziałem, jak to się robi ;). Pomysł dobry, piszczenie - obstawiam, że to paski, warczenie/dzwonienie - to może być osłona wydechu... zdejmiesz paski, będziesz wiedział na pewno ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjalem paski i niestety dalej dzwoni :(....Pomacalem wydech przy silniku bo myslalem ze to moze to dzwoni i niestety sie myliłem:(....Dzwoni cos wyraznie od strony łancuszka rozrzadu...Zauwazylem jeszcze jeden objaw po nagrzaniu silnika ( po jakis 2 min) dzwonienie wyraznie cichnie i jest niemalze nie slyszalne...Co wy na to??Bo ja to zielonego pojecia nie mam...W motocyklach jak szumi lancuszek to po nagrzaniu silnika slychac go tak samo...HELP !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli dalej masz wątpliwosci czy aby to napewno rozrzad,proponuje udac sie na najblizszy spot.tam jest napewno ktos kto juz ten temat przerabiał ;) albo udaj sie do ASO,z tego co pamietam to kilka osob juz było na diagnostyce i chyba nawet nie skasowali ich za to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja kupiłem cały zestaw naprawczy do mojej micry (k11) za 370 zł.Znajomy mechanik zrobi to za 300 zł.Więc całośćwyjdzie 670 :) Zestaw jest oczywiście oryginałem a nie zamiennikiem.

Jestem Tu nowy więc CZEŚĆ WSZYSTKIM :>

 

[ Dodano: Sro 20 Gru, 2006 17:06 ]

MAM JESZCZE PYTANIE: CZY ZNA KTOŚ W OKOLICACH WROCKA JAKIEŚ MIEJSCE GDZIE MOŻNA KUPIĆ(KURCZE JAK TO SIĘ ZOWIE) BLENDĘ DO KLAPY TYLNIEJ DO MICRY K11? A MOŻE KTOŚ MA NA SPRZEDAŻ ZA ROZSĄDNE PIENIĄDZE? TO TEM PLASKIJ W KTÓRYM SĄ PODŚWIETLENIA TABLICY REJESTRACYJNEJ Z TYŁU:) DZIĘKI ZA WYROZUMIAŁOŚĆ

pOZDRAWIAM

GG - 5268416

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

Emek1977 wydaje mi się że chyba nie kupiłes oryginału NISSANA za tę kasę??

na allegro jest wystawiony za 313 firmy JC i tyle rzeczywiście kosztuje ten zamiennik sam mam chyba napinacz tej firmy

coś mi tu nie gra :mikolaj: :D no chyba że spod lady :mikolaj:

Sam czujnki do świata cofania kosztuje ok 150zł - kawałek plastiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz zestaw naprawczy oryginalny w tej cenie ale zestaw naprawczy to 2 łańcuszki i 1 napinacz więc niestety niekopletny rozrząd.

 

No właśnie. Napinacz dolny, który w połowie przypadków też kwalifikuje się do wymiany kosztuje mniej więcej tyle, co ten komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki, już mówię co tam jest w tym zestawie: łańcuch główny+ napinacz,łańcuch tzw.pomocniczy+napinacz,Jakieś dwie uszczelki półksięzycowe,i tuba uczszelniacza czy też silikonnu+jakieś pierdółki:).No faktem jest że mam to po dużej znajomości- stąd ta cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
No właśnie. Napinacz dolny, który w połowie przypadków też kwalifikuje się do wymiany kosztuje mniej więcej tyle, co ten komplet.

 

Dokładnie. Lubią zdzierać z ludzi. Przećwiczyłem to w mojej K11.

 

chłopaki, już mówię co tam jest w tym zestawie: łańcuch główny+ napinacz,łańcuch tzw.pomocniczy+napinacz,Jakieś dwie uszczelki półksięzycowe,i tuba uczszelniacza czy też silikonnu+jakieś pierdółki:).No faktem jest że mam to po dużej znajomości- stąd ta cena.

 

Jeżeli tak to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ja moją micrą przejechałem już 250 tys (k11, 1,0l, 96r) i jak narazie nie słychać żeby było coś nie tak z rozrządem. Ale mój brat ma też Micrę(k11, 1.0l, 98r) i już po 150tys musiał wymienić łańcuchy i napinacze bo strsznie szczególnie na zimnych obrotach klekotałły. Wymieniał na Modlińskiej w W-wa Jak dobrze pamiętam to wydał ok 1500-1800 zł za robociznę i części. Nie rozumiem tylko, czy chodzi o styl jazdy, czy o coraz słabszy montaż coraz nowszych micr. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dariusz Nikiel

Sądzę, że spotkała mnie niewątpliwa przyjemność początku końca rozrządu. K11, r 96, 75 kkm. Wiem, że mały przebieg ale udokumentowany.

