Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stopień sprężania i jego podnoszenie


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiałem i zafascynowałem faktem jakie to kosmieczne przyrosty osiągają amerykańce po zwiększeniu stopnia sprężania w SR20DE z 9,5:1 na 11 (za sprawą zmiany tłoków), u nas takowe tłoki nie są dostępne i najprościej jest tego dokonać po przez splanowanie głowicy, wczoraj mają w łapach głowice z GA16 i SR20 dokonałem paru pomiarów. Tak wiec:

 

GA16DE:

Stopień sprężania 9,8:1

Pojemność 1 cylindra: 399ccm

Pojemność całkowita komory spalania: 40,7ccm

Pojemność Komory spalania w samej głowicy: 31ccm (z wkręconą świecą zapłonową)

 

Żeby osiągnąć stopień spręzania na poziomie 11:1 trzeba by zredukować całkowitą pojemność komory spalania do 36,3ccm, zatem sama pojemnośc komory spalania w głowicy wyniesie 26,6ccm, żeby zmniejszyć jej pojemność o te 4,4ccm należy ją splanować o ok. 1.4mm

 

 

SR20De:

Stopień sprężania 9,5:1

Pojemność 1 cylindra: 499ccm

Pojemność całkowita komory spalania: 52,5ccm

Pojemność Komory spalania w samej głowicy: 46 ccm (z wkręconą świecą zapłonową)

 

 

SR20DE:

Stopień sprężania 10:1

Pojemność 1 cylindra: 499ccm

Pojemność całkowita komory spalania: 49,9ccm

Pojemność Komory spalania w samej głowicy: 46 ccm (z wkręconą świecą zapłonową)

 

 

Pomiarów dla silnika SR20 dokonam jak zjem śniadanie i przejdę się do garage po klucz do świec zapłonowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko dokładnie powiedzieć, nie mierzyłem tego... Tak pi razy oko przy walkach z GA16DS wynosi to ok 2-2,5mm.

 

Kurde nie mam dziewiczej główki z SR20stki żeby pomiarów dokonać - ma ktoś użyczyć ?

 

[ Dodano: Pon 06 Lis, 2006 ]

Przy pomiarach się walknąłem nie wiem czy to przez niedokłądność strzykawi czy czy po przez pomiary sówmiarką.

Dzisiaj zdjąłem z głowy o 0,87mm i dało mi to równiutkie 28ccm pojemnośc dla komory spalania więc w efekcie stopień sprężania wyniesie 10,6:1...

 

[ Dodano: Nie 19 Lis, 2006 ]

http://www.ecu-performance.com.pl/new/

Stąd się doweidziałem że na lajcie można podnieść stopień sprężania do 12:1 i śmigać normalnie po ulicy na PB98 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzisiaj mierzyłem pojemność komory spalania w GA16 głowicy i wyszło 30-31ml. chciałbym splanować o 1mm. rozumiem ze będzie to bezpieczne..? :608:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyszło CI tak jak u mnie :)

Do płaszczyzny kawałka szkła mierzyłeś ??

1mm to nie tak dużo, tylko zalerzy dla jakiej głowki, ta ze zmienną fazą przy jej przełączeniu może może dojść do popychania zaworów przez tłok.

W Ga16DE bez zmiennej fazy splanwowałem głowę prawie o 0,9mm i do kolizji było jeszcze daleko daleko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta ze zmienną fazą przy jej przełączeniu może może dojść do popychania zaworów przez tłok.

wlasnie o tym myslalem, dochodzi jeszcze wyzsza krzywka u mnie o 0,6mm. ile proponujesz? 0,9mm :?: :?: :?:

 

[ Dodano: Nie 17 Gru, 2006 12:39 ]

Do płaszczyzny kawałka szkła mierzyłeś ??

