Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Zwrotnica, łożyska zwrotnicy


siwy77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oryginalne kanaco ?

Z tego co słyszałem to jest to firma koncesjoner więc nie ma czegoś takiego jak oryginalne kanaco. Chyba że ktoś ma lepsze info na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość skoczek248

Witam ja tez wymienialem te lozyska w zwrotnicy sa dwa i symering tzw. rozbic zwrotnice to najlepiej przy wyjeciu z auta troche roboty, mi zajelo dwie godziny. trzeba odkrecic wachacz gorny, dolny swozen wachacza ,przegub lacznik stabilizatora zaciski chamulcowa tarczy,swozen drazka kierowniczego, gietki przewod chamulcowy odkrecamy od zwrotnicy chyba dwie srubki najgozej meczylem sie z czujnikiem abs bo go trzeba odlaczyc. I mamy zwrotnice w rekach zdejmujemy dekielek odkrecamy nakretke 17 przykladammy rure ja urzylem 20" i siekiery bo nic wiekszego nie mialem a no i wd40 i walic w zwrotnice nie w gwint pare razy i pujdzie u mnie bylo naprawde duzo rdzy i poszlorazem z rozbiciem jakies pol dnia trzeba poswiecic mam nadzieje ze pomoglem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja tez wymienialem te lozyska w zwrotnicy sa dwa i symering tzw. rozbic zwrotnice to najlepiej przy wyjeciu z auta troche roboty, mi zajelo dwie godziny. trzeba odkrecic wachacz gorny, dolny swozen wachacza ,przegub lacznik stabilizatora zaciski chamulcowa tarczy,swozen drazka kierowniczego, gietki przewod chamulcowy odkrecamy od zwrotnicy chyba dwie srubki najgozej meczylem sie z czujnikiem abs bo go trzeba odlaczyc. I mamy zwrotnice w rekach zdejmujemy dekielek odkrecamy nakretke 17 przykladammy rure ja urzylem 20" i siekiery bo nic wiekszego nie mialem a no i wd40 i walic w zwrotnice nie w gwint pare razy i pujdzie u mnie bylo naprawde duzo rdzy i poszlorazem z rozbiciem jakies pol dnia trzeba poswiecic mam nadzieje ze pomoglem.

Aż tyle nie ma potrzeby wykręcać żeby wymienić łożyska. Trzeba zostawić w spokoju zacisk i przewody hamulcowe ,dolny sworzeń też. Mi wymiana łoźysk zwrotnicy zajmuje max 40 min na stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skoczek248

no tak ale nie mialem czym tam bic pod autem i wszystko wymontowalem i latwiej bylo wymienic,obczyscic wiesz nie znam sie tak, no teraz to jeszcze szybciej bym mogl to zrobic. Ale dobrze ze mozna te lozyska dostac wogole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tyle nie ma potrzeby wykręcać żeby wymienić łożyska. Trzeba zostawić w spokoju zacisk i przewody hamulcowe ,dolny sworzeń też. Mi wymiana łoźysk zwrotnicy zajmuje max 40 min na stronę.

 

U Ciebie może nie było ale u mnie akurat nie obyło się bez wyjęcia jednej zwrotnicy. Dolne duże łożysko rozleciało się na 2 części i jego zewnętrzna część zapiekła się w zwrotnicy, trzeba było rozwiercać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich.

Jestem nowy więc proszę wybaczyć jeśli taki temat już gdzieś istnieje. Dodałem zapytanie do tego tematu do wydaje mi się najbliższy mojemu problemowi.

Dzisiaj oddałem swoją Primerę do mechanika na wymianę łożysk zwrotnicy. Okazało się jednak, że łożyska to mały pikuś. Muszę wymienić całą zwrotnicę.

Zacząłem już szukać używki w Bydgoszczy ale okazuje się że jest problem. Mam Primerę z 95r. 1.6 16V 90KM z ABS. Można odstać ale albo prawą, albo od innego silnika (np. 1.8, 2.0 itd.). Nie mogę znaleźć jakiejś sensownej pasującej do mojej. I teraz przechodzę do meritum sprawy.

Czy zwrotnica z P11 pasuje do mojej P10?

