Gość bolo1 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Posiadam opony w dobrym stanie produkcji USA rozmiar 285/20 z 2005 r. Tel:695475465 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biernik Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Niemniej jednak jest to fajny triczek :one:4Taki fajny to on nie jest, dostałam na jednym forum warna, a na innym mnie zbanowali za mały żarcik z jego udziałem. Ale wracając do tematu opon to powiedzcie mi .. Mam teraz w swojej D22 255/70 r16 zacząłem się zastanawiać czy wejdą mi 255/85 r 16 np takie http://allegro.pl/item606950691_opony_good...255_85_r16.html cena dużo niższa od mniejszej gumy. Tylko podstawowe pytanie czy wejdą i nie będą ocierały mi nigdzie? a jak już wejdą to jak wygląda sprawa spalania o ile może % wzrosnąć i czy auto jest dużo mniej stabilne? żebym się nim nie wywrócił, W delikatny teren podejrzewam, że będzie lepiej niż na mniejszych. [ Dodano: Pon 20 Kwi, 2009 20:10 ] To moze ktoś mi powie jak się to obliczaco to jest za wymiar to 70 na oponie czyli jaka różnica między 70 a 85 to bym zobaczył czy będzie ok, Byłem u oponiarza i koeś nie wie czy będze ok czy nie, a musze już zmieniać opony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 przelicz sobie rozmiary tutaj : http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibson74 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Masz opony 255/70/16 czyli ok 30" średnicy i jest to zdaje się największy rozmiar homologowany przez Nissana. Producenci opon podają, że wchodzi maksymalnie 265/70/r16, czyli ok. 31" i to tak naprawdę największy możliwy rozmiar jaki wchodzi bez przeróbek i nie sprawia problemów. 255/85/16 to ok. 33" i na bank nie wchodzą, bez liftu, podcinania itd. Wchodzi też 32" (265/75/16), ale ja nie mam chlapaczy i lekki lift, a i tak lekko "liże" mi na skrętach przy dużych wykrzyżach. Poczytaj sobie na rajdach posty niejakiego Zbiga :diabel: . NAprawdę dokładnie opisał tam wzystkie etapy przeróbek d22 :one: . No i trzeba pamiętać, że mówimy o normalnych rozmiarach, bo różne wynalazki potrafią sporo różnić się od deklarowanego rozmiaru. [ Dodano: Nie 26 Kwi, 2009 13:23 ] Co do tego drugiego wymiaru na oponie i przeliczania, to przecież w innym temacie już Ci tłumaczyli. Przeczytaj to sobie jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biernik Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 dzięki koledzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siemensit Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 witam was mam pytanko co myslicie o oponach BARUM BRAVURIS 4X4 235/70/R16 106 H do tyrano na asfalt i podjazd do domu na trawnik mialem barumki i nie powiem nie mogłem narzekac jedni mówia ze głosne drudzy ze oki wiec nie wiem co zrobic dajcie halo halo jak ktoś używał tych oponek dzieki :!!: :!!: :!!: :!!: :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) Do Twojego Patha mogą nie wejść felgi 16. Pathfinder wystepuje na 16 ale jest to wersja bez ESP. Wersja z ESP ma inne zaciski i niestety chyba będziesz musiał szukac opon MT na felgi 17 , a to już niestety dużo szukania i więcej kasy. do wersji patha z usa z kontrola trakcji fabrycznie daja tez 16`stki Niestety nie wchodzą 32'. Największe to 265/70/R17 chyba (wiarygode źródło). 265/70 R17 to chyba rozmiar 32??? Edytowane 7 Grudnia 2009 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibson74 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 właściwie to 31,6, ale podaje się rzeczywiście w zaokrągleniu 32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 właściwie to 31,6, ale podaje się rzeczywiście w zaokrągleniu 32 jesli 265/70 R17 sie mieszcza to 265/75 R16 tez musza? czy moga byc roznice w wysokosci? :sylwester: :sylwester: :sylwester: :sylwester: :sylwester: :sylwester: No musze się pochwalić!!! Dziś z polecenia trafiłem do miłego pana w konkurencyjnym serwisie i gadsaliśmy o planowanych przeróbkach i różnych rzeczach. Wreszcie trafiłem na kompetentnego i miłego człowieka chętnie dzielącego się swoimi doświadczeniami, a ma ich sporo. Jest to jeden z autorytetów off road w polsce. Gdamy również o oponach i ja, że nie mogę znaleźć BF goodrich A/T 265/70 R17, a on pyta : "TAKICH" i pokazuje palcem na półkę, że tam są. Serce mi mocniej zabiło i