Gość jarkk Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Miałem podobnie ostatnio i okazało się że odkręciła się śruba mocująca przegub, dokręciłem i po robocie. Objawy były podobne. ja też tak miałem w prawym kole i okazało się że łożysko też trzeba było wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 wymienie łozysko i poproszę przy okazji o sprawdzenie śrub mam już nowy (zbędny) wahacz więc dokręcenie śrub to pestka dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 K.%&^a nie ma miesiąca, żeby nie wrzucić pare groszy w w ten samochód. Przeczytałem temat i właśnie mam od czasu do czasu takie walniećie w podłogę na skręcie kierownicy, ale mam pytanie w czasie jazdy stuka to czy nie. Bo podejrzewam, że wahacz dolny też mam do wymiany - stuka na kanałach. Czy to jest ta reperaturka ? : http://www.allegro.pl/item602948732_nissan..._zwrotnicy.html I czy ta cena za wahacz dolny jest ok czy za niska czy za wysoka ? http://www.allegro.pl/item583643224_wahacz..._1996_2002.html Kurde aż boje się podsumować ale chyba zrobienie wszystkiego wyjdzie taniej niż na raty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 K.%&^a nie ma miesiąca, żeby nie wrzucić pare groszy w w ten samochód. Przeczytałem temat i właśnie mam od czasu do czasu takie walniećie w podłogę na skręcie kierownicy, ale mam pytanie w czasie jazdy stuka to czy nie. Bo podejrzewam, że wahacz dolny też mam do wymiany - stuka na kanałach. Czy to jest ta reperaturka ? : http://www.allegro.pl/item602948732_nissan..._zwrotnicy.html I czy ta cena za wahacz dolny jest ok czy za niska czy za wysoka ? http://www.allegro.pl/item583643224_wahacz..._1996_2002.html Kurde aż boje się podsumować ale chyba zrobienie wszystkiego wyjdzie taniej niż na raty.. W dolnym wahaczy to przeważnie siada sworzeń sprawdż, bo to koszt około 40zł dobrej marki , a co do łożyska zwrotnicy po tyle chodzą i to często siada. Podjedz do jakiegoś dobrego mechaniora ten weźmie łom w rękę i ci powie gdzie masz luzy i co do wymiany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 hmm właśnie się zastanawiam czy nie było by lepiej właśnie zainwestować w nowe wahacze. Nawiasem mówiąc szlag mnie trafia bo jak auto przyjechało z niemiec to zawiecha była przez pół roku jak igła. Aż w szoku byłem. Po pół roku zaczęło się, pare wyrw w asfalcie, opadnięte studzienki, łaty, dziury i inne gówna co można spotkać na naszych drogach - jeśli wogóle można to nazwać drogami i jade po kolei z wymianami. Ostatnio właśnie wpadłem w taką wyrwę i dziś jak zmieniłem opony na letnie to czuje że mi ściąga auto w prawo ... ehh czasem zazdroszcze emigrantom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 po wymianie elementów zawieszenia trzeba zrobić zbieżność ,wiec jak masz luzy w zawieszeniu to musisz zawieszenie doprowadzić do ładu i potem zrobić zbieżność . No niestety dzięki naszym drogom mechanicy maja dużo roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur h Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Rozbierałem zwrotnice u siebie w p11 144 Są tam zwykłe dwa łożyska kulkowe ,obustronnie kryte, które w hurtowni łożysk dobrej firmy kosztują śmieszne pieniądze. To po co przepłacać za zestawy.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 62/26-2RS duże łozysko 6203-2RS małe łozysko RTC 46 58 7 10 THO uszczelka fotki: http://marcinwawer.ids.pl/IMG_0892.JPG http://marcinwawer.ids.pl/IMG_0893.JPG http://marcinwawer.ids.pl/IMG_0894.JPG http://marcinwawer.ids.pl/IMG_0895.