antoniobermuda Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) A ja się pochwalę moją lewą zwrotnicą: Gdzieś od jesieni czasem miałem delikatne postukiwanie, ale ciężko mi było uchwycić co jest grane, bo zdarzało się to naprawdę rzadko. Wczoraj znalazłem przypadkiem, jak czyściłem skorodowaną tarczę ham. Objawy przy jeździe są imo takie, że jest minimalnie mniejsza precyzja prowadzenia, raczej nie do zauważenia dla kogoś, kto tym autem nie jeździ na codzień. Jak myślicie to już kompletna tragedia jest? Miałem podejście do wymiany. Mimo usilnych prób i napierniczania młotkiem przez 2h, jak siedziało tak siedzi . Albo pojadę z tym jednak do mechanika, albo wytargam całość z auta i spóbuję na imadle. Edytowane 14 Maja 2013 przez antoniobermuda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chicco Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 (edytowane) Kolego ja z lewej strony tak miałem jak kupiłem auto i od razu wymieniłem bo strach było jeździć, jak hamowałem do zera i puszczałem kierownice to uciakała do rowu. Moim zdaniem tylko wymiana, z prawej strony też miałem luz ale bardzo delikatny a wymieniłem bo mi coś stukało a okazało się, że to wahacz łożyskowany. Dużo WD40,solidny klucz, przedłużka i do dzieła musi się poddać Edytowane 7 Czerwca 2013 przez Chicco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kropel Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Ja swoją nierówna walkę ze zwrotnica zakończyłem pozytywnie, ale zajęło mi to blisko 10 godzin. Pewnie dlatego żem niewprawny mechanik i nie mam dobrego sprzętu, ale.... Swożeń był tak zapieczony, że aby wyjść musiało się połamać duże łożysko, przez co zewnetrzny pierścień został w gnieździe, wewnętrzny na swożniu. Do swożnia uzyłem tego samego ściągacza, którym połamałem to łożysko, natomiast z gniazda resztki wybiłem młotkiem i przecinakiem. Złozenie nowych już nie było takie trudne. Natomiast nie mam tej przykrywki od śruby na górze i niestety jak szybko coś nie znjadę zastępczego to nowe łożyska też szlag trafi bardzo szybko... Pozdrawiam P.S. Jeszcze mi zostało drugie koło, ale procedura już opanowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoniobermuda Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Kolego ja z lewej strony tak miałem jak kupiłem auto i od razu wymieniłem bo strach było jeździć, jak hamowałem do zera i puszczałem kierownice to uciakała do rowu. Moim zdaniem tylko wymiana, z prawej strony też miałem luz ale bardzo delikatny a wymieniłem bo mi coś stukało a okazało się, że to wahacz łożyskowany. Dużo WD40,solidny klucz, przedłużka i do dzieła musi się poddać No tak, tylko ja nie miałem problemu z odkręceniem a z wybiciem całości na dół. Ostatecznie temat zwalczył mechanik, ja niestety sie palnika jeszcze nie dorobiłem Ale co ciekawe u mnie nie bylo tragicznych objawów w prowadzeniu auta, ja wiedziałem że coś jest delikatnie nie tak, ale ktoś kto nim nie jeździ na codzień raczej by się nie zorientował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawiuu Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Witam mam pytanie czy sa jakies roznice w budowie zwrotnicy posiadam primere p11 2,0slx z 96 roku i nie moge dostac nigdzie zwrotnicy z tych lat natomiast mam prawie pod reka zwrotnice z p11 po 2000r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 U mnie już też łożyska zwrotnicy wymienione. Z racji niesprzyjających warunków atmosferycznych wymiana u mechanika się odbyła. I nie żałuje wydanej na robociznę kasy. Z jednej strony były tak zapieczone że bez użycia palnika nic nie dałoby rady zrobic. Miałem juz masakrycznie wybite, prawie nie było kulek. Objaw to stuki na nierownosciach i bardzo zle prowadzenie auta. Wrzuciłem zestawy Kanaco, chodź napewno lepiej byłoby po wymiarze znależć lożyska SKF bo te z zestawu nie wyglądają jakos mega solidnie. Ale licze ze troche poslużą. Przy aktualnym wieku i przebiegu p11tek to w zasadzie obowiązkowa wymiana, nie ma co czekac. Roznica jest naprawde odczuwalna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
primerka... Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Witam wszystkich forumowiczów mnie też czeka wymiana łożysk od jakiegoś czasu coś stukało i nie mogłem znaleźć co aż do kiedy złapałem kapcia i wtedy wszystko ujrzało światło dzienne .. jak zdjąłem ten dekielek i odkręciłem śrubę z prawej strony okazało się ze łożysko to małe jest pęknięte.. w najbliższych dniach będę się z tym męczył.. witam ponownie w sobotę wymieniłem łożyska w zwrotnicy i jest teraz dobrze ani żadnego luzu ani nic czeka mnie jeszcze wymiana stabilizatora bo ma luzy .. i nawet ABS zaczął mi działać a wcześniej działał jak zapaliłem silnik to kontrolka gasła a jak ruszyłem to się zapalała .. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zucho23 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Witam.Ja wymieniałem łozysko zwrotnicy z lewej strony w zeszłym roku(prawe było nie ruszane).Kupiłem zestaw naprawczy KANACO.Po przejechaniu 30000km,prawe to oryginalne nadal jest ok,natomiast lewe znowu jest do wymiany.Teraz poszukam łożysk SKF a tych z KANACO nie polecam.A tak przy okazji to jakość części zamiennych,nawet tych uznane za markowe(wyjątkiem są te ze znaczkiem "555") jest po prostu tragiczna i nijak sie ma do fabrycznych.Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spinal25 Opublikowano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2021 (edytowane) Odświeżę temat po latach - wystarczy zdemontować tą "płetwę" i wychodzi do góry bez grama siły, po odkręceniu 2 śrub, uwolnieniu przewodów i jednej nakrętki . Jak miałem auto to po zakupie sprawdzałem stan łożysk i u mnie w środku nadal był czarny samar bez rdzy, wtedy auto miało 17 lat. Edytowane 19 Czerwca 2021 przez spinal25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.