lukkil Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Witam wszystkich klubowiczów. Jak w temacie, mam prblem z hamulcami na tylniej osi..jako ze juz snieg pada postanowilem sie tym ostro zajac.. zeby nie przydarzyla mi sie jakas przykra niespodzianka podczas hamowania i szukam wlasnie przyczyny.. Moj NX jest z 1991r, posiada ABS i tarcze zarowno z przodu jak i z tyłu.. wlasnie niedawno bylem na przegladzie i wlasnie on wykazal ze z tylu nie mam praktycznie hebli..z przodu wynik byl bardzo dobry a tyl nic..dodam ze reczny trzyma pieknie..co moze byc tego przyczyna? gosc na przegladzie powiedzial mi ze byc moze tloczki sie zapiekly czy cos w tym stylu..tutaj na forum wyczytalem ze moze byc walniety korektor siły hamowania.. i moje pytanie czy zarowno te tloczki czy wymiana tych korektorow to sprawa skomplikowana i trzeba fure oddac do warsztatu czy poradzilbym sobie z tym sam? a moze przyczyna barku hamulcy z tylu lezy gdzie indziej? dodam ze kontrolka ABS-u zachowuje sie normalnie tzn jak przekrece stacyjke to sie zapala a zaraz po zapaleniu silnika gasnie.. macie jakies pomysly? za wszytskie rady dziekuje z gory.. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 to chyba dosyc czesto spotykany problem, ja mam bebny z tylu i wystarczylo podkrecic regulatorami, a myslalem ze sie szczeki skonczyly ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Na stronie głównej masz dział zrób to sam,a tam jak wywalic korektory,u mnie jest to samo ,tyle że mam sunny w sr-ku,póki co zmieniam tarcze tył i klocki,gdzieś na forum wyczytałem że to moze wystarczyć.Jutro zamawiam pierdoły i jak dobrze pójdzie jutro też przełoże.Co do cylinderków ,też mogły się zapiec -szczególnie wtedy gdy korektory są trafione,zdejmuje się je dosyc prosto ,trzeba je oczyścići przeszlifowac,przydatny jest kanał do odpowietrzenia układu i dlatego wizyta u mechanika nie unikniona ,przy najmniej w moim przypadku.Poza tym jeśli nie czujesz sie na siłach to lepiej odpuść w końcu to hamulce!Najlepiej jak bys miał zaprzyjaźnionego mechanika ,który ^tylko^ pomaga ...Aco do korektorów,mysle że ich usunięcie to ostateczność szczególnie na zime!Jeśli to zrobisz to na przód zamawiaj od razu klocki np.,FERODO premium,poprawi to skuteczność przodu kosztem żywotności klocków. Jak coś sie zmieni na plus po wymianie to dam znać.Co ciekawe tarcze na tył- najtansze-kosztuja nie wiele więcej niz klocki he he a płaczą ludzie że do japończyków tak drogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukkil Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 @KeriSR, jak bys rtozwiazal problem to walsnie, daj znac... co do mechanika to mam wujka ktory sie tym zajmuje, tylko wlasnie chcialbym mu dac znac na co ma zwrocic uwage itd..a powiedzcie mi gdzie sa te korektory sily hamowania i jak sie je reguluje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Graty zwiazą mi dopiero na poniedziałek ,więc wieczorem opisze co i jak,umówiłem się z kumplem mechanikiem,i chyba wywalimy jednak korektory,chooc najpierw spróbujemy bez.Korektory są za tylnym kołem zakryte blaszką(mechanik na pewno je Ci pokaże he he,a jeśli nie to szybko uciekaj ),myśle że regulacja na zbyt długo nie pomoże :/ Póki co nie chce się wypowiadać dopóki sam nie posiedzę przy tym :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertss Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 No i jak z Twoimi hamulcami? Sam też sie przymierzam do drobnych modyfikacji. Tak sobie pomyślaem, czy przypadkiem tarcze hamulcowe u Ciebie nie byly za cienkie i dlatego nie mogleś skutecznie hamować? Tak sobie myślę,że ktoś zorientowany mógl by podpowiedzieć jak zmodyfikować hamulce w 100 nx 2.0 i 1.6. Acha jeszcze jedno, na stronach brembo sa 2 wersje tarcz do 100nx gt o różnej grubości, może ktoś wie z czego to wynika? I ostatnie pytanko czy można zamiennie zastosować bez przeróbek zaciski hamulcowe od innego modelu zamiast jednotloczkowych? