Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Tak się zastanawiałem i zafascynowałem faktem jakie to kosmieczne przyrosty osiągają amerykańce po zwiększeniu stopnia sprężania w SR20DE z 9,5:1 na 11 (za sprawą zmiany tłoków), u nas takowe tłoki nie są dostępne i najprościej jest tego dokonać po przez splanowanie głowicy, wczoraj mają w łapach głowice z GA16 i SR20 dokonałem paru pomiarów. Tak wiec: GA16DE: Stopień sprężania 9,8:1 Pojemność 1 cylindra: 399ccm Pojemność całkowita komory spalania: 40,7ccm Pojemność Komory spalania w samej głowicy: 31ccm (z wkręconą świecą zapłonową) Żeby osiągnąć stopień spręzania na poziomie 11:1 trzeba by zredukować całkowitą pojemność komory spalania do 36,3ccm, zatem sama pojemnośc komory spalania w głowicy wyniesie 26,6ccm, żeby zmniejszyć jej pojemność o te 4,4ccm należy ją splanować o ok. 1.4mm SR20De: Stopień sprężania 9,5:1 Pojemność 1 cylindra: 499ccm Pojemność całkowita komory spalania: 52,5ccm Pojemność Komory spalania w samej głowicy: 46 ccm (z wkręconą świecą zapłonową) SR20DE: Stopień sprężania 10:1 Pojemność 1 cylindra: 499ccm Pojemność całkowita komory spalania: 49,9ccm Pojemność Komory spalania w samej głowicy: 46 ccm (z wkręconą świecą zapłonową) Pomiarów dla silnika SR20 dokonam jak zjem śniadanie i przejdę się do garage po klucz do świec zapłonowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Ile można bezpiecznie sfrezować głowice żeby zawory nie uderzyły w tłoki Np. GA16DE 0.7 ile zostaje rezerwy zanim nastąpi kolizja :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Ciężko dokładnie powiedzieć, nie mierzyłem tego... Tak pi razy oko przy walkach z GA16DS wynosi to ok 2-2,5mm. Kurde nie mam dziewiczej główki z SR20stki żeby pomiarów dokonać - ma ktoś użyczyć ? [ Dodano: Pon 06 Lis, 2006 ] Przy pomiarach się walknąłem nie wiem czy to przez niedokłądność strzykawi czy czy po przez pomiary sówmiarką. Dzisiaj zdjąłem z głowy o 0,87mm i dało mi to równiutkie 28ccm pojemnośc dla komory spalania więc w efekcie stopień sprężania wyniesie 10,6:1... [ Dodano: Nie 19 Lis, 2006 ] http://www.ecu-performance.com.pl/new/ Stąd się doweidziałem że na lajcie można podnieść stopień sprężania do 12:1 i śmigać normalnie po ulicy na PB98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 dzisiaj mierzyłem pojemność komory spalania w GA16 głowicy i wyszło 30-31ml. chciałbym splanować o 1mm. rozumiem ze będzie to bezpieczne..? :608: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 wyszło CI tak jak u mnie Do płaszczyzny kawałka szkła mierzyłeś ?? 1mm to nie tak dużo, tylko zalerzy dla jakiej głowki, ta ze zmienną fazą przy jej przełączeniu może może dojść do popychania zaworów przez tłok. W Ga16DE bez zmiennej fazy splanwowałem głowę prawie o 0,9mm i do kolizji było jeszcze daleko daleko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 ta ze zmienną fazą przy jej przełączeniu może może dojść do popychania zaworów przez tłok. wlasnie o tym myslalem, dochodzi jeszcze wyzsza krzywka u mnie o 0,6mm. ile proponujesz? 0,9mm :?: :?: :?: [ Dodano: Nie 17 Gru, 2006 12:39 ] Do płaszczyzny kawałka szkła mierzyłeś ?? plaska strona suwmiarki przylozylem do plaszczyzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Ps. Miałem doczynienia z tłokami z QG18DE i tam są dwa rodzaje - jedne z podebraniem na zawory ssące - zopytaj się tomaszcza czy w przypadku jego GA16DE na zmiennej fazie ma takie podfrezowania na tłokach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 ma takie podfrezowania na tłokach nic takiego nie ma. sa plaskie tzn.wklesłe :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Jak zostaniesz przy seryjnej głowie + walki z GA16DS to spokojnie można do 1,5mm planować, w przypadku wałków i główki z SENTRY to nie wiem jaka jest bezpieczna wartość... jak nie wykorzystasz VTC to na pewno można głowę więcej zwalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 31 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 wg mnie same podnoszenie sprezania nic nie daje. trzeba dolozyc dodatkowe paliwo aby wykorzystac te dodpowietrze. ja oryginalnie mialem cisnienie ponizej 11 a teraz powyzej 13 aroznicy praktycznie nie ma. nochyba, ze to sie tak nie przeklada pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 Stopień sprężania to nie ciśnienie możesz mieć zarżnięty silnik co ma po 11 barów a stopień spręzania 12:1 a możesz mieć zdrowego jak dzwon co ma po 14 barów a stopień sprężania 9,5:1 - i mimo to będzie mieć gorsze parametry jak ten podjerzdzony ale doprężony... Ps. główną zaletą planowania głowy to jest to że cofają się wałki rozrządu i poprawia góra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 czyli podobny efekt można uzyskać na kołach rozrządu z regulacią?