Objawy: słyszalne grzechotanie łańcuszka na luzie i zimnym silniku. Gdy temperatura podniesie się do normalnej grzechotanie cichnie. Po dodaniu gazu cichnie. Grzechotanie nie jest jednostajne ale takie falujące. Pod korkiem wlewu oleju można wyczuć delikatny luz na górnym łańcuszku, ale nie wiem o czym to świadczy, bo podobno w naszych biedronkach są hydrauliczne napinacze, czyli jeśli dobrze rozumiem napinają łańcuch pod wpływem ciśnienia oleju. W jednym miejscu przeczytałem, że za poczatkowe grzechotanie może odpowiadać zbyt niskie ciśnienie oleju np. kiepskiej jakości filtr oleju. Zastanawiam się ile jeszcze mogę z tym śmigać. No bo jak już wymeniać to oba łańcuszki i oba napinacze. Swoją drogą to trochę dziwne, że jedni śmigają na rozrządzie ponad 200 kkm, a innym pada już po 80 kkm. Chyba miałem pecha bo odzywa mi się też łożysko oporowe. Zastanawiam się co robić najpierw sprzegło czy rozrząd? A może w 10 letnim samochodzie zawsze coś musi grzechotać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczał od rozrzadu,bo mielismy w klubie przypadek ze łancuch sie zerwał,a w takim przypadku koszty troche wzrastaja.co do łozyska to ja juz poł roku smigam i wcale sie tym nie przejmuje :) p.s a jaki masz przebieg??bo styl jazdy niema duzego znaczenia.według zalecen fabryki rozrzadu sie nie wymienia.tzn powinien wytrzymac tyle co silnik,ale praktyka mowi zupełnie co innego.z tego co ja zaobserwowałem to najszybciej padaja rozrzady w K11 ktore byly produkowane w 96 r ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dariusz Nikiel

Słuchajcie obdzwoniłem trochę ASO. Okazuje się, że aktualna cena na zestaw naprawczy rozrządu do K11 to 218,80. Dolny napinacz 335, 00 zł. W takim razie zamienniki z JC mogą sobie wsadzić w xxx. Facet powiedział mi, że jeśli jest drożej to są stare zapasy. Nowa dostawa jest tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie obdzwoniłem trochę ASO. Okazuje się, że aktualna cena na zestaw naprawczy rozrządu do K11 to 218,80. Dolny napinacz 335, 00 zł.

 

Dokładnie w takich cenach wymieniłam rozrząd w zeszłym roku i dlatego wybrałam oryginały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Tu znowu laik z Wrocławia.Ja dostaję kociokwiku.Jedni mówią że szumi mi łańcuch , inni że jest oki..............Czekam tylko aż ktoś mi powie że sięzerwał :D .Nie ma reguły- z tego co zasłyszałem jakoby styl jazdy wpływał na żywotność łańcucha.NAJWAŻNIEJSZY jest właśnie filtr oleju !!!!!!!!!! Byłem ostatnio u mechaniora, który miał zmienić mi cały osprzęt sprzęgła:tarcza, docisk, łożysko.Wszystko kupiłem firmy AISIN.Chyba dobrze :diabel: ale coś mi koleś spie....... no i pojechałem do ludzi z polecenia.REWELACJA!!!!! NAprawili błędy partacza i dali kilka wskazówek- zwłaszcza odnośnie tego filtra oleju.......Jeśli ktoś ma życzenie i jest z okolic Wrocka - polecam: AUTO-MOTO-SERWIS-CICHOSZ , JELCZ-LASKOWICE,STALOWA 11. Na prawdę spoko

, i co najważniejszew- wiedzą o co biega- bo widać było po zleceniach które stały w kolejce na warsztat.Można powiedzieć że z POlecenia MArka z Wrocławia:) Pozdro dla Wszystkich

 

[ Dodano: Czw 25 Sty, 2007 21:34 ]

a mam jeszcze pytanko- czy zna ktoś może symbol jakiej KULKI która jest przy śrubie przy skrzyni biegów? jest ona osadzona dodatkowo na sprężynie, Podobno odpowiada za trzymanie włączonego biegu w skrzyni.

Dziękuję z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość johny_fellow
Tylko pytanie czy tylko wymienic ten lancuszek czy caly rorząd??