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 na razie zostawilem korektory ,poprawa wyrazna,nowe tarcze i klocki,w miedzy czasie padla mi grafika i nie moglem sie odezwac (Pawle skarbie) he he .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Niestety w bardzo wielu autach po latach są problemy z tylnymi heblami ze względu na to,że mało są używane i zastają się. Jeśli są tarcze i klocki z tyłu warto od czasu do czasu zdjąć koło i sprawdzić czy zacisk ładnie chodzi, jak nie to wystarczy wyjąć klocki, przeczyścić miejsce w którym one siedzą w zacisku i delikatnie podszlifować pilnikiem same klocki w miejscu styku ich z zaciskiem tam by chodziły leciutko w zaciskach. Prowadnice zacisku warto również przesmarować smarem odpornym na wysokie temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 jesli zuzyte sa np.,tarcze lub nie sprawne korektory to smarowanie nic nieda,co nie zmienia faktu ze powyzsze rady Mroza moga sie przydac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukkil Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 witam, z powodu braku czasu odzywam sie dopiero teraz hamulce zrobione dziekuje wszytskim za rady i wskazowki..wszyscy okazaliscie sie pomocni.. wymienilem klocki we wszystkich kolach, tarcze i przesmarowalem tloczki.. wszytsko ladnie smiga.. jesczcze raz dziekuje za porady. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 ja u siebie po przywiezienu nismo nawet nie musialem nic wymieniac a mialem ten sam problem co Ty (rowniez mam wersje z tarczami z tylu). U mnie wystarczylo ze rozebralem hamulce, wyjalem mocowania zaciskow, dokladnie je przeczyscilem (klocki jak okazalo zapiekly sie w mocowaniach tak ze zewnetrzne praktycznie w ogole nie pracowaly a wybijac musialem je lyzka) zmuszony bylem przetoczyc tylne tarcze i zetrzec nieco klocki na papierze sciernym - koszt laczny calej operacji - 30 zlotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość x-ray Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Ja również się zdziwiłem na przeglądzie- brak tylnych hamulców :/ Wymiana tarcz i klocków pomogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MadziaQDI Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Witam Mam male pytanie czy ktos juz zmieniał hamulce z tylu samemu? Generalnie mam maly problem poniewaz tylnie klocki oraz tarcze sa zdecydowanie pokryte rdza, chociaz warto zauwazyc ze reczny trzyma jako tako nie jest moze super mocny ale troche trzyma. tak wiec kupilam tarcze i klocki i zastanawiam sie czy dam rade sama wymienic to cudo czy lepiej udac sie do mechanika? Czy taka wymiana jest dosc trudna? Czy ewentualnie dam rade sama to wymienic czy raczej niekoniecznie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Wymiana jest na dobrą sprawe bardzo prosta. Musisz odkręcić 1 śrube z zacisku żeby móc go otworzyć i wyjąć klocki, potem musisz odkręcić śruby które trzymają cały zacisk z jarzmem do wachacza tak by móc zdjąć tarcze. Jeżeli tarcza będzie przykręcona takimi małymi lub małą śrubka to musisz ją odkręcić po czym trzeba będzie zbić tarcze z piasty młotkiem. Jak już ją zdejmiesz to warto abyś piaste miejscach gdzie jest tarcza wyczyściła z rdzy do żywego metalu grubym papierem ściernym i przesmarowała smarem miedzianym tak by później móc bez problemu zdjąć tarcze przy ich wymianie bądź przy wymianie piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MadziaQDI Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 a ktos mi mowil o jakis tulejkach czy cos takiego jest tam cos takiego do roboty? A jakies odpowietrzanie bo o tym tez cos slyszalam tez bede musiala zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Jak dawno niewymieniałaś płynu hamulcowego to warto go wymienić i pewnie dlatego ktoś coś Ci mówił o odpowietrzeniu, bo podczas wymiany trzeba odpowietrzyć układ. Co do tulejek to wydaje mi się,że chodziło komuś o ślizgi na których chodzi zacisk i je trzeba wyczyścić z syfu i przesmarować smarem do