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Rozbierałem zwrotnice u siebie w p11 144 Są tam zwykłe dwa łożyska kulkowe ,obustronnie kryte, które w hurtowni łożysk dobrej firmy kosztują śmieszne pieniądze. To po co przepłacać za zestawy.Pozdrawiam Z tym mniejszym łożyskiem nie ma problemu ale to większe i uszczelniacz ciężko dostać, przynajmniej u mnie. Przez 4 lata jazdy, raz zmieniałem te łożyska, a dojeżdżam codziennie do pracy, 35km w jedną stronę, po typowo "polskich drogach", także koszt raczej niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobo Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 jak cos to mam taka zwrotnice z łożyskami, jak coś to na pw, uzywana ale w dobrym stanie lozyska. [ Dodano: Sob 11 Kwi, 2009 15:19 ] Z własnego doświadczenia wiem ze żeby łożysko w zwrotnicy to co przegub w nie wchodzi zamordować to nie wiem co trzeba zrobić a miałem kilka primer, to górne łożysko na którym się skręca zwrotnica to prędzej ale tez trzeba ostro się postarać, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 zestaw z allegro uzdrowil moją P11 Górne łożysko wyglądało i działało jak nowe, przegub w stanie idealnym, dolne łożysko zgniło (brak koszyczka na kulki, orchony z góry i dołu), fotka poniżej (już zamówiłem zestaw na drugie koło) a tu sam swożeń po zdjęciu łożyska (palnik w ruch) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abram Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 i ja mam to samo co kledzy powyzej opisali ale jeszcze moze mi ktos powie czy od tego luzu ktory tam jest moze sciagac autko na lewa strone bo mam taki objaw ale juz zastaw zamowiony i sie zrobi a pozniej tylko zbierznosc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Do czasu wymiany łożysk czasem ściągało, ale tylko na koleinach czy innych nierównościach wzdłużnych. Ogólnie : koło może odchylać się w pionie, czyli może zmieniać kąt. Czujesz to tak jak by pływanie auta. Po wymianie łożysk nagła poprawa .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 witam . mam pytanie czy przy luzie na tych łożyskach może coś pukać przy jeździe po nierównościach??? Wachacze zrobione końcówka drążka raczej dobra i sworzeń dolnego wahacza też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Może pukać. Gawa podnieś cały przód w górę, zdejmij koła i poskręcaj ruszając za tarcze. Jak łotyska wyrobione to słychać będzie zacięcia. U mnie stukało. Możesz spróbować zdjąć kapturki i dociągnąć nakrętki na sworzniu, a przy okazji skontrolujesz stan górnego łożyska. Zobacz czy nie ma rdzawych nalotów pomiędzy zwrotnicą a gniazdem łożyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 podnosiłem cały przód nie zdejmowałem kapturka bo było puźno ale po niedzieli zdejme i sprawdze dokładniej. Sprawdzałem tylko przy pomocy łyżki czy nie ma widocznych luzów i tak jakby troche był. przypuszczałem że może troche pukać przekładnia ale puka mi jak wjade w dołek prawym kołem a jak lewym to cisza. a jak by była przekładnia to coś tam by się przenosiło i od lewej strony. Zrobie dokładniejsze oględziny i będe coś wiedział. Zaczęło tak się dziać po regeneracji wachaczy, czyli jak tam był luz to łożysko zwrotnicy mialo lżej a jak wachacze są teraz ścisłe to widocznie łożysko się odzywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 u mnie coś stuka co jakiś czas.. , wymieniłem już końcówkę drążka kierowniczego , łącznik stabilizatora , wahacz górny , :diabel: mechanik mi mówił że mam odchylone koło lewe wyczytałem że może to być wahacz górny , po wymianie tych części myślałem ze już jest dobrze a tu nagle znowu coś sobie stuka na nierównościach więc teraz mój typ padł albo to wahacz dolny albo te łożyska , ale będąc u mechanika sprawdzał mi zawieszkę i mówił że jest ok. jakie objawy mieliście łożysk przeczytałem cały temat i tylko wiem co i jak wymienialiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio_ta Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 typowe objawy to stuki przy ruszaniu i hamowaniu, po zdjęciu kapturka od górnego mocowania zwrotnicy poruszaj całym kołem(wcześniej podlewaruj