Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stopień sprężania i jego podnoszenie


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie da rady aby odpiąć ogniwko to dość sporo luzu musiał by mieć łańcuch bo inaczej byłby za krótki

 

Wydaję mi się, że skoro trzeba było wydłużyć napinacz aż tak jak to widać, to starczy. Oczywiście na normalnym napinaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% nie starczy mam o 1mm zjechaną głowę i napinacz napinał przy wkładaniu tak jakieś 1-2mm przed końcem uznałem że to jest za mało i dospawałem a na zdjęciu jest jeszcze przed przymiarką przy montażu okazało się że trzeba obciąć jeszcze połowę tego pręta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym taki lancuh bal sie zalozyc

 

Ja nie. Kiedyś z długich robiłem krótkie do GA14. Także jeden to został złożony z kilku kawałków. Jakoś nic nikomu do tej pory się nie rozleciało. A tak przy okazji - te tanie, rowerowe, spinane spinką są lepsze? Właśnie taki się niedawno rozleciał, rozłączył się na spince, tylko w SR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Tak się zastanawiałem i zafascynowałem faktem jakie to kosmieczne przyrosty osiągają amerykańce po zwiększeniu stopnia sprężania w SR20DE z 9,5:1 na 11 (za sprawą zmiany tłoków), u nas takowe tłoki nie są dostępne i najprościej jest tego dokonać po przez splanowanie głowicy, wczoraj mają w łapach głowice z GA16 i SR20 dokonałem paru pomiarów. Tak wiec:

 

GA16DE:

Stopień sprężania 9,8:1

Pojemność 1 cylindra: 399ccm

Pojemność całkowita komory spalania: 40,7ccm

Pojemność Komory spalania w samej głowicy: 31ccm (z wkręconą świecą zapłonową)

 

Żeby osiągnąć stopień spręzania na poziomie 11:1 trzeba by zredukować całkowitą pojemność komory spalania do 36,3ccm, zatem sama pojemnośc komory spalania w głowicy wyniesie 26,6ccm, żeby zmniejszyć jej pojemność o te 4,4ccm należy ją splanować o ok. 1.4mm

 

Coopcio może byś tak policzył ile +- może wynosić stopień sprężania teraz po naszym zwiększeniu pojemności z fi76mm na fi80mm + głowa zjechana o jakiś 1mm :)

 

seryjnie jest fi 76mm X skok 88mm + komora spalania = 399ccm i st. sprężania 9.8:1 tak?

teraz fi80mm X skok 88mm + komora spalania zmniejszona 1mm przy planowaniu = :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak masz pojemność 1 cylindra 442ccm do tego pojemność seryjnej komory spalania z GA16DE 40,7ccm i mamy stopień sprężania w okolicach 10,9, teraz jak masz głowicę splanowaną o 1mm czyli komora spalania ma ok. 37,5ccm tak więc 442 : 37,5 to wychodzi skromne 11,8:1 :D :D :D

Oczywiście jest to bardzo ogólne, jak masz tłoki z podcięciami na zawory to deczko mniejszy będzie ten stopień sprężania ale i tak męski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...