voyo Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Tu masz zaznaczone na czerwono: ...dzię ku je... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saf Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Co do wymiany to myśle że jak masz zdolności manualne i chęci to sobie poradzisz ,to nie jest trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Podepnę się pod temat. U mnie też stuka, ale zastanawiam się, czy to sam sworzeń w zwrotnicy się nie poluzował. Jest taka możliwość? Bo nie chciałbym się zdziwić kupująć zestaw naprawczy, a okaże się, że sworzeń "lata". Rozumiem, że bez prasy, ale ze sporym imadłem sobie poradzę z wymianą łożysk? Jakieś tam pojęcie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 U mnie się okazało że sworzeń jest wyrobiony w miejscu dużego łożyska, owinąłem 2 razy dookoła sworzeń blachą z puszki piwnej i nabiłem na chama zwrotnicę, nie było łatwo ale się udało, śmigam prawie miesiąc i nie ma narazie luzu, myślę że mój patent powinien wytrzymać przynajmniej 10tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maykii Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Puszka po piwie potrafi zdziałać cuda Dlatego niech leje się browar w naszych garażach, co aby nam nie zabrakło przy naprawach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Podepnę sie pod temat ,zdiagnozowałem dzis że mam do wymiany te nieszczesne łożyska,i czytam temat i dalej nie bardzo wiem jak wyjąć te stare ,.odkręcam kapturek ,i ta śrube ,zdiąc kolumne resorów, iwyjąc przegub ,aby do tego dojść,caly ten sworzeń musi zejśc w dol,jeżeli żle kombinuje to prosze o dokladny opis tej operacji,jeżeli ktos to robil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 (edytowane) A po co wyciągać przegub? Odkręcasz nakrętkę pod kapturkiem, wahacz górny, amortyzator i stabilizator od góry, odpinasz przewód hamulcowy i przewód absu, następnie podpierasz czymś zwrotnicę i parę razy przywalisz w piastę i powinno pójść. Potem wybijasz łożyska i wbijasz nowe i składasz. Tylko zwróć uwagę na to czy to duże łożysko będzie siedziało sztywno na sworzniu, przymierz je przed montażem. Edytowane 8 Czerwca 2012 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 A po co wyciągać przegub? Odkręcasz nakrętkę pod kapturkiem, wahacz górny, amortyzator i stabilizator od góry, odpinasz przewód hamulcowy i przewód absu, następnie podpierasz czymś zwrotnicę i parę razy przywalisz w piastę i powinno pójść. Potem wybijasz łożyska i wbijasz nowe i składasz. Tylko zwróć uwagę na to czy to duże łożysko będzie siedziało sztywno na sworzniu, przymierz je przed montażem. dzięki za odp,ale łożyska wkładam na wyciagniety sworzeń czy wbijam pierw w tą dziurę łożyska gdzie wchodzi sworzen,jak odepne przewód to musze potem odpowietrzyć ma sie rozumieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 A po co odpowietrzać masz tylko go odczepić bo jest przymocowany żeby o coś nie ocierał, a łożyska nabijasz w zwrotnicę, jak wyjmiesz to zobaczysz o co chodzi i gdzie co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 czujnik abs odpinac przy odl.aku?napchać do srodka gdzie wchodzą łożyska smaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 A po co ci tam smar przecież łożyska go posiadają w środku, a kabel od czujnika to bez różnicy czy z aku czy bez. Zdejmiesz to się połapiesz o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Ja wczoraj zaatakowałem temat - i wygląda na to że to raczej prosta sprawa - po zdjęciu koła mamy sześć śrub do odkręcenia i mamy wahacz w ręce: śrubka mocująca przewód ABS, druga śrubka mocująca przewód ABS, śruba dołu amortyzatora (wcześniej odpinamy przewód hamulcowy wybijając blaszke mocującą), śruba drążka stabilizatora, śruba górnego wahacza, i śruba zwrotnicy pod kapselkiem. Swoją drogą najwięcej zajęło mi dojście jak zdjąć kapselek: sie okazało że jest wciśnięty, i trzeba podważyć śrubokrętem żeby zlazło.. Wybicie łożysk proste: małe zlazło po 3 uderzeniach, duże troche dłużej się trzymało (uszczeniacz też jest nabity i wyskoczy przed łożyskiem). Co ciekawe w manualu jest napisane żeby najpiew wybić wewnętrzną część dolnego łożyska, a dopiero potem bieżnie, ale mnie zlazła całość. Dzisiaj nabijam nowe i składam do kupy... No i poskładałem do kupy - przestało stukać... załączam fotkę dla tych co się wahają co i jak - widać wszystko co trzeba rozłączyć: zwrotnica, amortyzator i końcówka drążka stabilizatora... ooo - udało się załączyć.. chyba.. tyle że odwrócone - góra jest po lewej stronie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Dzień dobry Czeka mnie także wymiana łożysk zwrotnicy przy użyciu zestawu naprawczego. Czy po tym muszę jechać na ustawienie