wspinam się na tylne łapy jak piesek preriowy, żeby zobaczyć czy są iiiiii.....SĄĄĄĄĄĄĄĄĄ!!!!!!!!!!!!!!! Nie tracąc czasu szybko nabyłem i zmieniłem! Czasem myślę, że mój anioł stróż ma jakieś chody tam na górze. W każdym razie nie mogę jeszcze w to uwierzyć, że moja Nyska stoi na tych oponkach. Tak na marginesie, to ten rozmiar bardzo fajnie pasuje do nyski i o nic nie ociera. Widać, że wiele wiecej bez ingerencji nie da się wcisnąć, bo miejsca jest już nie za wiele. Jeśli ktoś chce zobaczyć ile tego miejsca lub jakies inne pytanka, to chętnie się podzielę. To tyle w temacie chwalenia się! Kończę i idę kopulować z oponami :sylwester: :sylwester: :sylwester: :sylwester: :sylwester: :sylwester: jak sie te oponki sprawuja? zastanawiam sie nad zmiana Long triala na o rozmiar wieksze AT-ki ale nie wiem jak sobie poradza na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibson74 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 jesli 265/70 R17 sie mieszcza to 265/75 R16 tez musza? czy moga byc roznice w wysokosci? W przeliczeniu to praktycznie daje identyczny rozmiar zewnętrzny opony (jakieś 80,4cm i np. moje własnie tyle mają), ale czy muszą to głowy nie dam, bo czasami producenci robią te rozmiary trochę "po swojemu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 zastanawiam sie nad nowymi oponami BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2. ma ktos takie? czy nadaja sie tez do jezdzenia po czarnym z wieksza predkoscia? mieszcza sie : 265/75R16 MT KM2 zastanawiam sie nad nowymi oponami BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2. ma ktos takie? czy nadaja sie tez do jezdzenia po czarnym z wieksza predkoscia? mieszcza sie : 265/75R16 MT KM2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danbial Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam, właśnie dostaliśmy do WOPR-u Nissana Patrola Wagon 2.8 d z 1994 r. (chyba Hiszpan) tyle, że praktycznie bez opon ;)Chcemy teraz zakupić opony terenowe, ale takie które będą się dobrze spisywały do jazdy na asfalcie i w terenie, głównie do wyciągania łódek. Aktualnie mamy założone opony 205x75Rx16C, które raczej nie są oryginalne do tego modelu. Prosilibyśmy o napisanie jakie najszersze terenowe opony możemy wstawić na te felgi, żeby obyło się bez jakichkolwiek przeróbek podwozia, no i może jeszcze o podanie konkretnych modeli( myślimy o BFGoodrich A/T) co Wy na to? Z góry dziekujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Chyba już raz opisałem ale na Forum Patrol. Ja proponuję zastosować fabryczny rozmiar opon, z tego choćby względu, że prędkościomierz będzie wskazywał nie prawidłową wartość. Druga sprawa jest taka, że nie po to producent przez lata badań laboratoryjnych zastosował takie opony, by potem jakiś laik wstawił sobie jakie zechce. Według mnie opony BFGoodrich (mam je w swoim Patrolu i także w seryjnym rozmiarze i wyjeżdżam praktycznie z każdego pola, piasku, śniegu itd) w seryjnym rozmiarze samochodu( dane pobrać z internetu). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12rael Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 witam chciałbym do NP300 (seria) założyć 31cali na 7x15, jaki zakres ET wchodzi w grę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Ratunku!!!! Niedługo wyjazd w Bieszczady. Mam tylko 10 dni żeby coś kupić. Chciałem kupić 235/85/16 KM2 GF Goodrich ale nie wiem, czy się zmieszczą na wysokość. Średnicę mają o 7 cm większą od fabrycznych 205/80/16 tj. 3,5 cm mniej będzie w nadkolu od góry i przy zakrętach z dobiciem będą się zahaczać o zewnętrzny rant błotnika ??? A może i od środka będą się haczyć ??? Nie są jednak max szerokie... Proszę o wypowiedzenie się w tej kwestii. Może ktoś ma wiecej doświadczenia. Nissan NP300 (D22) rocznik 2009 witam chciałbym do NP300 (seria) założyć 31cali na 7x15, jaki zakres ET wchodzi w grę? Może to głupie pytanie - Ale czy 15 felgi mogą wogóle pasować do NP300? - Tam się muszą w środku felgi zmieścić zaciski hamulcowe i bębny z tyłu. Sam się nad tym zastanawiam od 2 tygodni i doszedłem do wniosku, że nic z tego nie będzie bez przymiarki jakiejś felgi 15" na 6 śrub. Proponuję na wstępie przymierzyć taką felgę - może z Patrola? Oryginalne felgi 6j x 16 mają ET + 4 cm lub 4,5 cm - to mi wyszło z pomiarów koła zapasowego, więc