plaska strona suwmiarki przylozylem do plaszczyzny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Miałem doczynienia z tłokami z QG18DE i tam są dwa rodzaje - jedne z podebraniem na zawory ssące - zopytaj się tomaszcza czy w przypadku jego GA16DE na zmiennej fazie ma takie podfrezowania na tłokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zostaniesz przy seryjnej głowie + walki z GA16DS to spokojnie można do 1,5mm planować, w przypadku wałków i główki z SENTRY to nie wiem jaka jest bezpieczna wartość... jak nie wykorzystasz VTC to na pewno można głowę więcej zwalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wg mnie same podnoszenie sprezania nic nie daje. trzeba dolozyc dodatkowe paliwo aby wykorzystac te dodpowietrze. ja oryginalnie mialem cisnienie ponizej 11 a teraz powyzej 13 aroznicy praktycznie nie ma. nochyba, ze to sie tak nie przeklada

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopień sprężania to nie ciśnienie możesz mieć zarżnięty silnik co ma po 11 barów a stopień spręzania 12:1 a możesz mieć zdrowego jak dzwon co ma po 14 barów a stopień sprężania 9,5:1 - i mimo to będzie mieć gorsze parametry jak ten podjerzdzony ale doprężony...

 

Ps. główną zaletą planowania głowy to jest to że cofają się wałki rozrządu i poprawia góra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio znasz możew wymiary seryjnej komory spalanie silnika MA12 :) w przyszłym tygodniu planuje głowice i chce obliczyć jaki stopień sprężania uzyskam przy planowani głowicy o 1 mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio znasz możew wymiary seryjnej komory spalanie silnika MA12 :) w przyszłym tygodniu planuje głowice i chce obliczyć jaki stopień sprężania uzyskam przy planowani głowicy o 1 mm :)

Strzykawka olej kujawski, prosty wzór i jedziesz.

 

Pojemność swojego silnika podziel przez ilość cylindrów (ccm) następnie otrzymany wynik podziel przez katalogowy stopień sprężania i wyjdzie CI jaką masz całkowitą objętość komory spalania, po czym zmierz za pomocą strzykawki pojemność w samej głowicy.

Od całkowitej pojemności komory spalania odejmij wynik z główki i będziesz mieć jakieś tam X...

Po czym zmierz pojemność główki po splanowaniu o 1mm i dodaj do tego X, i teraz możesz porównać nową całkowitą pojemność komory spalania w stosunku do pojemności skokwoej pojedyńczego gara i uzyskasz wynik Stopnia sprężania po zdjęciu główki o 1mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to całkowita pojemność komory spalania wyszła mi 34,3 ccm teraz tylko pomiar w głowicy :D dzięki coobcio :D mam tylko jedno pytanko czy całkowita pojemność komory spalania uwzględnia wklęśnięcie w tłoku oczywiście fabryczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszytko, nawet wysokość uszczelki pod głowicą...

Jak silnik ma np. poj. 2L to przy stopniu sprężania 10:1 całkowita pojemność komór spalania musi łącznie wynieść 0,2L (po 50ml na komorę)

Ps. w jakim silniku dokonywałeś tego pomiaru :) ??

 

JA potrzebuję znać pojemność w seryjnej głowie z SR20 ale wszystkie które mam to są planowane albo bez zaworów ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek 12ma zrobiłem sobie kapitalny remoncik głowicy :) i zplanowałem o 0,5 mm :) niestety pomiaru komory w głowicy nie dokonałem (czas naglił :/ )

przyznam że różnica jest dość mocno odczuwalna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no wreszcie się dowiedziałem jaką pojemność komory spalania mają SR20 :) (wszystkie poza VE) jest to 46 ccm :)

Splanowanie seryjnej głowy o 1,2mm zmniejsza nam tą pojemność do 42ccm i dla takiego SR20DE będziemy mieli nowy stopień sprężania wynoszący 10,85:1 - już całkiem przyjemnie :D

Dla SR20De przy tym samym splanowaniu głowy wyjdzie 10,3:1...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by co to mam pomysła

 

A czy zamiast tego nie lepiej z łańcucha wyrzucić ogniwko.

 

Nie da rady aby odpiąć ogniwko to dość sporo luzu musiał by mieć łańcuch bo inaczej byłby za krótki

A tak dobrze napina już na starcie gdzie nie ma jeszcze ciśnienia oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...