zacisków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukkil Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Witam ponownie! Sluchajcie mam pytan kilka na temat ze tak powiem calego mechanizmu hamulcowego. Moj NX to wersja z ABS, czyli tarcze z tylu. Moj problem z hamulcami z tylu zaczal sie w zime gdy bylem na przegladzie i okazalo sie ze wlasnie hamulcy z tylu brak. Pomoglo nieco przestawienie korektorow sily hamowania-hamulce troszke sie polepszyly. Jako ze w piatek z ranca wyruszam na Mazury, postanowilem rozebrac caly zacisk, wymienic tarcze i klocki na nowe. No i co sie okazalo-ano ze tloczki w zacisku stoja i nie daly sie wcisnac. To wykrecilem tloczki z zacisku i wszytsko ladnie wymylem i wyczyscilem. No i moje pierwsze pytanie: Jak daleko mam wkrecic ten tloczek w zacisk? do oporu? No i moje drugie pytanie brzmi: na okolo tego tloczka (na zewnatrz) jest taka guma chroniaca tloczek od tego zeby nie nalecialo tam jakiegos piasku itp.. da rade to dokupic? bo po prostu jest juz to sparciale.. Acha, slyszalem ze podobno w sklepach sa do kupna zestawy reparaturek (czy jakos tak) wlasnie do hamulcy? Mozecie mi powiedziec co sie znajduje w takim zestawie, ile to kosztuje i czy warto to zakupic? Pozdrawiam i z gory dzieki za kazda podpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 W tym zestawie reperaturek masz właśnie wszystkie gumki a zaciski wkręcasz do oporu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukkil Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 dobra, wszystko pieknie poskladane, nasmarowane i przeczyszczone ale hamulce jak dla mnie sa slabe. Odpowietrzylem oczywiscie hamulce, ale nie wiem czy zrobilem to dobrze. Mozecie mi powiedziec jak sie odpowietrza heble w NX'ie? Slyszalem dwie wersje: jedna to po przekatne LT->PP i PT-LP a druga mowi ze zaczynamy od tylnych kol, potem przod. Zrobilem pierwszym sposobem i nie wiem czy dobrze. No i czy odpowietrza sie na zapalonym czy na zgaszonym silniku? Pedal hamulca jest troche dziwny... mianowicie jak samochod jest zgaszony wystarczy dwa razy wcisnac i jest twardy i trzyma przy samej gorze, natomiast jak wlacze silnik to bierze juz duzo nizej. Czy to wina zle odpowietrzonego uk. hamulcowego? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Odpowietrzasz na zgaszonym silniku a zaczynasz od najdalszego koła od pompy czyli PT>LT>PP>LP. To,że na zgaszonym a odpalonym silniku pedał inaczej sie zachowuje to normalne, bo na odpalonym pracuje wspomaganie hamulcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Tyle watpliwosci masz z tymi hamulcami... pamietaj, ze to jak to wszystko zrobisz moze uratowac Ci zycie - oby nigdy nie musialo nic ratowac. Mi w dosc sporym warsztacie (nie u pana Waldka złotej raczki) powiedzieli 50zl za usluge wymiana plynu, odpowietrzanie + ewentualne smarowanie tloczkow itp. Moze na 1 raz warto pojechac do kogos kto sie zna i sie poprzygladac. Niechailbym zebys za mna jechal jak cos Ci nie pojdzie w tym skladaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kozer Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 witam ! jestem nowym uzytkownikiem. posuadam 100nx. ale mam z nim problem a mianowicie nie mam tylnich hamulcy dowiedziałem sie ze sa to kolektory siły hamowania niestety dzwoniłem i jezdziłem juz po kilku sklepach w warszawie nawet tych podanych na stronce nissana i nie maja czegos takiego. czy moze mi ktos podpowiedziec gdzie mozna to dostac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Kozer szukaj z rozbitków na sprzedaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kozer Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 szukam i to juz dłuzszy czas dzis nawet byłem na szrotach i dotego jeden tylko od jamonczyków ale nic nie dało mieli do gti a ja porzebuje do zwykłego 1.6 na gazniku strasznie ciezko znalesc ale próbuje dalej bo w marcu przeglad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 masz tarcze czy bebny z tylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.