 

Generalnie wystarczy jak wymienisz górny łańcuszek i górny napinacz ale ja w Micrze wymieniałem obydwa łańcuszki i obydwa napinacze plus proawdnice. W 100NX'ie np.wymieniałem wszystko prócz wałków, czyli łańcuszki, napinacze, prowadnice i koła zębate.

 

Oto fota tego co zmieniałem w Setce:

 

p1180126vz8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MariuszR1

Witam

 

Wymieniłem u siebie w Micrze K11 1.0 16V 93r. górny łańcuszek rozrządu i napinacz. Przebieg z licznika 120 tyś. km. Części kupiłem w salonie Nissana jako zestaw naprawczy składający się z: 2 łańcuszków, górnego napinacza, oringów i sylikonu :) Cena 260 zł. Jednak nie są to japońskie części a angielskie (UK). Jedynie na oringach pisze Made in Japan :].

 

 

Oto fotki nowych części:

5c35e7ffcceb1391m.jpg 16a3845e231495c9m.jpg 012ca73cdbc34edcm.jpg 00b4bc738880b709m.jpg 04015c5861afd649m.jpg 7938ba0890234b89m.jpg 3b214b77ec609bd9m.jpg

 

Objawy przed wyminą:

Rytmiczny ale nie ciągły dźwięk dochodzący z lewej strony silnika (patrząc od przodu) przypominający zacieranie się łożyska, zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku. Po ściągnięciu pasków alternatora i pompy wody/wspomagania dźwięk nadal ten sam.

 

Zdjęcia podczas wymiany:

bbeba65ebd920d0am.jpg 383594b5b426d354m.jpg 901ab78b7eabd3a7m.jpg 1d3e6407f87e0312m.jpg 9d82dca4dc41496fm.jpg 9cca589de2808027m.jpg 9ed0f52f4a770de5m.jpg ca3eb58b3a4a9c5bm.jpg 6741656599246a60m.jpg

 

 

Stary napinacz nosił ślady zużycia, łańcuszek wyginał się na boki o ok 1 cm więcej niż nowy.

 

Zdjęcia starych części:

c6d340c6967a7c02m.jpg da0606b84381b23bm.jpg 0c74c61ee48ca723m.jpg fb116e96b7d12a4em.jpg 13123e33dc96348cm.jpg 6517b32287d98bfcm.jpg a9ef5ef7b15ccb34m.jpg

 

Objawy po wymianie:

Niestety po odpaleniu samochodu dźwięk wydobywa się podobny, trochę cichszy i tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu się nie słychać na biegu jałowym żadnych szmerów z rozrządu. Zapewne wymaga wymiany dolny łańcuszek i napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wiktor24

witam

odpalajac moja micre na poczatku slysze szum lncuchow ale jak sie silnik rogrzeje to micrunia chodzi cichutko, bylem u mechanika osluchal i powiedzial ze nic na razie nie trzeba robic, silnik pieknie chodzi (120tys przebieg), zednego szarpania lub innych kaprysow. dzieki ze jest ta strona, i ludzie ktorzy super opisuja swoje doswiadczenia i obserwacje tak ze na przyszlosc bede wiedzial jak zareagowac, chociaz mam ksiazke serwisowania micruni ale ksiazka nie zawiera tego co wasze opisy pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nakielski
Zapewne wymaga wymiany dolny łańcuszek i napinacz

 

Zgadza się i niestety, grubsza robota. Ten numer z górnym łańcuchem i napinaczem to przechodzi raczej tylko w GA14.

 

Dokladnie. Dzisiaj wymienialem "gore" i co? okazalo sie ze rzęzi jak rzęzilo moze nieznacznie ciszej. Mechanik powiedzial ze dol nie powinien sie zerwac, nie jest to zreszta dzwiek tragiczny wiec poki co jezdze. Pociagne jakies 10k i wtedy pomysle wraz przy zmianie sprzegla, blach, .... heheh ;)

 

Tak wiec polecam wymianę i gory i dolu=2 lancuszki, 2 napinacze i plozy/ploze :)

 

pozdrawiam

 

Nakiel :)

 

[ Dodano: Pią 02 Mar, 2007 22:24 ]

witam

odpalajac moja micre na poczatku slysze szum lncuchow ale jak sie silnik rogrzeje to micrunia chodzi cichutko,

 

u mnei bylo to samo , zimny, slychac bylo lancuch/lancuchy

cieply-brak jakich kolwiek odglosow metalicznych, tak bylo przez 5 tys km no i nadszedl czas ze i na zimnym i na cieplym rzezi :)) :sindbad:

 

pozdrawiam

 

Nakiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...