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Dokładnie to samo a nawet precyzyjniej no i można kręcić kołami w te i we wte... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Coobcio znasz możew wymiary seryjnej komory spalanie silnika MA12 w przyszłym tygodniu planuje głowice i chce obliczyć jaki stopień sprężania uzyskam przy planowani głowicy o 1 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Coobcio znasz możew wymiary seryjnej komory spalanie silnika MA12 w przyszłym tygodniu planuje głowice i chce obliczyć jaki stopień sprężania uzyskam przy planowani głowicy o 1 mm Strzykawka olej kujawski, prosty wzór i jedziesz. Pojemność swojego silnika podziel przez ilość cylindrów (ccm) następnie otrzymany wynik podziel przez katalogowy stopień sprężania i wyjdzie CI jaką masz całkowitą objętość komory spalania, po czym zmierz za pomocą strzykawki pojemność w samej głowicy. Od całkowitej pojemności komory spalania odejmij wynik z główki i będziesz mieć jakieś tam X... Po czym zmierz pojemność główki po splanowaniu o 1mm i dodaj do tego X, i teraz możesz porównać nową całkowitą pojemność komory spalania w stosunku do pojemności skokwoej pojedyńczego gara i uzyskasz wynik Stopnia sprężania po zdjęciu główki o 1mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 ok to całkowita pojemność komory spalania wyszła mi 34,3 ccm teraz tylko pomiar w głowicy dzięki coobcio mam tylko jedno pytanko czy całkowita pojemność komory spalania uwzględnia wklęśnięcie w tłoku oczywiście fabryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Tak wszytko, nawet wysokość uszczelki pod głowicą... Jak silnik ma np. poj. 2L to przy stopniu sprężania 10:1 całkowita pojemność komór spalania musi łącznie wynieść 0,2L (po 50ml na komorę) Ps. w jakim silniku dokonywałeś tego pomiaru ?? JA potrzebuję znać pojemność w seryjnej głowie z SR20 ale wszystkie które mam to są planowane albo bez zaworów ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 wiem ze jak planujesz o 1.6 mm to stopien wzrasta na 12.5:1. Moze to ci coś podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 silniczek 12ma zrobiłem sobie kapitalny remoncik głowicy i zplanowałem o 0,5 mm niestety pomiaru komory w głowicy nie dokonałem (czas naglił :/ ) przyznam że różnica jest dość mocno odczuwalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 no wreszcie się dowiedziałem jaką pojemność komory spalania mają SR20 (wszystkie poza VE) jest to 46 ccm Splanowanie seryjnej głowy o 1,2mm zmniejsza nam tą pojemność do 42ccm i dla takiego SR20DE będziemy mieli nowy stopień sprężania wynoszący 10,85:1 - już całkiem przyjemnie Dla SR20De przy tym samym splanowaniu głowy wyjdzie 10,3:1... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 a przy ile nizszej glowie seryjny napinacz jest w stanie wydolic? ciagle nie wiem o ile splanowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Kivi ma u siebie splanowane o 1,9mm - i no problemo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 a przy ile nizszej glowie seryjny napinacz jest w stanie wydolic? ciagle nie wiem o ile splanowac Jak by co to mam pomysła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Jak by co to mam pomysła A czy zamiast tego nie lepiej z łańcucha wyrzucić ogniwko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Jak by co to mam pomysła A czy zamiast tego nie lepiej z łańcucha wyrzucić ogniwko. Nie da rady aby odpiąć ogniwko to dość sporo luzu musiał by mieć łańcuch bo inaczej byłby za krótki A tak dobrze napina już na starcie gdzie nie ma jeszcze ciśnienia oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.