Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Głowica SR20VE Vs. SR16VE


Gość Skaut
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cooba a nie wiesz kto by sprowadzil taki silniczek do domciu ?Podoba mi sie ten sr20ve hehe.No i tam juz chyba jest stopien sprezania 11:1 co? A jak myslisz mozna by go bylo doprezyc jeszcze tlokami z 300zx'a?Ogolnie to groby jest ten silnik.A 190KM w N/A to juz nie przelewki hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cooba a nie wiesz kto by sprowadzil taki silniczek do domciu ?Podoba mi sie ten sr20ve hehe.No i tam juz chyba jest stopien sprezania 11:1 co? A jak myslisz mozna by go bylo doprezyc jeszcze tlokami z 300zx'a?Ogolnie to groby jest ten silnik.A 190KM w N/A to juz nie przelewki hehe

 

pewnie bedziesz musial targac z ebaya... bo sr20ve byly tylko na JDM. (chyba, jak nie mam racji to poprawcie :P)

 

chyba zebys znalazl sama gore z ve i wysterowal smt... mysle ze to tez by bylo niezle a napewno tansze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee tam, główki po 1000$ chodzą, czasem minimalnie taniej

 

mało firm co silniki z Japonii ściągają ? dzwoń do nich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR20VE ceny zaczynają się od 1100$ plus shipping

niestety to ceny w stanach, nie w PL :/

 

ja juz takiej glowki od miecha szukam a na ebay'u jeszcze sie nie spotkalem z sama glowka. Jak wiesz gdzie cos takiego kupic to pisz

Andreas Miko, można go znależć np. na SR20Forum. Nie wiem czy ten numer telefonu jest aktualny 305-282-3643 (Miami, USA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam sama głowka... sama gówka nei podneisie ci stopnia spręzania i nie wymusi odpoweidniego cisnienia oleju ;)

 

a jak by splanowac ja jeszcze, dolozyc nizsza uszczelke i zamontowac pompe oleju z ve ?? (ale wtedy czy reszta gratow wytrzyma wyzsze cisnienie oleju ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa oleju z VE czy z DET niczego nie uszkodzi nawet w seryjnym SR20DE... Przykład: Kivi w swoim Sunnym GTi ma pompe oleju z DETa.

 

Z planowaniem głowicy jest o tyle nienajlepiej że wałki rozrządu się cofają - góre to poprawi ale dół będzie sie pogarszał... Jak za dużo zjedize się z główka to tak Jak u Kiviego trzeba będzie tłoki podfrezowywać pod zawory żeby niekolidowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sr20forum.com/showthread.php?t=...ghlight=ve+head

 

http://www.sr20forum.com/showthread.php?t=...t=ve+compresion

 

"The VE head has a smaller cumbustion chamber than the standard DET head which would rase the compression."

 

Z tego co pamiętam to samo tyczy się normalnego DE. Różnica w kompresji opmiędzy DE a VE w 2.0 wynosi około 0.8 więcej dla VE

 

Edit:

8.5 to 1 compression DET pistons will give you 9.3 to 1 compression with a VE head.

 

9.5 to 1 compression DE pistons will give you 10.4 to 1 compression with a VE head

 

10 to 1 compression DE pistons will net you about 11.2 to 1 comprssion with a VE head

 

I am not shure what you are saying but these are the facts,

 

http://www.sr20forum.com/showthread.php?t=...ghlight=ve+head

 

===================================================

 

Skaut, telefon napewno aktualny :)

SR16VE head set up with SR20VE cams $750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypas czyli jak ma się dół z Priemry GT, almery GTi, sunnych GTI i 100NX GTI to z głowką od VE będzie 11.2:1 to tak jakby seryjną sciąć o ok. 1,5mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cooba jak mi sie to uda zakupic to ty sie przygotuj na skladanie hehe :)

 

[ Dodano: Czw 02 Lis, 2006 12:52 ]

acha a czemu glowica z sr16ve a nie z 2litrowki ? i taki mix z walkami hehe? To sie nie bedzie ze soba zarlo jakos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha a czemu glowica z sr16ve a nie z 2litrowki ? i taki mix z walkami hehe? To sie nie bedzie ze soba zarlo jakos?

SR16VE ma zdecydowanie bardziej agresywne wałki rozrządu niż SR20VE więc w ofekcie otrzymamy więcej mocy.

 

 

ten zestaw to glowka sr16ve a walki sa z sr20ve ... czemu wlasnie w ten sposob?