każda mniejsza, w tym minusowa będzie wychodzić na zewnątrz a zwłaszcza przy szerszych oponach. I tu pojawia się problem poszerzenia nadkoli, bo koła nie mogą wystawać za obrys - też warto wiedzieć jaki byłby na to patent. Na feldze fabrycznej ale 8" można by obsadzić oponę 265/70/16 ale ona obciera przy mocnych skrętach o wewnętrzne gumowe osłony silnika. Taka guma nie będzie wystawać poza obrys. Jak wyczaisz temat poszerzania nadkoli, to można myśleć o szerszych gumach, dystansach i kombinacjach ET. Nikt, absolutnie nikt nie napisał w sieci, że 15" będzie OK. Chyba, że do niektórych modeli SingleCab, czy CrewCab - instrukcje serwisowe amerykańskie podają do D22 felgi stalowe 15" ale to będą inne wersje samochodów - tak mi się zdaje. Ja się poddałem i dzisiaj kupiłem 16" ale jestem ciekaw, czy uda ci się znależć radę kogoś co już to przetestował. Powyżej napisałem o swoich rozterkach doboru opony. Dobra !!! odpowiem sobie sam - te oponki (235/85/16 KM2 GF Goodrich) są OK - już przetestowałem. Mieszczą się w nadkolach bez problemu (bez liftingu), na zakrętach nie obcierają, w błocie trzymają doskonale, a po asfaltach śmigałem nawet do 100 km/h. Przy ciśnieniu 2 atm są dostatecznie miekkie i "połykają" wszystkie mniejsze dziury i kamienie. Ponieważ mają współczynnik teren/asfalt 85%/15% to zawiozłem je w Bieszczady na pace i tam wymieniłem. Jestem z nich bardzo zadowolony - POLECAM !!!. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WazonWro Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 (edytowane) Witam bardzo mi milo, Koledzy mam navarę d40 2006 zimówki 235/70 ultra gripy 16 cali na stalówkach na zime i nie moge patrzeć na te kÓŁeczka, także stalówke już mam, próbuję zglębic waszą wiedzę na temat zimówek w waszych postach. Mieszkam pod wroclawiem mam 17 km - czyli kolo domu i do domu zasypane dopiero pod wroclawiem dbają o drogi, wroclaw srednio odśniezony jeżdze dużo w góry na deske .. szukam jakiejś naprawdę fajnie wyglądającej szerokiej dobrej lekko przypominającą off zimówke, której guma nie bezie tracic wlasciwosci przy niskich temperaturach, ale zeby wygrzebala sie ze sniegu nie halasowala zbyt dużo widze ze polecacie: Goodrich Long Trail T/A 265/70 R16 Cooper Discoverer tylko nie wiem czy a/t czy stt YOKOHAMA 275/70R16 GEOLANDAR I/T+ G071 i inne oprÓcz wlasciwosci musi też być wieksza ta opona żeby ladnie wyglądala to też dla mnie ważne...:)od razu dodam Ze nei mam nic wspolnego z przerabianiem ponad standard i serwis aua wiec docenie sobie wasze rady dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam kupilem Dunlopy grandtreki sj6 275/70 r16 podziele sei pozniej opiniami Edytowane 2 Grudnia 2010 przez WazonWro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Witam, Mam dylemat przy wyborze nowych opon do mojego Mavericka - doradźcie coś proszę! Dotychczasowe opony szosowe (General Ameritrac SUV) były zdecydowanie za delikatne. Waham się między: 1. General Grabber AT2 2. Kumho KL78 ROAD VENTURE 3. GoodYear Wrangler AT/SA Moje wymagania: - "fabryczny" rozmiar 235/75/R15 - opona zdecydowanie AT (70% szosa, 30% teren mocno kamienisty lub podmokły) - opona całoroczna (nie zmieniam na zimówki) - niezbyt głośna przy prędkości do 110 km/h - przewidywalna na mokrym asfalcie lub ubitym śniegu - radząca sobie w głębszym kopnym śniegu Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Ratunku!!!! Niedługo wyjazd w Bieszczady. Mam tylko 10 dni żeby coś kupić. Chciałem kupić 235/85/16 KM2 GF Goodrich ale nie wiem, czy się zmieszczą na wysokość. Średnicę mają o 7 cm większą od fabrycznych 205/80/16 tj. 3,5 cm mniej będzie w nadkolu od góry i przy zakrętach z dobiciem będą się zahaczać o zewnętrzny rant błotnika ??? A może i od środka będą się haczyć ??? Nie są jednak max szerokie... Proszę o wypowiedzenie się w tej kwestii. Może ktoś ma wiecej doświadczenia. Nissan NP300 (D22) rocznik 2009 Może to głupie pytanie - Ale czy 15 felgi mogą wogóle pasować do NP300? - Tam się muszą w środku felgi zmieścić zaciski hamulcowe i bębny z tyłu. Sam się nad tym zastanawiam od 2 tygodni i doszedłem do wniosku, że nic z tego nie będzie bez przymiarki jakiejś felgi 15" na 6 śrub. Proponuję na wstępie przymierzyć taką felgę - może z Patrola? Oryginalne felgi 6j x 16 mają ET + 4 cm lub 