samochód ) jeżeli nakrętka od zwrotnicy pod kapturkiem będzie się przemieszczać to znaczy że łożyska są uszkodzone, jeżeli spróbujesz zrobić to na zdjętym kole to będzie za mała dźwignia i nie użyjesz tyle siły i nie wyczujesz luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 będąc u mechanika sprawdzał mi zawieszkę i mówił że jest ok. A zawiasy we drzwiach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Tak jak tam już wspominałem. Stukało cicho na dołkach i czasem pyknęło przy skręcaniu. Sprawa stała się jasna właśnie po podniesieniu przodu ( podstawki warsztatowe ) i skręcaniu zwrotnicy bez kół. Przy wybitych końcówkach kierowniczych miałem stukanie przy zmianie biegów i ruszaniu, a przy sworzniach koło dostało luzów w pionie. Na zwrotnicy miałem rdzawe naloty. Osobiście nie znam innej metody na sprawdzenie tych łożysk i postawienie jednoznacznej diagnozy od tej opisywanej. Woda jest zabójcza dla sworznia królewskiego i dlatego przy wymianie łożysk trzeba dawać koniecznie nowy uszczelniacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 A zawiasy we drzwiach? nie wiem co chciałeś tym pytaniem wnieść ciekawego do tego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 To że mogą stukać zawiasy w drzwiach, a bardziej wyrobione tulejki w nich. Temat o regeneracji zawiasów i podnoszeniu drzwi jest na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 nie wiem co chciałeś tym pytaniem wnieść ciekawego do tego tematu Że niejeden się na to nabrał i czepiał się zawieszenia. A dźwiękowo efekt jest poważny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Że niejeden się na to nabrał i czepiał się zawieszenia. A dźwiękowo efekt jest poważny. również coś takiego słyszałem..jest to prawdopodobne.Jeśli mechanik nic nie wykryje w zawieszeniu/układzie kierwoniczym to można się tym zainteresować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 witam . łożyska wyjęte robota w miare prosta i nie trzeba nic z auta wymontowywać , łożyska da się bez większych problemów wyjąć na aucie. Do górnego potrzebny mały ściągacz ze śruby z nakrętką , tulei o średnicy nieco większej niż łożysko i podkładki. Jak będzie wyjęte górne to do dolnego potrzebny młotek i odpowiednia tulejka np. z kawałka rury o odpowiedniej średnicy. Na pierwszy rzut oka łożyska wydawały się ok. ale miały wyczuwalne zacięcia. Jutro jade do rolniczego po nowe łożyska , uszczelniacza jak nie dostane to zostanie stary bo nie jest w najgorszym stanie wspomoge go smarem silikonowym. [ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 22:43 ] Prawa strona wymieniona . Kupiłem łożyska SKFu uszczelniacz został stary bo te Japońce wymyślili sobie uszczelniacz o nietypowych wymiarach. Niepotrzebnie kupiłem 2 komplety bo lewa strona okazała się ok . ale i tak jestem zadowolony bo auto się lżej prowadzi a zapas będzie leżal w dobrym miejscu i oby nie byl potrzebny [ Dodano: Sro 03 Cze, 2009 23:35 ] Witam . Po dzisiejszych bojach z autem wydaje mi się że doszedłem do miejsca gdzie puka. Okazało się że prawdopodobnie wina tym razem leżała po stronie końcówki drążka kierowniczego. Normalnie przy szarpaniu kierownicą nie można było wyczuć luzu czy stukania a przy jeździe pukało. Odpiąłem końcówke żeby sprawdzić luzy na kole a przy okazji uszkodziłem osłone końcówki ale na szczęście kumpel miał maglownice pozostałą po przekładce angola Jak spinałem końcówke spowrotem to sworzeń ustawiłem w płaszczyźnie obróconej o ok 90stopni. Zrobiłem próbe po dziurawej drodze i okazało się że pukanie ustało. Najwidoczniej końcówka jest wyrobiona i jak obróciłem to luz się zmniejszył. Także jakby było podejrzenie że końcówka puka to proponuje zrobić tak jak ja. U mnie jak zacznie znów pukać to końcówka poleci na zlom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.