Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Diagnostyka i naprawa rozrządu


kuchar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kilka minut dopoki samochód się porządnie nie rozgrzeje, po rozgrzaniu przy kolejnych odpaleniach nic już nie slychac objawy wracaja przy kolejnym pozostawieniu samochodu na pare godzin w spoczynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nowy wiec wybaczcie wszelkie niedociagniecia ;)

 

Mam Micre K11 1.0 16V i problem z rozrzadem, samochód stoi w tej chwili u mechanika i jest w trakcie rozbierania rozrzadu, z najswiezszych ogledzin wynika ze do wymiany beda chyba wszystkie czesci rozrzadu ( nie wiem jeszcze nic o jednym kole zebatym, ale jedno napewno jest do wymiany, bede wiedzial w pn). Czyli do wymiany dwa lancuchy, dwa napinacze, i slizgii. Czy to mozliwe zeby przy przebiegu 145 tysiecy kola tez sie wymieniało (sa zuzyte)a moze ma oszukany przebueg, jak jest w waszym przypadku??

Robocizna ma mnie kosztowac kolo 500 pln

I teraz kwestia czesci, mam dylemat.

Co powiedzie na temat lancuszkówi i napinaczy sprzedawanych w JC firmy Zuiko czy warto ?? no i w takiej sytuacji zostaly by kola i slizgi , gdzie to kupic ?? i zeby sie od razu nie rozlecialy

Druga mozliwosc z allegro. Wyglada na oryginal i chyba dobra cena ale w dalszym ciagu bez kół zębatych.

http://www.allegro.pl/item327694980_rozrza...11_1_0_1_3.html

Trzecia opcja, rozrzad kompletny z kolami ale firmy mi nie znanej ARCO TOYONISA JAPAN , czy slyszeliscie cos o niej??

http://www.allegro.pl/item328847115_rozrza...v_1993_200.html

 

Szukam najlepszego rowiazania, stosunku jakosci do ceny, prosze o pomoc

 

pzdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus
Witam

z najswiezszych ogledzin wynika ze do wymiany będę chyba wszystkie części rozrządu ( nie wiem jeszcze nic o jednym kole zebatym, ale jedno na pewno jest do wymiany, bede wiedzial w pn).

 

a skąd wie??? jak jest w trakcie....dobiero po wyciągnięciu kół widać ich zużycie, o ile jakieś jest. te elementy są wykonane z twardego materiału nie zużywają sie tak jak łańczuski.

szum i tłuczenie metaliczne to napinacze bo one pierwsze padają.

zużyte koło niszczy łańcuch, ale zużycie koła ocenić najlepiej w porównaniu z nowym kołem

najlepiej jak wymienisz całość czyli 7,5 stówki.... :D wtedy bedziesz miał jak nówkę

kwesta opłacalności czy te 1200 nie jest za dużo w stosunku do auta...

ja wymieniałem 2 napinacze(jc) i 2 łańcuszki (japońskie) i rozkręcałem 2xsilnik!! bo odpuściłem dolny napinacz :D który oczywiście szumiał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, juz jestem po ogledzinach i naprawie. Wiec panowie mechanicy wymienili mi dwa czujniki, ktorych nazwy znam tylko jako camshaft i krankshaft sensors. Okazalo sie, ze niby rozrzad jest ok, chociaz wg innej opinii to lancuszek byl do wymiany. I smieszna rzecz sie okazala. Przedwczoraj odebralam auto, jechalo bez zarzutu. Wczoraj rano wychodze z domu z zamiarem udania sie do pracy, odpalam a on jeczy i nie chce zapalic. Jakies tam obroty byly, ale nawet po gazowaniu nic nie poszlo. Po 15 minutach prob zostawilam auto pod domem a jak wrocilam z pracy to zapalil juz za trzecim razem,co jest niezlym sukcesem. Na dzis rano znowu umowilam sie z mechanikiem, a autko jak na zlosc odpalilo za pierwszym razem bez problemu. Mechanik podsumowal to tak, ze auto zupelnie jak kobieta miewa humory :) Poza tym nie odpala jak silnik jest zimny. Jedno wiec na dzien dzisiejszy jest pewnie - nie sa to czujniki, wiec wczesniejesze kody bledow p0340 i p0110 odpadaja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sa to czujniki, wiec wczesniejesze kody bledow p0340 i p0110 odpadaja:)