4,5 cm - to mi wyszło z pomiarów koła zapasowego, więc każda mniejsza, w tym minusowa będzie wychodzić na zewnątrz a zwłaszcza przy szerszych oponach. I tu pojawia się problem poszerzenia nadkoli, bo koła nie mogą wystawać za obrys - też warto wiedzieć jaki byłby na to patent. Na feldze fabrycznej ale 8" można by obsadzić oponę 265/70/16 ale ona obciera przy mocnych skrętach o wewnętrzne gumowe osłony silnika. Taka guma nie będzie wystawać poza obrys. Jak wyczaisz temat poszerzania nadkoli, to można myśleć o szerszych gumach, dystansach i kombinacjach ET. Nikt, absolutnie nikt nie napisał w sieci, że 15" będzie OK. Chyba, że do niektórych modeli SingleCab, czy CrewCab - instrukcje serwisowe amerykańskie podają do D22 felgi stalowe 15" ale to będą inne wersje samochodów - tak mi się zdaje. Ja się poddałem i dzisiaj kupiłem 16" ale jestem ciekaw, czy uda ci się znależć radę kogoś co już to przetestował. Powyżej napisałem o swoich rozterkach doboru opony. Dobra !!! odpowiem sobie sam - te oponki (235/85/16 KM2 GF Goodrich) są OK - już przetestowałem. Mieszczą się w nadkolach bez problemu (bez liftingu), na zakrętach nie obcierają, w błocie trzymają doskonale, a po asfaltach śmigałem nawet do 100 km/h. Przy ciśnieniu 2 atm są dostatecznie miekkie i "połykają" wszystkie mniejsze dziury i kamienie. Ponieważ mają współczynnik teren/asfalt 85%/15% to zawiozłem je w Bieszczady na pace i tam wymieniłem. Jestem z nich bardzo zadowolony - POLECAM !!!. Ja od razu wywaliłem te wąskie kiszki 16 " i założyłem koła które mi zostały z patrola na oponie 31"10.5 /15 Tylko trzeba było delikatnie przyciąć chlapacze z przodu,, średnica po obwodzie taka sama , wszystko elegancko sprawuje się w terenie i na szosie , i samochód nie wygląda jak na szytkach rowerowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daczkes Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 http://www.rogow.straz.org.pl/nissan.html nie zechciałby ktoś przekazać nam opon terenowych które jeszcze mogłyby służyć do tego pojazdu dostaliśmy pojazd ale na oponach szosowych które pozostawiają wiele do życzenia w takim pojeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Zaloguj się na forum "rajdy4x4" http://www.forum4x4.pl/index.php i tam pobiadol może ktoś da wam jakieś niedobitki. nie mniej jednak wypadało by zamówić nowe MT(nawet bieżnikowane) i fakturę przekazać wójtowi, burmistrzowi, czy komu tam podlegacie.Bo jak wóz ma ratować życie na łysych oponach to......, nie macie na opony , to jak ogarniecie dalsze koszty eksploatacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daczkes Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 no właśnie to zamawianie i przekazywanie faktur nie jest takie proste jak może się wydawać ale dzięki za radę no i zapraszam w moje rejony z terenówkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 No trochę żenujące. Proponuję udać się do pobliskich przedsiębiorców (najlepiej takich co mają spory tabor) i nawijac makaron na uszy, że przecież chronicie i dbacie o mienie (także ich) i że bieda z nędzą przez kraj pędzą a tu łyse opony, a zadania w trudnym terenie też są realizowane itd itp ... I może jeszcze zakup dokonają na siebie to chociaż sobie VAT. odpiszą Kilku sypnie po 5 stówek, a może po 2 i na nalewajki się uzbiera. U mnie tak OSP uzbierała na przyczepkę do nowiutkiej pompy pływającej - jak widać jakoś się da. Tylko kto za tym polata ??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daczkes Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 No trochę żenujące.[...]. Tylko kto za tym polata ??? Pozdrawiam Ten kto polata właśnie pisze tego posta. No żenujące że Gmina tak stoi z finansami że zamroziła wydatki na straż żeby bankruta nie przekręcić. Ale są ludzie którzy rozumieją nasze potrzeby, załatwiłem no d22 wyciągarkę t-max, nowe BFG AT i mały remont w profesjonalnym warsztacie 4x4 pod w-wa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 No to szacun Kolego - zwracam honor pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daczkes Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 No to szacun Kolego - zwracam honor pozdrawiam żeby nie było że się chwalę a nie mam podstaw to http://www.karlowicz4x4.pl/realizacje pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.