Czy jest zależność od pojemności silnika (bo z tego co mi wiadomo to przeguby mogą być inne)?

No i tak poza tym to generalnie…. POMOCY!!!!!. Bo nawet nie wiem o co się pytać. Jak by ktoś mógłby mi coś polecić, pomóc..... to byłbym wdzięczny.

Edytowane przez krasand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego musisz zmieniać całą zwrotnicę? To porządny kawał żelastwa, co się mogło z nim stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wymienilem lozyska u siebie nowy uszczelniacz wszystko skrecone kluczem dynamometrycznym z sila jak w ksiazce 110 Nm bylo dobrze ok tydzien, cisza przy skretach i manewrowaniu np przy parkowaniu tylem bo wedy strzelalo najbardziej, i jaki mnie ogarnol szal jak ostatnio znowu zaczelo stukac na razie cicho ale powrocilo to co bylo wczesniej juz nie wiem co to moze byc

moze ten sworzen jest jakos wytarty dodam ze zanim wymienilem te lozyska to dobry rok tak jezdzilem ale jak szarpie za kolo to nie widze zadnego luzu

moze najlepszym rozwiazaniem bedzie kupic uzywke z jakiegos anglika i wymienic caly element zwrotnicy na allegro mozna kupic za 150-200 zl

macie jakies pomysly? dlaczego tak sie dzieje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Znalazłem takie coś tylko się trzeba zarejestrować:

 

http://www.npoc.co.uk/forum/king-pin-center-link-replacement_topic3263.html

 

Tutorial do wymiany sworznia królewskiego czy kingpin' a jak kto woli.

Pozdrawiam.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A dlaczego musisz zmieniać całą zwrotnicę? To porządny kawał żelastwa, co się mogło z nim stać?

Witam.

Wiec sprawa wygląda tak. Na wahaczu jest kapsel, który osłania śrubę mocującą zwrotnice. Tam w tym kapslu mam dziurę. Znaczy się przeżarło go i do środka dostało się wszystko to co najlepsze zimą sypią na nasze drogi drogowcy. Dałem samochód do mechanika,a dokładnie podjechał mój ojciec, bo część społeczeństwa musi pracować. Gość zaczął to rozbierać. Zdemontował zacisk, odczepił jedną z końcówek wahacza i stwierdził po konsultacjach z jedną z bydgoskich firm handlujących częściami używanymi do nissana (nie chcę wymieniać nazwy ale jest ona zbliżona do „nissana”), że trzeba wymienić całą zwrotnice. Z tego co zdołałem wykminić z opowieści to chodziło o sworzeń zwrotnicy.

Opisując to wszystko powyżej sugeruję się oczywiście opinia mechanika.

Ale w sobotę podjechałem do kumpla, dodatkowo troszkę poczytałem i zaczynam mięć lekkie wątpliwości co do opinii mechanika. Boję się tego ruszać samemu. W sobotę zdjąłem koło i to solidnie nasmarowałem. To tak bardziej przygotowawczo do rozbiórki, żeby się tam te śruby jakoś „poluźniły”. Najśmieszniejsze jest to, że w zeszłym roku tam nic nie było widać. Był zardzewiały (chyba rzecz naturalna w tym wieku samochodu) ale nie było widać żadnej dziury. A tu teraz taka „locha”.

No więc tak to wygląda. Teraz tylko muszę sięgnąć jakiejś niezależnej opinii.

 

Witam ponownie.

No i autko zrobione. Zwrotnica na miejscu. Nie trzeba było wymieniać. Wystarczyło tylko łożysko. Auto stało pod blokiem wiec zagrożenia żadnego nie było.

Natomiast jest problem z zabezpieczeniem łożysk. Jak już wspomniałem tam są te kapsle zabezpieczające. Mi je po prostu "zżarło". Z tego co mówi mi mechanik to są tylko w ASO dostępne, brak jest zamienników. Szukałem w necie czy ktoś ma sprzedać ale niestety bez powodzenia. Używane boję się że po zdjęciu będą nie do zamontowania.

