Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zakup Almery 1.5 DCI vs 2.2 DCI


Guest Oko Obserwatora
 Share

Recommended Posts

Guest Oko Obserwatora

Witam po raz pierwszy i mam nadzieję nie ostatni.

 

Poszukiwałem Almery 2.2 DCi rocznik 2003-2004 przez 4 miesiące i nic nie upolowałem, więc siłą rzeczy zaczynam się zastanawiać nad 1.5 DCI rocznik 2004-2005. Przeszukałem internet wszerz i wzdłuż przeczytałem kilka for - informacji jest sporo ale strasznie rozrzuconych. Dlatego proszę Was o odpowiedź na kilka pytań celem uporządkowania wszystkiego:

1. Jak jest z przyśpieszeniem wersji 1.5 - obecnie jestem po ciężkich zwałach, jakich dostarcza mi rozpędzanie obecnego autka Punto 1.1 55KM :-((((((, więc NIGDY WIĘCEJ małego, słabego silnika. Czy możecie mi podać przybliżone czasy rozpędzenia Almerki do setki? Dajcie też znać jak wygląda sprawa z przyśpieszeniem na piątce od 100/h i od 130/h.

2. Czy jadąc 150/h na autostradzie mam jeszcze jakiś zapas mocy, czy już silnik zdycha?

3. Czy jeżeli na autostradzie w Niemczech rozbujam się do 160/h i utrzymam taką prędkość przez godzinkę lub dwie to czy silnik/turbinka nie odwali mi kity (znaczy się czy nie będzie to nadmiar obciążenia)?

4. Jakie obroty ma ten silniczek przy jeździe na piątce z prędkościami: 100, 120, 140, 160 na godzinę?

5. Czy jak jadę powiedzmy 140/h to czy jeszcze będę mógł pogadać w środku czy pozostaje mi tylko radio rozkręcone na maksa? innymi słowy do jakiej prędkości można komfortowo podróżować we względnej ciszy?

6. Czy ktoś w kończy zaczipował ten silniczek - proszę o podzielenie się osiągami i wrażeniami.

Ogólne wrażenia z jazdy taką Almerką. Bo ja choruję na Almerkę i chcę ją w końcu kupić, (na początku była opcja Cifa, ale już zdecydowanie się niej wyleczyłem).

Jak ktoś ma czarną Almerkę 2.2 DCI do sprzedania to biorę w ciemno :-).

pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie, ze nikt jeszcze na forum nie ma 2,2DCi wiec porownania raczej nie zrobi... chociaz trzeba przyznac, ze smakowicie wyglada mocnejsza wersja tego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Guest Oko Obserwatora

Nie tyle chodzi o porównanie ile o przedstawienie zalet i możliwości 1.5 DCI. To że lepiej brać 2.2 to jest jasne :-). Ale jak 1.5 nie będzie takie złe to może jednak na niego się zdecyduję.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ale jak 1.5 nie będzie takie złe to może jednak na niego się zdecyduję.

 

Jedenpięć nie jest złe :D ale czy DCI to niewiem :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Oko Obserwatora
Czy ktoś w kończy zaczipował ten silniczek - proszę o podzielenie się osiągami i wrażeniami

jest kilka almerek z takim silniczkiem np ma ja Albin, Luke2001, Czex - popytaj ich i zajrzyj do NPT tam jest kilka odpowiedzi na Twoje pytanie np tu - http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=19740

 

Hej, hej ale mi w tym poście chodzi wyłącznie o silniczek 1.5 DCI. To że 2.2 DCI jest kosmiczny i fajny to już wiem (jakbym wziął wersję 136KM to pewnie na razie nie myślałbym o żadnym czipie - po przesiadce z Punto 55KM to i tak będzie przeskok o kilka epok).

 

Tak więc proszę na odpowiedź na moje pytanka odnośnie silniczka 1.5 DCI.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jest kilka almerek z takim silniczkiem np ma ja Albin, Luke2001, Czex

oni maja inne silniki niz te o ktore pyta Oko Obserwatora

Link to comment
Share on other sites

Guest Oko Obserwatora

Są, 2.2 DCI , są i to na dodatek nie francuskie, tylko japońskie. 136 KM, o momencie nie wspomnę :-), ale na naszym rynku nie sprzedawane, głownie Niemcy i UK. Wycofane ze sprzedaży bo spełniały normę Euro3. Na taką poluję, ale ponieważ ciężko taką dostać, to skłaniam się do 1.5 DCI (ten już jest francuski z Meganki).

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest marcinde

ja mam 1,5 dCi 2005r i z chęcią podzielę się obserwacjami. niestety nie podam Ci tak dokładnych danych o jakie prosisz, jak przyspieszenie do 100km/h, bo mnie to w zasadzie nie interesowało nigdy. używam tego autka jako ekonomicznego narzędzia do wożenia d*py:)

1. hałas w środku. do 130 można spokojnie rozmawiać bez potrzeby podnoszenia głosu, powyżej zaczyna być troszkę głośniej, ale nadal nie jest źle

2. co do prędkości rzędu 150-160, to zazwyczaj nie podróżuję tak szybko, ale zdażyło mi się w wakacje przejechać ok 250 km z taką właśnie prędkością, i nie zauważyłem, żeby silnik lub inne podzespoły odmawiały współpracy. oczywiście tak mała pojemność to nie drugster więc lepiej nie jeździć cały czas prędkością maksymalną, bo żywotność silnika spadnie.