zbieżności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Dzień dobry Czeka mnie także wymiana łożysk zwrotnicy przy użyciu zestawu naprawczego. Czy po tym muszę jechać na ustawienie zbieżności ? Nie trzeba robić zbieżności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Zrobisz ją przy najbliższej wymianie górnych wahaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 (edytowane) To ja chyba jakieś pancerne mam górne wahacze, autem przejechalem 30tyś, w tym czasie było dwa razy na szarpakach i nie było wobec nich żadnych zastrzeżeń Edytowane 5 Października 2012 przez tomek85fcb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Mi też na szarpakach mówił że jest OK. A jak robiłem przegub, odkręciłem zwrotnicę to się okazało żę mają luz oboczny który pozwalał kolumnie swobodny ruch na ok 2-3cm. Jak poczytasz troszkę to dużo osób ci potwierdzi żę na szarpakach jest wszystko ok a okazuje się póżniej że górne wahacze mają luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tvister69 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Witam.Temat być może już stary ale chciałbym zamieścic kilka zdjęć z wymiany łozysk zwrotnicy w mojej primerce.Może sie komus przydadzą.Jak widać zacząłem od nasmarowania wd40 nakretki sworznia zwrotnicy,następnie odkręcenie zacisku hamulcowego(podwieszenie).Po odkręceniu końcówki stabilizatora od wachacza przystapiłem do oddzielenia zwrotnicy.Uzyłem do tego podnośnika śrubowego.Oparty został z jednej strony do górnego wachacza a na dole dozwrotnicy.Po naszpanowaniu podnosnika uzyłem młotka i lekko obstukujac zwrotnicę dokręcałem podnośnik.Uszczelniacz był skorodowany wiec musiałem go zniszczyć.Tak samo stało się z górnym łożyskiem.Dolne wyciagnąłem za pomoca prostego przyżądu(śruba i odpowiednio duże podkładki .Po wyciagnieciu wyczysciłem i nasmarowałem gniazda łożysk.Nowe łozyska wbiłem młotkiem przez twarde drewno,a nastęnie ścisnąłem śruba żeby wpadły w swoje miejsce(luz na dolnym na uszczelniacz.Całość zajeła mi chyba ze 3 godzinki(z kawką ).Koszt zestawu naprawczego 65zł.Stary dekielek(skorodowany)zapchałem go szmatka nasaczona smarem,a na to wszystko jakiś plastikowy znalazłem(ale długo pewnie tam nie pojeżdzi ).Niema go na zdjęciu.Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Pomijając fotorelację to spytam Gdzie ty jeździsz ? Takiego syfu pod podwoziem to dawno nie widziałem :devil: Mogę się założyć że za błotnikami z przodu to masz wiadro piachu Nie wysypuje się jak drzwi otwierasz :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal244 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Witam Czy wyeksploatowane łożysko zwrotnicy bedzie objawiac sie "pływaniem auta" na drodze podczas silnego wiatru (znosi auto raz w prawo raz w lewo i trzeba dobrze korygowac na kierownicy), czasem metaliczny dosc glosny stukot na dolkach, choc nie zawsze slychac! Na szarpakach nie wykryto luzu Wszystko OK. Dzieki za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Witam Czy wyeksploatowane łożysko zwrotnicy bedzie objawiac sie "pływaniem auta" na drodze podczas silnego wiatru (znosi auto raz w prawo raz w lewo i trzeba dobrze korygowac na kierownicy), czasem metaliczny dosc glosny stukot na dolkach, choc nie zawsze slychac! Na szarpakach nie wykryto luzu Wszystko OK. Dzieki za odpowiedz. Raczej byłoby słychać stuki też w różnych innych sytuacjach. Możesz spróbować jeszcze sprawdzić samodzielnie podnosząc jedną stronę, łapiąc koło na 6 i 12 i szarpiąc. A moja Primka też pływa na bardzo mocnym wietrze mimo że nie ma nigdzie luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal244 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Rozumiem ze takie "plywanie " to naturalna sprawa czy ktoras z czesci jest jednak do wymiany (np to łozysko lub sam sworzen od lozyska) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Rozumiem ze takie "plywanie " to naturalna sprawa czy ktoras z czesci jest jednak do wymiany (np to łozysko lub sam sworzen od lozyska) ? Tego nikt Ci przez forum nie powie, musisz po prostu organoleptycznie sprawdzić czy gdzieś są luzy. U mnie pływa tylko jak naprawdę mocno wieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksz Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Mi pływała prima na autostradzie przy 160-170 km/h jak wyjeżdżałem zza ekranów i oberwałem widocznie silnym wiatrem z boku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P11DK Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Pływanie przy silnym wietrze to norma nie zależna od marki auta, jedne podatne bardziej inne mniej. dzięki za info w tym temacie, przeczytałem cały od deski do deski, oczywiście powodem jest wymiana łozysk w zwrotnicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.