Gość cornholio78 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Tomaszek nie wiem czy kiedykowliek widziałes wykres trakcyjny dla samochodu lub robiłes - chyba nie. Ale znasz pewnie zasady dynamiki, np pierwszą w wersji skróconej "jesli na ciało nie działa żadna siła zewnętrzna lub siły działające równoważą się, to ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym" czyli: samochód aby mógł się poruszac ze stała prędkością, silnik musi wytwarzać moc równa sumie oporów. Żeby przyspieszać - silnik musi wytwarzac większą moc niż wynosi łączna moc oporów. O tych oporach cały czas (od początku) mówię - bo niby o jakich innych miałbym mówic, jesli rozmawiamy o nadwyżkach mocy? Mam nadzieję że niczego nie pokręciłem bo padam na pysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Zgoda ty jesteś bodajże po studiach w tym kierunku więc piszesz to ładnie tak teoretycznie ja po swojemu dorzuciłem jeden czynnik składający się i tak na twoją siłe oporów czyli mówimy o tym samym dalsza nasza dyskusja o tym jest bez sensu. Pozdrawiam i dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jscoolg Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 to czy warto kręcic do końca, zalezy tez od tego jak stromo opada krzywa mocy po przekroczeniu obrotów dla których moc osiąga najwyższą wartość. Z momentem obrotowym na kołach masz rację. (dodałbym jeszcze średnicę kół napędzanych i sume oporów pochodzących z opon i mechanizmów przeniesienia napedu) Dlatego ważne jest takie zestopniowanie biegów, żeby silnik mozna było utrzymywać na jak największej mocy, np w silnik produkujący 85% mocy juz przy 4.5 a pełna moc osiągający przy 6.5 najlepiej by było gdyby pracował w zakresie 4.5 - 6.5 tys obr/min. Dochodzi tylko kwestia straty czasu (małej ale jednak) na częsta zmianę biegów - przy stopniowej skrzyni biegów. Innym rozwiązaniem i mega wydajnym byłaby przekładnia bezstopniowa o małych oporach wewbnętrznych, która umożliwiałby pracę silnika na stałych obrotach przy których osiągana jest maksymalna moc (np przy 6.5tys) i która płynnie zmieniałaby długość przełożenia. To by było naprawdę wydajne Tak działa CVT - wcale nie jest super szybkie ale to z innego powodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość reCON Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Ja kręcę w zależności od biegu, chęci oraz stanu baku [ ECONO / SPORT ]. Jeżeli chcę oszczędnie i całkiem dynamicznie się poruszać : 1 ~ 2,5tyś / 2 ~ 3tyś / 3 ~ 3,5tyś / 4 ~ 3,5tyś czasem 4tyś. Natomiast kiedy najdzie mnie ochota na trochę szaleństwa i zabawy kręcę silnik następująco 1 ~ 4tyś / 2 ~ 5tyś / 3 ~ 6tyś. Według mnie przy takich obrotach na poszczególnych biegach silnik daje to co najlepsze ; PS. 1,6 16V (P11) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djek Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 mam pytanko bo nigdzie nie moge znalesc jakie moment obrotowy w Nm ma primera w10 2.0 dslx z ciekawosci pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Witam, Widzę,że większość z Was to rajdowcy.Tylko powiedzcie mi gdzie tak jeździcie? Pozdrawiam wszędzie!!! :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 bo to moze spowodować nawet zatarcie się tłoków (gaz jest przecież suchy). A benzyna (w stanie odparowanym czyli takim, w jakim znajduje się w cylindrze podczas pracy silnika) jest mokra i ma właściwości smarne ? Oczywiście, nie. Mit o "suchości" gazu jest kompletnie irracjonalny a mimo to wciąż powtarzany.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lamia Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Ja zawsze staram sie tak +/- 1 - 2-2,5 2 - 2,5-3 3 - 3-3,5 4 - tak do 4tys. Chyba ze mam dzien to zaszaleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Ladnie cisniesz swojego dieselka Ja sie staram nie przekraczac 3 tys.Ale zdarzy sie do 5,5.Jeden silnik juz zajezdzilem :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość odmulacz1 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Ja swojego trzymam pomiędzy 2,5 max 3,5 tyś obr/min. Muszę się nieźle rozzłościć, albo wcinać gdzieś, żeby wykręcić powyżej 4,5tyś. Więcej nie ma sensu, bo max moment obrotowy to 4,4tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lamia Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 No niestety lubie przygazowac czasami to jest silniejsze ode mnie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.