3. co do chipa, to jeszcze nic nie robiłem bo autko jest na gwarancji, ale przymierzam się po jej zakończeniu. czytałem coś o chipie na 101KM i 215Nm. to tyle póki co

Link to comment
Share on other sites

Guest Oko Obserwatora

Dzięki Marcinde, z przyśpieszeniem to głównie chodzi mi o to, żebym np. przy wyprzedzaniu ciężarówki przy prędkości około 110 km/h nie modlił się żeby w odległości kilometra nic nie pojawiło mi się z naprzeciwka na drodze, żebym ni musiał czekać aż będę miał droę długości pasa startowego do wyprzedzania, oraz żebym nie musiał liczyć sekund jakie do końca manewru wyprzedzania mi zostało (bo tak w tej chwili z tym punciakiem mam). Więc jeżeli przy 110 mam jeszcze spokojnie zapas mocy na wyprzedzanie bez nerwów to w sumie będzie OK.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest CrustMan

Almera 1.5 DCi posiada 82 KM i 185 Nm.. pozwala to na rozpędzenie autko do 100km/h w 14,4 s... Vmax - 168km/h, średnie spalanie - 4.9 l :) Jeśli chodzi o samo przyspieszenie do setki to obydwa autka (Almera i Punto) mają podobne.. w przypadku chiptuningu moc wzrasta do 102 KM i 235 Nm, przy tych zmianach jazda dostarczy z pewnością więcej satysfakcji.. :) Oczywiście nieporównywalną zaletą w 1.5DCi jest to, ze w przeciwieństwie do Punto jest tutaj turbinka, której działanie przyjemnie odczuwa się podczas jazdy (przyspieszania).. ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Jestem świeżo upieczonym właścicielem Almerki (od trzech tygodni) więc nie dostarczę Ci precyzyjnych informacji. Ale postaram podzielić się z Tobą moimi skromnymi doświadczeniami.

Ad. 1. Jeśli chodzi o przyspieszenia to jak na ten silnik jest całkiem nieźle. Widać że silnik lubi wyższe obroty, tak że przy wyprzedzaniu redukcja się przydaje, ale na 4 i 5 też jest spoko.

Ad. 2 i 3. Nie jeździłem z takimi prędkościami, poniważ mam malutkie dziecko, więc takie prędkości mnie nie interesują. Przy 130 (moja najwyzsza prędkość tym samochodem) samochód zachowuje się bardzo poprawnie, oprócz świstu powietrza. Mankament almerek to jej głośność, ale to już wiesz.

Ad. 4. Przy 120 ok 3000.

Ad. 5. Do 130 jest w miarę cicho.

Ad. 6. Brak informacji.

Przez te trzy tygodnie przejechałem już 2000 km i nie zauważyłem większych felerów. Głośność - tak. Spalanie w oklicy 90km/4,8l; 120km/5,5l (takie wskazania komputera) w mieście 6,3l. Nie używałem klimy, więc brak danych o spalaniu z klimą.

Poza tym fajne autko. Trzy osobowa rodzina z pełnym ładunkiem bagaży + wózek + jakieś krzesełka do karmienia - wszystko weszło.

Pzdr i miłego użytkowania.

Link to comment
Share on other sites

Guest Oko Obserwatora

No i właśnie tego nie rozumiem. Przyśpieszenie do setki ma być czasowo podobne, a z kolei piszesz że dzięki turbince odczuwalne jest miłe przyśpieszenie. Ale w efekcie końcowym to przyśpieszenie musi być chwilowe więc nie do końca przydatne. Ewentualnie proszę o oświecenie. Dizlem jeździłem dłużej tylko Tipo 1.9 TDi, ale tamto miało okrutnego kopa.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest CrustMan

Tzn ja bazuję na takim doświadczeniu, ze poprzednio (przed Almerą 2.2Di) miałem Fiata Bravo 1.6 100KM, który rozpędzał się do setki w podobnym czasie co Almera, jednak własnie przez wzgląd na turbine jazda jest o tyle przyjemniejsza, ze czuć jak się wkręca i silnik dostaje wtedy kopa.. Poza tym myślę, ze Almera 1.5 DCi lepiej przyspiesza na wyższych biegach (4 i 5) niż owe Punto.. oczywiście, jeśli się mylę to prostujcie jak najszybciej.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Oko Obserwatora
Zastanów się raczej nad 2,2 DCI i nad wycieczką po niego do np. Niemiec poniżej link:

http://www.mobile.de/SIDKIgUkg4keTzN0FvBlt...p;doSearch.y=13

 

Jakbyś przeczytał początek mojego posta, to byś zauważył że poluję na 2.2 DCI już od 4 miesięcy, ale niestety na wycieczkę do Niemiec nie mam czasu, a w Polsce jest bardzo ciężko coś takiego upolować.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Oko Obserwatora
Początek też czytałem i dlatego podałem Ci link bo wiem że w Polsce tych silników nie ma zbyt wiele, a do sprzedaży prawie wcale.

 

Ok, dzięki. A może znacie kogoś z Krakowa i okolic, kto sprowadza auta na zamówienie?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

<reklama>

 

moze nie koniecznie w okolicach KR, nasz klubowy kolega kmink, pewnie przyprowadzilby cos dla Ciebie

 

</reklama>

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Guest Oko Obserwatora

Ponownie apeluję do właścicieli 1.5 DCI o podzielenie się wiedzą :-).

 

Pomożecie ??? A prawidłowa odpowiedź brzmi: POMOŻEMY !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...