Czy ktoś z was ma patent na zabezpieczenie od góry tego łożyska. Na razie mam kapsel zrobiony z nakrętki od FA w kulce. Otwór ma średnicę 43mm, a kapsel 40mm. Troszkę go rozgrzałem nad ogniem żeby rozszerzyć i po nałożeniu zabezpieczyłem silikonem. Ale to jest prowizora, że aż wstyd (chociaż na razie działa.

Ma ktoś info na temat tych kapsli. Gdzie można je dostać oprócz ASO? Czy może z jakiegoś innego auta pasują? Bo ja niestety nie wiem.

Edytowane przez krasand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Odgrzeje kotlecika.

 

Mam problem ze swoim gietekiem. Na postoju nic nie skrzeczy ani nic nie wali przy skręcie kół, natomiast kiedy ruszę i delikatnie nawet skręce słychać trzaski i piski (jakby coś miało się urwać). Czasem na chwilę ustaje i jest to w pewnej mierze uzależnione od obrotów silnika. Proszę o jakieś podpowiedzi. Wieczorem mogę jeszcze odpowiedzieć na jakieś pytania jak pojeżdżę dziś autkiem... Pozdrawiam i proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegób zewnętrzny do sprawdzenia ,,,?podnieś autko do góry i kręc kołem jak zobaczysz ze jest różnica między oska a kołem no i w szczególności na skręconych kołach ,,a zwrotnice zdejmij koło dobrze osadz auto na klockach nie na windzie i szarp naginaj kolumnę zobaczysz luzy ,,,

 

zwrotnicę możesz sam wymienić tz łożyska w niej ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też górny wahacz. Podnieś auto, zlap za koło na godzinie 6 i 12 i odpychaj na przemian. powinien wyjść luz lub powinieneś usłyszeć dziwne dźwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Po dobry przepałowaniu drezyny przy jeździe na wprost na jakiś czas ustaje to napierdzielanie... Dodam, że dzieje się to tylko przy skręcie w prawo i przy większym obciążeniu tzn. jak przyspieszam jednocześnie skręcając, po odpuszczeniu gazu napierdzielanie ustaje...

 

Witam. W lewym kole luzy na łożyskach zwrotnicy, a w prawym na górnym wahaczu, także jak wymienie to napiszę czy ustało :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Które radzicie wziąść :

 

http://moto.allegro.pl/lozysko-lozyska-zwrotnicy-nissan-primera-p10-p11-i2177056699.html

 

czy te:

 

http://moto.allegro.pl/lozysko-zwrotnicy-nissan-primera-p10-p11-lozyska-i2191446332.html

 

Rozumiem, że są one jednakowe i pasują zarówno do lewej jak i prawej strony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że to ten sam zestaw Konaco który jest sprzedawany w intercars . Zestaw pasuje na lewą jak i prawą stronę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że te pierwsze,łożyska jak łożyska może faktycznie te osłonki są lepsze.Ja montowałem w ubiegłym roku u siebie konaco,a cena taka sama wiec nic nie tracisz,warto spróbować,ale to moje zdanie a Twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze to nie ma wiekszego znaczenia, lozyska sa zamkinete. Ja wymiane robilem u siebie w listopadzie - pamietaj zeby wymienic obie strony bo jak nie to ci sie zaraz druga strona "odezwie" ja sie teraz wlasnie do tego zbieram :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi. Chyba jednak wezmę wypróbowane KANACO.

I jeszcze jedno głupie pytanie, rozumiem że łożysko zwrotnicy znajduje się w samym jej środku:

 

zwrotnica%2520primera%2520p11%25282%2529.jpg

 

zwrotnica%2520primera%2520p11%25281%2529.jpg

 

Dużo jest roboty przy tej wymianie ? Fajnie jak by ktoś bardziej doświadczony dorzucił jakąś relacje z wymiany krok po kroku, podpartą zdjęciami....

Edytowane przez voyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w środku to łozysko piasty,Łożyska zwrotnicy to na tym sworzniu z gwintem na pierwszym zdj.[teraz masz zdjęte]

 

hmm...wrzuciłbyś jakieś zdjecie zaznaczając dokładnie umiejscowienie tego łożyska, jakoś nie mogę go zlokalizować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...