No, niezupełnie. Czujniki, to nie znaczy, że same w sobie się popsuły, chociaż mogły. Czujniki przede wszystkim kontrolują zgodność położenia wałków do wału. Niezgodność następuje przy wyciągniętym łańcuchu. A wyciągnięty łańcuch jako usterka typowo mechaniczna nie jest bezpośrednio kontrolowana przez komputer. Także procedura i logika nakazują w pierwszej kolejności wyeliminowanie czujników.

Dziwi mnie tylko jedno - czemu auto z takim przebiegiem ma lancuszek do wymiany.

Znam przypadek 30kkm. Z resztą tak jak w przypadku silników QG (1.5), tak i tu (CR10) tendencje mają do tego te mniej litrażowe. No i te spod ciężkiego buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzegorz_1975

Ja kupowałem od nich właśnie. ASO wymieniło wszystko poza kołami zębatymi, których nie kupowałem. Nie narzekali. Ja teraz też nie narzekam na nic poza... przepływomierzem wrrr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam nadzieje ze tez nie bede narzekal :)

 

pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon 24 Mar, 2008 18:13 ]

no i wymienilem ;)

 

Kultura pracy silnika w porownaniu ze stanem poprzednim bez porownania chociaz ( moze wczesniej nie zwrocilem na to uwagi) sa momenty przy spadaniu z obrotow ze silnik dostaje malych drgan i nierownej pracy i druga sprawa tak jakby troche moce stracil, ale w tej kwestii to moze sie czepiam.

Czy po wymianie rozrzadu sie ustawia sie zaplonu??

 

pzdr.

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do AutoPort-u na Zawodziu ul.Chromika 5a; 40-238 Katowice

Telefon: (032) 256-33-24 Może Ci pomogą. Potem daj znać co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B12 dzieki za porade. Wlasnie moi mechanicy ( ci od czujnikow) doszli ze to moze byc albo lancuch albo rozrusznik. Auto stoi u nich juz drugi tydzien a oni ciagle walcza z przyczyna, ale wierze w ich mozliwosci, niech sie wykarza panowie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wymieniłem komplet rozrządu na oryginalny nissana bez kół zębatych cena 550zł poprawa znaczna !!! oraz zamieniłem wałki rozrządu z 1.0 na serie z 1.3 i to juz nie są przelewki bo wzrost mocy i momentu obrotowego znacznie lepszy niż w standardzie ładnie brzmi powyżej 4000 cały koszt to : 550 zł kpl. org. rozrząd + 100 wałki + 400 robota w tym mam jeszcze hamownie w celu najlepszego ustawienia zapłonu sądze ze wycisne z niej moze nawet 65 km później przelot i szlif kol. wydechowego i moze nawet pobije mocą 1.3 kto wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek671007

witam wszystkich ,jestem nowy i zielony

jestem przed operacją zrzucenia pasków z alternatora i pompy wodnej w celu diagnozy rozrządu

pewnie głupie pytanie ale zapytam:

czy po otwarciu korka wlewu oleju nie słychać tam kończącego sie rozrządu, to tuż za ścianą :)

przebieg 110 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg 110 kkm
Nie przy tym przebiegu!!Jeśli prawdziwy ;)

 

[ Dodano: Pon 07 Kwi, 2008 20:28 ]

Łańcuchy potrafią szeleścić,a jeśli kłapią to kwestia napinacza.A w k11 rozrząd wymienia się bodajże przy 300kkm lub coś w tym rodzaju (trzeba sprawdzić w instrukcji)

 

[ Dodano: Pon 07 Kwi, 2008 20:34 ]

Polecam temat Rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam temat Rozrząd
Przecież to jest właśnie ten temat :P.

