Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Zwrotnica, łożyska zwrotnicy


siwy77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tu masz zaznaczone na czerwono:

 

...dzię ku je... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat. U mnie też stuka, ale zastanawiam się, czy to sam sworzeń w zwrotnicy się nie poluzował. Jest taka możliwość? Bo nie chciałbym się zdziwić kupująć zestaw naprawczy, a okaże się, że sworzeń "lata".

Rozumiem, że bez prasy, ale ze sporym imadłem sobie poradzę z wymianą łożysk? Jakieś tam pojęcie mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się okazało że sworzeń jest wyrobiony w miejscu dużego łożyska, owinąłem 2 razy dookoła sworzeń blachą z puszki piwnej i nabiłem na chama zwrotnicę, nie było łatwo ale się udało, śmigam prawie miesiąc i nie ma narazie luzu, myślę że mój patent powinien wytrzymać przynajmniej 10tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę sie pod temat ,zdiagnozowałem dzis że mam do wymiany te nieszczesne łożyska,i czytam temat i dalej nie bardzo wiem jak wyjąć te stare ,.odkręcam kapturek ,i ta śrube ,zdiąc kolumne resorów, iwyjąc przegub ,aby do tego dojść,caly ten sworzeń musi zejśc w dol,jeżeli żle kombinuje to prosze o dokladny opis tej operacji,jeżeli ktos to robil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co wyciągać przegub? Odkręcasz nakrętkę pod kapturkiem, wahacz górny, amortyzator i stabilizator od góry, odpinasz przewód hamulcowy i przewód absu, następnie podpierasz czymś zwrotnicę i parę razy przywalisz w piastę i powinno pójść. Potem wybijasz łożyska i wbijasz nowe i składasz.

 

Tylko zwróć uwagę na to czy to duże łożysko będzie siedziało sztywno na sworzniu, przymierz je przed montażem.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co wyciągać przegub? Odkręcasz nakrętkę pod kapturkiem, wahacz górny, amortyzator i stabilizator od góry, odpinasz przewód hamulcowy i przewód absu, następnie podpierasz czymś zwrotnicę i parę razy przywalisz w piastę i powinno pójść. Potem wybijasz łożyska i wbijasz nowe i składasz.

 

Tylko zwróć uwagę na to czy to duże łożysko będzie siedziało sztywno na sworzniu, przymierz je przed montażem.

dzięki za odp,ale łożyska wkładam na wyciagniety sworzeń czy wbijam pierw w tą dziurę łożyska gdzie wchodzi sworzen,jak odepne przewód to musze potem odpowietrzyć ma sie rozumieć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co odpowietrzać masz tylko go odczepić bo jest przymocowany żeby o coś nie ocierał, a łożyska nabijasz w zwrotnicę, jak wyjmiesz to zobaczysz o co chodzi i gdzie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ci tam smar przecież łożyska go posiadają w środku, a kabel od czujnika to bez różnicy czy z aku czy bez. Zdejmiesz to się połapiesz o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja wczoraj zaatakowałem temat - i wygląda na to że to raczej prosta sprawa - po zdjęciu koła mamy sześć śrub do odkręcenia i mamy wahacz w ręce: śrubka mocująca przewód ABS, druga śrubka mocująca przewód ABS, śruba dołu amortyzatora (wcześniej odpinamy przewód hamulcowy wybijając blaszke mocującą), śruba drążka stabilizatora, śruba górnego wahacza, i śruba zwrotnicy pod kapselkiem. Swoją drogą najwięcej zajęło mi dojście jak zdjąć kapselek: sie okazało że jest wciśnięty, i trzeba podważyć śrubokrętem żeby zlazło..

 

Wybicie łożysk proste: małe zlazło po 3 uderzeniach, duże troche dłużej się trzymało (uszczeniacz też jest nabity i wyskoczy przed łożyskiem). Co ciekawe w manualu jest napisane żeby najpiew wybić wewnętrzną część dolnego łożyska, a dopiero potem bieżnie, ale mnie zlazła całość.

 

Dzisiaj nabijam nowe i składam do kupy...

 

No i poskładałem do kupy - przestało stukać... załączam fotkę dla tych co się wahają co i jak - widać wszystko co trzeba rozłączyć: zwrotnica, amortyzator i końcówka drążka stabilizatora...

 

ooo - udało się załączyć.. chyba..

 

tyle że odwrócone - góra jest po lewej stronie :)

post-9127-0-32958100-1340313540_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzień dobry

Czeka mnie także wymiana łożysk zwrotnicy przy użyciu zestawu naprawczego.

Czy po tym muszę jechać na ustawienie zbieżności ?