Bo ktoś pewno sobie wałki z SR16VE zabarł i do swojego SR20VE je zamontował :D

Swoją drogą najagresywniejsze wałki występowały w 200 konnym SR16VE N1...

 

Tutaj masz specyfikację wszystkich wałków z seri VE:

http://forums.nicoclub.com/zerothread/95040

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wersja 20v miala o ile sie nie myle 204 Hp ? A czy posiadajac dane odnosnie parametrow walka mozliwe ze ktos go w Polsce zrobi?I czy walki do VVL duzo roznia sie od zwyklych ? Tzn jak to dokladnie jest zbudowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wersja 20v miala o ile sie nie myle 204 Hp ?

Tak, ale nie marz o niej. Po pierwsze jest bardzo cięzka do dostania, a po drugie trzeba dużo więcej części do niej (sporo się różni od normalnej SR'ki).

 

A czy posiadajac dane odnosnie parametrow walka mozliwe ze ktos go w Polsce zrobi?I czy walki do VVL duzo roznia sie od zwyklych ? Tzn jak to dokladnie jest zbudowane?

Lepiej kupić gotowe wałki, większa pewność jeśli chodzi o jakość, pozatym jak już je kupować to można o parametrach N1 zakupić.

 

Bo ktoś pewno sobie wałki z SR16VE zabarł i do swojego SR20VE je zamontował

Swoją drogą najagresywniejsze wałki występowały w 200 konnym SR16VE N1...

 

To zależy kto co buduje :D

 

use an SR20VE head a the SR16 cams are a bit to aggressive for the likes of a T25 style turbo. the Stock SR20VE cams are just fine for them however. Look up Big John , he has a setup like what you are wanting.

 

a jak chce się camsy to:

SR16VE cams $400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polsce raczej nie do wykonania są takie walki jak w SR16VE - zbyt skąplikowane de fakto zwyklu SR20 ma po 4ry krzywki na walku a VE mają ich po 12.... 4 krzywki te agreswyne po przełączeniu co dzialają i 8 krzywek działających w parze działające przed przełączeniem się fazy.

 

Podejrzewam że świątek za zrobienie jednego takeigo wałka zarzyczył by sobie 1600-2000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR16VE - 173hp @ 7800rpm / 119lb torque @ 7200rpm

SR20VE - 187hp @ 7000rpm / 145lb torque @ 6000rpm

 

Rozumiem ze po przelozeniu glowicy z 16ve do 20DE na walkach z 16VE powinnismy miec wieksza moc niz 187 hp bo walki z 16 sa bardziej agresywne tak?

 

[ Dodano: Nie 05 Lis, 2006 16:10 ]

acha i jeszcze to:

 

"Buy 16VE head, sell 16VE cams, buy VET intake cam, 20VE exhaust cam, Tomei cam gears.

 

I think that would produce a flat torque band."

 

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał 187 koni to będzie fajnie (mało która sr'ka trzyma seryjne osiągi)

 

z wałkami z sr16 po prostu można wyżej kręcić (z lekko usprawnionym dołem, 8500-9000 :twisted: ), wałki sr16 są bardziej przyszłościowe

 

zestaw który pokazałeś jest drogi, jeśli poważnie o tym wszystkim myslisz lepiej złóż najpierw i odpal DE/VE a później walcz o lepsze osiągi

 

temat główki był już wcześniej poruszany, tyle o tym mówimy bo u nas w Europie ogólnie cięzko o dobre ceny silników, a ściągać cały silnik ze stanów tanio nie będzie, główka jest stosunkowo lekka wiec i transport znacznie tańszy

 

najlepiej wsadzić cały silnik VE (bo można stary sprzedać)

 

przy składaniu takiego zestawu DE/VE oprócz główki całej będą potrzebne jeszcze pompa oleju od VE i coś do wysterowania lifta, najlepiej Greddy MSS (niecałe 200$)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR20VE ten 187Konny z dodanym CAI, wydechem 2,5 cala, przeprogramowanym ECU, większymi wtrsykami paliwa i zmienionym kolektorze wydechowym, tada:

http://www.nissanperformancemag.com/august02/jschumacher/

 

200KM w wolnossaku budzi respekt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wałkach z SR20VE i tak już moc powyzej 7000obr.min spada więc nie ma co tego kręcić powyzej 7500... no chyba że wałki z SR16VE N1 się zapoda, choć i te ze zwykłego SR16VE są niezłe 280* i 11 liftu... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...