 

czy po otwarciu korka wlewu oleju nie słychać tam kończącego sie rozrządu, to tuż za ścianą
Chcesz mieć pełno oleju pod maską i pewnie nie tylko?!? Przecież tuż pod korkiem jest właśnie łańcuch rozrządu (nawet go widać po otwarciu korka), który w trakcie pracy silnika się kręci i będzie chlapał olejem ile się da...

 

A w k11 rozrząd wymienia się bodajże przy 300kkm
Lub wcześniej, jeśli zachodzi taka potrzeba. Kilka osób wymieniało znacznie wcześniej, nawet wcześniej niż 100tkm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest właśnie ten temat .

Kiepsko się wyraziłem,chodziło mi o cały temat (gratuluję czujności) :one:

 

[ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 20:30 ]

Lub wcześniej, jeśli zachodzi taka potrzeba

Oczywiście są różne przypadki,ale przy prawidłowej eksploatacji i oczywiście niekręconym liczniku tak powinno wyjść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesli lekko klekocze na zimnym to mozna zmienic sam napinacz górny ?? I czy to prawda aby zmienic górny napinacz to wystarczy odkręcic tylko osłonke taką z boku silnika co jest na uszczelce, bo tak słyszałęm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesli lekko klekocze na zimnym to mozna zmienic sam napinacz górny ?? I czy to prawda aby zmienic górny napinacz to wystarczy odkręcic tylko osłonke taką z boku silnika co jest na uszczelce, bo tak słyszałęm ?

 

Tak patrz strona 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam pytanko. Jestem w trakcie kupowania czesci i mam dylemat ktore kupic, mam dwie opcje jak narazie, jedna to:

1. Zestaw z Allegro za 550zł niby orginał. cena 575zł

2. Dwa łancuszki i dwa napinacze, czesci z JC i Zuiko cena 310zł

i niewiem co kupic. Czy ktos montował w/w czesci, prosze o porade. :))

Mechanik zrobi mi to za 200zł ale co kupic aby było dobrze????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilek
Witam mam pytanko. Jestem w trakcie kupowania czesci i mam dylemat ktore kupic, mam dwie opcje jak narazie, jedna to:

1. Zestaw z Allegro za 550zł niby orginał. cena 575zł

2. Dwa łancuszki i dwa napinacze, czesci z JC i Zuiko cena 310zł

i niewiem co kupic. Czy ktos montował w/w czesci, prosze o porade. :))

Mechanik zrobi mi to za 200zł ale co kupic aby było dobrze????

 

a spieszy ci się z ta wymianą ? ja bede miał urzywany 800 km taki zestaw ORYGINALNY NISSAN z allegro bo załorzyłem i po miesiącu okazało sie ze pierścienie puściły na tłokach i szukam nowego silnika ... jeśli kogoś z was interesowała by taka sprawa jak komplet z przebiegiem 800 km to walcie ma priv albo gg cena pewnie połowa tego co nówka czyli 280

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wymienilem tylko gore. auto zaczelo mi chodzic jak diesel, krecenie aparatem zaplonowym nic nie daje. na wolnych wali jak diesel, nie slychac tego od strony rozrzadu tylko z calego silnika. ktos ma jakies pomysly? i pytanko czy ciezko jest zmienic doł, tzn jaki jest dostep czy lepiej silnik spuscic w dol i robic od dolu czy podniesc do gory i od gory.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
czy ciezko jest zmienic doł, tzn jaki jest dostep czy lepiej silnik spuscic w dol i robic od dolu czy podniesc do gory i od gory.

Przy odrobinie gimnastyki zrobisz to bez wyjmowania silnika :)

Nawet bez odkręcania miski olejowej.

 

W tym temacie:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0

Coobcio fajnie opisał sposób jak zrobić to w silnikach GA bez zdejmowania miski.

GA od CG tak strasznie się nie różnią więc myślę, że ten patent spokojnie będziesz mógł wykożystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ciezko jest zmienic doł,
Przy odrobinie gimnastyki zrobisz to bez wyjmowania silnika :)

I tak się robi.

Nawet bez odkręcania miski olejowej.

Tak się nie robi i się nie da. Nawet spotkałem się z przypadkiem połamania pokrywy rozrządu (pompy oleju) przez niewiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...