 

Nie trzeba robić zbieżności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja chyba jakieś pancerne mam górne wahacze, autem przejechalem 30tyś, w tym czasie było dwa razy na szarpakach i nie było wobec nich żadnych zastrzeżeń ;)

Edytowane przez tomek85fcb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też na szarpakach mówił że jest OK. A jak robiłem przegub, odkręciłem zwrotnicę to się okazało żę mają luz oboczny który pozwalał kolumnie swobodny ruch na ok 2-3cm.

Jak poczytasz troszkę to dużo osób ci potwierdzi żę na szarpakach jest wszystko ok a okazuje się póżniej że górne wahacze mają luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość tvister69

Witam.Temat być może już stary ale chciałbym zamieścic kilka zdjęć z wymiany łozysk zwrotnicy w mojej primerce.Może sie komus przydadzą.Jak widać zacząłem od nasmarowania wd40 nakretki sworznia zwrotnicy,następnie odkręcenie zacisku hamulcowego(podwieszenie).Po odkręceniu końcówki stabilizatora od wachacza przystapiłem do oddzielenia zwrotnicy.Uzyłem do tego podnośnika śrubowego.Oparty został z jednej strony do górnego wachacza a na dole dozwrotnicy.Po naszpanowaniu podnosnika uzyłem młotka i lekko obstukujac zwrotnicę dokręcałem podnośnik.Uszczelniacz był skorodowany wiec musiałem go zniszczyć.Tak samo stało się z górnym łożyskiem.Dolne wyciagnąłem za pomoca prostego przyżądu(śruba i odpowiednio duże podkładki :) .Po wyciagnieciu wyczysciłem i nasmarowałem gniazda łożysk.Nowe łozyska wbiłem młotkiem przez twarde drewno,a nastęnie ścisnąłem śruba żeby wpadły w swoje miejsce(luz na dolnym na uszczelniacz.Całość zajeła mi chyba ze 3 godzinki(z kawką :beer: ).Koszt zestawu naprawczego 65zł.Stary dekielek(skorodowany)zapchałem go szmatka nasaczona smarem,a na to wszystko jakiś plastikowy znalazłem(ale długo pewnie tam nie pojeżdzi :D ).Niema go na zdjęciu.Pozdrawiam

post-61855-0-66071100-1356712816_thumb.jpg

post-61855-0-53714900-1356714010_thumb.jpg

post-61855-0-42938000-1356714108_thumb.jpg

post-61855-0-72404000-1356714182_thumb.jpg

post-61855-0-37716100-1356714209_thumb.jpg

post-61855-0-44801200-1356714254_thumb.jpg

post-61855-0-00418400-1356714285_thumb.jpg

post-61855-0-02575400-1356714532_thumb.jpg

post-61855-0-20048600-1356714593_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając fotorelację to spytam Gdzie ty jeździsz ? Takiego syfu pod podwoziem to dawno nie widziałem :devil: :devil: Mogę się założyć że za błotnikami z przodu to masz wiadro piachu Nie wysypuje się jak drzwi otwierasz :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Czy wyeksploatowane łożysko zwrotnicy bedzie objawiac sie "pływaniem auta" na drodze podczas silnego wiatru (znosi auto raz w prawo raz w lewo i trzeba dobrze korygowac na kierownicy), czasem metaliczny dosc glosny stukot na dolkach, choc nie zawsze slychac! Na szarpakach nie wykryto luzu Wszystko OK. Dzieki za  odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy wyeksploatowane łożysko zwrotnicy bedzie objawiac sie "pływaniem auta" na drodze podczas silnego wiatru (znosi auto raz w prawo raz w lewo i trzeba dobrze korygowac na kierownicy), czasem metaliczny dosc glosny stukot na dolkach, choc nie zawsze slychac! Na szarpakach nie wykryto luzu Wszystko OK. Dzieki za  odpowiedz.

 

Raczej byłoby słychać stuki też w różnych innych sytuacjach. Możesz spróbować jeszcze sprawdzić samodzielnie podnosząc jedną stronę, łapiąc koło na 6 i 12 i szarpiąc. A moja Primka też pływa na bardzo mocnym wietrze mimo że nie ma nigdzie luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze takie "plywanie " to naturalna sprawa czy ktoras z czesci jest jednak do wymiany (np to łozysko lub sam sworzen od lozyska) ?

 

Tego nikt Ci przez forum nie powie, musisz po prostu organoleptycznie sprawdzić czy gdzieś są luzy. U mnie pływa tylko jak naprawdę mocno wieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mi pływała prima na autostradzie przy 160-170 km/h jak wyjeżdżałem zza ekranów i oberwałem widocznie silnym wiatrem z boku.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pływanie przy silnym wietrze to norma nie zależna od marki auta, jedne podatne bardziej inne mniej.

 

dzięki za info w tym temacie, przeczytałem cały od deski do deski, oczywiście powodem jest wymiana łozysk w zwrotnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...